ΣΤΟΧΟΙ

Η προώθηση της επιστημονικής γνώσης και έρευνας για την ποιοτικοποίηση της βιώσιμης διαβίωσης των ατόμων, των οικογενειών και των ανθρωπίνων κοινοτήτων αλλά και τη διαχείριση του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος.

Μάθετε περισσότερα

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η οργανωμένη μελέτη θεμάτων που αφορούν στην εξέλιξη του θεσμού της οικογένειας ως μικροκοινωνίας και στην αλληλεπίδρασή της με το πολιτισμικό περιβάλλον, τον καταναλωτή, τις διατροφικές συνήθειές του, την αγωγή υγείας, τη σύγχρονη οικιακή τεχνολογία, τον οικολογικό σχεδιασμό και την έλλογη διαχείριση των φυσικών και ανθρώπινων πόρων.
Μάθετε περισσότερα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προσβλέπει στη διασφάλιση της ποιότητας των προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος, μέσω της αναβάθμισης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, της υποστήριξης του διεπιστημονικού χαρακτήρα της επιστήμης της Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης και της αναζήτησης νέων επαγγελματικών διεξόδων για τους αποφοίτους του.

Μάθετε περισσότερα

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης μπορούν να απασχοληθούν στην εκπαίδευση καθώς και σε οικονομικούς και περιβαλλοντικούς φορείς.



Δείτε τους τομείς απασχόλησης

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΤΟ ΤΜΗΜΑ

Παιδαγωγική Ψυχολογία


 

Προπτυχιακό | 3ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΓΕ4103

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Ορισμός, αντικείμενο και μεθοδολογία της Παιδαγωγικής Ψυχολογίας. Μάθηση: Εννοιολογικές διασαφήσεις-είδη μάθησης, μάθηση και ανάπτυξη. Ψυχοφυσιολογία των λειτουργιών της μάθησης. Θεωρίες για τη μάθηση (συμπεριφοριστικές, κοινωνικές, κονστρουκτιβιστικές, ανθρωποκεντρικές, απόψεις των μορφολογικών ψυχολόγων) και εφαρμογές τους στην εκπαιδευτική πράξη. Ατομικές διαφορές και μάθηση. Το μοντέλο των πολλαπλών τύπων νοημοσύνης καθώς και της συναισθηματικής νοημοσύνης και ο ρόλος τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Διαχείριση της σχολικής τάξης και διανθρώπινες σχέσεις στο σχολείο. Στο πλαίσιο του μαθήματος πραγματοποιούνται βιωματικές ασκήσεις, οι οποίες αποσκοπούν στην ευαισθητοποίηση των φοιτητών σε θέματα επικοινωνίας και προσωπικής ανάπτυξης, όπως αναγνώριση και έκφραση προσωπικών συναισθημάτων, διαχείριση του άγχους, κά, καθώς και σε θέματα που αφορούν στη διαχείριση δυσκολιών και προβλημάτων στη σχολική τάξη.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να:

  • έχουν κατανοήσει βασικές έννοιες που σχετίζονται με τη μάθηση και τη διαδικασία μάθησης
  • έχουν αποκτήσει γνώση των βασικών αρχών των διαφόρων θεωριών μάθησης
  • έχουν εξοικειωθεί με τις εφαρμογές των θεωριών μάθησης στην εκπαιδευτική διαδικασία
  • έχουν κατανοήσει το μοντέλο των πολλαπλών τύπων νοημοσύνης και της συναισθηματικής νοημοσύνης καθώς και το ρόλο τους στην εκπαιδευτική πράξη
  • έχουν καταστεί ικανοί να προσδιορίσουν το ρόλο του σημερινού δασκάλου με βάση τις παραπάνω θεωρίες
  • έχουν κατανοήσει θέματα που σχετίζονται με τη διαχείριση της σχολικής τάξης και τις διανθρώπινες σχέσεις στο σχολείο
  • έχουν ευαισθητοποιηθεί σε θέματα προσωπικής ανάπτυξης και να έχουν βελτιώσει τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες ως αποτέλεσμα της συμμετοχής τους σε σχετικές βιωματικές ασκήσεις.

