ΣΤΟΧΟΙ

Η προώθηση της επιστημονικής γνώσης και έρευνας για την ποιοτικοποίηση της βιώσιμης διαβίωσης των ατόμων, των οικογενειών και των ανθρωπίνων κοινοτήτων αλλά και τη διαχείριση του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος.

Μάθετε περισσότερα

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η οργανωμένη μελέτη θεμάτων που αφορούν στην εξέλιξη του θεσμού της οικογένειας ως μικροκοινωνίας και στην αλληλεπίδρασή της με το πολιτισμικό περιβάλλον, τον καταναλωτή, τις διατροφικές συνήθειές του, την αγωγή υγείας, τη σύγχρονη οικιακή τεχνολογία, τον οικολογικό σχεδιασμό και την έλλογη διαχείριση των φυσικών και ανθρώπινων πόρων.
Μάθετε περισσότερα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προσβλέπει στη διασφάλιση της ποιότητας των προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος, μέσω της αναβάθμισης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, της υποστήριξης του διεπιστημονικού χαρακτήρα της επιστήμης της Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης και της αναζήτησης νέων επαγγελματικών διεξόδων για τους αποφοίτους του.

Μάθετε περισσότερα

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης μπορούν να απασχοληθούν στην εκπαίδευση καθώς και σε οικονομικούς και περιβαλλοντικούς φορείς.



Δείτε τους τομείς απασχόλησης

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΤΟ ΤΜΗΜΑ

Συμμετοχική Ανάπτυξη και Βιωσιμότητα


 

Προπτυχιακό | 7ο εξάμηνο | Επιλογής | ΓΕ6300

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου)

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

Περιγραφή

Ιστορική εξέλιξη της έννοιας «συμμετοχή». Διεθνείς και ευρωπαϊκές πρωτοβουλίεςσταθμοί για την προώθηση της συμμετοχής του κοινού. Η συμμετοχή του κοινού στην επιδίωξη των στόχων της βιώσιμης ανάπτυξης. Η έννοια της συμμετοχής: ορισμός και στόχοι, βασικές αρχές, τύποι. Αποτελεσματικότητα και πλεονεκτήματα της συμμετοχής. Προκλήσεις για την επιτυχή υλοποίηση της συμμετοχής. Τα ενδιαφερόμενα μέρη στη συμμετοχική διαδικασία για τη βιωσιμότητα. Ο ρόλος της συμμετοχής στη βιωσιμότητα. Ταξινόμηση μεθόδων συμμετοχής. Μέθοδοι αποτύπωσης διαφορετικότητας. Μέθοδοι σύγκλισης ή επίτευξης ομοφωνίας. Παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή μεθόδου συμμετοχής. Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας και συμμετοχική ανάπτυξη. Μελέτες περίπτωσης συμμετοχικών διαδικασιών σε πρωτοβουλίες προστασίας της φύσης.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα αποτελεί βασικό εισαγωγικό μάθημα στις έννοιες της συμμετοχής και της συμμετοχικής ανάπτυξης. Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση του ρόλου και της διαδικασίας της συμμετοχικής ανάπτυξης στη διαμόρφωση κοινωνικών δομών, καθώς και της συσχέτισής της με τη βιώσιμη τοπική ανάπτυξη.
Με την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης για το συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να:

  • Κατανοούν τα χαρακτηριστικά και τις βασικές αρχές της συμμετοχής.
  • Εφαρμόζουν την πρακτική της συμμετοχικής ανάπτυξης για την αντιμετώπιση περιβαλλοντικών ζητημάτων.
  • Διαθέτουν δεξιότητες αποτελεσματικών διαμεσολαβητών (facilitators) μεταξύ τοπικών παραγόντων που ασχολούνται με το περιβάλλον και την τοπική ανάπτυξη.

Γενικές Ικανότητες

  • Λήψη αποφάσεων
  • Διαχείριση ομάδας
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 33
Ασκήσεις μελέτης περίπτωσης (case study) μέσα στην τάξη 6
Αυτοτελής μελέτη 39
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφικών πηγών στην ελληνική και αγγλική 47
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις ανάπτυξης
  • Επίλυση προβλημάτων σε σύντομη μελέτη περίπτωσης

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
  • Μάρκου, Μ., Σαμαρτζής, Π., Βαλεριάνου, Κ., Κλαμπατσέα, Ε., Μουκούλης Π., Τσβρένη, Ι., Τούση, Ε., Χατζημαρκάκη, Μ., Πανόπουλος, Γ., Παναγιωτάκου, Ε. & Μίχα, Ε. (2012). Συμμετοχική επικοινωνία και τοπική ανάπτυξη: Διαμορφώνοντας προοπτικές ανάπτυξης σε περίοδο κρίσης. Π. Σαμαρτζής και Ε. Παναγιωτάκου (επιμ.). Αθήνα: Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών.
  • Στρατηγεά, Α. (2015). Θεωρία και Μέθοδοι Συμμετοχικού Σχεδιασμού. Στο: https://repository.kallipos.gr/bitstream/11419/5428/1/00_master_document_FINAL_21 _3_2016-KOY.pdf
- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
  • World Development
  • Community Development Journal
  • Journal for Quality and Participation

