ΣΤΟΧΟΙ

Η προώθηση της επιστημονικής γνώσης και έρευνας για την ποιοτικοποίηση της βιώσιμης διαβίωσης των ατόμων, των οικογενειών και των ανθρωπίνων κοινοτήτων αλλά και τη διαχείριση του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος.

Μάθετε περισσότερα

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η οργανωμένη μελέτη θεμάτων που αφορούν στην εξέλιξη του θεσμού της οικογένειας ως μικροκοινωνίας και στην αλληλεπίδρασή της με το πολιτισμικό περιβάλλον, τον καταναλωτή, τις διατροφικές συνήθειές του, την αγωγή υγείας, τη σύγχρονη οικιακή τεχνολογία, τον οικολογικό σχεδιασμό και την έλλογη διαχείριση των φυσικών και ανθρώπινων πόρων.
Μάθετε περισσότερα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προσβλέπει στη διασφάλιση της ποιότητας των προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος, μέσω της αναβάθμισης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, της υποστήριξης του διεπιστημονικού χαρακτήρα της επιστήμης της Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης και της αναζήτησης νέων επαγγελματικών διεξόδων για τους αποφοίτους του.

Μάθετε περισσότερα

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης μπορούν να απασχοληθούν στην εκπαίδευση καθώς και σε οικονομικούς και περιβαλλοντικούς φορείς.



Δείτε τους τομείς απασχόλησης

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΤΟ ΤΜΗΜΑ

Δυσκολίες Προσαρμογής στο Σχολείο και την Οικογένεια


 

Προπτυχιακό | 6ο εξάμηνο | Επιλογής | ΓΕ4900

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Γενικού Υποβάθρου

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Στο πλαίσιο του μαθήματος θα ανασκοπηθεί η θεωρία και η έρευνα γύρω από τα προβλήματα συμπεριφοράς σε παιδιά και εφήβους. Επιπλέον, θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην εξέταση και κριτική αξιολόγηση πρακτικών μεθόδων και στρατηγικών για τη βελτίωση της συμπεριφοράς και την ενίσχυση των ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών και εφήβων στο σχολείο και την οικογένεια. Οι ενότητες του μαθήματος είναι οι παρακάτω: Εννοιολογικές διασαφήσεις, κριτήρια αξιολόγησης των προβλημάτων συμπεριφοράς, αιτιολογικές θεωρίες, ταξινομικά συστήματα, συναισθηματικές διαταραχές, σχολικός εκφοβισμός, επιθετικότητα και θυμός, οικολογική αντίληψη της συμπεριφοράς, αξιολόγηση προβλημάτων συμπεριφοράς, ο ρόλος του σχολείου και της οικογένειας στην αντιμετώπιση των δυσκολιών στη συμπεριφορά, ανάλυση της συμπεριφοράς, σχολική διαμεσολάβηση, επίλυση προβλήματος, κλίμα της τάξης, Συναισθηματική Νοημοσύνη, επικοινωνία, η φιλία και η επίδρασή της στη συμπεριφορά παιδιών και εφήβων, ανάπτυξη της φιλίας στο σχολικό περιβάλλον, συμβουλευτική και υποστήριξη οικογένειας, ανάπτυξη μεθόδων επικοινωνίας ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος είναι να ενημερώσει τους φοιτητές σε θέματα που αφορούν σε αποτελεσματικές πρακτικές ανίχνευσης, αξιολόγησης και αντιμετώπισης προβλημάτων συμπεριφοράς και συναισθηματικών δυσκολιών παιδιών και εφήβων στο σχολικό και οικογενειακό περιβάλλον. Με την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης για το συγκεκριμένο μάθημα οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να:

  • αντιλαμβάνονται και να εκτιμούν τη δυσκολία στον ορισμό των προβλημάτων συμπεριφοράς και πώς ο τρόπος που ορίζονται τα προβλήματα συμπεριφοράς επηρεάζει το είδος των στρατηγικών πρόληψης, παρέμβασης και υποστήριξης στο σχολείο και την οικογένεια
  • εκτιμούν τη σχέση μεταξύ της πρόληψης, της αναγνώρισης και της έγκαιρης παρέμβασης
  • κατανοούν την αλληλεξάρτηση παραγόντων που εξηγούν τα προβλήματα συμπεριφοράς
  • εξετάζουν τις ψυχολογικές θεωρίες που ερμηνεύουν την ανάπτυξη της συμπεριφοράς
  • κατανοούν τη συμπεριφορά και την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη μέσα από μία συστημική και οικολογική προσέγγιση
  • αναγνωρίζουν και να εκτιμούν τους προστατευτικούς παράγοντες στην ανάπτυξη της ψυχοκοινωνικής ανθεκτικότητας των παιδιών και εφήβων
  • κατανοούν και να εκτιμούν τη σπουδαιότητα της επικοινωνίας και της συνεργασίας μεταξύ οικογένειας, σχολείου και κοινότητας στην αντιμετώπιση των συναισθηματικών δυσκολιών και των προβλημάτων συμπεριφοράς των παιδιών και των νέων
  • αξιολογούν κατάλληλες μεθόδους αναγνώρισης και αντιμετώπισης προβλημάτων συμπεριφοράς στο σχολείο και την οικογένεια
  • σχεδιάζουν εκπαιδευτικές παρεμβάσεις χρησιμοποιώντας γνωστικές, συμπεριφορικές και οικοσυστημικές τεχνικές
  • αυτο-αξιολογούνται και να αναπτύσσουν κριτική σκέψη
  • συνεργάζονται στο πλαίσιο ομάδας
  • παίρνουν αποφάσεις και να λύνουν προβλήματα που σχετίζονται με την υποστήριξη μαθητών με προβλήματα συμπεριφοράς στο σχολείο και την οικογένεια

Γενικές Ικανότητες

  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο, προβολή εκπαιδευτικών ταινιών, βιωματικές ασκήσεις σε μικρές ομάδες, μελέτες περίπτωσης, μελέτη και επεξεργασία βασικής επιστημονικής αρθρογραφίας, επισκέψεις σε δομές εκπαίδευσης νέων με μαθησιακές δυσκολίες.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών:Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 26
Μελέτη & Ανάλυση Βιβλιογραφίας/Αρθρογραφίας 20
Συγγραφή εργασίας / εργασιών 18
Ομαδική- βιωματική άσκηση στο πλαίσιο μελέτης περίπτωσης 13
Αυτοτελής μελέτη 38
Εξατομικευμένη καθοδήγηση και συμβουλευτική 4
Εκπαιδευτικές επισκέψεις 6
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η γλώσσα αξιολόγησης των φοιτητών στο πλαίσιο του μαθήματος είναι η Ελληνική, ενώ για τους φοιτητές Erasmus η γλώσσα αξιολόγησης είναι η Αγγλική.
Οι φοιτητές αξιολογούνται με (α) γραπτή εξέταση (100% του τελικού βαθμού) ή (β) γραπτή εξέταση (80% του τελικού βαθμού) και εργασία (20% του τελικού βαθμού). Οι φοιτητές Erasmus αξιολογούνται με εργασία (100% του τελικού βαθμού).
Η γραπτή εξέταση περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών και ερωτήσεις σύντομης απάντησης που αναφέρονται είτε στη θεωρία είτε σε μελέτες περίπτωσης.
Η εργασία περιλαμβάνει σύντομη γραπτή αναφορά 600 έως 800 λέξεων και προφορική παρουσίαση στην τάξη επιστημονικού άρθρου σχετικού με το περιεχόμενο του μαθήματος.
Η εργασία για τους φοιτητές Erasmus περιλαμβάνει σύντομη γραπτή βιβλιογραφική ανασκόπηση 3000- 3500 λέξεων θέματος δικής τους επιλογής από προτεινόμενα θέματα από το χώρο της ψυχολογίας της μάθησης και της επικοινωνίας καθώς και προφορική παρουσίαση στην τάξη.
Οι μέθοδοι και τα κριτήρια αξιολόγησης των φοιτητών αναφέρονται αναλυτικά στην ηλεκτρονική τάξη του μαθήματος στην οποία έχουν πρόσβαση όλοι οι φοιτητές.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
  • Dowling, E. & Osborne, E. (2001). Η οικογένεια και το σχολείο: μια συστηματική προσέγγιση από κοινού σε παιδιά με προβλήματα. Αθήνα : Gutenberg (Mετάφραση Ι. Μπίμπου – Νάκου).
  • Sutton, C. (2003). Προβλήματα συμπεριφοράς παιδιών και εφήβων: μια διεπιστημονική προσέγγιση αξιολόγησης και παρέμβασης. Αθήνα: Σαββάλας (Mετάφραση Π. Ψαρράκη, Επιμέλεια Μ. Παυλίδου).
  • Χρηστάκης, Κ. (2012). Το παιδί και ο έφηβος στην οικογένεια και στο σχολείο: θεωρητική και πρακτική προσέγγιση. Αθήνα: Γρηγόρης.
-Προτεινόμενη βιβλιογραφία για φοιτητές Erasmus
  • Cross, M. (2004). Children with emotional and behavioural difficulties and communication problems: there is always a reason. London New York: Jessica Kingsley Publishers.
  • Mennuti, R. B., Freeman, A. & Christner, R. W. (2006). Cognitive-behavioral interventions in educational settings: a handbook for practice. New York London: Routledge.
  • Rice, F. P. (1997). Child and adolescent development. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
  • Ψυχολογία
  • Προσχολική & Σχολική Εκπαίδευση
  • Επιστήμες Αγωγής
  • Παιδαγωγική Επιθεώρηση
  • Έρευνα στην Εκπαίδευση
  • Διάλογοι! Θεωρία & Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης
  • Επιθεώρηση Συμβουλευτικής & Προσανατολισμού
  • Παιδαγωγικός Λόγος