Γενικές Ικανότητες

  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Λήψη αποφάσεων
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Δια ζώσης διδασκαλία, βιωματικές ασκήσεις σε μικρές ομάδες, προβολή εκπαιδευτικών ταινιών, μελέτη βασικής επιστημονικής βιβλιογραφίας

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Παρουσιάσεις σε powerpoint, ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού στο e-class, προβολή video για ανάπτυξη διαλόγου και συζήτησης.

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 20
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 25
Συγγραφή εργασίας 20
Βιωματικές ασκήσεις 20
Διαδραστική διδασκαλία 40
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η γλώσσα αξιολόγησης των φοιτητών είναι η Ελληνική, ενώ για τους φοιτητές Erasmus είναι η Αγγλική. Η επιτυχής παρακολούθηση των βιωματικών ασκήσεων , οι οποίες πραγματοποιούνται σε ομάδες των 15 φοιτητών η καθεμία, αποτελεί προϋπόθεση για τη συμμετοχή των φοιτητών στην εξέταση του μαθήματος.

Οι φοιτητές αξιολογούνται με: α) γραπτή εξέταση (100%) του τελικού βαθμού, ή β) γραπτή εξέταση (80% του τελικού βαθμού) και εργασία (20% του τελικού βαθμού) ή δύο προόδους (50% του τελικού βαθμού η κάθε μία) ή δύο προόδους (40% του τελικού βαθμού η κάθε μία) και εργασία (20% του τελικού βαθμού). Η γραπτή εξέταση περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ερωτήσεις κλειστού τύπου, ερωτήσεις σύντομης απάντησης και ερωτήσεις κριτικής ανάπτυξης θεμάτων σχετικών με το περιεχόμενο του μαθήματος. Η εργασία περιλαμβάνει σύντομη γραπτή (600 έως 800 λέξεις) και προφορική παρουσίαση ενός επιστημονικού άρθρου σχετικού με το περιεχόμενο του μαθήματος. Η εργασία για τους φοιτητές Erasmus περιλαμβάνει γραπτή παρουσίαση 3000-3500 λέξεων ενός θέματος σχετικού με το περιεχόμενο του μαθήματος, με βάση βιβλιογραφική ανασκόπηση.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

Εγχειρίδια του μαθήματος:

  • Μαριδάκη-Κασσωτάκη, Αικ. (2012). Παιδαγωγική Ψυχολογία. Αθήνα: Διάδραση
  • Slavin, R. E. (2007). Εκπαιδευτική Ψυχολογία: Θεωρία και πράξη (Επιστημ. Επιμελ. Κόκκινος, Κ.). Αθήνα: Μεταίχμιο.
  • Elliott, S.N., Kratochwill, Th. R., J. Littlefield Cook, & , J. F. Travers (2008). Εκπαιδευτική Ψυχολογία (Μεταφρ. Μ. Σόλμαν, Φρ. Καλύβα, Επιμ. Λεονταρή Αγγ. & Έφη Συγκολλίτου). Αθήνα: Gutenberg
  • Άρθρα από ελληνικά και ξενόγλωσσα περιοδικά σχετικά με τα θέματα που απαρτίζουν το περιεχόμενο του μαθήματος

Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Ψυχολογία
  • Επιστήμες Αγωγής
  • Παιδαγωγική Επιθεώρηση
  • Παιδαγωγικός Λόγος
  • Προσχολική και Σχολική Εκπαίδευση
  • Journal of Educational Psychology
  • European Journal of Psychology of Education

Ελληνική Τουριστική Ανάπτυξη και Οικονομία


 

Προπτυχιακό | 3ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΟΚ4500

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου)