Διαχείριση Πολιτιστικών Αγαθών


 

Προπτυχιακό | 7ο εξάμηνο | Επιλογής | ΓΕ6200

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου)

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

Περιγραφή

Eισαγωγή. Πολιτισμός και Πολιτιστικά αγαθά. Πολιτιστικά Αγαθά: Έννοια και Είδη. Διαχείριση Υλικών Πολιτιστικών Αγαθών. Διαχείριση Άυλων Πολιτιστικών Αγαθών. Οι πολιτιστικοί οργανισμοί και οι πολιτιστικές βιομηχανίες ως μέσα διάδοσης και προβολής των πολιτιστικών αγαθών. Πολιτισμός, τουρισμός, τοπική κοινωνία και βιώσιμη ανάπτυξη. Διεθνείς πρακτικές και ελληνική πραγματικότητα. Ειδικά Θέματα και Μελέτες περίπτωσης.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά από την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης οι φοιτητές αναμένεται να:

  • έχουν κατανοήσει την έννοια και τα κύρια χαρακτηριστικά των Πολιτιστικών Αγαθών, καθώς και τη σημασία τους για την ανάπτυξη.
  • έχουν αποκτήσει βασικές γνώσεις διαχείρισης πολιτιστικών αγαθών.
  • μπορούν να αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους για την υλοποίηση αναπτυξιακών δράσεων με βάση τον πολιτισμό- τουρισμό.

Γενικές Ικανότητες

  • Σεβασμός στην πολιτισμική κληρονομιά
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Αυτόνομη εργασία
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση έργων

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών:

  • Χρήση ψηφιακών διαφανειών στις διαλέξεις
  • Πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης (eclass) ηλεκτρονικής
  • Δυνατότητα επικοινωνίας με φοιτητές

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 20
Εκπαιδευτικές επισκέψεις-Βιωματικά μαθήματα 35
Αυτόνομη/Μη καθοδηγούμενη μελέτη- Συγγραφή εργασίας 35
Φροντιστηριακές Ασκήσεις 35
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνικά (Αγγλικά για φοιτητές Erasmus)
Μέθοδοι αξιολόγησης:
α. Γραπτή τελική εξέταση της ύλης του μαθήματος που περιλαμβάνει ερωτήσεις σύντομης απάντησης (100% του συνολικού βαθμού)
ή
β. Ατομική εργασία με δημόσια παρουσίαση (100% του συνολικού βαθμού)
Φοιτητές Erasmus: Εργασία (100% του συνολικού βαθμού) Κριτήρια αξιολόγησης: Γνώσεις, Εκφραστική ικανότητα, Οργάνωση σκέψης, Ερευνητική ικανότητα, Κριτική και Συνθετική ικανότητα. Όλα τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης καθ΄ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
  • Αυδίκος, Β. (2014). Οι Πολιτιστικές και Δημιουργικές Βιομηχανίες στην Ελλάδα. Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο.
  • Βερνίκος, Ν., Δασκαλοπούλου, Σ., Μπαντιμαρούδης, Φ., Μπουμπάρης, Ν. (επιμ.) (2005), Πολιτιστικές βιομηχανίες: Διαδικασίες, υπηρεσίες, αγαθά, Αθήνα: Κριτική.
  • Γκαντζιάς, Γ. (2010). Πολιτιστική Πολιτική, Χορηγία και Κοινωνική Εταιρική Ευθύνη. Αθήνα: Παπασωτηρίου.
  • Δέφνερ, Α. & Καραχάλης, Ν. (επιμ.). (2012). Marketing και Branding του Τόπου: H Διεθνής Εμπειρία και η Ελληνική Πραγματικότητα. Βόλος: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Θεσσαλίας.
  • Λάββας, Γ. (2010), Ζητήματα Πολιτιστικής Διαχείρισης, Αθήνα: Α. Ραγιά.
  • Μπιτσάνη, Ε. (2004), Πολιτισμική διαχείριση και περιφερειακή ανάπτυξη: Σχεδιασμός πολιτιστικής πολιτικής και πολιτιστικού προϊόντος, Αθήνα: Διόνικος.
  • Πούλιος , Ι. (επιμ.), (2015),Πολιτισμική Διαχείριση, Τοπική Κοινωνία και Βιώσιμη Ανάπτυξη, ΣΕΑΒ, Ελληνικά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα www.kallipos.gr
  • Bilton, C. (2007). Management and Creativity: from Creative Industries to Creative Management. Malden MA.
  • Caves, R. E. (2000). Creative Industries: Contracts between Art and Commerce. Cambridge and London: Harvard University Press.
  • Hesmondhalgh, D. (2007). The Cultural Industries (2nd ed.). London: SAGE. Howkins.
  • Jones, I., Macdonald, R. & McIntyre, D. (Επιμ.). (2008). City Museums and City Development. Lanham: AltaMira Press.
  • Smith, L., & Akagawa, N. (2009). Intangible Heritage. Abingdon: Routledge.
- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
  • Journal of Architectural Conservation
  • Journal of Place Management and Development
  • International Journal of Heritage Studies

