ΣΤΟΧΟΙ

Η προώθηση της επιστημονικής γνώσης και έρευνας για την ποιοτικοποίηση της βιώσιμης διαβίωσης των ατόμων, των οικογενειών και των ανθρωπίνων κοινοτήτων αλλά και τη διαχείριση του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος.

Μάθετε περισσότερα

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η οργανωμένη μελέτη θεμάτων που αφορούν στην εξέλιξη του θεσμού της οικογένειας ως μικροκοινωνίας και στην αλληλεπίδρασή της με το πολιτισμικό περιβάλλον, τον καταναλωτή, τις διατροφικές συνήθειές του, την αγωγή υγείας, τη σύγχρονη οικιακή τεχνολογία, τον οικολογικό σχεδιασμό και την έλλογη διαχείριση των φυσικών και ανθρώπινων πόρων.
Μάθετε περισσότερα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προσβλέπει στη διασφάλιση της ποιότητας των προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος, μέσω της αναβάθμισης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, της υποστήριξης του διεπιστημονικού χαρακτήρα της επιστήμης της Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης και της αναζήτησης νέων επαγγελματικών διεξόδων για τους αποφοίτους του.

Μάθετε περισσότερα

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης μπορούν να απασχοληθούν στην εκπαίδευση καθώς και σε οικονομικούς και περιβαλλοντικούς φορείς.



Δείτε τους τομείς απασχόλησης

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΕ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

Αν είστε απόφοιτος του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Βιώσιμη Ανάπτυξη" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Βιώσιμη Ανάπτυξη"

Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Εκπαίδευση και Πολιτισμός" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Εκπαίδευση και Πολιτισμός"

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΤΟ ΤΜΗΜΑ

Υποτροφίες-Ανταποδοτικές Δράσεις

Στο πλαίσιο λειτουργίας του Π.Μ.Σ. «Εκπαίδευση και Πολιτισμός» απονέμονται στους αποφοίτους οικονομικά βραβεία ανταποδοτικού χαρακτήρα, με την τίτλο: «Βραβεία Γεώργιος Καραμπατζός». Το χρηματικό ποσό αυτών ορίζεται στα χίλια πεντακόσια (1500) ευρώ συνολικά ανά Ειδίκευση και ανά Κύκλο Σπουδών, τα οποία μοιράζονται σε τρία (3) ισόποσα βραβεία των πεντακοσίων (500) ευρώ σε κάθε Ειδίκευση και κύκλο σπουδών. Τα τρία (3) αυτά βραβεία θα απονέμονται στους τρεις πρώτους χρονικά αποφοιτήσαντες ανά Ειδίκευση και ανά Κύκλο Σπουδών του Π.Μ.Σ. με βάση τα παρακάτω ακαδημαϊκά κριτήρια:

  • Μέσος όρος συνολικής βαθμολογίας τουλάχιστον οκτώ και έξι δέκατα (8,6) («Άριστα»).
  • Βαθμός Δ.Ε. «Άριστα» Δέκα (10).

Σε περίπτωση ισοβαθμίας μεταξύ δύο ή και περισσοτέρων αποφοίτων τα βραβεία θα αποδίδονται με βάση τα ειδικότερα κατά το νόμο κοινωνικο-οικονομικά κριτήρια.

Τέλος, το Π.Μ.Σ. διατηρεί το δικαίωμα αναπροσαρμογής του οικονομικού σκέλους των βραβείων με βάση τις εκάστοτε οικονομικές του δυνατότητες.

