ΣΤΟΧΟΙ

Η προώθηση της επιστημονικής γνώσης και έρευνας για την ποιοτικοποίηση της βιώσιμης διαβίωσης των ατόμων, των οικογενειών και των ανθρωπίνων κοινοτήτων αλλά και τη διαχείριση του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος.

Μάθετε περισσότερα

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η οργανωμένη μελέτη θεμάτων που αφορούν στην εξέλιξη του θεσμού της οικογένειας ως μικροκοινωνίας και στην αλληλεπίδρασή της με το πολιτισμικό περιβάλλον, τον καταναλωτή, τις διατροφικές συνήθειές του, την αγωγή υγείας, τη σύγχρονη οικιακή τεχνολογία, τον οικολογικό σχεδιασμό και την έλλογη διαχείριση των φυσικών και ανθρώπινων πόρων.
Μάθετε περισσότερα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προσβλέπει στη διασφάλιση της ποιότητας των προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος, μέσω της αναβάθμισης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, της υποστήριξης του διεπιστημονικού χαρακτήρα της επιστήμης της Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης και της αναζήτησης νέων επαγγελματικών διεξόδων για τους αποφοίτους του.

Μάθετε περισσότερα

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης μπορούν να απασχοληθούν στην εκπαίδευση καθώς και σε οικονομικούς και περιβαλλοντικούς φορείς.



Δείτε τους τομείς απασχόλησης

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΤΟ ΤΜΗΜΑ

Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Επιστήμη


 

Προπτυχιακό | 3ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΓΕ1302

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Κατά τη διδασκαλία του μαθήματος μελετώνται:

  • Οι θεμελιώδεις έννοιες και σύγχρονων εκφάνσεων της Παιδαγωγικής Επιστήμης καθώς και των βασικών ιστορικών σταθμών της.
  • Τα βασικά στάδια μετάβασης από τον θεωρητικό παιδαγωγικό στοχασμό στην επιστημονική θεμελίωση και αυτονομία της Παιδαγωγικής.και των βασικών ιστορικών σταθμών της.
  • Η εννοιολογική διασάφηση των παιδαγωγικών όρων: Αγωγή, μάθηση, παιδεία, διδασκαλία, μόρφωση, εκπαίδευση, επιμόρφωση, κατάρτιση.και των βασικών ιστορικών σταθμών της.
  • Οι βασικές μέθοδοι έρευνας στην Παιδαγωγική επιστήμη.και των βασικών ιστορικών σταθμών της.
  • Τα μέσα και οι παράγοντες αγωγής του παιδιού.και των βασικών ιστορικών σταθμών της.
  • Οι κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.και των βασικών ιστορικών σταθμών της.
  • Η έννοια και τα είδη των μαθησιακών αποτελεσμάτων.και των βασικών ιστορικών σταθμών της.
  • Η έννοια της αποτελεσματικής μάθησης και οι βασικοί της πυλώνες.και των βασικών ιστορικών σταθμών της.
  • Το σχολείο ως κοινωνικός φορέας αγωγής και μάθησης.και των βασικών ιστορικών σταθμών της.
  • Αξίες και σχολείο, οικογένεια - παιδί - σχολείο, παιδαγωγική σχέση και αλληλεπίδραση δασκάλου – μαθητή – γονέακαι των βασικών ιστορικών σταθμών της.
  • Τα σύγχρονα ζητήματα της Παιδαγωγικής επιστήμης, όπως: εγγραμματοσύνη, αναλφαβητισμός, πολυπολιτισμικότητα στο σχολείο, εκπαίδευση και κοινωνικός αποκλεισμός, περιβαλλοντική εκπαίδευση, δια βίου μάθηση. και των βασικών ιστορικών σταθμών της.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει τη μελέτη θεμελιωδών εννοιών και σύγχρονων εκφάνσεων της Παιδαγωγικής Επιστήμης καθώς και των βασικών ιστορικών σταθμών της. Στόχο της διδασκαλίας του εν λόγω μαθήματος αποτελεί η γνωστική επαφή του φοιτητή με την έννοια, το ερευνητικό αντικείμενο και τα ειδικότερα πεδία έρευνας της Παιδαγωγικής Επιστήμης. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  • Κατανοεί τα χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν την Παραδοσιακή από τη Σύγχρονη Παιδαγωγική.
  • Γνωρίζει τα είδη, τις μεθόδους της παιδαγωγικής έρευνας και τους κλάδους της επιστήμης της Αγωγής.
  • Καθίσταται ικανός/ή να διασαφηνίζει εννοιολογικά βασικούς παιδαγωγικούς όρους και αρχές που διέπουν τη σύγχρονη παιδαγωγική επιστήμη, όπως πολυπολιτισμικότητα, κονστρουκτιβισμός, ενιαιοποίηση της γνώσης, αρχή της αποδοχής της διαφορετικότητας κ.λπ. αποδοχής της διαφορετικότητας κ.λπ. αποδοχής της διαφορετικότητας κ.λπ. αποδοχής της διαφορετικότητας κ.λπ. αποδοχής της διαφορετικότητας κ.λπ. αποδοχής της διαφορετικότητας κ.λπ. αποδοχής της διαφορετικότητας κ.λπ.
  • Οικειώνεται με τα κύρια μέσα αγωγής αλλά και τις βασικές μεθόδους έρευνας στο χώρο της παιδαγωγικής επιστήμης.
  • Διακρίνει τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το επαγγελματικό προφίλ του σύγχρονου εκπαιδευτικού αλλά και τις βασικές φάσεις του εκπαιδευτικού επαγγελματισμού.
  • Γνωρίσει την έννοια και τα είδη των μαθησιακών αποτελεσμάτων και να οικειωθεί με τους παράγοντες που επηρεάζουν τη σχολική μάθηση.
  • Διακρίνει τους ειδικότερους κλάδους της Παιδαγωγικής Επιστήμης.

