ΣΤΟΧΟΙ

Η προώθηση της επιστημονικής γνώσης και έρευνας για την ποιοτικοποίηση της βιώσιμης διαβίωσης των ατόμων, των οικογενειών και των ανθρωπίνων κοινοτήτων αλλά και τη διαχείριση του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος.

Μάθετε περισσότερα

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η οργανωμένη μελέτη θεμάτων που αφορούν στην εξέλιξη του θεσμού της οικογένειας ως μικροκοινωνίας και στην αλληλεπίδρασή της με το πολιτισμικό περιβάλλον, τον καταναλωτή, τις διατροφικές συνήθειές του, την αγωγή υγείας, τη σύγχρονη οικιακή τεχνολογία, τον οικολογικό σχεδιασμό και την έλλογη διαχείριση των φυσικών και ανθρώπινων πόρων.
Μάθετε περισσότερα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προσβλέπει στη διασφάλιση της ποιότητας των προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος, μέσω της αναβάθμισης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, της υποστήριξης του διεπιστημονικού χαρακτήρα της επιστήμης της Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης και της αναζήτησης νέων επαγγελματικών διεξόδων για τους αποφοίτους του.

Μάθετε περισσότερα

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης μπορούν να απασχοληθούν στην εκπαίδευση καθώς και σε οικονομικούς και περιβαλλοντικούς φορείς.



Δείτε τους τομείς απασχόλησης

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΕ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

Αν είστε απόφοιτος του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Βιώσιμη Ανάπτυξη" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Βιώσιμη Ανάπτυξη"

Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Εκπαίδευση και Πολιτισμός" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Εκπαίδευση και Πολιτισμός"

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΤΟ ΤΜΗΜΑ

Παιδαγωγική Ψυχολογία


 

Μεταπτυχιακό | Α' εξάμηνο | 1223-4111

 

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Σπουδών: Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Ειδίκευση:  Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 8 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Ειδίκευσης

Προαπαιτούμενα: Παιδαγωγική Ψυχολογία γενικού υποβάθρου

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική (Για τους φοιτητές/φοιτήτριες Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική)

Περιγραφή

Στο πλαίσιο του μαθήματος παρουσιάζονται θέματα που αφορούν στον ρόλο της Παιδαγωγικής Ψυχολογίας στην υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας, στις θεωρητικές προσεγγίσεις για τη μάθηση του παιδιού με έμφαση στη γνωστική και την κοινωνική/συναισθηματική ανάπτυξη, στις ατομικές διαφορές των παιδιών στο σχολείο (νοημοσύνη, προσωπικότητα, κίνητρα, αυτοεκτίμηση, συναισθήματα) και στο ψυχοκοινωνικό κλίμα της τάξης, στον ρόλο της οικογένειας στην ψυχολογική και γνωστική ανάπτυξη του παιδιού, στην ψυχολογία της μαθησιακής διαδικασίας, στη διαχείριση της σχολικής τάξης. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στις σύγχρονες θεωρίες και απόψεις για τον ρόλο των θετικών συναισθημάτων στη δημιουργία των διαπροσωπικών σχέσεων στο σχολείο και τον ρόλο που ασκούν αυτές στη μαθησιακή διαδικασία.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να:

  • έχουν κατανοήσει και να είναι σε θέση να αναλύουν βασικές έννοιες που σχετίζονται με τις συμπεριφοριστικές, γνωστικές και τις ουμανιστικές θεωρίες για τη μάθηση, τη θεωρία των πολλαπλών τύπων νοημοσύνης και τη συναισθηματική νοημοσύνη
  • έχουν κατανοήσει τον ρόλο των παραπάνω θεωριών στην εκπαιδευτική πράξη
  • έχουν κατανοήσει τον ρόλο των θετικών συναισθημάτων στην εκπαιδευτική διαδικασία και την ποιότητα ζωής των αναπτυσσόμενων προσώπων
  • είναι σε θέση να προσδιορίσουν τον ρόλο του σημερινού/της σημερινής εκπαιδευτικού και του/της ψυχολόγου που βρίσκεται στο σχολικό πλαίσιο με βάση τις  παραπάνω θεωρίες
  • έχουν καταστεί ικανοί/ικανές να συγγράφουν και να παρουσιάζουν εργασίες κάνοντας χρήση της ξενόγλωσσης, κυρίως, βιβλιογραφίας.

