ΣΤΟΧΟΙ

Η προώθηση της επιστημονικής γνώσης και έρευνας για την ποιοτικοποίηση της βιώσιμης διαβίωσης των ατόμων, των οικογενειών και των ανθρωπίνων κοινοτήτων αλλά και τη διαχείριση του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος.

Μάθετε περισσότερα

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η οργανωμένη μελέτη θεμάτων που αφορούν στην εξέλιξη του θεσμού της οικογένειας ως μικροκοινωνίας και στην αλληλεπίδρασή της με το πολιτισμικό περιβάλλον, τον καταναλωτή, τις διατροφικές συνήθειές του, την αγωγή υγείας, τη σύγχρονη οικιακή τεχνολογία, τον οικολογικό σχεδιασμό και την έλλογη διαχείριση των φυσικών και ανθρώπινων πόρων.
Μάθετε περισσότερα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προσβλέπει στη διασφάλιση της ποιότητας των προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος, μέσω της αναβάθμισης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, της υποστήριξης του διεπιστημονικού χαρακτήρα της επιστήμης της Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης και της αναζήτησης νέων επαγγελματικών διεξόδων για τους αποφοίτους του.

Μάθετε περισσότερα

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης μπορούν να απασχοληθούν στην εκπαίδευση καθώς και σε οικονομικούς και περιβαλλοντικούς φορείς.



Δείτε τους τομείς απασχόλησης

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΤΟ ΤΜΗΜΑ

Βιώσιμος Τουρισμός: Περιβάλλον, Πολιτισμός, Κοινωνία


 

Προπτυχιακό | 2ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΓΕ5300

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Ειδικού  Υποβάθρου

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

1. Τουριστική Ανάπτυξη και Βιώσιμος Τουρισμός. 2. Σύγχρονα πρότυπα ανάπτυξης και επιχειρηματικής δραστηριότητας στον Τουρισμό. 3. Ο Σχεδιασμός αναπόσπαστο στοιχείο του Βιώσιμου Τουρισμού. 4. Η σημασία του Πολιτισμού για τον Βιώσιμο Τουρισμό και ο τρόπος διαχείρισης των πολιτιστικών πόρων. 5. Οι περιβαλλοντικοί πόροι πεδίο ανάπτυξης και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στον Βιώσιμο Τουρισμό. 6. Η κοινωνική και οικονομική διάσταση και σημασία του Βιώσιμου Τουρισμού. 7. Οι Ειδικές και Εναλλακτικές Μορφές Τουρισμού: δραστηριότητες, ανάπτυξη, διαχείριση. 8. Ειδικά θέματα βιώσιμης ανάπτυξης και διαχείρισης: παραδείγματα και μελέτες περίπτωσης.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του Μαθήματος είναι η μελέτη της ανάπτυξης και λειτουργίας του Βιώσιμου Τουρισμού και της σχέσης που αυτός έχει με τον Πολιτισμό, ,το Περιβάλλον και την Κοινωνία Διεθνώς και στην Ελλάδα. Σε αυτό το πλαίσιο θα διερευνηθεί διεπιστημονικά ο ρόλος του Τουρισμού ως πολυλειτουργικού Τομέα της σύγχρονης κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης. Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα μπορούν:

  • Να κατανοήσουν τη θεσμική, οικονομική και αναπτυξιακή σημασία του Βιώσιμου Τουρισμού
  • Να γνωρίζουν βασικές έννοιες και ορισμούς σχετικούς με τον Βιώσιμο Τουρισμό αλλά και των Πολιτισμικών, Περιβαλλοντικών και Κοινωνικών Πόρων οι οποίοι συνδέονται με την ανάπτυξη του.
  • Να αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους για την υλοποίηση και διαχείριση αναπτυξιακών και επιχειρηματικών δράσεων σχετικών με τον Βιώσιμο Τουρισμό
  • Να είναι εξοικειωμένοι με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες της ανάπτυξης του Τουρισμού στην Ελλάδα.
  • Να γνωρίσουν την πολιτική διάσταση της λειτουργίας του Βιώσιμου Τουρισμού.

Γενικές Ικανότητες

Ολοκληρώνοντας με επιτυχία το μάθημα, ο φοιτητής θα έχει αποκτήσει ένα ευρύτερο πλαίσιο ικανοτήτων και γνώσεων, οι οποίες θα του παρέχουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην ενασχόληση του με επιχειρήσεις του Τουριστικού Τομέα, με Τουριστικούς ΟΤΑ και με υπηρεσίες Τουρισμού στον ευρύτερο Δημόσιο Τομέα

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Παρουσιάσεις σε powerpoint, ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού στο e-class, προβολή video για ανάπτυξη διαλόγου και συζήτησης.