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

  • Η έννοια και τα χαρακτηριστικά της Τουριστικής Ανάπτυξης. Ανάλυση των σχετικών με την Τουριστική Ανάπτυξη ζητημάτων και παραμέτρων συγκρότησης.
  • Τυπολογίες Τουριστικής Ανάπτυξης: Τύποι και πρότυπα τουριστικής ανάπτυξης στον σύγχρονο κόσμο και στην Ελλάδα.
  • Η Σχέση Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης και Οικονομίας ενός Ελληνικού Τουριστικού Προορισμού: παραδείγματα διεθνή και σύγκριση με την Ελλάδα.
  • Ζητήματα Τουριστικής Οικονομίας: Προσφορά και Ζήτηση Τουριστικών Υπηρεσιών σε Μακροοικονομικό και Μικροοικονομικό επίπεδο.
  • Τα χαρακτηριστικά του Τουριστικού Επιχειρείν: επιπτώσεις στην Οικονομία και στην Ανάπτυξη.
  • Η Ελληνική Περίπτωση: ζητήματα και χαρακτηριστικά εξέλιξης του Ελληνικού Τουρισμού.
  • Τα οικονομικά δεδομένα της λειτουργίας του Ελληνικού Τουριστικού Τομέα.
  • Μελέτες περίπτωσης από την Ελλάδα και Διεθνώς.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα της Ελληνικής Τουριστικής Ανάπτυξης και Οικονομίας εξετάζει τα δεδομένα και χαρακτηριστικά της πορείας ανάπτυξης της Ελλάδας ως Τουριστικού Προορισμού. Σε αυτό το πλαίσιο αναδεικνύονται τα αναπτυξιακά δεδομένα στις διαφορετικές ιστορικές φάσεις της Τουριστικής Ανάπτυξης. Επιπλέον, καταγράφονται τα οικονομικά χαρακτηριστικά, η σύνθεση και οι επιδόσεις της ελληνικής τουριστικής οικονομίας. Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση:

  • Να κατανοούν βασικές έννοιες σχετικές με την Τουριστική Ανάπτυξη και την Οικονομία του Τουρισμού.
  • Να κατανοούν τη σημασία της Τουριστικής Πολιτικής στις διαδικασίες της Τουριστικής Ανάπτυξης.
  • Να γνωρίζουν τα βασικά μεγέθη και δείκτες της Ελληνικής Τουριστικής Οικονομίας.
  • Να κατανοούν τα στάδια και τις διαφορετικές περιόδους τουριστικής ανάπτυξης της χώρας.
  • Να είναι εξοικειωμένοι με τα ιδιαίτερα δεδομένα και τις ιδιαιτερότητες της τουριστικής ανάπτυξης και οικονομίας της Ελλάδας.
  • Να γνωρίζουν τα δεδομένα και χαρακτηριστικά των ανταγωνιστικών στην Ελλάδα τουριστικών προορισμών.

Γενικές Ικανότητες

Ολοκληρώνοντας με επιτυχία το μάθημα, ο φοιτητής θα έχει αποκτήσει ένα ευρύτερο πλαίσιο ικανοτήτων και γνώσεων, οι οποίες θα του παρέχουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην ενασχόληση του με επιχειρήσεις του Τουριστικού Τομέα, με Τουριστικούς ΟΤΑ και με υπηρεσίες Τουρισμού στον ευρύτερο Δημόσιο Τομέα.

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Παρουσιάσεις σε powerpoint, ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού στο e-class, προβολή video για ανάπτυξη διαλόγου και συζήτησης.

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Ασκήσεις Εξάσκησης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης 16
Αυτοτελής Μελέτη 70
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Αξιολόγηση στην ελληνική γλώσσα
Αξιολόγηση με γραπτή τελική εξέταση(60%)
Αξιολόγηση με εργασία (40%)

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

Εγχειρίδια του μαθήματος:

  • Τσάρτας Π., (2010), Ελληνική Τουριστική Ανάπτυξη: χαρακτηριστικά, διερευνήσεις, προτάσεις, σειρά ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΨΥΧΗ, ΚΡΙΤΙΚΗ. Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα.
  • Τσάρτας, Π. & Λύτρας, Π. (επιμέλεια) (2017). Τουρισμός, Τουριστική Ανάπτυξη: Συμβολές Ελλήνων Επιστημόνων, Εκδ. Παπαζήση. Αθήνα.