Διαχείριση Υγρών και Στερεών Αποβλήτων


 

Προπτυχιακό | 6ο εξάμηνο | Επιλογής | ΓΕ0902

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου)

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Εισαγωγή στα προβλήματα των υδατικών πόρων. Αστική, αγροτική και βιομηχανική ρύπανση υδάτων. Τα χαρακτηριστικά του πόσιμου νερού. Επεξεργασία πόσιμου νερού. Αφαλάτωση. Εξοικονόμηση νερού στον οικιακό χώρο. Χαρακτηριστικά λυμάτων. Επεξεργασία λυμάτων.
Τα αστικά στερεά απόβλητα. Ιδιότητες και χαρακτηριστικά. Διαχείριση αστικών στερών αποβλήτων. Τα συστήματα προσωρινής αποθήκευσης, συλλογής και μεταφοράς. Εναλλακτική διαχείριση και αξιοποίηση αστικών στερεών αποβλήτων. Επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση. Θερμική και βιολογική επεξεργασία. Χώροι Υγειονομικής Ταφής Αποβλήτων

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος είναι η απόκτηση γνώσεων και η ανάπτυξη δεξιοτήτων από τους φοιτητές και τις φοιτήτριες με στόχο την ελαχιστοποίηση τόσο της κατανάλωσης φυσικών πόρων όσο και της ρύπανσης που προκαλούν τα νοικοκυριά. Η έμφαση του δίνεται στην κατανάλωση νερού και στη διαχείριση στερεών αποβλήτων του οικιακού χώρου. Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και φοιτήτριες αναμένεται να είναι σε θέση να:

  • Εξηγούν τις μεθόδους παραγωγής πόσιμου νερού
  • Κατανοούν τις περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις που προκαλούν η επεξεργασία του νερού και των λυμάτων
  • Αναγνωρίζουν και εφαρμόζουν καλές πρακτικές εξοικονόμησης νερού στον οικιακό χώρο
  • Εφαρμόζουν καλές πρακτικές ανακύκλωσης υλικών στον οικιακό χώρο
  • Περιγράφουν τα διαφορετικά συστήματα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων του Ελλαδικού χώρου
  • Συγκρίνουν τις διαφορετικές μεθόδους επεξεργασίας αστικών στερεών αποβλήτων