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Δια ζώσης διδασκαλία, βιωματικές ασκήσεις σε μικρές ομάδες, προβολή εκπαιδευτικών ταινιών, μελέτη βασικής επιστημονικής βιβλιογραφίας, παρουσίαση στην τάξη από τους φοιτητές ξενόγλωσσων, κυρίως, άρθρων ή βιβλίων σχετικών με το περιεχόμενο του μαθήματος.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών:  Υποστήριξη του μαθήματος μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας και της ηλεκτρονικής τάξης του.

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις, βιωματικές ασκήσεις, και άλλες δράσεις στην τάξη 70
Μελέτη και παρουσίαση στην τάξη από τους φοιτητές ξενόγλωσσων, κυρίως, άρθρων ή βιβλίων 60
Συγγραφή εργασιών 70
Σύνολο Μαθήματος 200

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η γλώσσα διδασκαλίας και αξιολόγησης των φοιτητών είναι η Ελληνική.

Οι φοιτητές αξιολογούνται με: α) γραπτή εξέταση (80%) του τελικού βαθμού και σύντομες εργασίες (20% του τελικού βαθμού).

Οι σύντομες εργασίες περιλαμβάνουν σύντομη γραπτή ( 600 έως 800 λέξεις) και προφορική παρουσίαση ενός επιστημονικού άρθρου σχετικού με το περιεχόμενο του μαθήματος.

Η γραπτή εργασία, η οποία βασίζεται σε βιβλιογραφική ανασκόπηση, περιλαμβάνει ανάπτυξη ενός θέματος, με 5000-5500 λέξεις,  σχετικού με το περιεχόμενο του μαθήματος

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Μαριδάκη-Κασσωτάκη, Αικ. (2012). Παιδαγωγική Ψυχολογία. Αθήνα: Διάδραση
  • Slavin, R. E. (2007). Εκπαιδευτική Ψυχολογία: Θεωρία και πράξη (Επιστημ. Επιμελ. Κόκκινος, Κ.). Αθήνα: Μεταίχμιο.
  • Elliott, S.N., Kratochwill, Th. R., J. Littlefield Cook, & , J. F. Travers (2008). Εκπαιδευτική Ψυχολογία (Μεταφρ. Μ. Σόλμαν, Φρ. Καλύβα, Επιμ. Λεονταρή Αγγ. & Έφη Συγκολλίτου).Αθήνα: Gutenberg

- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Ψυχολογία
  • Επιστήμες Αγωγής
  • Παιδαγωγική Επιθεώρηση
  • Παιδαγωγικός Λόγος
  • Προσχολική και Σχολική Εκπαίδευση
  • Journal of Educational Psychology
  • European Journal of Psychology of Education

Ανάπτυξη του εκπαιδευτικού και αποτελεσματική μάθηση


 

Μεταπτυχιακό | Α' εξάμηνο | 1223-4112

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Ειδίκευση:  Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 7 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: - Ειδικού Υπόβαθρου - Ανάπτυξη Δεξιοτήτων

