ΣΤΟΧΟΙ

Η προώθηση της επιστημονικής γνώσης και έρευνας για την ποιοτικοποίηση της βιώσιμης διαβίωσης των ατόμων, των οικογενειών και των ανθρωπίνων κοινοτήτων αλλά και τη διαχείριση του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος.

Μάθετε περισσότερα

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η οργανωμένη μελέτη θεμάτων που αφορούν στην εξέλιξη του θεσμού της οικογένειας ως μικροκοινωνίας και στην αλληλεπίδρασή της με το πολιτισμικό περιβάλλον, τον καταναλωτή, τις διατροφικές συνήθειές του, την αγωγή υγείας, τη σύγχρονη οικιακή τεχνολογία, τον οικολογικό σχεδιασμό και την έλλογη διαχείριση των φυσικών και ανθρώπινων πόρων.
Μάθετε περισσότερα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προσβλέπει στη διασφάλιση της ποιότητας των προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος, μέσω της αναβάθμισης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, της υποστήριξης του διεπιστημονικού χαρακτήρα της επιστήμης της Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης και της αναζήτησης νέων επαγγελματικών διεξόδων για τους αποφοίτους του.

Μάθετε περισσότερα

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης μπορούν να απασχοληθούν στην εκπαίδευση καθώς και σε οικονομικούς και περιβαλλοντικούς φορείς.



Δείτε τους τομείς απασχόλησης

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΤΟ ΤΜΗΜΑ

Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα


 

Προπτυχιακό | 8ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΟΚ1001

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου)

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Ο τρίτος τομέας ως τομέας κοινωνικής δικαιοσύνης. Αλληλεγγύη και εθελοντισμός: μοχλοί κοινωνικής δράσης τον 21ο αιώνα. Φορείς Κοινωνικής Οικονομίας: αξίες, αρχές, κατηγοριοποίηση, χαρακτηριστικά. Προϋποθέσεις ανάπτυξης φορέων κοινωνικής οικονομίας και παράγοντες επιτυχίας. Καινοτόμες τάσεις στο πλαίσιο της κοινωνικής οικονομίας: η ανάδυση των συνεταιρισμών νέας γενιάς και των κοινωνικών επιχειρήσεων. Εγχειρήματα κοινωνικής επιχειρηματικότητας: κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιδράσεις. Πολιτικές για την κοινωνική οικονομία και την κοινωνική επιχειρηματικότητα. Σχεδιασμός και οργάνωση κοινωνικών επιχειρήσεων.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα αποτελεί βασικό εισαγωγικό μάθημα στις έννοιες της κοινωνικής οικονομίας και της κοινωνικής επιχειρηματικότητας. Σκοπός του μαθήματος είναι η έρευνα και η μελέτη των συνεργατικών οικονομικών δραστηριοτήτων κοινωνικού χαρακτήρα και η διερεύνηση του ρόλου τους στη βιώσιμη ανάπτυξη. Με την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης για το συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να:

  • Περιγράφουν και να αναλύουν τη φύση των φορέων κοινωνικής οικονομίας.
  • Αξιολογούν τη συμβολή των φορέων κοινωνικής οικονομίας στη διαμόρφωση ενός νέου μοντέλου βιώσιμης ανάπτυξης.
  • Γνωρίζουν τις βασικές ενέργειες για τον σχεδιασμό και την οργάνωση επιχειρηματικών σχημάτων που βασίζονται στη συλλογικότητα και τη συνεργασία.

Γενικές Ικανότητες

  • Λήψη αποφάσεων
  • Διαχείριση αλλαγών
  • Σεβασμός στο φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 33
Ασκήσεις μελέτης περίπτωσης (case study) μέσα στην τάξη 6
Αυτοτελής μελέτη 39
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφικών πηγών στην ελληνική και αγγλική 47
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις ανάπτυξης
  • Επίλυση προβλημάτων σε σύντομη μελέτη περίπτωσης

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
  • Παπαγεωργίου, Κ. (2004). Βιώσιμη Συνεταιριστική Οικονομία. Αθήνα: Αθ. Σταμούλης.
  • Κυριακίδου, Ο. & Σαλαβού, Ε. (2014). Κοινωνική επιχειρηματικότητα. Αθήνα: Rosili.
  • Parnell, E. (2000). Επανεφεύρεση των συνεταιρισμών. Επιχειρήσεις για τον 21ο αιώνα. Mετάφραση: Μ. Φεφές, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών: Στοχαστής.
  • Borzaga, C. & Defourny, J. (Eds.) (2004). The Emergence of Social Enterprise. London: Routledge.
- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
  • International Journal of Social Economics
  • International Journal of Social Entrepreneurship and Innovation
  • Journal of Social Entrepreneurship
  • Review of Social Economy