Γενικές Ικανότητες

  • Καλλιέργεια παιδαγωγικής συνείδησης και επαγγελματικής ηθικής.
  • Προαγωγή των σύγχρονων παιδαγωγικών ιδεωδών.
  • Ανάπτυξη κοινωνικής και παιδαγωγικής υπευθυνότητας.
  • Εξοικείωση των φοιτητών/τριών τόσο στις ατομικές όσο στην ομαδικές δραστηριότητες.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, κριτικής και δημιουργικής σκέψης.

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο Υποστήριξη του διδακτικού έργου μέσω της πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης (e-class)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία, χρήση της πλατφόρμας ασύγχρονης εκπαίδευσης για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την επικοινωνία με τους φοιτητές/τριες, καθώς και επικοινωνία μαζί τους μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 25
Διαδραστική διδασκαλία- αλληλεπίδραση 20
Προσωπική/μη καθοδη- γούμενη μελέτη 40
Μικρές ατομικές εργασίες αφομοίωσης και ανατροφοδότησης 20
Ομαδικές δραστηριότητες 20
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η αξιολόγηση της επίδοσης των φοιτητών/τριών πραγματοποιείται μέσω γραπτής εξέτασης που αντιστοιχεί στο 100% της τελικής συνολικής βαθμολογίας και λαμβάνει χώρα μετά την ολοκλήρωση της διδακτικής περιόδου Η γραπτή εξέταση μπορεί να περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής με συνοπτική τεκμηρίωση
  • Ερωτήσεις συμπλήρωσης κενών
  • Ερωτήσεις εννοιολόγησης
  • Ερωτήσεις κριτικής ανάπτυξης μέσω της μελέτης παιδαγωγικών σεναρίων

Επίσης, οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα εκπόνησης προαιρετικής γραπτής εργασίας, που βασίζεται σε συστηματική και οργανωμένη βιβλιογραφική μελέτη σχετικών με το μάθημα θεματικών αξόνων. Η βαθμολογία της γραπτής εργασίας αντιστοιχεί στο 20 % του τελικού συνολικού βαθμού. Τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης της γραπτής εργασίας των φοιτητών/τριών είναι:

  • η αποδεδειγμένη ευρεία χρήση βιβλιογραφικών πηγών και δεδομένων που σχετίζονται με το υπό εξέταση θέμα
  • η κριτική ανάλυση πρόσφατης βιβλιογραφίας – κατανόηση, ερμηνεία σύγκριση και παρουσίαση των βιβλιογραφικών και ερευνητικών δεδομένων
  • η πληρότητα των συμπερασμάτων και προτάσεων
  • η ορθότητα της καταγραφής των βιβλιογραφικών αναφορών (references) τόσο στο σώμα όσο και στο τέλος της εργασίας
  • η γενική δόμηση και μορφή της εργασίας (ενότητες, παραγραφοποίηση, σχήματα, πίνακες
  • η σαφήνεια του γραπτού λόγου

Όλα τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης καθ΄ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Χατζηδήμου, Δ. (2015). Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Επιστήμη. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη.
  • Πυργιωτάκης, Ε.Ι. (2011). Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Επιστήμη. Αθήνα: Πεδίο.
  • Ξωχέλλης, Δ. Π. (2015). Σχολική Παιδαγωγική. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  • Improving Schools
  • Educational Studies
  • Teaching and Teacher Education
  • School Effectiveness and School Improvement

Βασικές Αρχές Διατροφής του Ανθρώπου


 

Προπτυχιακό | 3ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΙΑ0301

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

  • Βασικές αρχές διατροφής και εφαρμογές τους
  • Στοιχεία πέψης, απορρόφησης, βιοδιαθεσιμότητας των θρεπτικών συστατικών
  • Μεταβολισμός & Διατροφή
  • Ενεργειακές απαιτήσεις του ατόμου, παράγοντες που καθορίζουν το ισοζύγιο ενέργειας.
  • Ο ρόλος των θρεπτικών συστατικών στις λειτουργίες του ανθρώπινου οργανισμού (μεταβολισμός, συστάσεις, τοξικότητα, πηγές)
  • Λίπη, υδατάνθρακες, ζάχαρη, πρωτεΐνες, φυτικές ίνες
  • Βιταμίνες
  • Μεταλλικά στοιχεία
  • Νερό και αλκοόλ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το συγκεκριμένο μάθημα αποτελεί μια εισαγωγή στις βασικές αρχές που διέπουν την επιστήμη της ανθρώπινης διατροφής και θέτει τα θεμέλια για την περαιτέρω μελέτη σε αυτήν την ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ενότητα μαθημάτων. Μετά από την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης του συγκεκριμένου μαθήματος, ο φοιτητής ή η φοιτήτρια θα:

  • έχει εξοικειωθεί με τις βασικές αρχές διατροφής και θα έχει κατανοήσει τη σχέση μεταξύ διατροφής και συγκεκριμένων θρεπτικών συστατικών με την υγεία
  • έχει αναπτύξει γνωστικές δεξιότητες στη μέτρηση των θρεπτικών συστατικών της δίαιτας και στην αξιολόγηση των απαιτήσεων σε πρόσληψη θρεπτικών συστατικών.

Γενικές Ικανότητες

  • Αυτόνομη Εργασία
  • Ομαδική Εργασία
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class και Χρήση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία.

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 33
Εργασιακές ασκήσεις μέσα στην αίθουσα 6
Αυτοτελής μελέτη 76
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφικών πηγών στα ελληνικά και στα αγγλικά 10
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η εξέταση του μαθήματος γίνεται με τελική γραπτή εξέταση (ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής & ανάπτυξης). Η μέθοδος αξιολόγησης γίνεται γνωσtή στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα του εξαμήνου και είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης καθ΄ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Gibney, M.L. et al. (2007). Εισαγωγή στη Διατροφή του Ανθρώπου, Επιμέλεια Ματάλα Α.Λ. & Γιαννακούλια Μ., Εκδόσεις Παρισιάνου, Αθήνα.
  • Mary E. Barasi.(2013). Η Διατροφή μας με μια Ματιά. Επιμέλεια: Β. Κωσταρέλλη. Εκδότης: ΠΑΡΙΣΙΑΝΟΥ Α.Ε.
  • Gibney, M.L. etal. (2008). Διατροφή και Μεταβολισμός, Επιμέλεια Ζαμπέλας Α., Εκδόσεις Παρισιάνου, Αθήνα.
  • Garrow, J.S, James, W.P.T.& Ralph, A. (2000). Human Nutrition and Dietetics, 10th edition, Churchill Livingstone.
  • Thomas, B. (2001). Manual of Dietetic Practice, 3rd ed., Blackwell Science.
  • Mann, J. & Truswell, A.S. (1998). Essentials of Human Nutrition,Oxford University Press.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  • Journal of Nutrition & Dietetics
  • Public Health Nutrition
  • Maternal & Child Nutrition
  • Journal of Adolescent Health
  • Journal of Nutrition Education & Behavior
  • Επιθεώρηση Διατροφής Διατολογίας