Εκτός από τα βραβεία οικονομικού χαρακτήρα «Γεώργιος Καραμπατζός», το Πρόγραμμα υποστηρίζει μια σειρά από δραστηριότητες ανταποδοτικού χαρακτήρα όπως:

  • Συμμετοχή στα «Βιωματικά Σεμινάρια Προσωπικής Ανάπτυξης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης»
  • Συμμετοχή στις «Βιωματικές Ασκήσεις Επαγγελματικής Ανάπτυξης»
  • Δωρεάν συμμετοχή με ή χωρίς ανακοίνωση των φοιτητών σε διεθνή ή και πανελλήνια Συνέδρια ή ακόμα και επιστημονικές ημερίδες που λαμβάνουν χώρα στο Πανεπιστήμιο, στις οποίες συνδιοργανωτής είναι το Π.Μ.Σ. «Εκπαίδευση και Πολιτισμός».
  • Δωρεάν επίσκεψη σε πολιτιστικούς, εκπαιδευτικούς και περιβαλλοντικούς χώρους ή/και δραστηριότητες, π.χ. μουσεία, θέατρα, μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα, εκπαιδευτικές δράσεις, περιβαλλοντικά προγράμματα πολιτισμικής ευαισθητοποίησης κ.ά. με στόχο την πρακτικοποίηση της ακαδημαϊκής γνώσης, την πολιτισμική ευαισθητοποίηση και εν τέλει τη σύνδεση της παιδείας με τον πολιτισμό μέσω συμμετοχής των φοιτητών σε δράσεις όπως οι προαναφερόμενες. Οι όποιες οικονομικές υποχρεώσεις, π.χ. εισιτήρια, εισηγητές, αναλώσιμα κ.ά., καλύπτονται από τον προϋπολογισμό του Π.Μ.Σ.
  • Συμμετοχή σε περιοδικές, εκπαιδευτικές εκδρομές στο πλαίσιο των οποίων μέρος των εξόδων καλύπτεται από τον προϋπολογισμό του Π.Μ.Σ.
  • Παρακολούθηση διαλέξεων, στις οποίες προσκεκλημένοι από το Π.Μ.Σ., εξειδικευμένοι επιστήμονες, Έλληνες και ξένοι διαπραγματεύονται σε θέματα που αφορούν στις επιστημονικές περιοχές του Π.Μ.Σ. «Εκπαίδευση και Πολιτισμός». Στις περιπτώσεις αυτές, το Π.Μ.Σ. καλύπτει τα έξοδα μετακίνησης και διαμονής των προσκεκλημένων ομιλητών.

Αγορά ελληνόγλωσσων και ξενόγλωσσων βιβλίων, που καλύπτουν τις διδακτικές ενότητες του Π.Μ.Σ. ή/και τη βιβλιογραφική τεκμηρίωση των μεταπτυχιακών εργασιών και είναι απαραίτητα για τη μελέτη των φοιτητών και την εμβάθυνση σε επιμέρους επιστημονικά θέματα.

Σκοπός & Στόχοι Π.Μ.Σ.

Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ) «Εκπαίδευση και Πολιτι­σμός» αποσκοπεί στην παροχή επιστημονικής εξειδικευμένης γνώσης σε υποψηφίους και εν ενεργεία εκπαιδευτικούς αλλά και σε λοιπούς αποφοίτους  Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων σε θέματα εκπαί­δευσης και πολιτισμού, δύο τομείς οι οποίοι είναι χρήσιμο να αλληλοσυνδέονται αλλά και εμπεριέχουν ο ένας τον άλλο. Συγκεκριμένα, το Πρόγραμμα επιδιώκει, κατά ειδίκευση, να παράσχει και να αναπτύξει στους παραπάνω πτυ­χιούχους  ειδικές γνώσεις και δεξιότητες ως ακολούθως:

Ι. Η Ειδίκευση στην Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη αποσκοπεί:

