Η προώθηση της επιστημονικής γνώσης και έρευνας για την ποιοτικοποίηση της βιώσιμης διαβίωσης των ατόμων, των οικογενειών και των ανθρωπίνων κοινοτήτων αλλά και τη διαχείριση του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος. Μάθετε περισσότερα
Η οργανωμένη μελέτη θεμάτων που αφορούν στην εξέλιξη του θεσμού της οικογένειας ως μικροκοινωνίας και στην αλληλεπίδρασή της με το πολιτισμικό περιβάλλον, τον καταναλωτή, τις διατροφικές συνήθειές του, την αγωγή υγείας, τη σύγχρονη οικιακή τεχνολογία, τον οικολογικό σχεδιασμό και την έλλογη διαχείριση των φυσικών και ανθρώπινων πόρων. Μάθετε περισσότερα
Προσβλέπει στη διασφάλιση της ποιότητας των προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος, μέσω της αναβάθμισης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, της υποστήριξης του διεπιστημονικού χαρακτήρα της επιστήμης της Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης και της αναζήτησης νέων επαγγελματικών διεξόδων για τους αποφοίτους του. Μάθετε περισσότερα
Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης μπορούν να απασχοληθούν στην εκπαίδευση καθώς και σε οικονομικούς και περιβαλλοντικούς φορείς. Δείτε τους τομείς απασχόλησης
Αν είστε απόφοιτος του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα
Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Βιώσιμη Ανάπτυξη" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα
Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Εκπαίδευση και Πολιτισμός" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα
HEAD OF DEPARTMENT
Vassiliki Costarelli
Associate Professor
Μεταπτυχιακό | Β' εξάμηνο | 1223-4212
Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Εκπαίδευση και Πολιτισμός
Ειδίκευση: Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη
Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 7
Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3
Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υπόβαθρου, Υποχρεωτικό
Προαπαιτούμενα:--
Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική
Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.
Το μάθημα ασχολείται με όλες τις αξιολογήσεις που σχετίζονται με το σχολείο. Εστιάζει κυρίως στην αξιολόγηση του μαθητή, γίνονται ωστόσο και αναφορές στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και της σχολικής μονάδας. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του μαθήματος εξετάζονται οι σύγχρονες θεωρίες αξιολόγησης δίνοντας έμφαση στην αξιολόγηση των ψυχολογικών και γνωστικών ικανοτήτων των μαθητών. Αναλύεται το θεωρητικό υπόβαθρο των ψυχομετρικών αξιολογικών δοκιμασιών, αλλά και της αξιολόγηση με αναφορά σε κριτήρια. Τονίζονται οι θεωρίες και τα ερευνητικά δεδομένα σχετικά με τις αξιολογικές πρακτικές των εκπαιδευτικών, με τη διαμορφωτική αξιολόγηση, καθώς και στην αυθεντική αξιολόγηση μέσω πορτφόλιο. Τέλος, παρουσιάζονται η διεθνής έρευνα και οι πρακτικές σχετικά με την αποτελεσματικότητα του σχολείου και για τον αποτελεσματικό εκπαιδευτικό και τα μέσα αξιολόγησής του. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη θεωρία και τις πρακτικές αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού. Επίσης το μάθημα απασχολούν και οι ιδιαιτερότητες της ελληνικής εκπαιδευτικής πραγματικότητας που έχουν οδηγήσει στη μη αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και πως αυτή μπορεί να εφαρμοστεί.
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι εκπαιδευόμενοι αναμένεται να:
Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: ΥΧρήση e-class Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Δυνατότητα για προσωπικής συνεργασίας μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας big blue button
Οργάνωση Διδασκαλίας:
Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
---|---|
Διαλέξεις | 36 |
Εκπόνηση ομαδικών ή ατομικών εργασιών | 69 |
Προσωπική Μελέτη | 70 |
Σύνολο Μαθήματος | 175 |
Αξιολόγηση Φοιτητών:
Η γλώσσα διδασκαλίας και αξιολόγησης των φοιτητών είναι η Ελληνική
Άρθρα από ξενόγλωσσα, κυρίως, περιοδικά σχετικά με τα θέματα που απαρτίζουν το περιεχόμενο του μαθήματος
Ενδεικτική βασική βιβλιογραφία
Μεταπτυχιακό | Α' εξάμηνο | 1223-4114
Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Εκπαίδευση και Πολιτισμός
Ειδίκευση: Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη
Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 8
Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3
Τύπος Μαθήματος: - Γενικού υποβάθρου, ανάπτυξης δεξιοτήτων
Προαπαιτούμενα: --
Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική
Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.
Στο πλαίσιο του μαθήματος θα συζητηθούν τα παρακάτω θέματα: Σχεδιασμός έρευνας, μέθοδοι έρευνας, ερευνητικός πληθυσμός και μέσα συλλογής ερευνητικών δεδομένων. Ποιοτική έρευνα. Ποσοτική έρευνα. Περιγραφική στατιστική. Επαγωγική στατιστική Επεξεργασία ερευνητικών δεδομένων. Ανάλυση και σχολιασμός ερευνητικών αποτελεσμάτων. Συγγραφή επιστημονικής εργασίας.
Το μάθημα αυτό στοχεύει στην ανάπτυξη της γνώσης και της κατανόησης σε θέματα που αφορούν το σχεδιασμό έρευνας, την ηθική και δεοντολογία της επιστημονικής έρευνας, την ποσοτική και την ποιοτική έρευνα στην εκπαίδευση. Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να:
Επιπλέον, οι φοιτητές αναμένεται να έχουν αναπτύξει δεξιότητες στους παρακάτω τομείς:
Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο, ασκήσεις σε μικρές ομάδες, μελέτη και επεξεργασία επιστημονικής αρθρογραφίας.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.
Οργάνωση Διδασκαλίας:
Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
---|---|
Διαλέξεις | 30 |
Συγγραφή εργασίας | 50 |
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας/αρθρογραφίας | 50 |
Αυτοτελής μη καθοδηγούμενη μελέτη και ανατροφοδότηση | 50 |
Εξατομικευμένη καθοδήγηση και συμβουλευτική | 20 |
Σύνολο Μαθήματος | 200 |
Αξιολόγηση Φοιτητών:
Η γλώσσα αξιολόγησης των φοιτητών στο πλαίσιο του μαθήματος είναι η Ελληνική, ενώ για τους φοιτητές Erasmus η γλώσσα αξιολόγησης είναι η Αγγλική.
Οι φοιτητές αξιολογούνται με: (α) γραπτό σχέδιο ποιοτικής έρευνας έκτασης 1000 λέξεων (40% του τελικού βαθμού) και (β) συγγραφή επιστημονικού άρθρου με ποσοτική έρευνα έκτασης 2000 λέξεων (60% του τελικού βαθμού).
Τα κριτήρια αξιολόγησης των εργασιών των φοιτητών βασίζονται στα διεθνή κριτήρια αξιολόγησης της επιστημονικής έρευνας της Αμερικανικής Ψυχολογικής Εταιρείας. Οι μέθοδοι και τα κριτήρια αξιολόγησης των φοιτητών αναφέρονται αναλυτικά στην ηλεκτρονική τάξη του μαθήματος στην οποία έχουν πρόσβαση όλοι οι φοιτητές. Ανατροφοδότηση στο πλαίσιο της αξιολόγησης των φοιτητών παρέχεται με τη βοήθεια της ηλεκτρονικής τάξης του μαθήματος.
- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις:
- Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη
Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις:
- Τοπική Ανάπτυξη
- Διαχείριση Περιβάλλοντος
- Αγωγή Καταναλωτή