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Ασκήσεις Εξάσκησης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης 16
Αυτοτελής Μελέτη 70
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

  • Αξιολόγηση στην ελληνική γλώσσα
  • Αξιολόγηση με γραπτή τελική εξέταση (60%)
  • Αξιολόγηση με εργασία (40%)

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

Εγχειρίδια του μαθήματος:

  • Κοκκώσης, Χ. & Τσάρτας, Π. (2001) Βιώσιμη Τουριστική Ανάπτυξη και Περιβάλλον, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα.
  • Κοκκώσης, Χ., Τσάρτας, Π. & Γκρίμπα, Ε., (2010). Ειδικές και Εναλλακτικές Μορφές Τουρισμού: ζήτηση και προσφορά νέων προϊόντων τουρισμού, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα.
  • Τσάρτας, Π. & Λύτρας, Π. (επιμέλεια) (2017). Τουρισμός, Τουριστική Ανάπτυξη: Συμβολές Ελλήνων Επιστημόνων, Εκδ. Παπαζήση, Αθήνα.

Συμπληρωματική Βιβλιογραφία:

  • Σαραντάκου Ε. (2010). «Ώριμοι τουριστικοί προορισμοί. Εξέλιξη και δυνατότητες μετάβασης σε ένα βιώσιμο μοντέλο θερινού-πολιτιστικού τουρισμού. Η ελληνική περίπτωση». Διδακτορική Διατριβή, Αθήνα
  • Tsartas, P., Sarantakou, E., Kontis, Alexios-Patapios (2016). “Tourism Development Models in Greece: Trends and Challenges in an effort to change the paradigm”, in: Rontos, K., José António Filipe, Tsartas, P., (eds), 2016. Modeling and New Trends in Tourism: A Contribution to Social and Economic Development, Nova Publishers, USA.
  • Tsartas, P., Papatheodorou, A. and Vasileiou, M. (2014). Tourism Development and Policy in Greece. In Costa, C., Panyik, E. and Buhalis, D. European Tourism Planning and Organisation Systems: National Case Studies (Volume III), Clevedon: Channel View Publications.

Οικονομική και Οικολογική Διαχείριση Κατοικιών, Οικισμών και Πόλεων


 

Προπτυχιακό | 2ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΟΚ3100

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Βασικές οικονομικές και οικολογικές θεωρήσεις. Οι άνθρωποι και οι ανάγκες τους. Αρχές οικονομικής διαχείρισης του δομημένου περιβάλλοντος και του περιβαλλοντικού σχεδιασμού – Πρακτικές – Ιδεατή παραδειγματική αναφορά. Βίβλοι και κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το δομημένο περιβάλλον. Πράσινη Βίβλος. Λευκή Βίβλος. Πράσινος Βιτρούβιος. Βιωσιμότητα αστικού περιβάλλοντος. Οικονομική και οικολογική διαχείριση ενέργειας και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στο δομημένο περιβάλλον. Βιοκλιματικός σχεδιασμός στους οικισμούς και τις πόλεις. Οικολογικά μέσα μεταφοράς στην πόλη. Διαχείριση αστικών απορριμμάτων. Διαχείριση νερού στις πόλεις. Χρήσεις γης στην ελληνική πόλη. Εισαγωγή στις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) στο δομημένο περιβάλλον.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος είναι η παροχή γνώσεων στα θέματα της οικονομικής και οικολογικής διαχείρισης του δομημένου περιβάλλοντος και η ικανότητα για περαιτέρω διερεύνηση και παρουσίαση των υπόψη θεμάτων. Με την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης για το συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να: Ορίζουν την έννοια και το περιεχόμενο της οικονομικής και οικολογικής διαχείρισης και αξιολογούν τη συμβολή του στη βιώσιμη τοπική ανάπτυξη. Περιγράφουν και αναλύουν τις νέες τάσεις και τα πρότυπα που διαμορφώνονται στην Ευρώπη σε ό,τι αφορά την οικονομική και οικολογική διαχείριση του δομημένου περιβάλλοντος. Γνωρίζουν τις βασικές ενέργειες για την οργάνωση μιας δράσης που θα στοχεύει στην οικονομική και οικολογική αναγένηση του δομημένου περιβάλλοντος.

