ΣΤΟΧΟΙ

Η προώθηση της επιστημονικής γνώσης και έρευνας για την ποιοτικοποίηση της βιώσιμης διαβίωσης των ατόμων, των οικογενειών και των ανθρωπίνων κοινοτήτων αλλά και τη διαχείριση του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος.

Μάθετε περισσότερα

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η οργανωμένη μελέτη θεμάτων που αφορούν στην εξέλιξη του θεσμού της οικογένειας ως μικροκοινωνίας και στην αλληλεπίδρασή της με το πολιτισμικό περιβάλλον, τον καταναλωτή, τις διατροφικές συνήθειές του, την αγωγή υγείας, τη σύγχρονη οικιακή τεχνολογία, τον οικολογικό σχεδιασμό και την έλλογη διαχείριση των φυσικών και ανθρώπινων πόρων.
Μάθετε περισσότερα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προσβλέπει στη διασφάλιση της ποιότητας των προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος, μέσω της αναβάθμισης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, της υποστήριξης του διεπιστημονικού χαρακτήρα της επιστήμης της Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης και της αναζήτησης νέων επαγγελματικών διεξόδων για τους αποφοίτους του.

Μάθετε περισσότερα

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης μπορούν να απασχοληθούν στην εκπαίδευση καθώς και σε οικονομικούς και περιβαλλοντικούς φορείς.



Δείτε τους τομείς απασχόλησης

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΕ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

Αν είστε απόφοιτος του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Βιώσιμη Ανάπτυξη" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Βιώσιμη Ανάπτυξη"

Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Εκπαίδευση και Πολιτισμός" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Εκπαίδευση και Πολιτισμός"

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΤΟ ΤΜΗΜΑ

Παγκόσμια Περιβαλλοντικά Προβλήματα


 

Προπτυχιακό | Δ' εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΟΚ3501

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου)

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Εισαγωγή στα παγκόσμια προβλήματα του περιβάλλοντος: Τα αίτια της οικολογικής κρίσης. Το πρόβλημα του υπερπληθυσμού: Εισαγωγικές έννοιες δημογραφίας, Τα περιβαλλοντικά προβλήματα της αστικοποίησης, Τα περιβαλλοντικά προβλήματα της παραγωγής ανθρώπινης τροφής. Ατμόσφαιρα: Ιδιότητες και σύσταση της ατμόσφαιρας, Οι σημαντικότεροι αέριοι ρύποι, Ατμοσφαιρική ρύπανση σε αστικά περιβάλλοντα, Ρύπανση εσωτερικών χώρων, όξινη βροχή, Η λέπτυνση της στοιβάδας του όζοντος, Το φαινόμενο του θερμοκηπίου και η παγκόσμια κλιματική αλλαγή.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα αποσκοπεί στο να συμβάλει στην ανάπτυξη των γνώσεων των φοιτητριών και φοιτητών σχετικά με τα παγκόσμια προβλήματα του περιβάλλοντος. Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και φοιτήτριες αναμένεται να είναι σε θέση να:

  • Κατανοούν τα βασικά αίτια που έχουν προκαλέσει τη σημερινή παγκόσμια κρίση του περιβάλλοντος
  • Αναγνωρίζουν την άρρηκτη σχέση ανάμεσα στην παραγωγή τροφής για την ανθρωπότητα με την υποβάθμιση του περιβάλλοντος σε παγκόσμιο επίπεδο.
  • Διακρίνουν τα θετικά και αρνητικά στοιχεία της αστικοποίησης
  • Συσχετίζουν τον υπερπληθυσμό, την υπερκατανάλωση και την τεχνολογία με τα παγκόσμια προβλήματα του περιβάλλοντος
  • Γνωρίζουν τις σημαντικότερες λειτουργίες της ατμόσφαιρας
  • Εξηγούν τους μηχανισμούς που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, τη λέπτυνση της στοιβάδας του στρατοσφαιρικού όζοντος και του φωτοχημικού νέφους

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών:Χρήση της πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης E-CLASS, Καθημερινή επικοινωνία με φοιτητές/τριες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 36
Προσωπική μελέτη 50
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται:

  • Με δύο προαιρετικές προόδους οι οποίες περιλαμβάνουν ερωτήσεις ανάπτυξης.
  • Εναλλακτικά, με την τελική γραπτή εξέταση η οποία περιλαμβάνει ερωτήσεις ανάπτυξης.

Τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης των γραπτών απαντήσεων των φοιτητών/τριών είναι:

  • Ικανότητα ορθής αξιοποίησης και χρήσης των εννοιών και όρων που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο διδασκαλίας του μαθήματος
  • Κριτική και συνθετική ικανότητα ως προς την απάντηση των ερωτημάτων της εξέτασης
  • Εκφραστική ικανότητα, σαφήνεια και περιεκτικότητα απαντήσεων
  • Οργάνωση σκέψης-Δομή γραπτού λόγου
  • Μορφή γραπτού δοκιμίου

Για τους φοιτητές με διαγνωσμένη δυσλεξία ή άλλα μαθησιακά προβλήματα η αξιολόγηση γίνεται με προφορική εξέταση.