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών:

  • Χρήση της πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης E-CLASS
  • Καθημερινή επικοινωνία με φοιτητές/τριες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 36
Προσωπική μελέτη 50
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται με την τελική γραπτή εξέταση η οποία περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και επίλυση προβλημάτων. Για τους φοιτητές με διαγνωσμένη δυσλεξία ή άλλα μαθησιακά προβλήματα η αξιολόγηση γίνεται με προφορική εξέταση.
Όλα τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης καθ΄ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
  • Αθ. Κούγκολος (2016). «Περιβαλλοντική Μηχανική», Εκδόσεις Τζιόλα.
  • Δ. Παναγιωτακόπουλος (2004). «Βιώσιμη Διαχείριση Αστικών Στερεών Αποβλήτων», Εκδόσεις Ζυγός.
  • J.A Nathanson (2002). Basic Environmental Technology: Water supply, Waste management and Pollution Control, Prentice Hall.
  • Metcalf & Eddy (2002). Wastewater Engineering, Treatment and Reuse, 4th edition, McGraw-Hill.
  • J.G. Henry and G.W. Heinke (1996). Environmental Science and Engineering, 2nd Ed., Prentice Hall.
- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
  • Journal of Waste Management
  • Waste Management & Research

Εναλλακτικές Μορφές Τουρισμού


 

Προπτυχιακό | 6ο εξάμηνο | Επιλογής | ΓΕ2002

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου)

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Γενικές έννοιες. Τουριστική ζήτηση και προσφορά: Αλλαγές στο τουριστικό «τοπίο». Η βιωσιμότητα των τουριστικών προορισμών. Νέες τάσεις και πρότυπα τουρισμού. Εναλλακτικές μορφές τουρισμού: η δυναμική τους στην τοπική ανάπτυξη. Οι σημαντικότερες εναλλακτικές μορφές τουρισμού στην Ελλάδα και τον κόσμο. Επιδράσεις της εναλλακτικής τουριστικής ανάπτυξης στην περιοχή υποδοχής. Επιχειρηματική δραστηριότητα και εναλλακτικός τουρισμός. Προσέγγιση πελατών και marketing σχέσεων. Προδιαγραφές τουριστικών προϊόντων και ανταγωνιστικό αποτέλεσμα. Επικοινωνιακή στρατηγική και διαδίκτυο.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος είναι η μελέτη και αξιολόγηση των μορφών εναλλακτικού τουρισμού και της επίδρασής τους στην ανάπτυξη της περιοχής υποδοχής. Με την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης για το συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να:

  • Περιγράφουν και αναλύουν τις νέες τάσεις και τα πρότυπα που διαμορφώνονται στην Ευρώπη σε ό,τι αφορά στις διακοπές.
  • Ορίζουν την έννοια και το περιεχόμενο του εναλλακτικού τουρισμού και αξιολογούν τη συμβολή του στη βιώσιμη τοπική ανάπτυξη.
  • Γνωρίζουν τις βασικές ενέργειες για την οργάνωση μιας τουριστικής επιχείρησης μικρής κλίμακας καθώς και τις επιλογές προβολής της στο διαδίκτυο.

Γενικές Ικανότητες

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Διαχείριση αλλαγών
  • Σεβασμός στο φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών:Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 33
Ασκήσεις μελέτης περίπτωσης (case study) μέσα στην τάξη 6
Αυτοτελής μελέτη 39
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφικών πηγών στην ελληνική και αγγλική 47
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Γραπτή εξέταση που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις ανάπτυξης
  • Επίλυση προβλημάτων σε σύντομη μελέτη περίπτωσης