Οικονομική της Περιφερειακής Ανάπτυξης


 

Προπτυχιακό | 7ο εξάμηνο | Επιλογής | ΟΚ1501

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου)

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Η έννοια των Οικονομικών της Περιφερειακής Ανάπτυξης, της Οικονομικής Γεωγραφίας και Χωροταξίας. Κεντρική Διοίκηση - Αποκεντρωμένη Διοίκηση και Οικονομική Διαχείριση. Τύποι Περιφερειών και στάδια ανάπτυξής τους. Περιφερειακή Ανάπτυξη και Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ). Ευρωπαϊκή Γεωγραφία και Περιφερειακή ανάπτυξη. Η Ευρώπη και ο προϋπολογισμός της. Η Τελωνιακή και Φορολογική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Ευρώπη και το Διεθνές Εμπόριο. Η Ευρωπαϊκή Ένωση και η απασχόληση. Η Αγορά αγαθών και υπηρεσιών Το οικονομικό προφίλ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μεσογειακά Ολοκληρωμένα Προγράμματα (ΜΟΠ). Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης (ΚΠΣ) και Διαρθρωτικά Ταμεία. Η αναγκαιότητα αναμόρφωσης του Αυτοδιοικητικού συστήματος στην Ελλάδα με στόχο την Οικονομία Κλίμακας και τη λειτουργικότητα των αυτοδιοικητικών μονάδων. Προοπτικές συνενώσεων και συνεργασιών σε Δημοτικό και Περιφερειακό Επίπεδο.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος είναι να ενημερώσει τους φοιτητές πάνω στα θέματα των Οικονομικών της Περιφερειακής Ανάπτυξης, τα οποία είναι διαρκώς εξελισσόμενα και σχετίζονται άμεσα με τη χωροταξία. Επιπρόσθετα, στόχος είναι να καταστούν οι φοιτητές ικανοί να μπορούν να διερευνήσουν περαιτέρω και να παρουσιάσουν τα εν λόγω θέματα. Με την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης για το συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να:

  • Ορίζουν την έννοια και το περιεχόμενο των οικονομικών της Περιφερειακής Ανάπτυξης.
  • Περιγράφουν και αναλύουν τις νέες τάσεις και τα πρότυπα που διαμορφώνονται στην Ευρώπη και στον κόσμο σε ό,τι αφορά τα οικονομικά της Περιφερειακής Ανάπτυξης.
  • Γνωρίζουν τις βασικές ενέργειες για την οργάνωση μιας δράσης που θα στοχεύει στην οικονομική αναγέννηση μιας Περιφέρειας.

Γενικές Ικανότητες

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Διαχείριση αλλαγών
  • Σεβασμός στο φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 35
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 50
Ασκήσεις 40
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

  • Παράδοση εργασιών
  • Γραπτή εξέταση με ερωτήσεις στο τέλος του εξαμήνου

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Κόνσολας, Ν. (1997). Σύγχρονη Περιφερειακή Οικονομική Πολιτική, Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα.
  • Σκούντζος, Θ. (2005). Περιφερειακή Οικονομική Ανάλυση και Πολιτική, Τόμος Α, Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα
  • Λαγός, Δ. (2007). Θεωρίες Περιφερειακής Οικονομικής Ανάπτυξης, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα.
  • Λώλος, Σ. (2009). Οι Ελληνικές Περιφέρειες. Οικονομική σύγκλιση και συνοχή, Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα.
  • Παπαδασκαλόπουλος Αθ. (2000), Μέθοδοι Περιφερειακής Ανάλυσης, Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα.
  • Σκούντζος Θ. (1993), Περιφερειακή Οικονομική Ανάλυση και Πολιτική, Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα.
  • Armstrong H. & J. Taylor (2000), Regional Economics and Policy, Massachusetts: Blackwell.
  • Thirlwall A. (1999), Μεγέθυνση και Ανάπτυξη, Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα.

