ΣΤΟΧΟΙ

Η προώθηση της επιστημονικής γνώσης και έρευνας για την ποιοτικοποίηση της βιώσιμης διαβίωσης των ατόμων, των οικογενειών και των ανθρωπίνων κοινοτήτων αλλά και τη διαχείριση του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος.

Μάθετε περισσότερα

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η οργανωμένη μελέτη θεμάτων που αφορούν στην εξέλιξη του θεσμού της οικογένειας ως μικροκοινωνίας και στην αλληλεπίδρασή της με το πολιτισμικό περιβάλλον, τον καταναλωτή, τις διατροφικές συνήθειές του, την αγωγή υγείας, τη σύγχρονη οικιακή τεχνολογία, τον οικολογικό σχεδιασμό και την έλλογη διαχείριση των φυσικών και ανθρώπινων πόρων.
Μάθετε περισσότερα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προσβλέπει στη διασφάλιση της ποιότητας των προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος, μέσω της αναβάθμισης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, της υποστήριξης του διεπιστημονικού χαρακτήρα της επιστήμης της Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης και της αναζήτησης νέων επαγγελματικών διεξόδων για τους αποφοίτους του.

Μάθετε περισσότερα

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης μπορούν να απασχοληθούν στην εκπαίδευση καθώς και σε οικονομικούς και περιβαλλοντικούς φορείς.



Δείτε τους τομείς απασχόλησης

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΤΟ ΤΜΗΜΑ

Διαδικασία Συλλογής Δεδομένων Ποιότητας

Τα δεδομένα των δραστηριοτήτων του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεματικής συλλέγονται είτε μέσω του πληροφοριακού συστήματος συγκέντρωσης δεδομένων ποιότητας, είτε μέσω άμεσης καταχώρησής τους στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Εθνικό Σύστημα Ποιότητας (ΟΠΕΣΠ) της ΑΔΙΠ.

 

Πληροφοριακό Σύστημα Συγκέντρωσης Δεδομένων Ποιότητας 

  1. Το Πληροφοριακό σύστημα Συγκέντρωσης Δεδομένων Ποιότητας αναπτύχθηκε για να αποτελέσει τη βασική πληροφοριακή δομή υποστήριξης της διαδικασίας διασφάλισης ποιότητας στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και στο Τμήμα κατ’επέκταση σύμφωνα με τα πρότυπα της ΑΔΙΠ και την κείμενη νομοθεσία με βασικές λειτουργίες, εκτός των άλλων, τη συλλογή, τήρηση και καταγραφή δεδομένων ποιότητας βάση συγκεκριμένων διαδικασιών. Το συγκεκριμένο πληροφοριακό σύστημα συγκεντρώνει δεδομένα ποιότητας για:
    • την αξιολόγηση του Διδακτικού Έργου
    • την ικανοποίηση από τις Υποδομές και Υπηρεσίες και το περιβάλλον εργασίας του Τμήματος
    • την συνολική αξιολόγηση της εμπειρίας σπουδών από τους αποφοίτους
    • το συγγραφικό / ερευνητικό έργο των μελών ΔΕΠ (απογραφικό δελτίο μελών ΔΕΠ).

      Η ΜΟΔΙΠ ενημερώνει τις ακαδημαϊκές και υπηρεσιακές μονάδες του Πανεπιστημίου για τον τρόπο συλλογής, τη σημασία, ερμηνεία και χρησιμότητα των δεδομένων ποιότητας. Τα ερωτηματολόγια για τα δεδομένα ποιότητας που αντιστοιχούν στην αξιολόγηση του διδακτικού έργου αποστέλλονται την 9η εβδομάδα διεξαγωγής των μαθημάτων του χειμερινού και εαρινού εξαμήνου κάθε έτους και έχουν προθεσμία υποβολής έως την έναρξη της εξεταστικής περιόδου. Τα ερωτηματολόγια για τη συλλογή των δεδομένων ποιότητας που σχετίζονται την ικανοποίηση από τις παρεχόμενες υποδομές/υπηρεσίες και το περιβάλλον εργασίας/φοίτησης αποστέλλονται την 6η εβδομάδα του χειμερινού εξαμήνου κάθε έτος με χρονικό περιθώριο υποβολής τεσσάρων εβδομάδων. Τα ερωτηματολόγια προς τους απόφοιτους στέλνονται πριν από κάθε ορκωμοσία σε όσους φοιτητές/φοιτήτριες αποφοιτούν την εν λόγω περίοδο. Τέλος, τα ερωτηματολόγια συγκέντρωσης δεδομένων ποιότητας που αφορούν στο συγγραφικό/ερευνητικό έργο (απογραφικά δελτία μελών ΔΕΠ) αποστέλλονται την 2η εβδομάδα του μηνός Ιανουαρίου του εκάστοτε έτους με προθεσμία συμπλήρωσης ενός μήνα.