Οικιακή Οικονομία και Πολιτισμός


 

Προπτυχιακό | 8ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΓΕ3403

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου)

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Εισαγωγή. Η πολιτιστική διάσταση της Οικιακής Οικονομίας. Οικιακή Οικονομία και Ελληνικός Πολιτισμός: Ιστορία της Ελληνικής Διατροφής. Ελληνική Παραδοσιακή Διατροφή. Ελληνικός Παραδοσιακός Πολιτισμός. Ενδυμασία: Ψυχολογική, κοινωνικο-οικονομική, αισθητική και περιβαλλοντική λειτουργία της Ενδυμασίας. Ιστορία της Ενδυμασίας. Ελληνική Παραδοσιακή Ενδυμασία. Ενδυμασία και Περιβάλλον, Ενδυμασία και Καταναλωτής.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά από την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης, οι φοιτητές αναμένεται να:

  • έχουν αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις αναφορικά με ειδικότερα θέματα που έχουν σχέση με την Οικιακή Οικονομία και τον Πολιτισμό
  • έχουν κατανοήσει τη στενή σχέση μεταξύ Οικιακής Οικονομίας και Πολιτισμού
  • έχουν εμπλουτίσει την ανθρωπιστική τους παιδεία
  • έχουν καλλιεργήσει την κριτική τους σκέψη και αναπτύξει την αισθητική τους
  • είναι σε θέση να διδάξουν τα θέματα αυτά στο πλαίσιο του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Γενικές Ικανότητες

  • Σεβασμός στην πολιτισμική κληρονομιά
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Αυτόνομη εργασία
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών:

  • Χρήση ψηφιακών διαφανειών στις διαλέξεις
  • Πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης (eclass)
  • Δυνατότητα ηλεκτρονικής επικοινωνίας με φοιτητές

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 20
Εκπαιδευτικές επισκέψεις-Βιωματικά μαθήματα 35
Αυτόνομη/Μη καθοδηγούμενη μελέτηΣυγγραφή εργασίας 35
Φροντιστηριακές Ασκήσεις 35
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνικά (Αγγλικά για φοιτητές Erasmus)
Μέθοδοι αξιολόγησης:

    • Γραπτή τελική εξέταση της ύλης του μαθήματος που περιλαμβάνει ερωτήσεις σύντομης απάντησης (100% του συνολικού βαθμού)
    • ή
    • Ατομική εργασία με δημόσια παρουσίαση (100% του συνολικού βαθμού)
    • Φοιτητές Erasmus: Εργασία (100% του συνολικού βαθμού)

      -Κριτήρια αξιολόγησης: Γνώσεις, Εκφραστική ικανότητα, Οργάνωση σκέψης, Ερευνητική ικανότητα, Κριτική και Συνθετική ικανότητα.

    Όλα τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης καθ΄ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
  • Αλεξιάδης, Μ. (2008). Νεωτερική Ελληνική Λαογραφία, Αθήνα: Ινστιτούτο του Βιβλίου. Α. Καρδαμίτσα.
  • Γεωργιτσογιάννη, Ε. & Παντουβάκη, Σ. (2011). Ιστορία της Ενδυμασίας. Ο δυτικός κόσμος και η Ελλάδα από τους προϊστορικούς χρόνους ως την Αναγέννηση, Αθήνα: Διάδραση.
  • Δαββέτας, Δ. (2008), Μόδα και Μοντέρνα Τέχνη, Αθήνα: Ευρασία.
  • Ματάλα, Α., Grivetti, L., (2015). Διατροφή και πολιτισμός. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα: Σ.Ε.Α.Β. www. kallipos.gr
  • Ματθαίου Α. (επιμ.) (2003): Ιστορία της διατροφής. Προσεγγίσεις της σύγχρονης ιστοριογραφίας, Αθήνα: ΕΜΝΕ-Μνήμων.
  • Μερακλής Μ. (2004), Ελληνική Λαογραφία, Αθήνα: Οδυσσέας.
  • Παπαντωνίου, Ι. (2000). Η Ελληνική Ενδυμασία, Αθήνα: Εμπορική Τράπεζα της Ελλάδος
  • Georgitsoyanni, E. & Pantouvaki, S. (2011), “Culture and Fashion: Greek Designer Yannis Tseklenis, a Case Study”, in De Witt- Paul Al. & Crouch M. (ed.), Fashion Forward, Oxford, United Kingdom: Interdisciplinary Press : 153-164.
  • Laver, J. & de la Haye Α. (2002), Costume and Fashion: A Concise History, London: Thames and Hudson.
  • Matalas, A., Zampelas, A., Stavrinos, V., Wolinski, I. (2001), The Mediterranean Diet: Constituents and Health Promotion, Boston: CRC Press.
  • Payne, B., Winakor, G., Farrell- Beck, J. (2004), Ιστορία της Ενδυμασίας1, Αθήνα: Ίων
  • Rothstein, N. (ed.) (1992), Four Hundred years of Fashion in the Victoria and Albert Museum, London: V&A Publications.
- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
  • Ενδυματολογικά
  • Costume: the Journal of The Costume Society
  • The Journal of Nutrition
  • The Research Journal of the Costume Culture