Όλα τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης καθ΄ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Γεωργόπουλος, Α. (2002). Γη, ένας μικρός και εύθραυστος πλανήτης, Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα.
  • G. Tyler Miller, Jr (1999). Βιώνοντας στο Περιβάλλον Ι και ΙΙ, Εκδόσεις ΙΩΝ.
  • Γεντεκάκης, Ι. (1999). Ατμοσφαιρική ρύπανση, Εκδόσεις Τζιόλας, Θεσσαλονίκη.
  • B.J. Nebel and R.T. Wright (2000). Environmental Science, 7th Ed., Prentice Hall.
  • Cunnigham & Saigo (2001). Environmental Science, A Global Concern, McGraw –Hill.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Population and Environment
  • Atmospheric Environment

Αγροτική Οικιακή Οικονομία και Τουρισμός


 

Προπτυχιακό | Δ' εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΟΚ3501

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου)

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

  • Κοινωνικοοικονομική ανάλυση των Marx-Goffman-Durkheim-Levi-Strauss με τον Τουρίστα μέσα στο σύγχρονο κόσμο.
  • Νεωτερισμός και η Παραγωγή της Τουριστικής Εμπειρίας.
  • Αγροτική Ανάπτυξη και Τουρισμός.
  • Αξιοθέατα και Κοινωνική Δομή.
  • Ελεύθερος Χρόνος.
  • Η Οργανωμένη Αυθεντικότητα.
  • Σημειωτική του Αξιοθέατου.
  • Η Εθνολογία των περιηγητών Δομή, Γνήσια και Πλαστή.
  • Θεωρία, Μέθοδοι και Εφαρμογές.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Η ύλη του μαθήματος στοχεύει στην κοινωνικοοικονομική ανάλυση των Marx-GoffmanDurkheim-Levi-Strauss-Dean MacCannell με τον τουρίστα μέσα στο σύγχρονο κόσμο. Επίσης γίνεται ανάλυση της αγροτικής κοινωνίας σε σχέση με τον τουρισμό, έτσι ώστε ο φοιτητής να έχει μία συνολική αντίληψη της παραγωγής της τουριστικής εμπειρίας. Στόχο του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση από τους σπουδαστές της σημασίας της κοινωνικής δομής και του ελεύθερου χρόνου, καθώς επίσης η σημαντικότητα της αυθεντικότητας και της σημειωτικής του αξιοθέατου στη σύγχρονη κοινωνία και οικονομία και της μετεξέλιξης του τουρισμού σε ένα διακριτό επιστημονικό πεδίο/ επάγγελμα. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να αναλύει:

  • τις διαδικασίες της οικιακής κοινωνικοοικονομικής ανάπτυξης σε συνδυασμό με την ανάπτυξη του τουρισμού και κυρίως στον αγροτικό χώρο,
  • τις αλλαγές στη σύγχρονη κοινωνία λόγω ανάπτυξης του τουρισμού,
  • τη σημειωτική του αξιοθέατου.

Γενικές Ικανότητες

  • Αυτόνομη Εργασία
  • Ομαδική Εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Στην τάξη

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών:Χρήση powerpoint στη διδασκαλία, Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 26
Συγγραφή εργασίας 20
Αυτοτελής μελέτη 40
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις κρίσεως σύντομης απάντησης
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Γραπτή εξέταση (20%)στο μέσο των διαλέξεων με ερωτήσεις σύντομης απάντησης

ΙΙΙ. Γραπτή εργασία (20%)

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Θεοδωροπούλου, Ε. Ο Τουρίστας - Ανάλυση της Σύγχρονης Κοινωνίας. 2015.
  • MacCannell, D. Empty Meeting Grounds: The Tourist Papers. London and New York: Routledge., (346 pages), 1992.

Διοίκηση και Διαχείριση Κινδύνου Ανθρωπίνων Πόρων


 

Προπτυχιακό | Δ' εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΟΚ3201

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου)

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Προσέγγιση στην έννοια του οργανισμού και της διοίκησης ανθρωπίνων πόρων. Ανάλυση και περιγραφή θέσεων εργασίας. Προγραμματισμός του ανθρώπινου δυναμικού. Προσέλκυση εργαζομένων. Επιλογή προσωπικού. Εκπαίδευση και ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού. Αξιολόγηση ανθρώπινου δυναμικού. Συστήματα αμοιβών. Πολιτικές Αμοιβών. Απόδοση Ανθρώπινου δυναμικού. Προστασία της ασφάλειας και της υγείας. Εργασιακή Ικανοποίηση. Επικοινωνία. Παρακίνηση. Συγκρούσεις στον εργασιακό χώρο. Δυναμική των ομάδων.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος είναι:

  • να συμβάλει στο να διαδραματίσουν οι προπτυχιακοί φοιτητές (όταν θα ενταχθούν στην αγορά εργασίας) ουσιαστικό και δημιουργικό ρόλο στην οργανωσιακή αποτελεσματικότητα και την αποτελεσματική διοίκηση
  • να κατανοήσουν ότι η διοίκηση και γενικά η διαδικασία του management επηρεάζει τη συμπεριφορά των ατόμων στην εργασία, ενώ η οργανωσιακή συμπεριφορά μπορεί να βελτιωθεί σημαντικά με την καλύτερη διαχείριση των ανθρωπίνων πόρων.

Γενικές Ικανότητες

  • Λήψη Αποφάσεων
  • Ηγεσία
  • Ομαδική Εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Νέες και Καινοτόμες Ιδέες (Δεξιότητες Καινοτομίας)
  • Δημιουργικότητα
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση έργων

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών:Ναι

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 35
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 50
Πρακτική Εφαρμογή 40
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η εξέταση του μαθήματος θα γίνει είτε με γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου είτε διαμέσου δύο γραπτών προόδων κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Οι γραπτές πρόοδοι είναι προαιρετικές και απαλλακτικές εφόσον οι φοιτητές / τριες έχουν περάσει τουλάχιστον με βαθμό 5 και τις δύο προόδους. Σημειώνεται ότι, προκειμένου οι φοιτητές να συμμετέχουν στη δεύτερη γραπτή πρόοδο, θα πρέπει να έχουν περάσει τουλάχιστον με βαθμό 5 την πρώτη πρόοδο. Σε περίπτωση που κάποιος/α φοιτητής/τρια δεν περάσει την πρώτη πρόοδο, τότε δε συμμετέχει στη δεύτερη και προκειμένου να περάσει το μάθημα θα πρέπει να συμμετέχει στις γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου. Οι ημερομηνίες που θα διεξαχθούν οι γραπτές πρόοδοι θα ανακοινωθούν από τη διδάσκουσα.

Η μέθοδος αξιολόγησης μπορεί να είναι είτε ανάπτυξη θεμάτων και ερωτήσεις κρίσεως είτε προτάσεις όπου οι φοιτητές καλούνται να απαντήσουν εάν η πρόταση είναι σωστή ή λανθασμένη.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • DESSLER G. (2015). Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων. ΜΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ. Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα.
  • DECENZO, D. A. ROBBINS, S.P. & VERHULST, S.L. (2015). Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων. Εκδόσεις UTOPIA
  • Bratton, J. & Gold, J. (2012). Human resource management: theory and practice. Palgrave Macmillan.

Μακροοικονομική


 

Προπτυχιακό | Δ' εξάμηνο | Υποχρεωτικό | OK3600

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Εισαγωγικές έννοιες. Οικονομική μεγέθυνση. Χρήμα και Πληθωρισμός. Επιτόκια και νομισματική μετάδοση. Νομισματική και δημοσιονομική πολιτική. Υποδείγματα IS-LM. Συνολική προσφορά, τιμές και προσαρμογή σε διαταραχές. Πληθωρισμός, προσδοκίες και αξιοπιστία. Αγορά εργασίας. Νέα κλασική μακροοικονομική θεωρία. Μακροικονομική ανάλυση της ανοικτής οικονομίας

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Αντικειμενικό στόχο του μαθήματος αποτελεί η ανάλυση του μακροοικονομικού περιβάλλοντος με διαγραμματική και μαθηματική ανάλυση, σύμφωνα με τις θεωρίες της σύγχρονης πολιτικής επιστήμης.

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Αυτόνομη εργασία.

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών:Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, Εργαστηριακή Εκπαίδευση

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 35
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 50
Ασκήσεις 40
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Γραπτή εξέταση με ερωτήσεις στο τέλος του εξαμήνου και παράδοση ασκήσεων/ εργασιών κατά τη διάρκεια αυτού.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Mankiw, G.N. (2000). Μακροοικονομική θεωρία, 4η έκδοση, Επιμέλεια: Α.Ι. Πανεθυμιτάκης, Εκδόσεις Gutenberg.
  • Mankiw, G.N. & Taylor, M.P. (2010). Αρχές Οικονομικής θεωρίας, Τόμος Β’ Μακροοικονομική, Επιμέλεια: Θ. Λιανός, Εκδόσεις Gutenberg.

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Π.Μ.Σ. Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις:

- Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

- Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

- Πολιτισμική Αγωγή

Π.Μ.Σ. Βιώσιμη Ανάπτυξη

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις: 

- Τοπική Ανάπτυξη

- Διαχείριση Περιβάλλοντος

- Αγωγή Καταναλωτή

© 2021 ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ -Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης. All Rights Reserved.
Photos by Freepik