Δυσκολίες Μάθησης και Τρόποι Αντιμετώπισης τους


 

Προπτυχιακό | 2ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΓΕ600

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Γενικές μαθησιακές δυσκολίες: Ορισμός, είδη και αιτίες των γενικών μαθησιακών δυσκολιών. Υποστήριξη ατόμων με γενικές μαθησιακές δυσκολίες. Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: Δυσκολίες σχετικές με τον προφορικό λόγο, το γραπτό λόγο, την αρίθμηση και τις αριθμητικές πράξεις. Διάγνωση και αντιμετώπιση των παραπάνω δυσκολιών. Ψυχοσυναισθηματικές διαταραχές κατά την εφηβεία, οι επιπτώσεις τους στη μάθηση και η αντιμετώπισή τους. Προβλήματα μάθησης που σχετίζονται με κοινωνικο- οικονομικούς, πολιτιστικούς και εκπαιδευτικούς παράγοντες. Στο πλαίσιο του μαθήματος πραγματοποιούνται βιωματικές ασκήσεις, οι οποίες αποσκοπούν στην ευαισθητοποίηση των φοιτητών σε θέματα προσωπικής ανάπτυξης, όπως αναγνώριση και έκφραση προσωπικών συναισθημάτων, διαχείριση στρεσογόνων καταστάσεων κά, καθώς και στην εξοικείωσή τους με τους τρόπους αντιμετώπισης των μαθησιακών δυσκολιών και των προβλημάτων στο σχολικό περιβάλλον.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να:

  • έχουν κατανοήσει τις έννοιες των γενικών και ειδικών μαθησιακών δυσκολιών
  • έχουν καταστεί ικανοί να προσδιορίζουν τα είδη και τα αίτια των γενικών και ειδικών μαθησιακών δυσκολιών
  • έχουν εξοικειωθεί με τους τρόπους διάγνωσης και διαχείρισης των παραπάνω δυσκολιών
  • έχουν κατανοήσει τις επιπτώσεις των ψυχοσυναισθηματικών διαταραχών στη μαθησιακή διαδικασία
  • έχουν εξοικειωθεί με τους τρόπους αντιμετώπισης των επιπτώσεων των ψυχοσυναισθηματικών διαταραχών στη μαθησιακή διαδικασία
  • έχουν ευαισθητοποιηθεί σε θέματα προσωπικής ανάπτυξης και να έχουν βελτιώσει τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες ως αποτέλεσμα της συμμετοχής τους σε σχετικές βιωματικές ασκήσεις.

Γενικές Ικανότητες

  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Λήψη αποφάσεων
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Δια ζώσης διδασκαλία, βιωματικές ασκήσεις σε μικρές ομάδες, προβολή εκπαιδευτικών ταινιών, μελέτη βασικής επιστημονικής βιβλιογραφίας