Αναπτυξιακή Ψυχολογία


 

Προπτυχιακό | 7ο εξάμηνο | Επιλογής | ΓΕ6400

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Γενικού Υποβάθρου

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

Περιγραφή

Οι κύριες ηλικιακές φάσεις της ανάπτυξης του ατόμου. Γνωστική, γλωσσική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη κατά τη βρεφική, προσχολική, σχολική και εφηβική ηλικία. Γνωστικοί, γλωσσικοί και κοινωνικοί παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη της σκέψης (Θεωρία του Νου) κατά την προσχολική και σχολική ηλικία. Οι θεωρίες των Freud, Erikson, Piaget και Kohlberg για την ανάπτυξη. Η ανάπτυξη του ατόμου και ο ρόλος της αγωγής και της εκπαίδευσης.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να:

  • έχουν κατανοήσει βασικές έννοιες που σχετίζονται με την ανάπτυξη των ατόμων
  • έχουν αποκτήσει γνώση θεμάτων που σχετίζονται με τη γνωστική, γλωσσική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη στις διάφορες ηλικιακές φάσεις της ανάπτυξης του ατόμου
  • έχουν εξοικειωθεί με τις βασικές αρχές των διαφόρων θεωρητικών προσεγγίσεων για την ανάπτυξη
  • έχουν καταστεί ικανοί να διακρίνουν το ρόλο της αγωγής και της εκπαίδευσης στην ανάπτυξη των ατόμων.

Γενικές Ικανότητες

  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Λήψη αποφάσεων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Δια ζώσης διδασκαλία, ασκήσεις σε μικρές ομάδες, προβολή εκπαιδευτικών ταινιών, μελέτη βασικής επιστημονικής βιβλιογραφίας

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 25
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 30
Συγγραφή εργασίας/εργασιών 40
Διαδραστική διδασκαλία 30
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η γλώσσα αξιολόγησης των φοιτητών είναι η Ελληνική, ενώ για τους φοιτητές Erasmus είναι η Αγγλική.
Οι φοιτητές αξιολογούνται με: α) γραπτή εξέταση (100%) του τελικού βαθμού, ή β) γραπτή εξέταση (80% του τελικού βαθμού) και εργασία (20% του τελικού βαθμού) ή δύο προόδους (50% του τελικού βαθμού η κάθε μία) ή δύο προόδους (40% του τελικού βαθμού η κάθε μία) και εργασία (20% του τελικού βαθμού).
Η γραπτή εξέταση περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ερωτήσεις κλειστού τύπου, ερωτήσεις σύντομης απάντησης και ερωτήσεις κριτικής ανάπτυξης θεμάτων σχετικών με το περιεχόμενο του μαθήματος.
Η εργασία περιλαμβάνει σύντομη γραπτή (600 έως 800 λέξεις) και προφορική παρουσίαση ενός επιστημονικού άρθρου σχετικού με το περιεχόμενο του μαθήματος.
Η εργασία για τους φοιτητές Erasmus περιλαμβάνει γραπτή παρουσίαση 3000-3500 λέξεων ενός θέματος σχετικού με το περιεχόμενο του μαθήματος, με βάση βιβλιογραφική ανασκόπηση.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
  • Cole, M., & Cole, S.R. (2002). Η ανάπτυξη των παιδιών: Εφηβεία. Αθήνα:Τυπωθήτω.
  • Cole, M., & Cole, S.R. (2002). Η ανάπτυξη των παιδιών: Γνωστική και ψυχοκοινωνική ανάπτυξη κατά τη νηπιακή και μέση παιδική ηλικία. Αθήνα: Τυπωθήτω.
  • Άρθρα από ελληνικά και ξενόγλωσσα περιοδικά σχετικά με τα θέματα που απαρτίζουν το περιεχόμενο του μαθήματος
- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
  • Ψυχολογία
  • Επιστήμες Αγωγής
  • Παιδαγωγική Επιθεώρηση
  • Παιδαγωγικός Λόγος
  • Προσχολική και Σχολική Εκπαίδευση
  • British Journal of Developmental Psychology

Πολιτιστικές Διαδρομές- Εκπαιδευτικά Προγράμματα


 

Προπτυχιακό | 7ο εξάμηνο | Επιλογής | ΓΕ5600

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου)

