ΣΤΟΧΟΙ

Η προώθηση της επιστημονικής γνώσης και έρευνας για την ποιοτικοποίηση της βιώσιμης διαβίωσης των ατόμων, των οικογενειών και των ανθρωπίνων κοινοτήτων αλλά και τη διαχείριση του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος.

Μάθετε περισσότερα

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η οργανωμένη μελέτη θεμάτων που αφορούν στην εξέλιξη του θεσμού της οικογένειας ως μικροκοινωνίας και στην αλληλεπίδρασή της με το πολιτισμικό περιβάλλον, τον καταναλωτή, τις διατροφικές συνήθειές του, την αγωγή υγείας, τη σύγχρονη οικιακή τεχνολογία, τον οικολογικό σχεδιασμό και την έλλογη διαχείριση των φυσικών και ανθρώπινων πόρων.
Μάθετε περισσότερα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προσβλέπει στη διασφάλιση της ποιότητας των προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος, μέσω της αναβάθμισης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, της υποστήριξης του διεπιστημονικού χαρακτήρα της επιστήμης της Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης και της αναζήτησης νέων επαγγελματικών διεξόδων για τους αποφοίτους του.

Μάθετε περισσότερα

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης μπορούν να απασχοληθούν στην εκπαίδευση καθώς και σε οικονομικούς και περιβαλλοντικούς φορείς.



Δείτε τους τομείς απασχόλησης

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΕ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

Αν είστε απόφοιτος του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Βιώσιμη Ανάπτυξη" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Βιώσιμη Ανάπτυξη"

Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Εκπαίδευση και Πολιτισμός" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Εκπαίδευση και Πολιτισμός"

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΤΟ ΤΜΗΜΑ

Διοίκηση και Διαχείριση Τουριστικών Προορισμών


 

Προπτυχιακό | 7ο εξάμηνο | Επιλογής | ΟΚ4900

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου)

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

Περιγραφή

Η έννοια και τα χαρακτηριστικά του τουριστικού προορισμού Ανάλυση της έννοιας του προορισμού ως βασικό τμήμα του τουριστικού συστήματος. Χαρακτηριστικά των τουριστικών προορισμών.

  • Προσεγγίσεις ανάλυσης και αξιολόγησης της τουριστικής προσφοράς και ζήτησης που εξυπηρετούν τη διαχείριση των τουριστικών προορισμών
  • Μέθοδοι ανάλυσης της εξέλιξης ενός τουριστικού προορισμού
  • Κύκλος ζωής και στάδια ανάπτυξης του τουριστικού προορισμού. Μηχανισμοί και παράγοντες επιρροής της εξέλιξης των προορισμών. Επιπτώσεις της ανάπτυξης των τουριστικών προορισμών
  • Η δυναμική των τουριστικών προορισμών
  • Οι προορισμοί σε περιφερειακή και τοπική κλίμακα
  • Επιπτώσεις της τουριστικής ανάπτυξης στην οικονομία, την κοινωνία, τον πολιτισμό και το περιβάλλον των προορισμών
  • Τυπολογίες τουριστικών προορισμών
  • Εισαγωγή στο σχεδιασμό του τουριστικού προορισμού
  • Διοίκηση τουριστικού προορισμού
  • Τοπική διακυβέρνηση και συμμετοχικές διαδικασίες
  • Διαχείριση τουριστικού προορισμού
  • Μοντέλα διοίκησης και διαχείρισης προορισμών
  • Μελέτες περίπτωσης τουριστικών προορισμών σε διεθνές, ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο

Μαθησιακά Αποτελέσματα

  1. Σκοπός του μαθήματος «Διοίκηση και Διαχείριση Τουριστικών Προορισμών» είναι η μετάδοση γνώσεων και η κατανόηση α) της εννοίας του τουριστικού προορισμού β) των χαρακτηριστικών και συστατικών στοιχείων του τουριστικού προορισμού γ) των μεθόδων ανάλυσης της εξέλιξης ενός τουριστικού προορισμού δ) των διάφορων τυπολογιών Τουριστικών Προορισμών ε)της αναγκαιότητας του σχεδιασμού και της διαχείρισης, στα διαφορετικά στάδια του κύκλου ζωής ενός τουριστικού προορισμού, ώστε να αμβλυνθούν διαπιστωμένες επιπτώσεις και να επιτευχθεί η βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, στ) των μοντέλων διοίκησης και διαχείρισης προορισμών
  2. Το μάθημα, παρουσιάζονται χαρακτηριστικές μελέτες περίπτωσης τουριστικών προορισμών σε διεθνές, ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο
  3. Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
    • να κατανοούν βασικές έννοιες: τουριστικός προορισμός, τουριστική προσφορά και ζήτηση, βιώσιμος σχεδιασμός και διαχείριση τουριστικών προορισμών
    • να κατανοούν τον ρόλο εξωγενών και ενδογενών παραγόντων που επηρεάζουν την εξέλιξη των προορισμών και ειδικότερα των μηχανισμών που οδηγούν έναν προορισμό σε στασιμότητα ή σε πτώση
    • να είναι εξοικειωμένοι με προσεγγίσεις ανάλυσης τουριστικών προορισμών
    • να είναι εξοικειωμένοι με τις διάφορες προσεγγίσεις τυπολογίας/ κατηγοριοποίησης προορισμών
    • να είναι εξοικειωμένοι με τα ιδιαιτέρα χαρακτηριστικά των ελληνικών προορισμών, στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών προορισμών
    • να κατανοούν θέματα – κλειδιά για την εισαγωγή της βιωσιμότητας στον σχεδιασμό και τη διαχείριση των τουριστικών προορισμών
    • να είναι εξοικειωμένοι με μοντέλα διοίκησης και διαχείρισης προορισμών
    • να έρθουν σε επαφή με στρατηγικές σχεδιασμού και διαχείρισης προορισμού μέσα από παραδείγματα σε διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο
    • να γνωρίζουν τον τρόπο λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης και Προβολής Προορισμών (DMO)

Γενικές Ικανότητες

Ολοκληρώνοντας με επιτυχία το μάθημα, ο φοιτητής θα έχει αποκτήσει ένα ευρύτερο πλαίσιο ικανοτήτων που θα του παρέχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην ενδεχόμενη ενασχόλησή του με την τουριστική έρευνα ή την απασχόλησή του στη διοίκηση τουριστικών και διαχείριση προορισμών. Θα μπορεί να συγκεντρώνει και να αναλύει πληροφορίες και δεδομένα και να προσεγγίζει με τρόπο ικανό θέματα διαχείρισης και σχεδιασμού τουριστικών προορισμών.

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Παρουσιάσεις σε power point, ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού στο e-class, προβολή video για ανάπτυξη διαλόγου και συζήτησης

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Ασκήσεις Εξάσκησης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης 16
Αυτοτελής Μελέτη 70
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

  • Αξιολόγηση στην ελληνική γλώσσα
  • Αξιολόγηση με γραπτή τελική εξέταση (60%)
  • Αξιολόγηση με εργασία (40%)

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

Α) Εγχειρίδια του μαθήματος:
  • Κοκκώσης, Χ., Τσάρτας, Π. (2001). Βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη και περιβάλλον, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα.
  • Τσάρτας, Π. & Λύτρας, Π. (επιμέλεια) (2017). Τουρισμός, Τουριστική Ανάπτυξη: Συμβολές Ελλήνων Επιστημόνων, Εκδ. Παπαζήση, Αθήνα.
  • Βασιλειάδης, Χ. (2003). Η Διοικητική και το Μάρκετινγκ των Τουριστικών Προορισμών, Αθήνα: Σταμούλης.
Β) Συμπληρωματική Βιβλιογραφία:
  • Σαραντάκου, Ε. (2010). «Ώριμοι τουριστικοί προορισμοί. Εξέλιξη και δυνατότητες μετάβασης σε ένα βιώσιμο μοντέλο θερινού-πολιτιστικού τουρισμού. Η ελληνική περίπτωση». Διδακτορική Διατριβή, Αθήνα, http://www.didaktorika.gr/eadd/handle/10442/27521
  • Butler, R.W., (1980). The concept of a tourist area life-cycle of evolution: implications for management of resource, Canadian Geographer, 24, pp. 5-12.
  • Prideaux, B. (2009). Resort Destinations: Evolution, Management and Development, Kindle Edition.
  • WTO (2007). A Practical Guide to Tourism destination Management. World Tourism Organisation. Madrid, Spain.