Διαχείριση Έργου και Αξιολόγηση Επενδύσεων


 

Προπτυχιακό | 7ο εξάμηνο | Επιλογής | ΟΚ4100

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου)

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

Περιγραφή

Εισαγωγή στη Διαχείριση έργων. Φύση, χαρακτηριστικά, αντικείμενο και οργανωσιακή δομή του έργου. Διαχείριση κινδύνου. Έλεγχος κόστους. Σχεδιασμός έργου. Χαρακτηριστικά του Project Manager. Ομάδα και έργο. Σύμπραξη Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα. Περιβαλλοντικές Επιπτώσεις και Διαχείριση έργου. Διαχείριση Χρόνου. Μελέτες Επενδυτικών Ευκαιριών. Μεθοδολογία εκπονήσεως μελετών. Αξιολόγηση Επενδυτικού Σχεδίου.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση από τους φοιτητές των θεωριών, των μεθόδων και των διαδικασιών της διαχείρισης έργων καθώς και η βελτίωση των ικανοτήτων τους στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Επιπρόσθετα, οι φοιτητές μέσα από την παρακολούθηση του συγκεκριμένου μαθήματος θα βελτιώσουν τις ικανότητές τους στην οικονομική και κοινωνική αξιολόγησης των επενδύσεων.

Γενικές Ικανότητες

  • Λήψη Αποφάσεων
  • Ηγεσία
  • Ομαδική Εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Νέες και Καινοτόμες Ιδέες (Δεξιότητες Καινοτομίας)
  • Δημιουργικότητα
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση έργων

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 35
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 50
Ασκήσεις 40
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η εξέταση του μαθήματος γίνεται είτε με γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου είτε διαμέσου δύο γραπτών προόδων κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Οι γραπτές πρόοδοι είναι προαιρετικές και απαλλακτικές εφόσον οι φοιτητές / τριες έχουν λάβει προβιβάσιμο βαθμό (τουλάχιστον 5) και στις δύο προόδους. Σημειώνεται ότι προκειμένου οι φοιτητές να συμμετέχουν στη δεύτερη γραπτή πρόοδο θα πρέπει να έχουν λάβει τουλάχιστον βαθμό 5 στην πρώτη πρόοδο. Σε περίπτωση που κάποιος /α φοιτητής / τρια δεν λάβει προβιβάσιμο βαθμό στην πρώτη πρόοδο τότε δε συμμετέχει στη δεύτερη και συμμετέχει στις γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου. Οι ημερομηνίες που διεξάγονται οι γραπτές πρόοδοι ανακοινώνονται από τη διδάσκουσα.
Η μέθοδος αξιολόγησης μπορεί να είναι είτε ανάπτυξη θεμάτων και ερωτήσεις κρίσεως είτε προτάσεις όπου οι φοιτητές καλούνται να απαντήσουν εάν η κάθε μία από αυτές είναι σωστή ή λανθασμένη.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Νικολαϊδης, Μ. (2014). Εγχειρίδιο Εκπόνησης Οικονομοτεχνικών Μελετών, Εκδόσεις Δίσιγμα, Αθήνα.
  • Κοκκόσης, Α. (2016). Διαχείριση Έργων, Εκδόσεις Σύγχρονη Εκδοτική ΕΠΕ, Αθήνα.
  • Shtub, A., Bard, J.F. & Globerson, S. (2008). Διαχείριση Έργων, Επιμέλεια: Αναγνωστόπουλος, Κ.Π., Δεύτερη Έκδοση, Εκδόσεις Επίκεντρο, Αθήνα.
  • Kezner, H.R. (2013). Project management: Α systems approach to planning schedule and control, 11th ed., Wiley & Sons Inc.
  • Υψηλάντης, Π.Γ. & Συρακούλης, Κ.Ι. (2005). Project Management: Η Ελληνική Εμπειρία, Αθήνα: Προπομπός.
  • Καρβούνης, Σ. & Γεωργάκελλος, Δ. (2010). Οδηγίες, Προβλήματα, Υποδείγματα για Οικονομοτεχνικές Μελέτες, Εκδόσεις Σταμούλης, Αθήνα.
  • Τσώλας, Γ. (2009). Εκπόνηση Οικονομοτεχνικών Μελετών, Εκδόσεις Πατάκης, Αθήνα.

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Π.Μ.Σ. Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις:

- Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

- Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

- Πολιτισμική Αγωγή

Π.Μ.Σ. Βιώσιμη Ανάπτυξη

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις: 

- Τοπική Ανάπτυξη

- Διαχείριση Περιβάλλοντος

- Αγωγή Καταναλωτή

© 2021 ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ -Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης. All Rights Reserved.
Photos by Freepik