  2. Η προσβασιμότητα στο σύστημα είναι επιτρεπτή μόνο από τον διαχειριστή του συστήματος.

  3. Με την πάροδο της περιόδου συμπλήρωσης των ερωτηματολογίων, ο διαχειριστής του συστήματος ενημερώνει την ΜΟΔΙΠ και αποστέλλει τα πρωτογενή δεδομένα στα αρμόδια μέλη της ή/και στον Πρόεδρο του Τμήματος, ανάλογα με την κατηγορία των δεδομένων (η επεξεργασία των δεδομένων αξιολόγησης υπηρεσιών/υποδομών και περιβάλλοντος εργασίας από τους εργαζόμενους των κεντρικών Υπηρεσιών είναι αρμοδιότητα της ΜΟΔΙΠ, ενώ οι άλλες κατηγορίες δεδομένων ποιότητας παραμένει στην αρμοδιότητα του Τμήματος, το οποίο παρέχει σχετική ενημέρωση στη ΜΟΔΙΠ).

  4. Ο Πρόεδρος του Τμήματος προωθεί τα πρωτογενή δεδομένα στην ΟΜΕΑ για την επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων και τη συσχέτισή τους με τους στόχους διασφάλισης ποιότητας του Τμήματος.

  5. Επιπλέον, η ΟΜΕΑ, με ευθύνη του Προέδρου, καταθέτει την ετήσια εσωτερική έκθεση αξιολόγησης του Τμήματος, όπου αναφέρονται τα αποτελέσματα της επεξεργασίας των σχετικών δεδομένων ποιότητας του Πληροφοριακού Συστήματος Συγκέντρωσης Δεδομένων Ποιότητας. Τα δεδομένα αυτά αξιολογούνται από τις ΟΜΕΑ, κοινοποιούνται στα μέλη ΔΕΠ και σε συνεργασία με τον Πρόεδρο του Τμήματος λαμβάνονται μέτρα και προωθούνται σχετικές εισηγήσεις στη Γενική Συνέλευση του Τμήματος, όταν κρίνεται απαραίτητο, για τις οποίες ενημερώνεται η ΜΟΔΙΠ από τον Πρόεδρο της ΟΜΕΑ.

 

Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Εθνικό Σύστημα Ποιότητας (ΟΠΕΣΠ) της ΑΔΙΠ

Το ΟΠΕΣΠ αποτελεί το Πληροφοριακό Σύστημα που υλοποίησε η ΑΔΙΠ με σκοπό την διευκόλυνση και απλοποίηση της διαδικασίας συλλογής ποσοτικών δεδομένων από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας. Στόχος του είναι η υποστήριξη των διαδικασιών πιστοποίησης των Προγραμμάτων Σπουδών και των Εσωτερικών Συστημάτων Διασφάλισης Ποιότητας των ΜΟΔΙΠ, καθώς και κάθε άλλης διαδικασίας διασφάλισης ποιότητας, μέσω της διάθεσης κατάλληλων δεδομένων. Τα δεδομένα ποιότητας που καταχωρούνται στο ΟΠΕΣΠ αντλούνται από πληροφοριακά συστήματα ή βάσεις δεδομένων των υπηρεσιακών και ακαδημαϊκών μονάδων του Ιδρύματος, όπως το πληροφοριακό σύστημα της γραμματείας (φοιτητολόγιο), το ιδρυματικό καταθετήριο της κεντρικής βιβλιοθήκης, η βάση δεδομένων του προσωπικού του Ιδρύματος και το πληροφοριακό σύστημα του ΕΛΚΕ. Μια πιο αναλυτική περιγραφή της Διαδικασίας για το Πληροφοριακό Σύστημα Συγκέντρωσης Δεδομένων Ποιότητας του Πανεπιστημίου και για το ΟΠΕΣΠ παρατίθεται ακολούθως.