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

Περιγραφή

Θεωρία και εννοιολογικό πλαίσιο των Πολιτιστικών Διαδρομών – Εκπαιδευτικών δράσεων. Ζητήματα Μεθοδολογίας. Βασικές Αρχές στο σχεδιασμό πολιτιστικών και εκπαιδευτικών διαδρομών. Οι Ευρωπαϊκές Πολιτιστικές Διαδρομές. Οι Πολιτιστικές Διαδρομές στην Ελλάδα. Οι διαδρομές ως διαχειριστικό εργαλείο στο πλαίσιο του πολιτιστικού τουρισμού και της εκπαίδευσης. Ειδικά θέματα και μελέτες περίπτωσης.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά από την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης οι φοιτητές αναμένεται να:

  • έχουν κατανοήσει την έννοια και τη σημασία των πολιτιστικών διαδρομών και των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που έχουν σχέση με τον πολιτισμό, τη διατροφή και το περιβάλλον.
  • έχουν αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις, ώστε να μπορούν να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν πολιτιστικές διαδρομές και συναφείς εκπαιδευτικές δράσεις.

Γενικές Ικανότητες

  • Σεβασμός στην πολιτισμική κληρονομιά
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Αυτόνομη εργασία
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών:

  • Χρήση ψηφιακών διαφανειών στις διαλέξεις
  • Πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης (eclass) ηλεκτρονικής
  • Δυνατότητα επικοινωνίας με φοιτητές

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 20
Εκπαιδευτικές επισκέψειςΒιωματικά μαθήματα 35
Αυτόνομη/Μη καθοδηγούμενη μελέτηΣυγγραφή εργασίας 35
Φροντιστηριακές Ασκήσεις 35
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνικά (Αγγλικά για φοιτητές Erasmus) Μέθοδοι αξιολόγησης:

  • Γραπτή τελική εξέταση της ύλης του μαθήματος που περιλαμβάνει ερωτήσεις σύντομης απάντησης (100% του συνολικού βαθμού)
  • ή
  • Ατομική εργασία με δημόσια παρουσίαση (100% του συνολικού βαθμού)

Φοιτητές Erasmus: Εργασία (με δημόσια παρουσίαση (100% του συνολικού βαθμού)
Κριτήρια αξιολόγησης: Γνώσεις, Εκφραστική ικανότητα, Οργάνωση σκέψης, Ερευνητική ικανότητα, Κριτική και Συνθετική ικανότητα.
Όλα τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης καθ΄ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
  • Αντζουλάτου-Ρετσίλα, Ε., (2005), Πολιτιστικά και Μουσειολογικά Σύμμεικτα, Αθήνα: Παπαζήση.
  • Καραβασίλη, Μ. & Μικελάκης, Ε., (1999), «Πολιτιστικές Διαδρομές. Προς μια ερμηνευτική του πολιτισμικού τοπίου με αναπτυξιακή προοπτική», Αρχαιολογία και Τέχνες 71: 82-86.
  • Μπίκος, Γ. & Α. Κανιάρη, Α. (επιμ.) (2014), Μουσειολογία, Πολιτιστική Διαχείριση και Εκπαίδευση. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.
  • Νικονάνου, Ν., (2010), Μουσειοπαιδαγωγική. Από τη Θεωρία στην Πράξη, Αθήνα: Πατάκης.
  • Ρηγάτος, Γ. (2011), Η Διατροφική Παράδοση στην Ελλάδα. Ιστορικές και πολιτιστικές διαδρομές, Αθήνα: Βήτα.
  • Council of Europe (ed.), (2015), Cultural Routes Management: From Theory to Practice, Strasbourg: Council of Europe, European Institute of Cultural Routes.
  • Hein, E. G. (2005), Learning in the Museum, Oxon- New York: Routledge.
  • McKercher B. and du Cross H. (2002), Cultural Tourism: The Partnership between Tourism and Cultural Heritage Management, London: Routledge.
  • Graf, M., Popesku, J. (2016), Cultural Routes as Innovative Tourism Products and Possibilities of their Development, International Journal of Cultural and Digital Tourism, Vol.3. 1: 24-44
  • Falk, J., Dierking, L., (2000), Learning from Museums: Visitor Experiences and the Making of Meaning, California: AltaMira Press.
- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
  • Journal of Museum Education
  • Journal of Cultural Tourism
  • Τετράδια Μουσειολογίας
  • Museumedu

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Π.Μ.Σ. Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις:

- Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

- Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

- Πολιτισμική Αγωγή

Π.Μ.Σ. Βιώσιμη Ανάπτυξη

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις: 

- Τοπική Ανάπτυξη

- Διαχείριση Περιβάλλοντος

- Αγωγή Καταναλωτή

© 2021 ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ -Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης. All Rights Reserved.
Photos by Freepik