Αστική Οικονομία και Περιβάλλον


 

Προπτυχιακό | 7ο εξάμηνο | Επιλογής | ΟΚ4000

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Γενικού Υποβάθρου

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

Περιγραφή

Τύποι των πόλεων. Αστική οικονομική ανάπτυξη. Οικονομικά προβλήματα στις πόλεις. Η κατοικία στις πόλεις. Ανεργία στις πόλεις. Φτώχεια στις πόλεις. Ζητήματα γκετοποίησης και διαχωρισμού στις πόλεις. Νέες αστικές οικονομίες. Χωρική κατανομή των πόλεων. Τα περιβαλλοντικά όρια της οικονομικής διαδικασίας. Μεθοδολογίες οικονομικής ανάλυσης της δομής και των χρήσεων γης στις πόλεις. Πόλη και περιβάλλον. Δομημένο περιβάλλον και πόλη. Φυσικό περιβάλλον και πόλη. Χωρική διάρθρωση και οργάνωση της αστικής οικονομίας. Η περιβαλλοντικά βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη. Οικονομική ανάλυση της χρήσης των φυσικών πόρων πόρων στην πόλη. Μικροοικονομική ανάλυση του τόπου εγκατάστασης της οικονομικής μονάδας στην πόλη (επιχείρηση, νοικοκυριό).

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος είναι να ενημερώσει τους φοιτητές πάνω στα θέματα και τη σχέση της Αστικής Οικονομίας με το Περιβάλλον, τα οποία είναι διαρκώς εξελισσόμενα και σχετίζονται άμεσα με την ανάπτυξη. Επιπρόσθετα, στόχος είναι να καταστούν οι φοιτητές ικανοί να μπορούν να ερευνήσουν περαιτέρω και να παρουσιάσουν τα εν λόγω θέματα.
Με την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης για το συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να:

  • Ορίζουν την έννοια και το περιεχόμενο της Αστικής Οικονομίας και του Περιβάλλοντος
  • Περιγράφουν και αναλύουν τις νέες τάσεις και τα πρότυπα που διαμορφώνονται στην Ευρώπη και στον κόσμο σε ό,τι αφορά θέματα της Αστικής Οικονομίας και του Περιβάλλοντος
  • Γνωρίζουν τις βασικές ενέργειες για την οργάνωση μιας δράσης που θα στοχεύει στη βέλτιστη χρήση της Αστικής Οικονομίας και του Περιβάλλοντος

Γενικές Ικανότητες

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Διαχείριση αλλαγών
  • Σεβασμός στο φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 35
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 50
Ασκήσεις 40
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

  • Παράδοση εργασιών
  • Γραπτή εξέταση με ερωτήσεις στο τέλος του εξαμήνου

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • O’Sullivan Α. (2011) Αστική Οικονομική, Αθήνα: Κριτική.
  • Di Pasquale D & W. Wheaton (1996), Urban economics and real estate markets: Prentice Hall.
  • Krugman P. (2002), Development, Geography, and Economic Theory, The MIT Press.
  • Dicken P. & Lloyd P. (1990) Location in Space: Theoretical perspectives in Economic Geography, Harper Collins.
  • McCann Ph. (2013), Modern Urban and Regional Economics, Oxford.
  • McCann Ph. (1992), Αστική και Περιφερειακή Οικονομική, Αθήνα: Κριτική.
  • McCann Ph. ed. (2002), Industrial Location Economics, Edward Elgar.
  • McDonald J.F. & D.P. McMillen (2011), Urban Economics and Real Estate, Theory and Policy, Massachusetts: Blackwell.
  • Stilwell (1980), Economic Crisis, Cities and Regions, Pergamon Press
  • Κώττης Γ. (1976), Μικροοικονομική του Τόπου Εγκατάστασης, Αθήνα: Παπαζήσης.