 

 

Πρακτική Άσκηση


 

Προπτυχιακό | 8ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΓΕ1007

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 10  

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 8    

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

button eclass

Περιγραφή

Η Πρακτική Άσκηση των φοιτητών/-τριων του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης στοχεύει στην ουσιαστική απόκτηση επαγγελματικής εμπειρίας των φοιτητών/-τριων γύρω από γνωστικά αντικείμενα που άπτονται του προγράμματος σπουδών του Τμήματος και συνδέονται άμεσα με την αγορά εργασίας. Αποτελεί ευκαιρία για την καλλιέργεια επαγγελματικών δεξιοτήτων υπό την καθοδήγηση και εποπτεία στον χώρο εργασίας και παρέχει τη δυνατότητα προσωπικής ενδυνάμωσης για την ανεύρεση εργασίας στο μέλλον.

Πριν την έναρξη της Πρακτικής Άσκησης, διοργανώνονται σεμινάρια προετοιμασίας των φοιτητών/-τριών, υποχρεωτικής παρακολούθησης, για την υλοποίηση της Πρακτικής Άσκησης και την ομαλή και αποτελεσματική ένταξή τους στο εργασιακό περιβάλλον. Η θεματολογία των σεμιναρίων περιλαμβάνει την ενημέρωση για το πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης του Τμήματος, καθώς και εισηγήσεις σχετικά με τις δεξιότητες, τους τρόπους βελτίωσης και την εφαρμογή τους στο ευρύτερο επαγγελματικό πεδίο, τα προσωπικά χαρακτηριστικά, τα οποία είναι χρήσιμα στον επαγγελματικό τομέα, το προσωπικό “branding” και την κοινωνική δικτύωση, καθώς και την προετοιμασία για την πρόσληψη εργασίας.

Η Πρακτική Άσκηση, διάρκειας 2 μηνών, πραγματοποιείται σε φορείς  που σχετίζονται με γνωστικά αντικείμενα που θεραπεύει το Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης. Η Πρακτική Άσκηση στους φορείς δύναται να πραγματοποιηθεί είτε στον νομό Αττικής είτε σε νομούς της Περιφέρειας.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος της Πρακτικής Άσκησης, οι φοιτητές/-τριες θα είναι σε θέση:

      ● να συνδυάζουν αποδοτικότερα τις γνώσεις που έλαβαν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους
      ● να εφαρμόζουν τις γνώσεις στο εργασιακό περιβάλλον
      ● να διακρίνουν τις συντονισμένες ενέργειες που απαιτούνται από μέρους τους, οι οποίες θα τους οδηγήσουν ασφαλέστερα στην επαγγελματική τους εξέλιξη,
      ● να αναλύουν πληροφορίες σχετικά με τις προσφερόμενες θέσεις εργασίας και τις απαιτήσεις τους, έτσι ώστε να κατανοήσουν το εργασιακό περιβάλλον και να θέτουν νέους στόχους,
      ● να ανακαλύπτουν και να ενισχύουν τις επαγγελματικές τους δεξιότητες και τα προσωπικά χαρακτηριστικά τους ως απαραίτητα εφόδια για την ισχυροποίηση της θέσης τους στην αγορά εργασίας,
      ● να εφαρμόζουν νέες μεθόδους επικοινωνίας και να οργανώνουν τον χρόνο τους,
      ● να προσαρμόζονται στις απαιτήσεις του εργασιακού περιβάλλοντος,
      ● να επικοινωνούν αποτελεσματικά στο εργασιακό περιβάλλον.

 

Γενικές Ικανότητες

  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Λήψη αποφάσεων
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Επίλυση προβλημάτων

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών:

  • Χρήση του διαδικτυακού συστήματος κεντρικής υποστήριξης της Πρακτικής Άσκησης του Υπουργείου Παιδείας «Άτλας»
  • Υποστήριξη διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
  • Ενημέρωση των φοιτητών μέσω ηλεκτρονικής σελίδας σε κοινωνικό δίκτυο
  • Επικοινωνία με τους φορείς και τους φοιτητές (τηλέφωνο, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο)
  • Αρχειοθέτηση με ηλεκτρονικά μέσα

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 6
Άσκηση σε φορείς 290
Συμπλήρωση εκθέσεων 4
Σύνολο Μαθήματος 300

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η αξιολόγηση των φοιτητών βασίζεται:

1. Στην αξιολόγηση της συμμετοχής του/της φοιτητή/-τριας στην Πρακτική Άσκηση στους φορείς από τον/την επιβλέποντα/-ουσα του αντίστοιχου φορέα, με βάση τη συμπλήρωση ειδικού εντύπου αξιολόγησης.