Γενικές Ικανότητες

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Διαχείριση αλλαγών
  • Σεβασμός στο φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 35
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 50
Ασκήσεις 40
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

  • Παράδοση εργασιών
  • Γραπτή εξέταση με ερωτήσεις στο τέλος του εξαμήνου
  • Σε εκπόνηση ασκήσεων κατανόησης της διδακτέας ύλης που αντιστοιχεί στο 20 % του τελικού συνολικού βαθμού.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Οικονόμου, Αγ. & Μητούλα, Ρ. (2010). Οικολογική Διαχείριση Κτιρίων, Οικισμών και Πόλεων. Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα
  • Στεφάνου, Ι. & Μητούλα, Ρ. (2003). Η Παγκοσμιοποίηση, η Ευρωπαϊκή Ενοποίηση και η Φυσιογνωμία της Ελληνικής πόλης, Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα.
  • Χατζοπούλου-Τζίκα, Αλ. (1997). Πολεοδομικό Δίκαιο, Εκδόσεις Ε.Μ.Π., Αθήνα.
  • Αραβαντινός, Αθ. (1997). Πολεοδομικός Σχεδιασμός για μια βιώσιμη ανάπτυξη του αστικού χώρου, Εκδόσεις Συμμετρία, Αθήνα.
  • Στεφάνου, Ιουλ. & Στεφάνου, Ιωσ. (1999). Περιγραφή της εικόνας της πόλης, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Ε.Μ.Π., Αθήνα.

Οικονομική Θεωρία ΙΙ


 

Προπτυχιακό | 2ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΟΚ0101

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Bασικές εισαγωγικές έννοιες. Μέτρηση μακροοικονομικών μεγεθών. Προσδιορισμός των μακροοικονομικών μεγεθών. Θεωρίες προσδιορισμού του προϊόντος και του εισοδήματος σε μια οικονομία. Πολλαπλασιαστής. Θεωρία της κατανάλωσης και της αποταμίευσης. Eπενδύσεις. Δημόσιος τομέας, συνολική ζήτηση και προσδιορισμός του εισοδήματος. Πληθωριστικό και Αντί-πληθωριστικό κενό. Σταθεροποιητές της οικονομίας και δημοσιονομική πολιτική. Κρατικός Προϋπολογισμός. Το θεώρημα του ισοσκελισμένου προϋπολογισμού. Χρήμα. Προσφορά και Ζήτηση χρήματος. Συνολική Προσφορά και Συνολική Ζήτηση. Πληθωρισμός και Είδη Πληθωρισμού. Βραχυχρόνια και Μακροχρόνια Kαμπύλη Phillips. Ανεργία. Πληθωρισμός και Ανεργία οι επιπτώσεις τους στην οικονομία. Δημοσιονομική και Νομισματική Πολιτική. Εισαγωγή στο Υπόδειγμα IS-LM.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες αναμένεται να έχουν:

  • αποκτήσει σφαιρική γνώση για την ανάλυση των βασικών μακροοικονομικών μεγεθών
  • να διερευνούν τη μακροοικονομική ισορροπία της οικονομίας σύμφωνα με το Κευνσιανό και το Κλασικό υπόδειγμα.
  • να εξετάζουν το σταθεροποιητικό ρόλο του κράτους σε συνδυασμό με τις επιδράσεις της δημοσιονομικής και νομισματικής πολιτικής στην οικονομία.

Γενικές Ικανότητες

  • Ενίσχυση επαγγελματικών δεξιοτήτων του σχετικά με τη λειτουργία του μακροοικονομικού συστήματος.
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με την χρήση και των απαραίτητων πληροφοριών για την εξέλιξη των οικονομικών θεωριών.
  • Καλλιέργεια της ερευνητικής δυναμικής τω φοιτητών/τριών σε θέματα μακροικονομικής πολιτικής.

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία, χρήση της πλατφόρμας ασύγχρονης εκπαίδευσης για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την επικοινωνία με τους φοιτητές, καθώς και επικοινωνία μαζί τους μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 35
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 50
Ασκήσεις 40
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η αξιολόγηση της επίδοσης των φοιτητών/τριών βασίζεται:

  • Σε γραπτή εξέταση που αντιστοιχεί στο 60% της τελικής συνολικής βαθμολογίας και λαμβάνει χώρα μετά την ολοκλήρωση της διδακτικής περιόδου
  • Σε εκπόνηση γραπτής εργασίας από τους φοιτητές/τριες, που βασίζεται σε συστηματική και οργανωμένη βιβλιογραφική ανασκόπηση, της οποίας η βαθμολογία αντιστοιχεί στο 20 % του τελικού συνολικού βαθμού. και
  • Σε εκπόνηση ασκήσεων κατανόησης της διδακτέας ύλης που αντιστοιχεί στο 20 % του τελικού συνολικού βαθμού.