  • στην παροχή υψηλού επιπέδου θεωρητικής κατάρτισης σε θέματα που σχετίζονται με τη μάθηση, τη διδασκαλία, τη γνωστική και ψυχοκοινωνική ανάπτυξη παιδιών και εφήβων, τη διαχείριση της σχολικής τάξης, τις διαπροσωπικές σχέσεις στο σχολείο καθώς και την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,
  • στη συστηματική ενημέρωση των μεταπτυχιακών φοιτητών όσον αφορά την αξιοποίηση των σύγχρονων διαπιστώσεων της Παιδαγωγικής ή Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας στον προγραμματισμό, τη διεξαγωγή και την αξιολόγηση της διδασκαλίας, την αντιμετώπιση των γενικών και ειδικών μαθησιακών δυσκολιών των εκπαιδευομένων, την πρόληψη και αντιμετώπιση της αποκλίνουσας συμπεριφοράς των μαθητών και την εκπαίδευση και υποστήριξη των ατόμων με ειδικές ανάγκες, και
  • στην πρακτική κατάρτιση των φοιτητών, η οποία επιτυγχάνεται μέσα από Πρακτική άσκηση διάρκειας 200 ωρών, η οποία λαμβάνει χώρα σε δομές γενικής ή και ειδικής εκπαίδευσης και αποσκοπεί στο να δώσει στους φοιτητές τη δυνατότητα να ελέγξουν στην πράξη τις γνώσεις που απέκτησαν σε θέματα παιδαγωγικής και διδακτικής φύσεως. Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια του τρίτου (3ου) εξαμήνου σπουδών οι φοιτητές της Ειδίκευσης «Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη» του Π.Μ.Σ. «Εκπαίδευση και Πολιτισμός» πραγματοποιούν Πρακτική Άσκηση σε δομές εκπαίδευσης και υποστήριξης (γενικής ή/και ειδικής αγωγής), συμπεριλαμβανομένων των Κέντρων Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η Πρακτική Άσκηση αποσκοπεί στην ανάπτυξη και καλλιέργεια ειδικών εκπαιδευτικών και επαγγελματικών δεξιοτήτων για το σχεδιασμό, την οργάνωση, την εφαρμογή και την αξιολόγηση κατάλληλων προγραμμάτων διδασκαλίας, εκπαιδευτικής παρέμβασης και υποστήριξης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και δυνατότητες που φοιτούν σε σχολικές μονάδες ειδικής και γενικής αγωγής και εκπαίδευσης. Επιπρόσθετα, μέσω της Πρακτικής Άσκησης οι φοιτητές αποκτούν εμπειρία σε θέματα που σχετίζονται με την παρατήρηση, καταγραφή και αξιολόγηση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και δυνατοτήτων των μαθητών καθώς και τη συνεργασία με επαγγελματίες ψυχικής υγείας διαφόρων ειδικοτήτων στο πλαίσιο του σχεδιασμού και της εφαρμογής κατάλληλων διδακτικών/εκπαιδευτικών παρεμβάσεων. Η διάρκεια της Πρακτικής Άσκησης είναι 200 ώρες. Από τις παραπάνω ώρες, οι 180 πραγματοποιούνται σε (α) συνεργαζόμενες σχολικές μονάδες (90 ώρες ανά σχολική μονάδα) και (β) συνεργαζόμενα ΚΕΔΔΥ ή πιστοποιημένα από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Ιατροπαιδαγωγικά κέντρα και Κέντρα Ψυχικής Υγείας του Υπουργείου Υγείας (90 ώρες), ενώ οι υπόλοιπες 20 αφιερώνονται στην εποπτεία της προόδου της Πρακτικής Άσκησης των φοιτητών. Στο Πρόγραμμα Σπουδών των φοιτητών της Ειδίκευσης «Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη» η Πρακτική Άσκηση αντιστοιχεί σε δύο (2) μαθήματα και έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα. Στο πλαίσιο της Πρακτικής Άσκησης οι φοιτητές αξιολογούνται μέσω γραπτής και προφορικής εργασίας.