Συμμετοχική Ανάπτυξη και Βιωσιμότητα


 

Προπτυχιακό | 7ο εξάμηνο | Επιλογής | ΓΕ6300

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου)

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

Περιγραφή

Ιστορική εξέλιξη της έννοιας «συμμετοχή». Διεθνείς και ευρωπαϊκές πρωτοβουλίεςσταθμοί για την προώθηση της συμμετοχής του κοινού. Η συμμετοχή του κοινού στην επιδίωξη των στόχων της βιώσιμης ανάπτυξης. Η έννοια της συμμετοχής: ορισμός και στόχοι, βασικές αρχές, τύποι. Αποτελεσματικότητα και πλεονεκτήματα της συμμετοχής. Προκλήσεις για την επιτυχή υλοποίηση της συμμετοχής. Τα ενδιαφερόμενα μέρη στη συμμετοχική διαδικασία για τη βιωσιμότητα. Ο ρόλος της συμμετοχής στη βιωσιμότητα. Ταξινόμηση μεθόδων συμμετοχής. Μέθοδοι αποτύπωσης διαφορετικότητας. Μέθοδοι σύγκλισης ή επίτευξης ομοφωνίας. Παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή μεθόδου συμμετοχής. Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας και συμμετοχική ανάπτυξη. Μελέτες περίπτωσης συμμετοχικών διαδικασιών σε πρωτοβουλίες προστασίας της φύσης.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα αποτελεί βασικό εισαγωγικό μάθημα στις έννοιες της συμμετοχής και της συμμετοχικής ανάπτυξης. Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση του ρόλου και της διαδικασίας της συμμετοχικής ανάπτυξης στη διαμόρφωση κοινωνικών δομών, καθώς και της συσχέτισής της με τη βιώσιμη τοπική ανάπτυξη.
Με την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης για το συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να:

  • Κατανοούν τα χαρακτηριστικά και τις βασικές αρχές της συμμετοχής.
  • Εφαρμόζουν την πρακτική της συμμετοχικής ανάπτυξης για την αντιμετώπιση περιβαλλοντικών ζητημάτων.
  • Διαθέτουν δεξιότητες αποτελεσματικών διαμεσολαβητών (facilitators) μεταξύ τοπικών παραγόντων που ασχολούνται με το περιβάλλον και την τοπική ανάπτυξη.

Γενικές Ικανότητες

  • Λήψη αποφάσεων
  • Διαχείριση ομάδας
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 33
Ασκήσεις μελέτης περίπτωσης (case study) μέσα στην τάξη 6
Αυτοτελής μελέτη 39
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφικών πηγών στην ελληνική και αγγλική 47
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις ανάπτυξης
  • Επίλυση προβλημάτων σε σύντομη μελέτη περίπτωσης

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
  • Μάρκου, Μ., Σαμαρτζής, Π., Βαλεριάνου, Κ., Κλαμπατσέα, Ε., Μουκούλης Π., Τσβρένη, Ι., Τούση, Ε., Χατζημαρκάκη, Μ., Πανόπουλος, Γ., Παναγιωτάκου, Ε. & Μίχα, Ε. (2012). Συμμετοχική επικοινωνία και τοπική ανάπτυξη: Διαμορφώνοντας προοπτικές ανάπτυξης σε περίοδο κρίσης. Π. Σαμαρτζής και Ε. Παναγιωτάκου (επιμ.). Αθήνα: Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών.
  • Στρατηγεά, Α. (2015). Θεωρία και Μέθοδοι Συμμετοχικού Σχεδιασμού. Στο: https://repository.kallipos.gr/bitstream/11419/5428/1/00_master_document_FINAL_21 _3_2016-KOY.pdf
- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
  • World Development
  • Community Development Journal
  • Journal for Quality and Participation

Διαχείριση Πολιτιστικών Αγαθών


 

Προπτυχιακό | 7ο εξάμηνο | Επιλογής | ΓΕ6200

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου)

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

Περιγραφή

Eισαγωγή. Πολιτισμός και Πολιτιστικά αγαθά. Πολιτιστικά Αγαθά: Έννοια και Είδη. Διαχείριση Υλικών Πολιτιστικών Αγαθών. Διαχείριση Άυλων Πολιτιστικών Αγαθών. Οι πολιτιστικοί οργανισμοί και οι πολιτιστικές βιομηχανίες ως μέσα διάδοσης και προβολής των πολιτιστικών αγαθών. Πολιτισμός, τουρισμός, τοπική κοινωνία και βιώσιμη ανάπτυξη. Διεθνείς πρακτικές και ελληνική πραγματικότητα. Ειδικά Θέματα και Μελέτες περίπτωσης.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά από την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης οι φοιτητές αναμένεται να:

  • έχουν κατανοήσει την έννοια και τα κύρια χαρακτηριστικά των Πολιτιστικών Αγαθών, καθώς και τη σημασία τους για την ανάπτυξη.
  • έχουν αποκτήσει βασικές γνώσεις διαχείρισης πολιτιστικών αγαθών.
  • μπορούν να αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους για την υλοποίηση αναπτυξιακών δράσεων με βάση τον πολιτισμό- τουρισμό.

