ΣΤΟΧΟΙ

Η προώθηση της επιστημονικής γνώσης και έρευνας για την ποιοτικοποίηση της βιώσιμης διαβίωσης των ατόμων, των οικογενειών και των ανθρωπίνων κοινοτήτων αλλά και τη διαχείριση του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος.

Μάθετε περισσότερα

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η οργανωμένη μελέτη θεμάτων που αφορούν στην εξέλιξη του θεσμού της οικογένειας ως μικροκοινωνίας και στην αλληλεπίδρασή της με το πολιτισμικό περιβάλλον, τον καταναλωτή, τις διατροφικές συνήθειές του, την αγωγή υγείας, τη σύγχρονη οικιακή τεχνολογία, τον οικολογικό σχεδιασμό και την έλλογη διαχείριση των φυσικών και ανθρώπινων πόρων.
Μάθετε περισσότερα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προσβλέπει στη διασφάλιση της ποιότητας των προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος, μέσω της αναβάθμισης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, της υποστήριξης του διεπιστημονικού χαρακτήρα της επιστήμης της Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης και της αναζήτησης νέων επαγγελματικών διεξόδων για τους αποφοίτους του.

Μάθετε περισσότερα

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης μπορούν να απασχοληθούν στην εκπαίδευση καθώς και σε οικονομικούς και περιβαλλοντικούς φορείς.



Δείτε τους τομείς απασχόλησης

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΤΟ ΤΜΗΜΑ

Οικιακή Οικονομία και Πολιτισμός


 

Προπτυχιακό | 8ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΓΕ3403

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου)

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Εισαγωγή. Η πολιτιστική διάσταση της Οικιακής Οικονομίας. Οικιακή Οικονομία και Ελληνικός Πολιτισμός: Ιστορία της Ελληνικής Διατροφής. Ελληνική Παραδοσιακή Διατροφή. Ελληνικός Παραδοσιακός Πολιτισμός. Ενδυμασία: Ψυχολογική, κοινωνικο-οικονομική, αισθητική και περιβαλλοντική λειτουργία της Ενδυμασίας. Ιστορία της Ενδυμασίας. Ελληνική Παραδοσιακή Ενδυμασία. Ενδυμασία και Περιβάλλον, Ενδυμασία και Καταναλωτής.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά από την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης, οι φοιτητές αναμένεται να:

  • έχουν αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις αναφορικά με ειδικότερα θέματα που έχουν σχέση με την Οικιακή Οικονομία και τον Πολιτισμό
  • έχουν κατανοήσει τη στενή σχέση μεταξύ Οικιακής Οικονομίας και Πολιτισμού
  • έχουν εμπλουτίσει την ανθρωπιστική τους παιδεία
  • έχουν καλλιεργήσει την κριτική τους σκέψη και αναπτύξει την αισθητική τους
  • είναι σε θέση να διδάξουν τα θέματα αυτά στο πλαίσιο του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Γενικές Ικανότητες

  • Σεβασμός στην πολιτισμική κληρονομιά
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Αυτόνομη εργασία
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών:

  • Χρήση ψηφιακών διαφανειών στις διαλέξεις
  • Πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης (eclass)
  • Δυνατότητα ηλεκτρονικής επικοινωνίας με φοιτητές

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 20
Εκπαιδευτικές επισκέψεις-Βιωματικά μαθήματα 35
Αυτόνομη/Μη καθοδηγούμενη μελέτηΣυγγραφή εργασίας 35
Φροντιστηριακές Ασκήσεις 35
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνικά (Αγγλικά για φοιτητές Erasmus)
Μέθοδοι αξιολόγησης:

    • Γραπτή τελική εξέταση της ύλης του μαθήματος που περιλαμβάνει ερωτήσεις σύντομης απάντησης (100% του συνολικού βαθμού)
    • ή
    • Ατομική εργασία με δημόσια παρουσίαση (100% του συνολικού βαθμού)
    • Φοιτητές Erasmus: Εργασία (100% του συνολικού βαθμού)

      -Κριτήρια αξιολόγησης: Γνώσεις, Εκφραστική ικανότητα, Οργάνωση σκέψης, Ερευνητική ικανότητα, Κριτική και Συνθετική ικανότητα.

