ΣΤΟΧΟΙ

Η προώθηση της επιστημονικής γνώσης και έρευνας για την ποιοτικοποίηση της βιώσιμης διαβίωσης των ατόμων, των οικογενειών και των ανθρωπίνων κοινοτήτων αλλά και τη διαχείριση του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος.

Μάθετε περισσότερα

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η οργανωμένη μελέτη θεμάτων που αφορούν στην εξέλιξη του θεσμού της οικογένειας ως μικροκοινωνίας και στην αλληλεπίδρασή της με το πολιτισμικό περιβάλλον, τον καταναλωτή, τις διατροφικές συνήθειές του, την αγωγή υγείας, τη σύγχρονη οικιακή τεχνολογία, τον οικολογικό σχεδιασμό και την έλλογη διαχείριση των φυσικών και ανθρώπινων πόρων.
Μάθετε περισσότερα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προσβλέπει στη διασφάλιση της ποιότητας των προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος, μέσω της αναβάθμισης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, της υποστήριξης του διεπιστημονικού χαρακτήρα της επιστήμης της Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης και της αναζήτησης νέων επαγγελματικών διεξόδων για τους αποφοίτους του.

Μάθετε περισσότερα

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης μπορούν να απασχοληθούν στην εκπαίδευση καθώς και σε οικονομικούς και περιβαλλοντικούς φορείς.



Δείτε τους τομείς απασχόλησης

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΤΟ ΤΜΗΜΑ

Αγωγή Υγείας


 

Προπτυχιακό | 2ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΙΑ0600

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

  • Αγωγή Υγείας και πρόληψη παθήσεων
  • Διατροφική επιδημιολογία και χρόνιες εκφυλιστικές παθήσεις
  • Κάπνισμα
  • Αλκοόλ
  • Στοματική υγιεινή
  • Ατομική υγιεινή
  • Πρώτες βοήθειες
  • Ασφάλεια τροφίμων και τροφογενή νοσήματα
  • Έκθεση σε τοξικές ουσίες στην παιδική ηλικία. Σεξουαλικά μεταδιδόμενα νοσήματα.
  • Άγχος και στρες
  • Φάρμακα και ναρκωτικά
  • Διατροφική αγωγή (Θεωρίες και μοντέλα αγωγής και προαγωγής της υγείας).

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση της σημασίας της καλής ψυχοσωματικής υγείας και της κοινωνικής ευεξίας του ατόμου, καθώς επίσης και η διασφάλιση της ποιότητας της ζωής του. Θα δοθεί έμφαση σε θέματα ασφάλειας, διατροφικής αγωγής και δημόσιας υγείας. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/η φοιτήτρια θα:

  • έχει εξοικειωθεί με τον ορισμό και τις βασικές αρχές της αγωγής υγείας και θα έχει κατανοήσει τη σχέση του τρόπου ζωής, του περιβάλλοντας και της διατροφής με τη διασφάλιση και προαγωγή της καλής ψυχοσωματικής υγείας
  • έχει αναπτύξει γνωστικές δεξιότητες στο σχεδιασμό, στην εφαρμογή και στην αξιολόγηση προγραμμάτων αγωγής υγείας στο σχολικό περιβάλλον.

Γενικές Ικανότητες

  • Αυτόνομη Εργασία
  • Ομαδική Εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία, χρήση της πλατφόρμας ασύγχρονης εκπαίδευσης για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την επικοινωνία με τους φοιτητές, καθώς και επικοινωνία μαζί τους μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Ασκήσεις σε μικρές ομάδες μέσα στη αίθουσα 6
Αυτοτελής μελέτη 76
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφικών πηγών στα ελληνικά και στα αγγλικά 10
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η εξέταση του μαθήματος γίνεται με τελική γραπτή εξέταση (ερωτήσεις ανάπτυξης). H μέθοδος αξιολόγησης γίνεται γνωστή στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα του εξαμήνου.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Τριχοπούλου, Α. (2007). Προληπτική Ιατρική, Εκδόσεις Παρισιάνου, Αθήνα.
  • Τούντας, Ι. (2009). Κοινωνία και Υγεία, 5η έκδοση, Εκδόσεις Βιβλιοπόλις ΑΕΒΕ.
  • Αθανασίου, Κ. (2007). Αγωγή Υγείας, 3ηέκδοση, Εκδόσεις Γρηγόρη Χριστίνα και ΣΙΑ.
  • Μανιός, Ι. (2007). Διατροφική Αγωγή. Από τη Θεωρία στην Πράξη, Εκδόσεις Π. Χ. Πασχαλίδης.
  • Δαρβίρη, Χ. (2007). Προαγωγή της Υγείας, BROKEN HILL PUBLISHERS LTD.
  • Τρυπόπουλος, Δ., Πετρίδου, Ε., Καλαποθάκη, Β. (2000). Προληπτική Ιατρική και Δημόσια Υγεία, Κ. & Γ. ΤΖΕΡΜΠΙΝΗΣ Ο.Ε

Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Public Health Nutrition
  • Journal of Adolescent Health
  • Journal of Nutrition Education & Behavior
  • Επιθεώρηση Διατροφής Διαιτολογίας
  • Health Education

Στατιστική


 

Προπτυχιακό | 1ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΟΙΚ0305

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Ορισμός και περιεχόμενο της Στατιστικής. Εισαγωγή στις στατιστικές μεθόδους. Στοιχεία περιγραφικής Στατιστικής. Κατηγορίες-πηγές-μορφές Δεδομένων. Θεωρία δειγματοληψίας (καθορισμός πληθυσμού, σχεδιασμός ερωτηματολογίου, βασικοί τρόποι επιλογής τυχαίου δείγματος). Μέτρα θέσης και κεντρικής τάσης. Μέτρα διασποράς και μεταβλητότητας των δεδομένων. Ασυμμετρία και Κύρτωση. Εισαγωγή στην θεωρία πιθανοτήτων. Εφαρμογές με χρήση H/Y κάνοντας χρήση ενός ή περισσοτέρων στατιστικών πακέτων (SPSS,. Gretl).

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Η συλλογή, η οργάνωση, η ανάλυση και η παρουσίαση δεδομένων τα οποία προέρχονται από «μετρήσεις» χαρακτηριστικών είναι οι βασικοί στόχοι της Στατιστικής. Επιπλέον η Στατιστική με την εξαγωγή συμπερασμάτων και τη διατύπωση προβλέψεων και προτάσεων καθίσταται ουσιαστικό εργαλείο για τη προαγωγή της επιστημονικής γνώσης. Η διδασκαλία για τη εκμάθηση της Στατιστικής γίνεται με επιτυχία μόνο αν συνοδεύεται από ηλεκτρονικό υπολογιστή και ενδεδειγμένα στατιστικά πακέτα.

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Εργαστηριακές ασκήσεις

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, Εργαστηριακή Εκπαίδευση

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 35
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 50
Ασκήσεις 40
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Γραπτή εξέταση με ερωτήσεις στο τέλος του εξαμήνου που περιλαμβάνει θεωρητικές ερωτήσεις αλλά και εργαστηριακές ασκήσεις.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Χάλκος, Γ. (2011), Στατιστική, 3η έκδοση Συμπληρωμένη και Ενισχυμένη, Εκδόσεις Τυπωθήτω, Αθήνα.

Οικονομική Θεωρία Ι


 

Προπτυχιακό | 1ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΟΙΚ201

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Συμπεριφορά Καταναλωτή. Θεωρία Χρησιμότητας και προτιμήσεων. Μαθηματικά της Αριστοποίησης. Αποτέλεσμα εισοδήματος και υποκατάστασης. Σχέσεις ζήτησης μεταξύ δύο αγαθών. Αγοραία ζήτηση και ελαστικότητα. Συνάρτηση προσφοράς. Συνάρτηση κόστους. Συνάρτηση Παραγωγής. Μορφές αγοράς.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα αποτελεί βασικό εισαγωγικό μάθημα που αποσκοπεί στην ανάλυση και διερεύνηση της οικονομικής συμπεριφοράς των βασικών οικονομικών μονάδων με διαγραμματική και μαθηματική ανάλυση, σύμφωνα με τους μηχανισμούς της σύγχρονης Μικροοικονομικής Θεωρίας.

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Εργαστηριακές ασκήσεις.

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 35
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 50
Ασκήσεις 40
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Γραπτή εξέταση με ερωτήσεις στο τέλος του εξαμήνου.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Κώττη, Γ. και Κώττη, Α. (2000), Σύγχρονη Μικροοικονομική, Εκδόσεις Μπένου, Αθήνα.
  • Κώττη, Γ. και Κώττη, Α. (1994), Μικροοικονομική Θεωρία και Εφαρμογές, Εκδόσεις Σμπίλια, Αθήνα.
  • Κώττη, Γ. (1996), Οικονομικά για Όλους, Εκδόσεις Σμπίλια, Αθήνα.
  • Begg, D., R. Dornbush and S. Fischer (1999), Εισαγωγή στην Οικονομική, τόμος Α’ σε μετάφραση από τις εκδόσεις Κριτική, Αθήνα.
  • Begg, D., R. Dornbush and S. Fischer (1997), Economics, McGraw Hill, New York.
  • Nicholson, W. (2008), Μικροοικονομική Θεωρία: Βασικές Αρχές και Προεκτάσεις, τόμοι Α’ και Β’, 8η έκδοση, Μετάφραση, εκδόσεις Κριτική, Αθήνα.