2. Στην έκθεση πεπραγμένων που συντάσσεται από τον/την φοιτητή/-τρια για τον φορέα όπου πραγματοποίησε την Πρακτική Άσκηση.

3. Στην αξιολόγηση της συμμετοχής του/της φοιτητή/-τριας στην Πρακτική Άσκηση στους φορείς, που καταγράφεται από τον/την επόπτη/-τρια καθηγητή/-τρια (για κάθε φοιτητή/-τρια ορίζεται ως επόπτης/-τρια ένα μέλος ΔΕΠ ή ΕΔΙΠ του Τμήματος, σχετικού αντικειμένου με το αντικείμενο της Πρακτικής Άσκησης).

Την τελική ευθύνη της αξιολόγησης τη φέρει ο/η Επιστημονικά Υπεύθυνος/-η της Πρακτικής Άσκησης.

Ο τρόπος αξιολόγησης γίνεται γνωστός στους/στις φοιτητές/τριες στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένος στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης καθόλη τη διάρκεια του εξαμήνου.

Οικονομικά του Περιβάλλοντος


 

Προπτυχιακό | 8ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | OK1800

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου)

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Εισαγωγή. Εισαγωγή. Οικονομική ανάπτυξη και ρύπανση του περιβάλλοντος. Οικολογία και οικονομική επιστήμη. Οικονομικοί παράγοντες ρύπανσης του περιβάλλοντος. Ποιότητα περιβάλλοντος και οικονομία. Καταστροφή του περιβάλλοντος και ατέλειες του οικονομικού συστήματος. Εξωτερικές οικονομίες. Δικαιώματα ιδιοκτησίας, εξωτερικές οικονομίες και περιβάλλον. Καταστροφή του περιβάλλοντος και οικονομία. Επιπτώσεις. Εθνικό προϊόν και περιβάλλον. Οικονομικές λύσεις των περιβαλλοντικών προβλημάτων. Προσδιορισμός του επιθυμητού βαθμού ρύπανσης. Συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στον περιορισμό της ρύπανσης. Τύποι κρατικής περιβαλλοντικής παρέμβασης.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες αναμένεται να έχουν:

  • αποκτήσει σφαιρική γνώση για την ανάλυση της αλληλεπίδρασης των οικονομικών και περιβαλλοντικών παραμέτρων.
  • να έχουν κατανοήσει την οικονομική σπουδαιότητα του προβλήματος της υποβάθμισης και καταστροφής του περιβάλλοντος
  • να διερευνούν τις επιπτώσεων της συμπεριφοράς των οικονομικών μονάδων το περιβάλλον
  • να αναλύουν τους οικονομικούς τρόπους μείωσης της ρύπανσης και προστασίας του περιβάλλοντος με βάση το κλασικό μικροοικονομικό πλαίσιο.

Γενικές Ικανότητες

  • Ενίσχυση επαγγελματικών δεξιοτήτων του σχετικά με τη αλληλένδετη σχέση οικονομίας και περιβάλλοντος
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών για τη συμβολή της οικονονικής επιστήμης στην επίλυση των περιβαλλοντικών ζητημάτων
  • Καλλιέργεια της ερευνητικής δυναμικής τω φοιτητών/τριών σε θέματα οικονομικής του περιβάλλοντος και των φυσικών πόρων.

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία, χρήση της πλατφόρμας ασύγχρονης εκπαίδευσης για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την επικοινωνία με τους φοιτητές, καθώς και επικοινωνία μαζί τους μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 35
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 50
Ασκήσεις 40
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η αξιολόγηση της επίδοσης των φοιτητών/τριών βασίζεται:

  • Σε γραπτή εξέταση που αντιστοιχεί στο 60% της τελικής συνολικής βαθμολογίας και λαμβάνει χώρα μετά την ολοκλήρωση της διδακτικής περιόδου
  • Σε εκπόνηση γραπτής εργασίας από τους φοιτητές/τριες, που βασίζεται σε συστηματική και οργανωμένη βιβλιογραφική ανασκόπηση, της οποίας η βαθμολογία αντιστοιχεί στο 20 % του τελικού συνολικού βαθμού.
  • και
  • Σε εκπόνηση ασκήσεων κατανόησης της διδακτέας ύλης που αντιστοιχεί στο στο 20 % του τελικού συνολικού βαθμού.
  • Όλα τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης καθ΄ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Χάλκος, Γ., Οικονομία και Περιβάλλον, Μέθοδοι Αποτίμησης και Διαχείρισης, Εκδόσεις Liberal Books, Αθήνα 2013.
  • Χάλκος, Γ., (2016) Οικονομική Φυσικών Πόρων & Περιβάλλοντος, Εκδόσεις Δίσιγμα
  • Μπίθας, Κ., Οικονομική Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων, Εκδόσεις: Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Αστικού Περιβάλλοντος και Ανθρώπινου Δυναμικού, Αθήνα 2010.

Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα


 

Προπτυχιακό | 8ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΟΚ1001

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου)

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Ο τρίτος τομέας ως τομέας κοινωνικής δικαιοσύνης. Αλληλεγγύη και εθελοντισμός: μοχλοί κοινωνικής δράσης τον 21ο αιώνα. Φορείς Κοινωνικής Οικονομίας: αξίες, αρχές, κατηγοριοποίηση, χαρακτηριστικά. Προϋποθέσεις ανάπτυξης φορέων κοινωνικής οικονομίας και παράγοντες επιτυχίας. Καινοτόμες τάσεις στο πλαίσιο της κοινωνικής οικονομίας: η ανάδυση των συνεταιρισμών νέας γενιάς και των κοινωνικών επιχειρήσεων. Εγχειρήματα κοινωνικής επιχειρηματικότητας: κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιδράσεις. Πολιτικές για την κοινωνική οικονομία και την κοινωνική επιχειρηματικότητα. Σχεδιασμός και οργάνωση κοινωνικών επιχειρήσεων.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα αποτελεί βασικό εισαγωγικό μάθημα στις έννοιες της κοινωνικής οικονομίας και της κοινωνικής επιχειρηματικότητας. Σκοπός του μαθήματος είναι η έρευνα και η μελέτη των συνεργατικών οικονομικών δραστηριοτήτων κοινωνικού χαρακτήρα και η διερεύνηση του ρόλου τους στη βιώσιμη ανάπτυξη. Με την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης για το συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να:

  • Περιγράφουν και να αναλύουν τη φύση των φορέων κοινωνικής οικονομίας.
  • Αξιολογούν τη συμβολή των φορέων κοινωνικής οικονομίας στη διαμόρφωση ενός νέου μοντέλου βιώσιμης ανάπτυξης.
  • Γνωρίζουν τις βασικές ενέργειες για τον σχεδιασμό και την οργάνωση επιχειρηματικών σχημάτων που βασίζονται στη συλλογικότητα και τη συνεργασία.

Γενικές Ικανότητες

  • Λήψη αποφάσεων
  • Διαχείριση αλλαγών
  • Σεβασμός στο φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 33
Ασκήσεις μελέτης περίπτωσης (case study) μέσα στην τάξη 6
Αυτοτελής μελέτη 39
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφικών πηγών στην ελληνική και αγγλική 47
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις ανάπτυξης
  • Επίλυση προβλημάτων σε σύντομη μελέτη περίπτωσης

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
  • Παπαγεωργίου, Κ. (2004). Βιώσιμη Συνεταιριστική Οικονομία. Αθήνα: Αθ. Σταμούλης.
  • Κυριακίδου, Ο. & Σαλαβού, Ε. (2014). Κοινωνική επιχειρηματικότητα. Αθήνα: Rosili.
  • Parnell, E. (2000). Επανεφεύρεση των συνεταιρισμών. Επιχειρήσεις για τον 21ο αιώνα. Mετάφραση: Μ. Φεφές, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών: Στοχαστής.
  • Borzaga, C. & Defourny, J. (Eds.) (2004). The Emergence of Social Enterprise. London: Routledge.
- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
  • International Journal of Social Economics
  • International Journal of Social Entrepreneurship and Innovation
  • Journal of Social Entrepreneurship
  • Review of Social Economy

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Π.Μ.Σ. Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις:

- Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

- Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

- Πολιτισμική Αγωγή

Π.Μ.Σ. Βιώσιμη Ανάπτυξη

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις: 

- Τοπική Ανάπτυξη

- Διαχείριση Περιβάλλοντος

- Αγωγή Καταναλωτή

© 2021 ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ -Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης. All Rights Reserved.
Photos by Freepik