Συμπληρωματική Βιβλιογραφία:

  • Σαραντάκου Ε. (2010). «Ώριμοι τουριστικοί προορισμοί. Εξέλιξη και δυνατότητες μετάβασης σε ένα βιώσιμο μοντέλο θερινού-πολιτιστικού τουρισμού. Η ελληνική περίπτωση». Διδακτορική Διατριβή, Αθήνα
  • Tsartas, P., Sarantakou, E., Kontis, Alexios-Patapios (2016). “Tourism Development Models in Greece: Trends and Challenges in an effort to change the paradigm”, in: Rontos, K., José António Filipe, Tsartas, P., (eds), 2016. Modeling and New Trends in Tourism: A Contribution to Social and Economic Development, Nova Publishers, USA.
  • Tsartas, P., Papatheodorou, A. and Vasileiou, M. (2014). Tourism Development and Policy in Greece. In Costa, C., Panyik, E. and Buhalis, D. European Tourism Planning and Organisation Systems: National Case Studies (Volume III), Clevedon: Channel View Publications.

Μικροοικονομική


 

Προπτυχιακό | 3ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΟΚ2101

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Εισαγωγή στην οικονομική θεωρία. Προτιμήσεις του καταναλωτή. Θεωρία της χρησιμότητας. Μεγιστοποίηση της χρησιμότητας του καταναλωτή. Προσδιοριστικοί παράγοντες της χρησιμότητας. Μεταβολές στο εισόδημα του καταναλωτή και στις τιμές των αγαθών. Προσδιορισμός της συνάρτησης ζήτησης αγαθών και υπηρεσιών. Κουτί του Edgeworth. Εφαρμογές της θεωρίας του καταναλωτή. Βέλτιστη κατανομή του χρόνου. Προσφορά εργασίας. Μεγιστοποίηση της χρησιμότητας σε συνθήκες αβεβαιότητας. Εφαρμογές στη χρηματοοικονομική ανάλυση. Συνάρτηση παραγωγής. Συνάρτηση κόστους. Προσδιορισμός της συνάρτησης προσφοράς. Μορφές αγοράς. Τέλειος ανταγωνισμός. Εφαρμογές. Θεωρία του Μονοπωλίου. Τιμολόγηση σε μη ανταγωνιστικό περιβάλλον. Θεωρία του ολιγοπωλίου. Τιμολόγηση των παραγωγικών συντελεστών σε τελείως ανταγωνιστικό περιβάλλον. Προσδιορισμός της συνάρτησης ζήτησης εργασίας. Μονοψώνιο.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Αντικειμενικό στόχο του μαθήματος αποτελεί η διερεύνηση της οικονομικής συμπεριφοράς του καταναλωτή και της επιχείρησης, με απλή διαγραμματική και μαθηματική ανάλυση, σύμφωνα με τους μηχανισμούς της σύγχρονης Μικροοικονομικής ούτως ώστε στο τέλος του μαθήματος ο φοιτητής να είναι ικανός να αναλύει απλά μικροοικονομικά προβλήματα της καθημερινής πραγματικότητας.

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Αυτόνομη εργασία.

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, Εργαστηριακή Εκπαίδευση

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 35
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 50
Ασκήσεις 40
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Hal. R. Varian, Μικροοικονομική, μια σύγχρονη προσέγγιση (Τόμοι Α' & Β') σε μετάφραση από τις εκδόσεις Κριτική, Αθήνα 2006.
  • Παλαιολόγος Γ., Σύγχρονη Μικροοικονομική Θεωρία, Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα 2006.

Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Επιστήμη


 

Προπτυχιακό | 3ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΓΕ1302

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Κατά τη διδασκαλία του μαθήματος μελετώνται:

  • Οι θεμελιώδεις έννοιες και σύγχρονων εκφάνσεων της Παιδαγωγικής Επιστήμης καθώς και των βασικών ιστορικών σταθμών της.
  • Τα βασικά στάδια μετάβασης από τον θεωρητικό παιδαγωγικό στοχασμό στην επιστημονική θεμελίωση και αυτονομία της Παιδαγωγικής.και των βασικών ιστορικών σταθμών της.
  • Η εννοιολογική διασάφηση των παιδαγωγικών όρων: Αγωγή, μάθηση, παιδεία, διδασκαλία, μόρφωση, εκπαίδευση, επιμόρφωση, κατάρτιση.και των βασικών ιστορικών σταθμών της.
  • Οι βασικές μέθοδοι έρευνας στην Παιδαγωγική επιστήμη.και των βασικών ιστορικών σταθμών της.
  • Τα μέσα και οι παράγοντες αγωγής του παιδιού.και των βασικών ιστορικών σταθμών της.
  • Οι κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.και των βασικών ιστορικών σταθμών της.
  • Η έννοια και τα είδη των μαθησιακών αποτελεσμάτων.και των βασικών ιστορικών σταθμών της.
  • Η έννοια της αποτελεσματικής μάθησης και οι βασικοί της πυλώνες.και των βασικών ιστορικών σταθμών της.
  • Το σχολείο ως κοινωνικός φορέας αγωγής και μάθησης.και των βασικών ιστορικών σταθμών της.
  • Αξίες και σχολείο, οικογένεια - παιδί - σχολείο, παιδαγωγική σχέση και αλληλεπίδραση δασκάλου – μαθητή – γονέακαι των βασικών ιστορικών σταθμών της.
  • Τα σύγχρονα ζητήματα της Παιδαγωγικής επιστήμης, όπως: εγγραμματοσύνη, αναλφαβητισμός, πολυπολιτισμικότητα στο σχολείο, εκπαίδευση και κοινωνικός αποκλεισμός, περιβαλλοντική εκπαίδευση, δια βίου μάθηση. και των βασικών ιστορικών σταθμών της.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει τη μελέτη θεμελιωδών εννοιών και σύγχρονων εκφάνσεων της Παιδαγωγικής Επιστήμης καθώς και των βασικών ιστορικών σταθμών της. Στόχο της διδασκαλίας του εν λόγω μαθήματος αποτελεί η γνωστική επαφή του φοιτητή με την έννοια, το ερευνητικό αντικείμενο και τα ειδικότερα πεδία έρευνας της Παιδαγωγικής Επιστήμης. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  • Κατανοεί τα χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν την Παραδοσιακή από τη Σύγχρονη Παιδαγωγική.
  • Γνωρίζει τα είδη, τις μεθόδους της παιδαγωγικής έρευνας και τους κλάδους της επιστήμης της Αγωγής.
  • Καθίσταται ικανός/ή να διασαφηνίζει εννοιολογικά βασικούς παιδαγωγικούς όρους και αρχές που διέπουν τη σύγχρονη παιδαγωγική επιστήμη, όπως πολυπολιτισμικότητα, κονστρουκτιβισμός, ενιαιοποίηση της γνώσης, αρχή της αποδοχής της διαφορετικότητας κ.λπ. αποδοχής της διαφορετικότητας κ.λπ. αποδοχής της διαφορετικότητας κ.λπ. αποδοχής της διαφορετικότητας κ.λπ. αποδοχής της διαφορετικότητας κ.λπ. αποδοχής της διαφορετικότητας κ.λπ. αποδοχής της διαφορετικότητας κ.λπ.
  • Οικειώνεται με τα κύρια μέσα αγωγής αλλά και τις βασικές μεθόδους έρευνας στο χώρο της παιδαγωγικής επιστήμης.
  • Διακρίνει τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το επαγγελματικό προφίλ του σύγχρονου εκπαιδευτικού αλλά και τις βασικές φάσεις του εκπαιδευτικού επαγγελματισμού.
  • Γνωρίσει την έννοια και τα είδη των μαθησιακών αποτελεσμάτων και να οικειωθεί με τους παράγοντες που επηρεάζουν τη σχολική μάθηση.
  • Διακρίνει τους ειδικότερους κλάδους της Παιδαγωγικής Επιστήμης.