Τέλος, το πρόγραμμα της συγκεκριμένης Ειδίκευσης στοχεύει στο να καταστήσει τους αποφοίτους του ικανούς:

  • να συμβάλλουν στην αναβάθμιση της διδακτικής πράξης και στην προαγωγή της έρευνας που σχετίζεται με αυτήν.
  • να εφαρμόζουν αποτελεσματικές στρατηγικές μάθησης και διδασκαλίας, σύγχρονα συστή­ματα αξιολόγησης της επίδοσης των μαθητών και μεθόδους σχολικής ενσωμάτωσης.
  • να αξιοποιούν τις δυνατότητες των σύγχρονων αναλυτικών προγραμμάτων στη διδακτική πράξη για την κάλυψη των μαθησιακών αναγκών των μαθητών με ή χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και δυνατότητες.
  • να αξιολογούν τις γνωστικές, κοινωνικές και συναισθηματικές ανάγκες των μαθητών τους με σκοπό την παροχή σε αυτούς κατάλληλης ψυχοπαιδαγωγικής υποστήριξης.
  • Να αναγνωρίζουν το ρόλο του σχολείου, της οικογένειας και του κοινωνικο-πολιτισμικού περιβάλλοντος στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών.

ΙΙ. Η Ειδίκευση στη Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων αποσκοπεί:

  • στην παροχή εξειδικευμένης θεωρητικής γνώσης και στην ανάπτυξη πρακτικών δεξιοτήτων σχετικά με τις αρχές του σύγχρονου management, την καλύτερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, την επίδραση που ασκεί το στυλ της ηγεσίας στη λειτουργία ενός εκπαιδευτικού οργανισμού, την εμβάθυνση σε θέματα οργανωσιακής συμπεριφοράς, την κατανόηση της διαδικασίας λήψης απόφασης και την εποικοδομητική λύση οργανωσιακών προβλημάτων προκειμένου οι απόφοιτοι της συγκεκριμένης Ειδίκευσης να κατανοούν τις αλλαγές που συμβαίνουν στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς και να συμβάλλουν ουσιαστικά στην οργανωσιακή αποτελεσματικότητα,
  • στην εξοικείωση των μεταπτυχιακών φοιτητών με την οργάνωση και λειτουργία τoυ ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος καθώς και με σύγχρονες απόψεις σύμφωνα με τις οποίες ότι η αποτελεσματική λειτουργία των εκπαιδευτικών συστημάτων προϋποθέτει την εφαρμογή των αρχών και των μεθόδων του management και της οικονομικής,
  • στην κατανόηση εκ μέρους των φοιτητών της οικονομικής αξίας της Εκπαίδευσης,
  • στην απόκτηση πρακτικής εμπειρίας στον παραπάνω τομέα μέσα από την ανάλυση των λειτουργικών προβλημάτων που συναντούν τα μέλη των εκπαιδευτικών οργανισμών καθώς και μελετών περιπτώσεων.

Πιο συγκεκριμένα, η Ειδίκευση αυτή επιδιώκει να καταστήσει όσους την παρακολουθούν ικανούς να χειρίζονται με επιτυχία ζητήματα οργάνωσης και διοίκησης της εκπαιδευτικής μονάδας, να εμπνέουν και να καθοδηγούν αποτελεσματικά το προσωπικό των παραπάνω μονάδων, να συμβάλλουν στην προαγωγή της έρευνας που σχετίζεται με θέματα διοίκησης και εκπαίδευσης και να λειτουργούν  αποτελεσματικά ως στελέχη της εκπαίδευσης.


 

       ΙΙΙ. Η Ειδίκευση στην Πολιτισμική Αγωγή αποσκοπεί:

  • στην παροχή υψηλού επιπέδου θεωρητικής κατάρτισης σε ειδικά θέματα τέχνης και πολιτισμού, με έμφαση στην ελληνική πολιτισμική παράδοση, σε συνάρτηση με την ευρωπαϊκή και την παγκόσμια πολιτισμική κληρονομιά, καθώς και συστηματική ενημέρωση των μεταπτυχιακών φοιτητών σχετικά με τις σύγχρονες προσεγγίσεις στα θέματα αυτά,
  • στην ανάλυση ζητημάτων σχετικών με τη σημασία της αγωγής στο σχολείο σχετικά με θέματα τέχνης και πολιτισμού, καθώς και των τρόπων υλοποίησής της,
  • στην εκμάθηση τρόπων παρουσίασης σε ενδιαφερομένους, και ιδιαίτερα σε ξένους επισκέπτες της, υλικών και άυλων πολιτισμικών αγαθών της χώρας μας,
  • στην ενασχόληση των φοιτητών με θέματα πολιτιστικής εκπαίδευσης μέσα από επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία, εκθέσεις έργων Τέχνης, παρακολούθηση ειδικών ξεναγήσεων και ανάπτυξη άλλων συναφών δραστηριοτήτων, και
  • στην εξοικείωση των μετα­πτυχιακών φοιτητών της Ειδίκευσης αυτής, μέσω βιωματικών ασκήσεων επαγγελματικής ανάπτυξης, με τη διοργάνωση πολιτιστικών δραστηριοτήτων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων μετά από συστηματική παρακολούθηση ανάλογων δράσεων σε μουσεία, ιδρύματα και φο­ρείς που ασχολούνται με τον πολιτισμό.

Στους ειδικότερους στόχους του προγράμματος της συγκεκριμένης Ειδίκευσης εντάσσεται η προσπάθεια να καταστούν όσοι την παρακολουθούν ικανοί:

  • να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά την τέχνη στην εκπαίδευση.
  • να καλλιεργούν τα πολιτισμικά ενδιαφέροντα των μαθητών και να τους ευαισθητοποιούν σε θέματα πολιτισμού και σεβασμού της πολιτισμικής διαφορετικότητας,
  • να αναλαμβάνουν στα σχολεία τη διοργάνωση πολιτιστικών δραστηριοτήτων, όπως οργάνωση θεατρικών παραστάσεων, σχολικών πολιτιστικών ομίλων, έκδοση περιοδικών, δημιουργία σχολικών μουσείων, συλλογών κ.ά.,
  • να υλοποιούν τις καινοτόμες δράσεις που οργανώνονται από το Υπουργείο Παιδείας,
  • να αναλαμβάνουν στην τοπική αυτοδιοίκηση και στον ιδιωτικό τομέα α) τη διοργάνωση πολιτιστικών δραστηριοτήτων, την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και πολιτιστικών διαδρομών, και β) δράσεις πολιτιστικού τουρισμού.

Επιπρόσθετα, το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην Προσωπική Ανάπτυξη καθώς και τη Συμβουλευτική Υποστήριξη των φοιτητών όλων των ειδικεύσεων μέσα από βιωματικά Σεμινάρια, τα οποία περιλαμβάνουν: α) βιωματικές ασκήσεις που αποσκοπούν στην ευαισθητοποίηση των φοιτητών σε θέματα προσωπικής ανάπτυξης, όπως αναγνώριση και έκφραση προσωπικών συναισθημάτων, διαχείριση του άγχους, του θυμού και άλλων αρνητικών συναισθημάτων, θετική αυτοεκτίμηση, αναγνώριση των συναισθημάτων των άλλων (ενσυναίσθηση), κ.ά., και β) βιωματικές ασκήσεις μέσα από τις οποίες οι φοιτητές μαθαίνουν να διαχειρίζονται  διάφορα προβλήματα που  αφο­ρούν στη σχολική τάξη, τη σχολική μονάδα και άλλους εργασιακούς χώρους, καθώς και να αναπτύσσουν δεξιότητες επικοινωνίας,  ηγεσίας και διοίκησης.

Διοίκηση και Συντονισμός Π.Μ.Σ.