    Όλα τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης καθ΄ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
  • Αλεξιάδης, Μ. (2008). Νεωτερική Ελληνική Λαογραφία, Αθήνα: Ινστιτούτο του Βιβλίου. Α. Καρδαμίτσα.
  • Γεωργιτσογιάννη, Ε. & Παντουβάκη, Σ. (2011). Ιστορία της Ενδυμασίας. Ο δυτικός κόσμος και η Ελλάδα από τους προϊστορικούς χρόνους ως την Αναγέννηση, Αθήνα: Διάδραση.
  • Δαββέτας, Δ. (2008), Μόδα και Μοντέρνα Τέχνη, Αθήνα: Ευρασία.
  • Ματάλα, Α., Grivetti, L., (2015). Διατροφή και πολιτισμός. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα: Σ.Ε.Α.Β. www. kallipos.gr
  • Ματθαίου Α. (επιμ.) (2003): Ιστορία της διατροφής. Προσεγγίσεις της σύγχρονης ιστοριογραφίας, Αθήνα: ΕΜΝΕ-Μνήμων.
  • Μερακλής Μ. (2004), Ελληνική Λαογραφία, Αθήνα: Οδυσσέας.
  • Παπαντωνίου, Ι. (2000). Η Ελληνική Ενδυμασία, Αθήνα: Εμπορική Τράπεζα της Ελλάδος
  • Georgitsoyanni, E. & Pantouvaki, S. (2011), “Culture and Fashion: Greek Designer Yannis Tseklenis, a Case Study”, in De Witt- Paul Al. & Crouch M. (ed.), Fashion Forward, Oxford, United Kingdom: Interdisciplinary Press : 153-164.
  • Laver, J. & de la Haye Α. (2002), Costume and Fashion: A Concise History, London: Thames and Hudson.
  • Matalas, A., Zampelas, A., Stavrinos, V., Wolinski, I. (2001), The Mediterranean Diet: Constituents and Health Promotion, Boston: CRC Press.
  • Payne, B., Winakor, G., Farrell- Beck, J. (2004), Ιστορία της Ενδυμασίας1, Αθήνα: Ίων
  • Rothstein, N. (ed.) (1992), Four Hundred years of Fashion in the Victoria and Albert Museum, London: V&A Publications.
- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
  • Ενδυματολογικά
  • Costume: the Journal of The Costume Society
  • The Journal of Nutrition
  • The Research Journal of the Costume Culture

Αναπτυξιακή Ψυχολογία


 

Προπτυχιακό | 7ο εξάμηνο | Επιλογής | ΓΕ6400

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Γενικού Υποβάθρου

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

Περιγραφή

Οι κύριες ηλικιακές φάσεις της ανάπτυξης του ατόμου. Γνωστική, γλωσσική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη κατά τη βρεφική, προσχολική, σχολική και εφηβική ηλικία. Γνωστικοί, γλωσσικοί και κοινωνικοί παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη της σκέψης (Θεωρία του Νου) κατά την προσχολική και σχολική ηλικία. Οι θεωρίες των Freud, Erikson, Piaget και Kohlberg για την ανάπτυξη. Η ανάπτυξη του ατόμου και ο ρόλος της αγωγής και της εκπαίδευσης.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να:

  • έχουν κατανοήσει βασικές έννοιες που σχετίζονται με την ανάπτυξη των ατόμων
  • έχουν αποκτήσει γνώση θεμάτων που σχετίζονται με τη γνωστική, γλωσσική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη στις διάφορες ηλικιακές φάσεις της ανάπτυξης του ατόμου
  • έχουν εξοικειωθεί με τις βασικές αρχές των διαφόρων θεωρητικών προσεγγίσεων για την ανάπτυξη
  • έχουν καταστεί ικανοί να διακρίνουν το ρόλο της αγωγής και της εκπαίδευσης στην ανάπτυξη των ατόμων.