Ιστορία του Πολιτισμού


 

Προπτυχιακό | 1ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΓΕ2300

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Eισαγωγή: H έννοια του Πολιτισμού. Στοιχεία, Mορφολογία, Φορείς και Παράγοντες του Πολιτισμού. Η έννοια της Τέχνης. Είδη Τέχνης. H εποχή του Λίθου. Oι πρώτοι Πολιτισμοί. O Aρχαίος Eλληνικός Πολιτισμός. O Pωμαϊκός Πολιτισμός. O Πολιτισμός του Bυζαντίου. O Ισλαμικός Πολιτισμός. O Πολιτισμός της Μεσαιωνικής Δύσης. Αναγέννηση. O Πολιτισμός του 17ου αιώνα. O Πολιτισμός του 18ου αιώνα. O Πολιτισμός του 19ου αιώνα. O Πολιτισμός του 20ού αιώνα. H σύγχρονη συνάντηση των Πολιτισμών.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά από την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης, οι φοιτητές αναμένεται να:

  • έχουν αποκτήσει βασικές γνώσεις σχετικά με την εξέλιξη της Τέχνης και του Πολιτισμού από την αρχαιότητα έως σήμερα
  • έχουν καλλιεργήσει την κριτική τους σκέψη και να έχουν αναπτύξει την αισθητική τους
  • έχουν διευρύνει την ανθρωπιστική τους παιδεία
  • έχουν αποκτήσει γνώσεις απαραίτητες για την παρακολούθηση μαθημάτων επόμενων εξαμήνων.

Γενικές Ικανότητες

  • Σεβασμός στην πολιτισμική κληρονομιά
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Ομαδική εργασία
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Δημόσια παρουσίαση

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: - Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class  - Χρήση ψηφιακών διαφανειών στις διαλέξεις - Δυνατότητα ηλεκτρονικής επικοινωνίας με φοιτητές

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 20
Εκπαιδευτικές επισκέψεις-Βιωματικά μαθήματα 35
Αυτόνομη/μη καθοδηγούμενη μελέτη, Συγγραφή εργασίας 35
Φροντιστηριακές Ασκήσεις 35
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:
 

  • Γραπτή τελική εξέταση της ύλης του μαθήματος που περιλαμβάνει ερωτήσεις σύντομης απάντησης (100% του συνολικού βαθμού)
  • Γραπτή τελική εξέταση της ύλης του μαθήματος που περιλαμβάνει ερωτήσεις σύντομης - Ομαδική εργασία -Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών - Δημόσια παρουσίαση απάντησης (70% του συνολικού βαθμού) + Ομαδική εργασία με δημόσια παρουσίαση (30% του συνολικού βαθμού) Φοιτητές Erasmus: Εργασία (100% του συνολικού βαθμού)

Τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης των γραπτών απαντήσεων των φοιτητών είναι:

Γνώσεις, Εκφραστική ικανότητα, Οργάνωση σκέψης, Ερευνητική ικανότητα, Κριτική και Συνθετική ικανότητα.

Τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης καθόλη τη διάρκεια του εξαμήνου.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Γεωργιτσογιάννη, Ε. (2011), Εισαγωγή στην Ιστορία του Πολιτισμού, Αθήνα: Διάδραση.
  • Χόνορ, Χ. & Φλέμινγκ, Τζ. (1991-3). Ιστορία της Τέχνης, Αθήνα: Υποδομή.
  • Παπανικολάου, Μ. (2005), Η ελληνική τέχνη του 18ου και 19ου αιώνα, Θεσσαλονίκη: Βάνιας.
  • Χαραλαμπίδης, Α (2010), Τέχνη. Βλέπω- Γνωρίζω- Αισθάνομαι, Θεσσαλονίκη: University Studio Press.
  • Chambers, M., Grew, R., Herlihy, D., Rabb, Th, Wolloch, I. (1987). The Western Experience, New York: Alfred A. Knopf.
  • Chatelet, A. & Groslier, B. (1990), Ιστορία της Τέχνης, Επιμέλεια Χρήστου Χ., Αθήνα: Larousse-Βιβλιόραμα.
  • Cole, J., Symes, C., Coffin, J., Stacey, R. (2005),Western Civilizations: Their History and Their Culture, New York: WW. Norton & Company.
  • Gombrich, E. (2011). Το Χρονικό της Τέχνης, Αθήνα: Μ.Ι.Ε.Τ.
  • Perry, M. (2012). Western Civilization: A Brief History, Boston: Cengage Learning

Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • History Today
  • World History Connected
  • Art History
  • Art Journa

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Π.Μ.Σ. Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις:

- Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

- Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

- Πολιτισμική Αγωγή

Π.Μ.Σ. Βιώσιμη Ανάπτυξη

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις: 

- Τοπική Ανάπτυξη

- Διαχείριση Περιβάλλοντος

- Αγωγή Καταναλωτή

© 2021 ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ -Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης. All Rights Reserved.
Photos by Freepik