ΣΤΟΧΟΙ

Η προώθηση της επιστημονικής γνώσης και έρευνας για την ποιοτικοποίηση της βιώσιμης διαβίωσης των ατόμων, των οικογενειών και των ανθρωπίνων κοινοτήτων αλλά και τη διαχείριση του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος.

Μάθετε περισσότερα

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η οργανωμένη μελέτη θεμάτων που αφορούν στην εξέλιξη του θεσμού της οικογένειας ως μικροκοινωνίας και στην αλληλεπίδρασή της με το πολιτισμικό περιβάλλον, τον καταναλωτή, τις διατροφικές συνήθειές του, την αγωγή υγείας, τη σύγχρονη οικιακή τεχνολογία, τον οικολογικό σχεδιασμό και την έλλογη διαχείριση των φυσικών και ανθρώπινων πόρων.
Μάθετε περισσότερα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προσβλέπει στη διασφάλιση της ποιότητας των προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος, μέσω της αναβάθμισης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, της υποστήριξης του διεπιστημονικού χαρακτήρα της επιστήμης της Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης και της αναζήτησης νέων επαγγελματικών διεξόδων για τους αποφοίτους του.

Μάθετε περισσότερα

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης μπορούν να απασχοληθούν στην εκπαίδευση καθώς και σε οικονομικούς και περιβαλλοντικούς φορείς.



Δείτε τους τομείς απασχόλησης

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΕ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

Αν είστε απόφοιτος του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Βιώσιμη Ανάπτυξη" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Βιώσιμη Ανάπτυξη"

Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Εκπαίδευση και Πολιτισμός" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Εκπαίδευση και Πολιτισμός"

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΤΟ ΤΜΗΜΑ

Spring Semester Schedule 2022-2023

 

Open the file to PDF.

TIMETABLE 2022 2023 en

HEAD OF DEPARTMENT
Vassiliki Costarelli
Associate Professor

Ψυχοπαιδαγωγική αξιολόγηση


 

Μεταπτυχιακό | Β' εξάμηνο | 1223-4212

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Ειδίκευση:  Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 7 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υπόβαθρου, Υποχρεωτικό

Προαπαιτούμενα:--

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

Περιγραφή

Το μάθημα ασχολείται με όλες τις αξιολογήσεις που σχετίζονται με το σχολείο. Εστιάζει κυρίως στην αξιολόγηση του μαθητή, γίνονται ωστόσο και αναφορές στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και της σχολικής μονάδας. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του μαθήματος εξετάζονται οι σύγχρονες θεωρίες αξιολόγησης δίνοντας έμφαση στην αξιολόγηση των ψυχολογικών και γνωστικών ικανοτήτων των μαθητών. Αναλύεται το θεωρητικό υπόβαθρο των ψυχομετρικών αξιολογικών δοκιμασιών, αλλά και της αξιολόγηση με αναφορά σε κριτήρια. Τονίζονται οι θεωρίες και τα ερευνητικά δεδομένα σχετικά με τις αξιολογικές πρακτικές των εκπαιδευτικών, με τη διαμορφωτική αξιολόγηση, καθώς και στην αυθεντική αξιολόγηση μέσω πορτφόλιο. Τέλος, παρουσιάζονται η διεθνής έρευνα και οι πρακτικές σχετικά με την αποτελεσματικότητα του σχολείου και για τον αποτελεσματικό εκπαιδευτικό και τα μέσα αξιολόγησής του. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη θεωρία και τις πρακτικές αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού. Επίσης το μάθημα απασχολούν και οι ιδιαιτερότητες της ελληνικής εκπαιδευτικής πραγματικότητας που έχουν οδηγήσει στη μη αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και πως αυτή μπορεί να εφαρμοστεί.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι εκπαιδευόμενοι αναμένεται να:

  • Έχουν γνώση των βασικών θεωριών σχετικά με αξιολόγηση σε όλα τους τομείς της εκπαιδευτικής πράξης και κατανόηση που βασίζεται και ενισχύει τις γνώσεις των βασικών σπουδών και της πείρας τους, και, συγχρόνως, τους παρέχει τη βάση για εκπόνηση ερευνητικών εργασιών.
  • Είναι σε θέση να είναι σε θέση να εκπονούν και να εφαρμόζουν έγκυρες, αξιόπιστες και αντικειμενικές αξιολογήσεις στην εκπαιδευτική πράξη της δραστηριότητάς τους ή/και σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα στα οποία μπορεί να βρεθούν στο μέλλον
  • Έχουν την ικανότητα να συνδυάζουν γνώσεις που απέκτησαν και να χειρίζονται πολύπλοκα θέματα, καθώς επίσης να διατυπώνουν κρίσεις.
  • Είναι σε θέση να κοινοποιούν με σαφήνεια και καθαρότητα τα συμπεράσματά τους αλλά και τη γνώση, τόσο σε εξειδικευμένο όσο και σε μη εξειδικευμένο κοινό.
  • Διαθέτουν τις απαραίτητες μαθησιακές δεξιότητες που τους επιτρέπουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους με τρόπο σε μεγάλο βαθμό αυτοδύναμο ή και αυτόνομο.

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών:  ΥΧρήση e-class Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Δυνατότητα για προσωπικής συνεργασίας μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας big blue button

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 36
Εκπόνηση ομαδικών ή ατομικών εργασιών 69
Προσωπική Μελέτη 70
Σύνολο Μαθήματος 175

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η γλώσσα διδασκαλίας και αξιολόγησης των φοιτητών είναι η Ελληνική

  • Διαγνωστική αξιολόγηση στην αρχή της εκπαιδευτική διαδικασίας
  • Διαμορφωτική αξιολόγηση καθ’ όλη τη διάρκεια του μαθήματος μέσω ανατροφοδότησης σε παρουσιάσεις και εργασίες
  • Παρουσιάσεις
  • Τελική ερευνητική ή βιβλιογραφική εργασία (Οδηγίες εκπόνησης παρουσιάσεων και εργασιών καθώς και κριτήρια αξιολόγησής τους στο e-class του μαθήματος)

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

Άρθρα από ξενόγλωσσα, κυρίως, περιοδικά σχετικά με τα θέματα που απαρτίζουν το περιεχόμενο του μαθήματος

Ενδεικτική βασική βιβλιογραφία

  • Danielson, C. (2008). The handbook for enhancing professional practice : using the framework for teaching in your school. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Gipps, C. (2012). Beyond testing : towards a theory of educational assessment (Classic ed. ed.). London: Routledge.
  • Lambert, D., & Lines, D. (2001). Understanding assessment : purposes, perceptions, practice. London: RoutledgeFalmer.
  • Wyatt-Smith, C., & Cumming, J. (2009). Educational assessment in the 21st century : connecting theory and practice. Dordrecht ; London: Springer.

Μεθοδολογία της έρευνας και στατιστική


 

Μεταπτυχιακό | Α' εξάμηνο | 1223-4114

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Ειδίκευση:  Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 8 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: - Γενικού υποβάθρου, ανάπτυξης δεξιοτήτων

Προαπαιτούμενα: --

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Στο πλαίσιο του μαθήματος θα συζητηθούν τα παρακάτω θέματα: Σχεδιασμός έρευνας, μέθοδοι έρευνας, ερευνητικός πληθυσμός και μέσα συλλογής ερευνητικών δεδομένων. Ποιοτική έρευνα. Ποσοτική έρευνα. Περιγραφική στατιστική. Επαγωγική στατιστική Επεξεργασία ερευνητικών δεδομένων. Ανάλυση και σχολιασμός ερευνητικών αποτελεσμάτων. Συγγραφή επιστημονικής εργασίας.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα αυτό στοχεύει στην ανάπτυξη της γνώσης και της κατανόησης σε θέματα που αφορούν το σχεδιασμό έρευνας, την ηθική και δεοντολογία της επιστημονικής έρευνας, την ποσοτική και την ποιοτική έρευνα στην εκπαίδευση. Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να:

  • επιλέγουν μεθόδους έρευνας, να διατυπώνουν και να απαντούν σε ερευνητικά ερωτήματα
  • προετοιμάζουν σχέδια έρευνας
  • αναγνωρίζουν ζητήματα ηθικής και δεοντολογίας
  • διενεργούν διαφορετικές ποσοτικές αναλύσεις
  • σχεδιάζουν και να υλοποιούν σχέδια ποιοτικής έρευνας
  • γράφουν μια επιστημονική εργασία

Επιπλέον, οι φοιτητές αναμένεται να έχουν αναπτύξει δεξιότητες στους παρακάτω τομείς:

  • Γραπτή και προφορική επικοινωνία
  • Συνεργασία
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση βιβλιογραφίας
  • Αυτοαξιολόγηση
  • Διαχείριση χρόνου
  • Αυτόνομη εργασία
  • Χρήση των υπηρεσιών της βιβλιοθήκης
  • Ερμηνεία στατιστικών αποτελεσμάτων, πινάκων και γραφημάτων

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Λήψη αποφάσεων
  • Σχεδιασμός ερευνητικών προτάσεων
  • Προαγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο, ασκήσεις σε μικρές ομάδες, μελέτη και επεξεργασία επιστημονικής αρθρογραφίας.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών:  Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 30
Συγγραφή εργασίας 50
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας/αρθρογραφίας 50
Αυτοτελής μη καθοδηγούμενη μελέτη και ανατροφοδότηση 50
Εξατομικευμένη καθοδήγηση και συμβουλευτική 20
Σύνολο Μαθήματος 200

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η γλώσσα αξιολόγησης των φοιτητών στο πλαίσιο του μαθήματος είναι η Ελληνική, ενώ για τους φοιτητές Erasmus η γλώσσα αξιολόγησης είναι η Αγγλική.

Οι φοιτητές αξιολογούνται με: (α) γραπτό σχέδιο ποιοτικής έρευνας έκτασης 1000 λέξεων (40% του τελικού βαθμού) και (β) συγγραφή επιστημονικού άρθρου με ποσοτική έρευνα έκτασης 2000 λέξεων (60% του τελικού βαθμού).

Τα κριτήρια αξιολόγησης των εργασιών των φοιτητών βασίζονται στα διεθνή κριτήρια αξιολόγησης της επιστημονικής έρευνας της Αμερικανικής Ψυχολογικής Εταιρείας. Οι μέθοδοι και τα κριτήρια αξιολόγησης των φοιτητών αναφέρονται αναλυτικά στην ηλεκτρονική τάξη του μαθήματος στην οποία έχουν πρόσβαση όλοι οι φοιτητές. Ανατροφοδότηση στο πλαίσιο της αξιολόγησης των φοιτητών παρέχεται με τη βοήθεια της ηλεκτρονικής τάξης του μαθήματος.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Eco, U. (2001). Πώς γίνεται μια διπλωματική εργασία. Αθήνα: Νήσος.
  • Ρούσσος, Π., & Τσαούσης, Γ. (2011). Στατιστική στις επιστήμες της συμπεριφοράς με τη χρήση του SPSS. Αθήνα: Τόπος.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2012). Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας. Αθήνα: Μεταίχμιο

- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Ψυχολογία
  • Προσχολική & Σχολική Εκπαίδευση
  • Έρευνα στην Εκπαίδευση
  • Διάλογοι!
  • Θεωρία & Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης
  • British Journal of Educational Psychology
  • Dyslexia
  • Educational Psychology
  • International Journal of School and Educational Psychology
  • Journal of Learning Disabilities

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Π.Μ.Σ. Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις:

- Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

- Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

- Πολιτισμική Αγωγή

Π.Μ.Σ. Βιώσιμη Ανάπτυξη

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις: 

- Τοπική Ανάπτυξη

- Διαχείριση Περιβάλλοντος

- Αγωγή Καταναλωτή

© 2021 ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ -Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης. All Rights Reserved.
Photos by Freepik