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
  • Γκούσια-Ρίζου, Μ. & Σδράλη, Δ. (2017). Επιχειρηματικά σχήματα συνεργασίας και επικοινωνία στον τουριστικό τομέα. Βήματα για αποτελεσματικές εφαρμογές. Αθήνα: Παρισιάνου.
  • Αποστολόπουλος, Κ. & Σδράλη, Δ. (2009). Εναλλακτικός και ήπιος τουρισμός: Θεωρητικές προσεγγίσεις και εφαρμογές στην πράξη. Αθήνα: ΕΛΛΗΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ.
  • Κοκκώσης, Χ., Τσάρτας, Π. & Γκρίμπα, Ε. (2014). Ειδικές και εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Αθήνα: Κριτική.
  • Σωτηριάδης, Μ. & Φαρσάρη, Ι. (2009). Εναλλακτικές & ειδικές μορφές τουρισμού: Σχεδιασμός Management & Marketing. Αθήνα: Interbooks.
  • Hagel, J. (2002). Out of the Box: Strategies for achieving profits today and growth tomorrow through web services. USA: Harvard Business School Press.
- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
  • Journal of Sustainable Tourism
  • Journal of Tourism and Cultural Change
  • Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism
  • International Journal of Tourism Research
  • Journal of Tourism, Heritage and Services Marketing
  • Tourismos: An International Multidisciplinary Refereed Journal of Tourism

Πληροφορική


 

Προπτυχιακό | 6ο εξάμηνο | Επιλογής | ΓΕ3306

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Γενικών Γνώσεων

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Η χρησιμότητα, η λειτουργικότητα και η αρχιτεκτονική ενός υπολογιστή. Οι έννοιες και η χρησιμότητα της κεντρικής μονάδας επεξεργασίας, της μνήμης και των περιφερειακών συσκευών. Το λειτουργικό σύστημα και η χρησιμότητα του. Οι κατηγορίες υπολογιστών, η χρησιμότητά τους και η έννοια του υπολογιστικού συστήματος. Η εφαρμογή όλων των ανωτέρω στους προσωπικούς υπολογιστές (σύνθεση, σύνδεση περιφερειακών συσκευών, λειτουργικό σύστημα τύπου Windows). Η ανταλλαγή δεδομένων ανάμεσα σε υπολογιστές – Δίκτυα Υπολογιστών (παράδειγμα: το δίκτυο του εργαστηρίου). Το Internet (Διαδίκτυο). Υπηρεσία World Wide Web. Η γλώσσα προγραμματισμού HTML. Yπηρεσία Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου. Η έννοια του προγραμματισμού – Γλώσσες προγραμματισμού. Εισαγωγή στη γλώσσα προγραμματισμού Pascal – Βασικά συστατικά στοιχεία ενός προγράμματος. Παραδείγματα απλών προγραμμάτων. Εντολές επαναλήψεις – παραδείγματα. Υποπρογράμματα – παραδείγματα. Ανάλυση – σχεδιασμός – υλοποίηση προγράμματος.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος είναι η παροχή βασικών γνώσεων που αφορούν στη χρήση, την αρχιτεκτονική, τον προγραμματισμό και την επικοινωνία υπολογιστών, καθώς και τις υπηρεσίες Διαδικτύου.
Με την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης για το συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να:

  • Χειρίζονται τους υπολογιστές
  • Χειρίζονται τις υπηρεσίες Διαδικτύου

Γενικές Ικανότητες

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών:Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 40
Ασκήσεις 85
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η αξιολόγηση του μαθήματος γίνεται με γραπτές εξετάσεις κατά τη διάρκεια των οποίων ο φοιτητής μπορεί να χρησιμοποιεί ελεύθερα κάθε είδους βοήθημα που επιθυμεί. Η βαθμολογία του μαθήματος προκύπτει από τον τύπο Β= Β1 * 40% + Β2 * 60%, όπου Β1, Β2 οι βαθμοί σε δύο ενδιάμεσες εξετάσεις. Αν Β

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Forouzan, B.A. (2003). Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα.
  • Τσακνάκης, Α. & Φλώρος, Ι. (2007). Εισαγωγή στις Τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα.

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Π.Μ.Σ. Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις:

- Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

- Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

- Πολιτισμική Αγωγή

Π.Μ.Σ. Βιώσιμη Ανάπτυξη

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις: 

- Τοπική Ανάπτυξη

- Διαχείριση Περιβάλλοντος

- Αγωγή Καταναλωτή

© 2021 ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ -Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης. All Rights Reserved.
Photos by Freepik