Γενικές Ικανότητες

  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Λήψη αποφάσεων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Δια ζώσης διδασκαλία, ασκήσεις σε μικρές ομάδες, προβολή εκπαιδευτικών ταινιών, μελέτη βασικής επιστημονικής βιβλιογραφίας

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 25
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 30
Συγγραφή εργασίας/εργασιών 40
Διαδραστική διδασκαλία 30
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η γλώσσα αξιολόγησης των φοιτητών είναι η Ελληνική, ενώ για τους φοιτητές Erasmus είναι η Αγγλική.
Οι φοιτητές αξιολογούνται με: α) γραπτή εξέταση (100%) του τελικού βαθμού, ή β) γραπτή εξέταση (80% του τελικού βαθμού) και εργασία (20% του τελικού βαθμού) ή δύο προόδους (50% του τελικού βαθμού η κάθε μία) ή δύο προόδους (40% του τελικού βαθμού η κάθε μία) και εργασία (20% του τελικού βαθμού).
Η γραπτή εξέταση περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ερωτήσεις κλειστού τύπου, ερωτήσεις σύντομης απάντησης και ερωτήσεις κριτικής ανάπτυξης θεμάτων σχετικών με το περιεχόμενο του μαθήματος.
Η εργασία περιλαμβάνει σύντομη γραπτή (600 έως 800 λέξεις) και προφορική παρουσίαση ενός επιστημονικού άρθρου σχετικού με το περιεχόμενο του μαθήματος.
Η εργασία για τους φοιτητές Erasmus περιλαμβάνει γραπτή παρουσίαση 3000-3500 λέξεων ενός θέματος σχετικού με το περιεχόμενο του μαθήματος, με βάση βιβλιογραφική ανασκόπηση.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
  • Cole, M., & Cole, S.R. (2002). Η ανάπτυξη των παιδιών: Εφηβεία. Αθήνα:Τυπωθήτω.
  • Cole, M., & Cole, S.R. (2002). Η ανάπτυξη των παιδιών: Γνωστική και ψυχοκοινωνική ανάπτυξη κατά τη νηπιακή και μέση παιδική ηλικία. Αθήνα: Τυπωθήτω.
  • Άρθρα από ελληνικά και ξενόγλωσσα περιοδικά σχετικά με τα θέματα που απαρτίζουν το περιεχόμενο του μαθήματος
- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
  • Ψυχολογία
  • Επιστήμες Αγωγής
  • Παιδαγωγική Επιθεώρηση
  • Παιδαγωγικός Λόγος
  • Προσχολική και Σχολική Εκπαίδευση
  • British Journal of Developmental Psychology

Πολιτιστικές Διαδρομές- Εκπαιδευτικά Προγράμματα


 

Προπτυχιακό | 7ο εξάμηνο | Επιλογής | ΓΕ5600

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου)

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

Περιγραφή

Θεωρία και εννοιολογικό πλαίσιο των Πολιτιστικών Διαδρομών – Εκπαιδευτικών δράσεων. Ζητήματα Μεθοδολογίας. Βασικές Αρχές στο σχεδιασμό πολιτιστικών και εκπαιδευτικών διαδρομών. Οι Ευρωπαϊκές Πολιτιστικές Διαδρομές. Οι Πολιτιστικές Διαδρομές στην Ελλάδα. Οι διαδρομές ως διαχειριστικό εργαλείο στο πλαίσιο του πολιτιστικού τουρισμού και της εκπαίδευσης. Ειδικά θέματα και μελέτες περίπτωσης.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά από την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης οι φοιτητές αναμένεται να:

  • έχουν κατανοήσει την έννοια και τη σημασία των πολιτιστικών διαδρομών και των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που έχουν σχέση με τον πολιτισμό, τη διατροφή και το περιβάλλον.
  • έχουν αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις, ώστε να μπορούν να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν πολιτιστικές διαδρομές και συναφείς εκπαιδευτικές δράσεις.