Διευθύντρια

  • Αικατερίνη Αντωνοπούλου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια

Μέλη Συντονιστικής Επιτροπής

  • Ευαγγελία Ν. Γεωργιτσογιάννη, Καθηγήτρια
  • Δημήτριος Ζμπάινος, Αναπληρωτής Καθηγητής
  • Βασιλική Κωσταρέλλη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
  • Γεώργιος Μαλινδρέτος, Αναπληρωτής Καθηγητής

Ειδίκευση: Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

 

Η Ειδίκευση αυτή απευθύνεται σε υποψήφιους αλλά και εν ενεργεία εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και, ιδιαίτερα, της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι δε διδάχθηκαν καθόλου είτε δε διδάχτηκαν επαρκώς ψυχοπαιδαγωγικά μαθήματα. Όλες οι σχετικές έρευνες και μελέτες δείχνουν ότι η συντριπτική πλειονότητα των διδασκόντων στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στερείται γνώσεων σε ένα τομέα απολύτως απαραίτητο για την επιτυχή επιτέλεση της αποστολής του.

Ο τομέας αυτός σχετίζεται με την ανάπτυξη γνώσης και δεξιοτήτων σε θέματα που αφορούν την ψυχολογία των διδασκομένων, τη διαδικασία μάθησης, την ετερότητα στη σχολική τάξη και τη διδακτική μεθοδολογία, με έμφαση στην κατανόηση των εφαρμογών στην εκπαιδευτική πράξη των πορισμάτων των Επιστημών της Αγωγής και ιδιαίτερα της Παιδαγωγικής ή Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας. Επιπλέον, η Ειδίκευση αυτή, μέσα από τα προσφερόμενα μαθήματα, στοχεύει στην ανάπτυξη της κατανόησης των χαρακτηριστικών του αποτελεσματικού εκπαιδευτικού που αφορούν στην καλή γνώση:

  • του αντικειμένου διδασκαλίας,
  • της συμβολής της κοινωνικής και ψυχο-συναισθηματικής ανάπτυξης στη μαθησιακή διαδικασία,
  • της διδακτικής μεθοδολογίας,
  • της εκπαιδευτικής αξιολόγησης και ε. της σχολικής ενσωμάτωσης.

Επιπρόσθετα, οι κάτοχοι του συγκεκριμένου τίτλου μεταπτυχιακών σπουδών μπορούν, όταν διοριστούν στην εκπαίδευση ή όσοι είναι ήδη διορισμένοι, να αξιοποιηθούν, κατά προτεραιότητα, ως σύμβουλοι μαθητών και γονέων, ιδιαίτερα δε σε περιπτώσεις μαθητών που αντιμετωπίζουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δυσκολίες μάθησης ή εμφανίζουν προβλήματα συμπεριφοράς, καλύπτοντας ένα τομέα στον οποίο υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις και αδυναμίες στην ελληνική εκπαίδευση. Τέλος, όσοι από τους αποφοίτους του προγράμματος με τη συγκεκριμένη Ειδίκευση επιθυμούν, μπορούν να εργαστούν και σε σχολεία ή δομές ειδικής αγωγής στα οποία υπάρχει μεγάλη ανάγκη σε ειδικευμένο προσωπικό. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι και στον ιδιωτικό τομέα (π.χ. στα φροντιστήρια) προτιμώνται οι κάτοχοι μεταπτυχιακών σπουδών σε ψυχοπαιδαγωγικά αντικείμενα.

Η λειτουργία, επομένως, της συγκεκριμένης ειδίκευσης προάγει την εκπαιδευτική και παιδαγωγική έρευνα σε ό,τι αφορά ιδιαίτερα τις ψυχολογικές πτυχές της μαθησιακής και της διδακτικής διαδικασίας, τομείς στους οποίους η Ελλάδα υστερεί σε σύγκριση με άλλες χώρες.

 

Πρόγραμμα Σπουδών - Περιγράμματα Μαθημάτων

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Π.Μ.Σ. Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις:

- Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

- Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

- Πολιτισμική Αγωγή

Π.Μ.Σ. Βιώσιμη Ανάπτυξη

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις: 

- Τοπική Ανάπτυξη

- Διαχείριση Περιβάλλοντος

- Αγωγή Καταναλωτή

© 2021 ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ -Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης. All Rights Reserved.
Photos by Freepik