Γενικές Ικανότητες

  • Σεβασμός στην πολιτισμική κληρονομιά
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Αυτόνομη εργασία
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση έργων

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών:

  • Χρήση ψηφιακών διαφανειών στις διαλέξεις
  • Πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης (eclass) ηλεκτρονικής
  • Δυνατότητα επικοινωνίας με φοιτητές

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 20
Εκπαιδευτικές επισκέψεις-Βιωματικά μαθήματα 35
Αυτόνομη/Μη καθοδηγούμενη μελέτη- Συγγραφή εργασίας 35
Φροντιστηριακές Ασκήσεις 35
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνικά (Αγγλικά για φοιτητές Erasmus)
Μέθοδοι αξιολόγησης:
α. Γραπτή τελική εξέταση της ύλης του μαθήματος που περιλαμβάνει ερωτήσεις σύντομης απάντησης (100% του συνολικού βαθμού)
ή
β. Ατομική εργασία με δημόσια παρουσίαση (100% του συνολικού βαθμού)
Φοιτητές Erasmus: Εργασία (100% του συνολικού βαθμού) Κριτήρια αξιολόγησης: Γνώσεις, Εκφραστική ικανότητα, Οργάνωση σκέψης, Ερευνητική ικανότητα, Κριτική και Συνθετική ικανότητα. Όλα τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης καθ΄ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
  • Αυδίκος, Β. (2014). Οι Πολιτιστικές και Δημιουργικές Βιομηχανίες στην Ελλάδα. Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο.
  • Βερνίκος, Ν., Δασκαλοπούλου, Σ., Μπαντιμαρούδης, Φ., Μπουμπάρης, Ν. (επιμ.) (2005), Πολιτιστικές βιομηχανίες: Διαδικασίες, υπηρεσίες, αγαθά, Αθήνα: Κριτική.
  • Γκαντζιάς, Γ. (2010). Πολιτιστική Πολιτική, Χορηγία και Κοινωνική Εταιρική Ευθύνη. Αθήνα: Παπασωτηρίου.
  • Δέφνερ, Α. & Καραχάλης, Ν. (επιμ.). (2012). Marketing και Branding του Τόπου: H Διεθνής Εμπειρία και η Ελληνική Πραγματικότητα. Βόλος: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Θεσσαλίας.
  • Λάββας, Γ. (2010), Ζητήματα Πολιτιστικής Διαχείρισης, Αθήνα: Α. Ραγιά.
  • Μπιτσάνη, Ε. (2004), Πολιτισμική διαχείριση και περιφερειακή ανάπτυξη: Σχεδιασμός πολιτιστικής πολιτικής και πολιτιστικού προϊόντος, Αθήνα: Διόνικος.
  • Πούλιος , Ι. (επιμ.), (2015),Πολιτισμική Διαχείριση, Τοπική Κοινωνία και Βιώσιμη Ανάπτυξη, ΣΕΑΒ, Ελληνικά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα www.kallipos.gr
  • Bilton, C. (2007). Management and Creativity: from Creative Industries to Creative Management. Malden MA.
  • Caves, R. E. (2000). Creative Industries: Contracts between Art and Commerce. Cambridge and London: Harvard University Press.
  • Hesmondhalgh, D. (2007). The Cultural Industries (2nd ed.). London: SAGE. Howkins.
  • Jones, I., Macdonald, R. & McIntyre, D. (Επιμ.). (2008). City Museums and City Development. Lanham: AltaMira Press.
  • Smith, L., & Akagawa, N. (2009). Intangible Heritage. Abingdon: Routledge.
- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
  • Journal of Architectural Conservation
  • Journal of Place Management and Development
  • International Journal of Heritage Studies

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Π.Μ.Σ. Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις:

- Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

- Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

- Πολιτισμική Αγωγή

Π.Μ.Σ. Βιώσιμη Ανάπτυξη

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις: 

- Τοπική Ανάπτυξη

- Διαχείριση Περιβάλλοντος

- Αγωγή Καταναλωτή

© 2021 ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ -Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης. All Rights Reserved.
Photos by Freepik