Γενικές Ικανότητες

  • Σεβασμός στην πολιτισμική κληρονομιά
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Αυτόνομη εργασία
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών:

  • Χρήση ψηφιακών διαφανειών στις διαλέξεις
  • Πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης (eclass) ηλεκτρονικής
  • Δυνατότητα επικοινωνίας με φοιτητές

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 20
Εκπαιδευτικές επισκέψειςΒιωματικά μαθήματα 35
Αυτόνομη/Μη καθοδηγούμενη μελέτηΣυγγραφή εργασίας 35
Φροντιστηριακές Ασκήσεις 35
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνικά (Αγγλικά για φοιτητές Erasmus) Μέθοδοι αξιολόγησης:

  • Γραπτή τελική εξέταση της ύλης του μαθήματος που περιλαμβάνει ερωτήσεις σύντομης απάντησης (100% του συνολικού βαθμού)
  • ή
  • Ατομική εργασία με δημόσια παρουσίαση (100% του συνολικού βαθμού)

Φοιτητές Erasmus: Εργασία (με δημόσια παρουσίαση (100% του συνολικού βαθμού)
Κριτήρια αξιολόγησης: Γνώσεις, Εκφραστική ικανότητα, Οργάνωση σκέψης, Ερευνητική ικανότητα, Κριτική και Συνθετική ικανότητα.
Όλα τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης καθ΄ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
  • Αντζουλάτου-Ρετσίλα, Ε., (2005), Πολιτιστικά και Μουσειολογικά Σύμμεικτα, Αθήνα: Παπαζήση.
  • Καραβασίλη, Μ. & Μικελάκης, Ε., (1999), «Πολιτιστικές Διαδρομές. Προς μια ερμηνευτική του πολιτισμικού τοπίου με αναπτυξιακή προοπτική», Αρχαιολογία και Τέχνες 71: 82-86.
  • Μπίκος, Γ. & Α. Κανιάρη, Α. (επιμ.) (2014), Μουσειολογία, Πολιτιστική Διαχείριση και Εκπαίδευση. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.
  • Νικονάνου, Ν., (2010), Μουσειοπαιδαγωγική. Από τη Θεωρία στην Πράξη, Αθήνα: Πατάκης.
  • Ρηγάτος, Γ. (2011), Η Διατροφική Παράδοση στην Ελλάδα. Ιστορικές και πολιτιστικές διαδρομές, Αθήνα: Βήτα.
  • Council of Europe (ed.), (2015), Cultural Routes Management: From Theory to Practice, Strasbourg: Council of Europe, European Institute of Cultural Routes.
  • Hein, E. G. (2005), Learning in the Museum, Oxon- New York: Routledge.
  • McKercher B. and du Cross H. (2002), Cultural Tourism: The Partnership between Tourism and Cultural Heritage Management, London: Routledge.
  • Graf, M., Popesku, J. (2016), Cultural Routes as Innovative Tourism Products and Possibilities of their Development, International Journal of Cultural and Digital Tourism, Vol.3. 1: 24-44
  • Falk, J., Dierking, L., (2000), Learning from Museums: Visitor Experiences and the Making of Meaning, California: AltaMira Press.
- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
  • Journal of Museum Education
  • Journal of Cultural Tourism
  • Τετράδια Μουσειολογίας
  • Museumedu

Καινοτόμος Επιχειρηματικότητα στην Εκπαίδευση


 