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 30
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 30
Συγγραφή εργασίας 20
Διαδραστική διδασκαλία 20
Βιωματικές ασκήσεις 25
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η γλώσσα αξιολόγησης των φοιτητών είναι η Ελληνική, ενώ για τους φοιτητές Erasmus είναι η Αγγλική. Η επιτυχής παρακολούθηση των βιωματικών ασκήσεων, οι οποίες πραγματοποιούνται σε ομάδες των 15 φοιτητών η καθεμία, αποτελεί προϋπόθεση για συμμετοχή στην εξέταση του μαθήματος. Οι φοιτητές αξιολογούνται με: α) γραπτή εξέταση (100%) του τελικού βαθμού, ή β) γραπτή εξέταση (80% του τελικού βαθμού) και εργασία (20% του τελικού βαθμού) ή δύο προόδους (50% του τελικού βαθμού η κάθε μία) ή δύο προόδους (40% του τελικού βαθμού η κάθε μία) και εργασία (20% του τελικού βαθμού). Η γραπτή εξέταση περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ερωτήσεις κλειστού τύπου, ερωτήσεις σύντομης απάντησης και ερωτήσεις κριτικής ανάπτυξης θεμάτων σχετικών με το περιεχόμενο του μαθήματος. Η εργασία περιλαμβάνει σύντομη γραπτή (600 έως 800 λέξεις) και προφορική παρουσίαση ενός επιστημονικού άρθρου σχετικού με το περιεχόμενο του μαθήματος. Η εργασία για τους φοιτητές Erasmus περιλαμβάνει γραπτή παρουσίαση 3000-3500 λέξεων ενός θέματος σχετικού με το περιεχόμενο του μαθήματος, με βάση βιβλιογραφική ανασκόπηση.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Μαριδάκη-Κασσωτάκη, Αικ. (2014). Δυσκολίες μάθησης: Ψυχοπαιδαγωγική προσέγγιση. Αθήνα: Διάδραση
  • Τάνταρος, Σπ. (2012). Δυσκολίες μάθησης. Αθήνα: Πεδίο, Α.Ε.
  • Άρθρα από ελληνικά και ξενόγλωσσα περιοδικά σχετικά με τα θέματα που απαρτίζουν το περιεχόμενο του μαθήματος.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  • Ψυχολογία
  • Επιστήμες Αγωγής
  • Παιδαγωγική Επιθεώρηση
  • Παιδαγωγικός Λόγος
  • Προσχολική και Σχολική Εκπαίδευση
  • Journal of Learning Disabilities

Στατιστική και Εφαρμογές


 

Προπτυχιακό | 2ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΟΙΚ0307

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Θεωρία πιθανοτήτων. Κατανομές δειγματοληψίας. Εκτιμητική. Έλεγχος υποθέσεων. Ανάλυση Διακύμανσης. Συσχέτιση δύο μεταβλητών και Παλινδρόμηση. Μη παραμετρικές διαδικασίες. Εφαρμογές με χρήση H/Y. Δυνατότητα χρησιμοποίησης ενός ή περισσοτέρων στατιστικών πακέτων (SPSS, Gretl).

Μαθησιακά Αποτελέσματα

H Επαγωγική Στατιστική ασχολείται με τις μεθόδους που καθιστούν τη γενίκευση των δειγματοληπτικών συμπερασμάτων στον γεννήτορα πληθυσμό, από τον οποίο και πήραμε το δείγμα. Αυτό μας βοηθάει στη λήψη σωστών αποφάσεων σε συνθήκες αβεβαιότητας. Για το λόγο αυτό το παρόν μάθημα περιλαμβάνει τις γενικότερες έννοιες των πιθανοτήτων, των διαφόρων κατανομών δειγματοληψίας, στους ελέγχους υποθέσεων αλλά και στην εκτίμηση συσχετίσεων και παλινδρομήσεων. Η διδασκαλία για τη εκμάθηση της Στατιστικής γίνεται με επιτυχία μόνο αν συνοδεύεται από ηλεκτρονικό υπολογιστή και ενδεδειγμένα στατιστικά πακέτα.

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Εργαστηριακές ασκήσεις.

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, Εργαστηριακή Εκπαίδευση

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 35
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 50
Ασκήσεις 40
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Γραπτή εξέταση με ερωτήσεις στο τέλος του εξαμήνου που περιλαμβάνει θεωρητικές ερωτήσεις αλλά και εργαστηριακές ασκήσεις.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

Χάλκος, Γ. (2011), Στατιστική, 3η έκδοση Συμπληρωμένη και Ενισχυμένη, Εκδόσεις Τυπωθήτω, Αθήνα

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Π.Μ.Σ. Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις:

- Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

- Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

- Πολιτισμική Αγωγή

Π.Μ.Σ. Βιώσιμη Ανάπτυξη

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις: 

- Τοπική Ανάπτυξη

- Διαχείριση Περιβάλλοντος

- Αγωγή Καταναλωτή

© 2021 ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ -Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης. All Rights Reserved.
Photos by Freepik