Γενικές Ικανότητες

  • Καλλιέργεια παιδαγωγικής συνείδησης και επαγγελματικής ηθικής.
  • Προαγωγή των σύγχρονων παιδαγωγικών ιδεωδών.
  • Ανάπτυξη κοινωνικής και παιδαγωγικής υπευθυνότητας.
  • Εξοικείωση των φοιτητών/τριών τόσο στις ατομικές όσο στην ομαδικές δραστηριότητες.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, κριτικής και δημιουργικής σκέψης.

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο Υποστήριξη του διδακτικού έργου μέσω της πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης (e-class)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία, χρήση της πλατφόρμας ασύγχρονης εκπαίδευσης για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την επικοινωνία με τους φοιτητές/τριες, καθώς και επικοινωνία μαζί τους μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 25
Διαδραστική διδασκαλία- αλληλεπίδραση 20
Προσωπική/μη καθοδη- γούμενη μελέτη 40
Μικρές ατομικές εργασίες αφομοίωσης και ανατροφοδότησης 20
Ομαδικές δραστηριότητες 20
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η αξιολόγηση της επίδοσης των φοιτητών/τριών πραγματοποιείται μέσω γραπτής εξέτασης που αντιστοιχεί στο 100% της τελικής συνολικής βαθμολογίας και λαμβάνει χώρα μετά την ολοκλήρωση της διδακτικής περιόδου Η γραπτή εξέταση μπορεί να περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής με συνοπτική τεκμηρίωση
  • Ερωτήσεις συμπλήρωσης κενών
  • Ερωτήσεις εννοιολόγησης
  • Ερωτήσεις κριτικής ανάπτυξης μέσω της μελέτης παιδαγωγικών σεναρίων

Επίσης, οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα εκπόνησης προαιρετικής γραπτής εργασίας, που βασίζεται σε συστηματική και οργανωμένη βιβλιογραφική μελέτη σχετικών με το μάθημα θεματικών αξόνων. Η βαθμολογία της γραπτής εργασίας αντιστοιχεί στο 20 % του τελικού συνολικού βαθμού. Τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης της γραπτής εργασίας των φοιτητών/τριών είναι:

  • η αποδεδειγμένη ευρεία χρήση βιβλιογραφικών πηγών και δεδομένων που σχετίζονται με το υπό εξέταση θέμα
  • η κριτική ανάλυση πρόσφατης βιβλιογραφίας – κατανόηση, ερμηνεία σύγκριση και παρουσίαση των βιβλιογραφικών και ερευνητικών δεδομένων
  • η πληρότητα των συμπερασμάτων και προτάσεων
  • η ορθότητα της καταγραφής των βιβλιογραφικών αναφορών (references) τόσο στο σώμα όσο και στο τέλος της εργασίας
  • η γενική δόμηση και μορφή της εργασίας (ενότητες, παραγραφοποίηση, σχήματα, πίνακες
  • η σαφήνεια του γραπτού λόγου

Όλα τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης καθ΄ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Χατζηδήμου, Δ. (2015). Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Επιστήμη. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη.
  • Πυργιωτάκης, Ε.Ι. (2011). Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Επιστήμη. Αθήνα: Πεδίο.
  • Ξωχέλλης, Δ. Π. (2015). Σχολική Παιδαγωγική. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  • Improving Schools
  • Educational Studies
  • Teaching and Teacher Education
  • School Effectiveness and School Improvement

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Π.Μ.Σ. Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις:

- Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

- Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

- Πολιτισμική Αγωγή

Π.Μ.Σ. Βιώσιμη Ανάπτυξη

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις: 

- Τοπική Ανάπτυξη

- Διαχείριση Περιβάλλοντος

- Αγωγή Καταναλωτή

© 2021 ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ -Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης. All Rights Reserved.
Photos by Freepik