ΣΤΟΧΟΙ

Η προώθηση της επιστημονικής γνώσης και έρευνας για την ποιοτικοποίηση της βιώσιμης διαβίωσης των ατόμων, των οικογενειών και των ανθρωπίνων κοινοτήτων αλλά και τη διαχείριση του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος.

Μάθετε περισσότερα

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η οργανωμένη μελέτη θεμάτων που αφορούν στην εξέλιξη του θεσμού της οικογένειας ως μικροκοινωνίας και στην αλληλεπίδρασή της με το πολιτισμικό περιβάλλον, τον καταναλωτή, τις διατροφικές συνήθειές του, την αγωγή υγείας, τη σύγχρονη οικιακή τεχνολογία, τον οικολογικό σχεδιασμό και την έλλογη διαχείριση των φυσικών και ανθρώπινων πόρων.
Μάθετε περισσότερα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προσβλέπει στη διασφάλιση της ποιότητας των προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος, μέσω της αναβάθμισης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, της υποστήριξης του διεπιστημονικού χαρακτήρα της επιστήμης της Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης και της αναζήτησης νέων επαγγελματικών διεξόδων για τους αποφοίτους του.

Μάθετε περισσότερα

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης μπορούν να απασχοληθούν στην εκπαίδευση καθώς και σε οικονομικούς και περιβαλλοντικούς φορείς.



Δείτε τους τομείς απασχόλησης

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΤΟ ΤΜΗΜΑ

Ιστορία του Πολιτισμού


 

Προπτυχιακό | 1ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΓΕ2300

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Eισαγωγή: H έννοια του Πολιτισμού. Στοιχεία, Mορφολογία, Φορείς και Παράγοντες του Πολιτισμού. Η έννοια της Τέχνης. Είδη Τέχνης. H εποχή του Λίθου. Oι πρώτοι Πολιτισμοί. O Aρχαίος Eλληνικός Πολιτισμός. O Pωμαϊκός Πολιτισμός. O Πολιτισμός του Bυζαντίου. O Ισλαμικός Πολιτισμός. O Πολιτισμός της Μεσαιωνικής Δύσης. Αναγέννηση. O Πολιτισμός του 17ου αιώνα. O Πολιτισμός του 18ου αιώνα. O Πολιτισμός του 19ου αιώνα. O Πολιτισμός του 20ού αιώνα. H σύγχρονη συνάντηση των Πολιτισμών.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά από την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης, οι φοιτητές αναμένεται να:

  • έχουν αποκτήσει βασικές γνώσεις σχετικά με την εξέλιξη της Τέχνης και του Πολιτισμού από την αρχαιότητα έως σήμερα
  • έχουν καλλιεργήσει την κριτική τους σκέψη και να έχουν αναπτύξει την αισθητική τους
  • έχουν διευρύνει την ανθρωπιστική τους παιδεία
  • έχουν αποκτήσει γνώσεις απαραίτητες για την παρακολούθηση μαθημάτων επόμενων εξαμήνων.

Γενικές Ικανότητες

  • Σεβασμός στην πολιτισμική κληρονομιά
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Ομαδική εργασία
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Δημόσια παρουσίαση

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: - Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class  - Χρήση ψηφιακών διαφανειών στις διαλέξεις - Δυνατότητα ηλεκτρονικής επικοινωνίας με φοιτητές

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 20
Εκπαιδευτικές επισκέψεις-Βιωματικά μαθήματα 35
Αυτόνομη/μη καθοδηγούμενη μελέτη, Συγγραφή εργασίας 35
Φροντιστηριακές Ασκήσεις 35
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:
 

  • Γραπτή τελική εξέταση της ύλης του μαθήματος που περιλαμβάνει ερωτήσεις σύντομης απάντησης (100% του συνολικού βαθμού)
  • Γραπτή τελική εξέταση της ύλης του μαθήματος που περιλαμβάνει ερωτήσεις σύντομης - Ομαδική εργασία -Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών - Δημόσια παρουσίαση απάντησης (70% του συνολικού βαθμού) + Ομαδική εργασία με δημόσια παρουσίαση (30% του συνολικού βαθμού) Φοιτητές Erasmus: Εργασία (100% του συνολικού βαθμού)

Τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης των γραπτών απαντήσεων των φοιτητών είναι:

Γνώσεις, Εκφραστική ικανότητα, Οργάνωση σκέψης, Ερευνητική ικανότητα, Κριτική και Συνθετική ικανότητα.

Τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης καθόλη τη διάρκεια του εξαμήνου.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Γεωργιτσογιάννη, Ε. (2011), Εισαγωγή στην Ιστορία του Πολιτισμού, Αθήνα: Διάδραση.
  • Χόνορ, Χ. & Φλέμινγκ, Τζ. (1991-3). Ιστορία της Τέχνης, Αθήνα: Υποδομή.
  • Παπανικολάου, Μ. (2005), Η ελληνική τέχνη του 18ου και 19ου αιώνα, Θεσσαλονίκη: Βάνιας.
  • Χαραλαμπίδης, Α (2010), Τέχνη. Βλέπω- Γνωρίζω- Αισθάνομαι, Θεσσαλονίκη: University Studio Press.
  • Chambers, M., Grew, R., Herlihy, D., Rabb, Th, Wolloch, I. (1987). The Western Experience, New York: Alfred A. Knopf.
  • Chatelet, A. & Groslier, B. (1990), Ιστορία της Τέχνης, Επιμέλεια Χρήστου Χ., Αθήνα: Larousse-Βιβλιόραμα.
  • Cole, J., Symes, C., Coffin, J., Stacey, R. (2005),Western Civilizations: Their History and Their Culture, New York: WW. Norton & Company.
  • Gombrich, E. (2011). Το Χρονικό της Τέχνης, Αθήνα: Μ.Ι.Ε.Τ.
  • Perry, M. (2012). Western Civilization: A Brief History, Boston: Cengage Learning

Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • History Today
  • World History Connected
  • Art History
  • Art Journa

Ιστορία και Σύγχρονες Τάσεις της Οικιακής Οικονομίας


 

Προπτυχιακό | 1ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΟΚ0901

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: ΜΕιδικού  Υποβάθρου

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Σύντομη ιστορική εξέλιξη της επιστήμης της Οικιακής Οικονομίας από την αρχαιότητα έως σήμερα. Η Οικιακή Οικονομία στο παγκόσμιο σκηνικό. Η αρχαία ελληνική θεώρηση για την ευημερία και την ποιότητα ζωής. Ανάπτυξη, δείκτης ανθρώπινης ανάπτυξης και ποιότητα ζωής. Οι διαστάσεις της ποιότητας ζωής. Ποιότητα ζωής και φύλο. Διαδικασία επίλυσης προβλημάτων. Λήψη αποφάσεων και η σημασία τους για τη ζωή. Η έννοια της ευτυχίας και οι φιλοσοφικές προσεγγίσεις. Η ευτυχία στην καθημερινή ζωή. Δεξιότητες ζωής προερχόμενες από τη φιλοσοφία.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος είναι η μελέτη της εξέλιξης της επιστήμης της Οικιακής Οικονομίας και η διερεύνηση του ρόλου της στην ποιότητα της ζωής και στην ανάπτυξη του ατόμου. Με την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης για το συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να:

  • ορίζουν την έννοια της Οικιακής Οικονομίας και να αναγνωρίζουν τη σημασία της σε κάθε χρονική περίοδο,
  • συνδέουν το σύγχρονο περιεχόμενο της ποιότητας ζωής και της ανθρώπινης ανάπτυξης με τις διαστάσεις της Οικιακής Οικονομίας,
  • κατανοούν τη σημασία της σταδιακής επίλυσης των προβλημάτων και της λήψης αποφάσεων με γνώμονα την ορθολογική κριτική σκέψη,
  • αναγνωρίζουν τη σημασία των δεξιοτήτων που διευκολύνουν την απόκτηση νοήματος στην καθημερινή τους ζωή.

Γενικές Ικανότητες

  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: - Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class  - Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class και μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 20
Ασκήσεις μελέτης περίπτωσης (case study) μέσα στην τάξη – ομαδικές εργασίες 19
Αυτοτελής μελέτη – ατομικές εργασίες 39
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφικών πηγών στην ελληνική και αγγλική 47
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:
 
Η αξιολόγηση της επίδοσης των φοιτητών βασίζεται σε γραπτή εξέταση που περιλαμβάνει: 

  • Ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης
  • Επίλυση προβλημάτων σε σύντομη μελέτη περίπτωσης

Τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης των γραπτών απαντήσεων των φοιτητών είναι:

  • Επιστημονική τεκμηρίωση και ορθότητα απαντήσεων
  • Κριτική και συνθετική ικανότητα
  • Εκφραστική ικανότητα, σαφήνεια και περιεκτικότητα απαντήσεων
  • Οργάνωση σκέψης
  • Δομή γραπτού λόγου 

Τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης καθόλη τη διάρκεια του εξαμήνου.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Αποστολόπουλος, Κ. (2009). Οικιακή Οικονομία: Ιστορική Αναδρομή, Φιλοσοφική Θεώρηση, Εισαγωγή στη σύγχρονη Ανθρωποοικολογία, Αθήνα: ΕΛΛΗΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ.
  • Κουτρούμπα, Κ. και Αποστολόπουλος, Κ. (2003). Η Οικιακή Οικονομία στην Αρχαία Ελλάδα και οι Απαρχές της Σύγχρονης Ανθρωποοικολογίας, Αθήνα: Αθ. Σταμούλης.
  • Aknin, L. et al. (2013). Prosocial Spending and Well-Being: Cross-Cultural Evidence for a Psychological Universal. Journal of Personality and Social Psychology, 104(4), 635-652.
  • Marinoff, L. (1999). Plato, Not Prozac!: Applying Eternal Wisdom to Everyday Problems. USA: Harper Collins Publisher.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Applied Research in Quality of Life
  • Journal of Personality and Social Psychology

Περιγράμματα Μαθημάτων Προπτυχιακών Σπουδών

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Π.Μ.Σ. Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις:

- Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

- Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

- Πολιτισμική Αγωγή

Π.Μ.Σ. Βιώσιμη Ανάπτυξη

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις: 

- Τοπική Ανάπτυξη

- Διαχείριση Περιβάλλοντος

- Αγωγή Καταναλωτή

© 2021 ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ -Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης. All Rights Reserved.
Photos by Freepik