Όλα τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης καθ΄ όλη τη διάρκεια του εξαμήνο

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Εισαγωγή στην Οικονομική, Begg, D., Τόμος, β΄, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα 2006.
  • Parkin, M. Powell, M. K. Matthews, Αρχές Οικονομικής, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα 2013.
  • Παλαιολόγος, Γ., Μ. Πολέμης (2016) Μικροοικονομική Θεωρία Τόμος Β: Μορφές Αγοράς
  • Αρχές Ρύθμισης και Ανταγωνισμού, Εκδόσεις Αθ. Σταμούλη
  • Σύγχρονη Μακροοικονομική, Α. Κώττη και Γ. Κώττη, Εκδόσεις Μπένου, Αθήνα 2000.

Οικιακή Τεχνολογία


 

Προπτυχιακό | 1ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΟΙΚ1600

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα  Επιστημονικής  Περιοχής (Ειδικού  Υποβάθρου)

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Κεφάλαιο 1. Εισαγωγή στην Οικιακή Τεχνολογία Κεφάλαιο 2. Παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα Κεφάλαιο 3. Μαγείρεμα Κεφάλαιο 4. Το πλύσιμο των ρούχων Κεφάλαιο 5. Πλύσιμο των πιάτων Κεφάλαιο 6. Οικιακά ψυγεία Κεφάλαιο7. Παραγωγή ζεστού νερού χρήσης Κεφάλαιο 8. Απόβλητα ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού (ΑΗΗΕ) Κεφάλαιο 9. Οι κοινωνικές επιπτώσεις της Οικιακής Τεχνολογίας Κεφάλαιο 10. Το σπίτι του μέλλοντος

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και φοιτήτριες αναμένεται να είναι σε θέση να:

  • Αναγνωρίζουν τον καθοριστικό ρόλο της ηλεκτρικής ενέργειας στον οικιακό χώρο
  • Περιγράφουν το ενεργειακό σύστημα της Ελλάδας
  • Συγκρίνουν τις συμβατικές με τις ανανεώσιμες πηγές παραγωγής ενέργειας
  • Υπολογίζουν την εξοικονόμηση ενέργειας που προκύπτει από εναλλακτικά σενάρια
  • λειτουργίας των συσκευών του οικιακού χώρου
  • Γνωρίζουν τις αρχές λειτουργίας των κυριότερων οικιακών συσκευών
  • Εκτιμούν τις περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις που προκαλεί η χρήση των οικιακών συσκευών
  • Προτείνουν πρακτικές εξοικονόμησης ενέργειας στον οικιακό χώρο
  • Επιλέγουν ενεργειακά αποδοτικές ηλεκτρικές συσκευές
  • Αναγνωρίζουν τα διάφορα είδη απορρυπαντικών και εντομοκτόνων που χρησιμοποιούνται στον οικιακό χώρο

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση της πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης E-CLASS, Καθημερινή επικοινωνία με φοιτητές/τριες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 30
Επίλυση και ανάλυση ασκήσεων 20
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 75
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται με την τελική γραπτή εξέταση η οποία περιλαμβάνει ερωτήσεις σύντομης απάντησης και επίλυση προβλημάτων. Για τους φοιτητές με διαγνωσμένη δυσλεξία ή άλλα μαθησιακά προβλήματα η αξιολόγηση γίνεται με προφορική εξέταση. Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται με την τελική γραπτή εξέταση η οποία περιλαμβάνει ερωτήσεις ανάπτυξης και επίλυση προβλημάτων. Για τους φοιτητές με διαγνωσμένη δυσλεξία ή άλλα μαθησιακά προβλήματα η αξιολόγηση γίνεται με προφορική εξέταση.

Τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης των γραπτών απαντήσεων των φοιτητών/τριών είναι:

  • Ικανότητα ορθής αξιοποίησης και χρήσης των εννοιών και όρων που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο διδασκαλίας του μαθήματος
  • Κριτική και συνθετική ικανότητα ως προς την απάντηση των ερωτημάτων της εξέτασης
  • Εκφραστική ικανότητα, σαφήνεια και περιεκτικότητα απαντήσεων
  • Οργάνωση σκέψης-Δομή γραπτού λόγου
  • Μορφή γραπτού δοκιμίου

Όλα τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης καθ΄ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Αμπελιώτης, Κ. & Σδράλη, Δ. (2016). Οικιακή Τεχνολογία. Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/3011
  • Hinrichs and Kleinbach (2002). Energy: Its Use and the Environment, 3rd ed., Thompson Learning, London, U.K.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  • International Journal of Consumer Studies
  • Journal of Cleaner Production

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Π.Μ.Σ. Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις:

- Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

- Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

- Πολιτισμική Αγωγή

Π.Μ.Σ. Βιώσιμη Ανάπτυξη

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις: 

- Τοπική Ανάπτυξη

- Διαχείριση Περιβάλλοντος

- Αγωγή Καταναλωτή

© 2021 ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ -Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης. All Rights Reserved.
Photos by Freepik