Προαπαιτούμενα: --

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

Περιγραφή

Το μάθημα αφορά στο δάσκαλο και την επαγγελματική του δράση στο σχολικό περιβάλλον. Εξετάζεται η έννοια του εκπαιδευτικού επαγγελματισμού, η έννοια και οι φάσεις επαγγελματικής ανάπτυξης του δασκάλου. Επίσης, εξετάζεται η έννοια του μαθησιακού περιβάλλοντος και της αποτελεσματικής διδασκαλίας, οι άξονες που τη συνθέτουν, οι παράγοντες που διαμορφώνουν το κλίμα της σχολικής τάξης. Ειδικότερα, διερευνώνται τα επαγγελματικά χαρακτηριστικά του σύγχρονου εκπαιδευτικού, οι προσδοκίες και οι απόψεις του ίδιου και της κοινωνίας σχετικά με το επάγγελμά του, τα στοιχεία που συνθέτουν τόσο τον ακαδημαϊκό όσο και τον κοινωνικό και συμβουλευτικό του ρόλο στο σχολείο και την κοινωνία, τα στάδια της επαγγελματικής του ανάπτυξης. Επιπλέον, μελετώνται οι βασικοί πυλώνες της αποτελεσματικής διδασκαλίας όπως τα ενδοδομικά της χαρακτηριστικά, η διαχείριση της σχολικής τάξης, η προετοιμασία της διδασκαλίας, η ανατροφοδότηση του εκπαιδευτικού έργου, η διαχείριση του σχολικού χρόνου, η επικοινωνία με μαθητές, γονείς και συναδέλφους και τοπικούς φορείς.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες αναμένεται να έχουν:

  • αποκτήσει σφαιρική γνώση των παιδαγωγικών πτυχών που σχετίζονται με θέματα εκπαιδευτικού επαγγελματισμού, οργάνωσης αποτελεσματικού μαθησιακού περιβάλλοντος και διδασκαλίας.
  • εξοικειωθεί με τη μελέτη της διεθνούς επιστημονικής αρθρογραφίας πάνω στα προαναφερόμενα θέματα.
  • αποκτήσει δεξιότητες αυτομόρφωσης, μελέτης πηγών και εξαγωγής χρήσιμων για αυτούς συμπερασμάτων σε θέματα επαγγελματικής ανάπτυξης και αποτελεσματικής διδασκαλίας.
  • οικειωθεί με καλές πρακτικές και τεχνικές βελτίωσης της επαγγελματικής τους καθημερινότητας.

Γενικές Ικανότητες

  • Ενίσχυση παιδαγωγικής συνείδησης και κατανόησης της επαγγελματικής ταυτότητας του εκπαιδευτικού στο σύγχρονο σχολείο
  • Ενίσχυση επαγγελματικών δεξιοτήτων, επαγγελματικής ηθικής και υπευθυνότητας
  • Αυτόνομη εργασία-Μαθησιακή αυτορρύθμιση
  • Ομαδική εργασία
  • Προσαρμογή σε νέες επαγγελματικές καταστάσεις-απαιτήσεις
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με την χρήση και των απαραίτητων πληροφοριών
  • Ενίσχυση της κριτικής και δημιουργικής σκέψης και έκφρασης των φοιτητών/τριών
  • Ενίσχυση της αυτοαξιολογικής ικανότητας των φοιτητών/τριών

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: - Πρόσωπο με πρόσωπο, - Υποστήριξη του διδακτικού έργου μέσω της πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης (e-class)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών:  Χρήση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία, χρήση της πλατφόρμας ασύγχρονης εκπαίδευσης για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την επικοινωνία με τους φοιτητές/τριες, καθώς και επικοινωνία μαζί τους μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 20
Διαδραστική διδασκαλία αλληλεπίδραση 30
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 30
Δραστηριότητες αφομοίωσης και ανατροφοδότησης 30
Ομαδικές δραστηριότητες 25
Προσωπική/μη καθοδηγούμενη μελέτη/συγγραφή εργασίας 40
Σύνολο Μαθήματος 175

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η αξιολόγηση της επίδοσης των φοιτητών/τριών βασίζεται:

α. Σε γραπτή εξέταση που αντιστοιχεί στο 100% της τελικής συνολικής βαθμολογίας και λαμβάνει χώρα μετά την ολοκλήρωση της διδακτικής περιόδου και αποτελείται από δύο (2) ερωτήσεις κριτικού αναστοχασμού μέσω της μελέτης συγκεκριμένων εκπαιδευτικών σεναρίων ή άλλων έγκυρων εκπαιδευτικών πηγών που σχετίζονται άμεσα με τις διδακτικές ενότητες που μελετήθηκαν στο πλαίσιο διδασκαλίας του μαθήματος. Τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης των γραπτών απαντήσεων των φοιτητών/τριών είναι: - Παιδαγωγική ορθότητα και επιστημονική τεκμηρίωση απαντήσεων-Ικανότητα ορθής αξιοποίησης και χρήσης παιδαγωγικών εννοιών και όρων που μελετήθηκαν στο πλαίσιο διδασκαλίας του μαθήματος - Κριτική και συνθετική ικανότητα ως προς την εξέταση των προσφερόμενων πηγών - Πρωτοτυπία και δημιουργικότητα ως προς τη διατύπωση παιδαγωγικών-διδακτικών προτάσεων - Εκφραστική ικανότητα, σαφήνεια και περιεκτικότητα απαντήσεων - Οργάνωση σκέψης-Δομή γραπτού λόγου - Μορφή γραπτού δοκιμίου

β. Στην προαιρετική εκπόνηση γραπτής εργασίας από τους φοιτητές/τριες, που βασίζεται σε συστηματική και οργανωμένη βιβλιογραφική ανασκόπηση, της οποίας η βαθμολογία αντιστοιχεί στο 30 % του τελικού συνολικού βαθμού. Στην περίπτωση αυτή ο βαθμός της γραπτής εξέτασης αντιστοιχεί στο 70% της τελικής συνολικής βαθμολογίας. Τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης των γραπτών εργασιών των φοιτητών/τριών είναι: - η αποδεδειγμένη ευρεία χρήση βιβλιογραφικών πηγών και δεδομένων που σχετίζονται με το υπό εξέταση θέμα - η κριτική ανάλυση πρόσφατης βιβλιογραφίας – κατανόηση, ερμηνεία σύγκριση και παρουσίαση των βιβλιογραφικών και ερευνητικών δεδομένων - η πληρότητα των συμπερασμάτων και προτάσεων - η ορθότητα της καταγραφής των βιβλιογραφικών αναφορών (references) τόσο στο σώμα όσο και στο τέλος της εργασίας - η γενική δόμηση και μορφή της εργασίας (ενότητες, παραγραφοποίηση, σχήματα, πίνακες) - η σαφήνεια του γραπτού λόγου Όλα τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης καθ΄ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Freiberg, J. (2002) Essential skills for new teachers. Educational Leadership, 59: 56-60.
  • Hunt, G., Wiseman, J. D. & Touzel, J.T. (20094) Effective teaching: Preparation and implementation. USA: Charles C. Thomas Publisher.
  • Koutrouba, K. (2012) A profile of effective teacher: Greek secondary education teachers’ perceptions. European Journal of Teacher Education, 35(3), 359-374.
  • Koutrouba, K. (2013) Student misbehavior in secondary education: Greek teachers’ views and attidudes. Educational Review, 65(1), 1-19.
  • Koutrouba, K. (2016) Defining teacher effectiveness in secondary education: The perceptions of Greek students. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 15(10), 73-91.
  • Marzano, R. & Marzano, J. (2003) “The key to classroom management”, Educational Leadership, 61(1), 1-8.
  • Papastamatis, A., Panitsidou, E., Giavrimis, P. & Papanis, E. (2008) Facilitating teachers’ & educators’ effective professional development. Review of European Studies, 1(2): 83-90.
  • Thornberg, R. (2008). School children’s reasoning about school rules, Research Papers in Education, 23(1), 37-52.
  • Ματσαγγούρας, Η. (2008) Σχέσεις σχολείου και οικογένειας: Εναλλακτικές θεωρήσεις του περιεχομένου και του πλαισίου των σχέσεων. Στο Α. Μπρούζος, Π. Μισαηλίδη, Α. Εμβαλωτής & Α. Ευκλείδη (επιμ.), Επιστημονική Επετηρίδα της Ψυχολογικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος: Σχολείο & Οικογένεια, vol. 6 (σ.σ.35-68) Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Improving Schools
  • Educational Studies
  • Teaching and Teacher Education
  • School Effectiveness and School Improvement
  • International Journal of Instruction

