Αγροτική Οικιακή Οικονομία και Τουρισμός
Προπτυχιακό | Δ' εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΟΚ3501
Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5
Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3
Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου)
Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική
Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.
Περιγραφή
- Κοινωνικοοικονομική ανάλυση των Marx-Goffman-Durkheim-Levi-Strauss με τον Τουρίστα μέσα στο σύγχρονο κόσμο.
- Νεωτερισμός και η Παραγωγή της Τουριστικής Εμπειρίας.
- Αγροτική Ανάπτυξη και Τουρισμός.
- Αξιοθέατα και Κοινωνική Δομή.
- Ελεύθερος Χρόνος.
- Η Οργανωμένη Αυθεντικότητα.
- Σημειωτική του Αξιοθέατου.
- Η Εθνολογία των περιηγητών Δομή, Γνήσια και Πλαστή.
- Θεωρία, Μέθοδοι και Εφαρμογές.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Η ύλη του μαθήματος στοχεύει στην κοινωνικοοικονομική ανάλυση των Marx-GoffmanDurkheim-Levi-Strauss-Dean MacCannell με τον τουρίστα μέσα στο σύγχρονο κόσμο. Επίσης γίνεται ανάλυση της αγροτικής κοινωνίας σε σχέση με τον τουρισμό, έτσι ώστε ο φοιτητής να έχει μία συνολική αντίληψη της παραγωγής της τουριστικής εμπειρίας. Στόχο του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση από τους σπουδαστές της σημασίας της κοινωνικής δομής και του ελεύθερου χρόνου, καθώς επίσης η σημαντικότητα της αυθεντικότητας και της σημειωτικής του αξιοθέατου στη σύγχρονη κοινωνία και οικονομία και της μετεξέλιξης του τουρισμού σε ένα διακριτό επιστημονικό πεδίο/ επάγγελμα. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να αναλύει:
- τις διαδικασίες της οικιακής κοινωνικοοικονομικής ανάπτυξης σε συνδυασμό με την ανάπτυξη του τουρισμού και κυρίως στον αγροτικό χώρο,
- τις αλλαγές στη σύγχρονη κοινωνία λόγω ανάπτυξης του τουρισμού,
- τη σημειωτική του αξιοθέατου.
Γενικές Ικανότητες
- Αυτόνομη Εργασία
- Ομαδική Εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση
Τρόπος Παράδοσης: Στην τάξη
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών:Χρήση powerpoint στη διδασκαλία, Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
Οργάνωση Διδασκαλίας:
Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
---|---|
Διαλέξεις | 39 |
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας | 26 |
Συγγραφή εργασίας | 20 |
Αυτοτελής μελέτη | 40 |
Σύνολο Μαθήματος | 125 |
Αξιολόγηση Φοιτητών:
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:
- Ερωτήσεις κρίσεως σύντομης απάντησης
- Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας
ΙΙ. Γραπτή εξέταση (20%)στο μέσο των διαλέξεων με ερωτήσεις σύντομης απάντησης
ΙΙΙ. Γραπτή εργασία (20%)
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Θεοδωροπούλου, Ε. Ο Τουρίστας - Ανάλυση της Σύγχρονης Κοινωνίας. 2015.
- MacCannell, D. Empty Meeting Grounds: The Tourist Papers. London and New York: Routledge., (346 pages), 1992.