Προπτυχιακό | 7ο εξάμηνο | Επιλογής | ΓΕ6500

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Γενικού Υποβάθρου

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

  • Βασικές έννοιες επιχειρηματικότητας και επιχειρηματικών σχεδίων
  • Φάσεις σχεδιασμού και οργάνωσης στο πλαίσιο της ορθολογικής διαχείρισης πόρων (management)
  • Θεωρία πόρων και ικανοτήτων - η σημασία των ρόλων
  • Από την ιδέα στην πράξη
  • Βασικές αρχές και πρακτικές προϋπολογισμού δράσεων
  • Εφαρμογή επικοινωνιακών στρατηγικών στις υπηρεσίες
  • Η έννοια της δημιουργικότητα στον χώρο των επιχειρήσεων
  • Δημιουργικό κλίμα επιχειρήσεων και ομάδων
  • Η δημιουργικότητα στην εκπαίδευση
  • Η μέθοδος πρότζεκτ – σχεδιασμός, εκπόνηση, αξιολόγηση
  • Πρότζεκτ καλλιέργειας της καινοτόμου επιχειρηματικότητας στο σχολείο.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μέσω του μαθήματος οι φοιτητές/τριες επιδιώκεται να:

  • Γνωρίσουν και να εμβαθύνουν στην έννοια της επιχειρηματικότητας και τα στάδια υλοποίησης μιας επιχειρηματικής ιδέας
  • Γνωρίσουν την έννοια της δημιουργικότητας και της καινοτομίας γενικά και ειδικότερα στο χώρο των επιχειρήσεων
  • Κατανοήσουν την αναγκαιότητα της εκπαίδευσης των μαθητών αναφορικά με την καινοτόμο επιχειρηματικότητα
  • Να μπορούν να σχεδιάζουν συνθετικές και δημιουργικές εργασίες (πρότζεκτ) που στοχεύουν στην καλλιέργεια της επιχειρηματικής δημιουργικότητας και της καινοτομίας σε μαθητές Γυμνασίου

Γενικές Ικανότητες

  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές και στην εκπόνηση εργασιών

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 36
Εκπόνηση και παρουσίαση ομαδικών ή ατομικών εργασιών 64
Προσωπική Μελέτη 25
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Γραπτή επιστημονική εργασία
Η τελική αξιολόγηση περιλαμβάνει την συγγραφή και την προφορική παρουσίαση επιστημονικής εργασίας που εκπονείται είτε ομαδικά είτε ατομικά. Οι φοιτητές καλούνται να σχεδιάσουν μια εκπαιδευτική παρέμβαση που θα αποσκοπεί στην παραγωγή από μαθητές Γυμνασίου μιας συνθετικής και δημιουργικής εργασίας (πρότζεκτ) με θέμα την επινόηση μιας καινοτόμου επιχειρηματικής ιδέας και τα στάδια υλοποίησης της.
Η τελική βαθμολόγηση της επιστημονικής εργασίας διαμορφώνεται από:

  • το βαθμό θεωρητικής γνώσεων που σχετίζονται με το θέμα της εκπαιδευτικής παρέμβασης όπως την έννοιες της επιχειρηματικότητας, της δημιουργικότητας, της καινοτομίας τα στάδια υλοποίησης μιας επιχειρηματικής ιδέας κλπ (20%)
  • την στοχοθεσία και τον αναλυτικό σχεδιασμό της εκπαιδευτικής παρέμβασης (30%)
  • την πρωτοτυπία, το επαρκές πλήθος, το περιεχόμενο και το βαθμό καταλληλότητας των δραστηριοτήτων που περιλαμβάνει η εκπαιδευτικής παρέμβασης (30%)
  • την ικανότητα παρουσίασης (20%)
  • (Τα λεπτομερή κριτήρια αξιολόγησης των παραπάνω και οι ακριβείς διαδικασίες αναφέρονται στο πρώτο μάθημα καθώς και στην ιστοσελίδα του μαθήματος)

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Σημειώσεις μαθήματος
  • Drucker, P. (2014). Innovation and Entrepreneurship. Routledge

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Π.Μ.Σ. Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις:

- Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

- Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

- Πολιτισμική Αγωγή

Π.Μ.Σ. Βιώσιμη Ανάπτυξη

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις: 

- Τοπική Ανάπτυξη

- Διαχείριση Περιβάλλοντος

- Αγωγή Καταναλωτή

© 2021 ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ -Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης. All Rights Reserved.
Photos by Freepik