Πρόγραμμα Μαθημάτων | Ειδίκευση: Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

 

Σκοπός & Στόχοι Π.Μ.Σ.

Αντικείμενο του Π.Μ.Σ. είναι η μελέτη και η εφαρμογή μεθόδων στη Βιώσιμη Ανάπτυξη που καλύπτουν, κατά κύριο λόγο, τους τομείς:

- Τοπική Ανάπτυξη,

- Διαχείριση Περιβάλλοντος,

- Αγωγή Καταναλωτή.

Το Π.Μ.Σ. αποσκοπεί:

- Στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή της γνώσης σε τομείς της Βιώσιμης Ανάπτυξης.

- Στην κατανόηση της καταναλωτικής συμπεριφοράς και στην ανάπτυξη στρατηγικών ικανοτήτων του Μάρκετινγκ και προγραμμάτων προστασίας του καταναλωτή.

- Στην αυξημένη ικανότητα ανάλυσης προβλημάτων και πρωτοβουλιών, εφόδια που θα διευρύνουν, στους μεταπτυχιακούς φοιτητές, σημαντικά τις δυνατότητες απασχόλησης.

- Στην ενδυνάμωση της υποστήριξης και προώθησης της επιχειρηματικότητας, μέσω της απόκτησης περισσότερων γνώσεων και δεξιοτήτων σε θέματα ανθρώπινης συμπεριφοράς και της φιλοσοφίας των κοινωνικών και οικονομικών αλλαγών, σε ακόμα περισσότερο διευρυμένους τομείς της απασχόλησης.

- Στην αναγνώριση της σημαντικής επίδρασης της συμπεριφοράς των καταναλωτών στη βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη των αγορών.

- Στη δημιουργία επιστημονικών στελεχών ικανών να συμμετέχουν στην εκπόνηση προγραμμάτων τοπικής και περιφερειακής ανάπτυξης.

- Στην κατάρτιση εξειδικευμένων επιστημόνων, οι οποίοι θα καλύπτουν ανάγκες σε στελεχιακό δυναμικό δημόσιων και ιδιωτικών φορέων στους τομείς της Τοπικής Ανάπτυξης.

- Στην αξιολόγηση της εγγενούς αξίας του φυσικού περιβάλλοντος ως συστατικού παράγοντα της βιώσιμης ανάπτυξης.

- Στην κατανόηση της άρρηκτης σχέσης που υπάρχει ανάμεσα στις ανθρώπινες δραστηριότητες, τους φυσικούς πόρους και τα απόβλητα.

- Στην εμπέδωση των θετικών επιπτώσεων που έχουν τα διαχειριστικά μέτρα και προγράμματα για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.

- Στη διαμόρφωση των μεταπτυχιακών φοιτητών σε συνειδητοποιημένους πολίτες και ικανά στελέχη έτσι ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν με επιτυχία στο ολοένα και περισσότερο ανταγωνιστικό περιβάλλον και στο συνεχώς μεταβαλλόμενο κοινωνικό σύνολο από άποψη αξιών και αντιλήψεων.

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Π.Μ.Σ. Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις:

- Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

- Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

- Πολιτισμική Αγωγή

Π.Μ.Σ. Βιώσιμη Ανάπτυξη

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις: 

- Τοπική Ανάπτυξη

- Διαχείριση Περιβάλλοντος

- Αγωγή Καταναλωτή

© 2021 ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ -Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης. All Rights Reserved.
Photos by Freepik