ΣΤΟΧΟΙ

Η προώθηση της επιστημονικής γνώσης και έρευνας για την ποιοτικοποίηση της βιώσιμης διαβίωσης των ατόμων, των οικογενειών και των ανθρωπίνων κοινοτήτων αλλά και τη διαχείριση του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος.

Μάθετε περισσότερα

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η οργανωμένη μελέτη θεμάτων που αφορούν στην εξέλιξη του θεσμού της οικογένειας ως μικροκοινωνίας και στην αλληλεπίδρασή της με το πολιτισμικό περιβάλλον, τον καταναλωτή, τις διατροφικές συνήθειές του, την αγωγή υγείας, τη σύγχρονη οικιακή τεχνολογία, τον οικολογικό σχεδιασμό και την έλλογη διαχείριση των φυσικών και ανθρώπινων πόρων.
Μάθετε περισσότερα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προσβλέπει στη διασφάλιση της ποιότητας των προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος, μέσω της αναβάθμισης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, της υποστήριξης του διεπιστημονικού χαρακτήρα της επιστήμης της Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης και της αναζήτησης νέων επαγγελματικών διεξόδων για τους αποφοίτους του.

Μάθετε περισσότερα

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης μπορούν να απασχοληθούν στην εκπαίδευση καθώς και σε οικονομικούς και περιβαλλοντικούς φορείς.



Δείτε τους τομείς απασχόλησης

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΕ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

Αν είστε απόφοιτος του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Βιώσιμη Ανάπτυξη" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Βιώσιμη Ανάπτυξη"

Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Εκπαίδευση και Πολιτισμός" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Εκπαίδευση και Πολιτισμός"

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΤΟ ΤΜΗΜΑ

Φυσικό και Πολιτισμικό Περιβάλλον και Ανάπτυξη


 

Μεταπτυχιακό | B' εξάμηνο | 1224-ΕΞ03211

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Βιώσιμη Ανάπτυξη

Ειδίκευση:  Τοπική Ανάπτυξη

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 2 

Τύπος Μαθήματος: Ειδικού υπόβαθρου και ανάπτυξης δεξιοτήτων

Προαπαιτούμενα:--

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν και να κατανοήσουν οι μεταπτυχιακοί φοιτητές τους φυσικούς και πολιτισμικούς παράγοντες που συμβάλλουν στη βιώσιμη ανάπτυξη των τόπων (οικισμών, πόλεων, περιφερειών, κρατών) και να τους καταστήσει ικανούς να αξιολογήσουν εάν ένας τόπος (οικισμός, πόλη, περιφέρεια, κράτος) έχει τη δυνατότητα να γίνει βιώσιμος και με ποιόν τρόπο. Επιπρόσθετα, στόχος είναι να καταστούν οι μεταπτυχιακοί φοιτητές ικανοί να μπορούν να ερευνήσουν περαιτέρω και να παρουσιάσουν τα εν λόγω θέματα.

Με την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης για το συγκεκριμένο μάθημα, οι μεταπτυχιακοί φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να: 

  • Ορίζουν την έννοια και το περιεχόμενο του Φυσικού και Πολιτιστικού Περιβάλλοντος και της Ανάπτυξης
  • Περιγράφουν και αναλύουν τις νέες τάσεις και τα πρότυπα που διαμορφώνονται στην Ευρώπη και στον κόσμο σε ό,τι αφορά θέματα  του Φυσικού και Πολιτιστικού Περιβάλλοντος και της Ανάπτυξης
  • Γνωρίζουν τις βασικές ενέργειες για την οργάνωση μιας δράσης που θα στοχεύει στην αξιοποίηση του Φυσικού και Πολιτιστικού Περιβάλλοντος για την ανάπτυξη ενός τόπου.

Γενικές Ικανότητες

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στο φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων

Περιεχόμενο Μαθήματος

Παγκόσμιες και Ευρωπαϊκές Πολιτικές για την Προστασία του φυσικού και Πολιτισμικού Περιβάλλοντος. Η προστασία και αξιοποίηση της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς ως αρωγός βιώσιμης ανάπτυξης των τόπων: μελέτες περίπτωσης. Άυλες Μορφές Πολιτισμού και Ανάπτυξη. Πολιτισμικό περιβάλλον και προσωπικότητες. Πολιτιστικές Εκδηλώσεις και Ανάπτυξη. Τα αρχαιολογικά πάρκα ως μοχλός βιώσιμης περιφερειακής ανάπτυξης: μελέτες περίπτωσης. Η σημασία του φυσικού υπόβαθρου ενός τόπου. Ανάδειξη του Φυσικού και Πολιτισμικού Περιβάλλοντος σε Πόλεις. Πολιτιστικές Διαδρομές και Φυσικό Στοιχείο. Φυσικές Διαδρομές στην Πόλη: μελέτες περίπτωσης. Το Ελληνικό φυσικό και πολιτιστικό τοπίο.

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 24
Mελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 40
Εκπαιδευτικές επισκέψεις 30
Ασκήσεις 31
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Παράδοση εργασιών

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Αραβαντινός, Αθ. (1997) "Πολεοδομικός Σχεδιασμός για μια βιώσιμη ανάπτυξη του αστικού χώρου", Εκδόσεις Συμμετρία, Αθήνα.
  • Ντόρα Ν. Κόνσολα (1995) “Η Διεθνής προστασία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς”, εκδ.Παπαζήση, 1995
  • Τρόβα Ε. (1992) “Η έννοια του πολιτιστικού περιβάλλοντος κατά το Σύνταγμα του 1975/86”, Αθήνα, εκδ. Σάκκουλα
  • Στεφάνου Ι. (1985) “Η έννοια του μνημείου και η ιδεολογία προστασίας του”, εκδ.ΕΜΠ
  • Ευρωπαϊκή Επιτροπή (2002) «Οικοδομώντας την Ευρώπη των λαών. Η Ευρωπαϊκή Ένωση και ο πολιτισμός», Υπηρεσία Επισήμων Εκδόσεων των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, Βρυξέλλες
  • Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Πολιτισμός», Υπουργείο Πολιτισμού. www.hellaskps.gr/Index2htm 
  • Μητούλα Ρ. (2007) «Η πολιτιστική διάσταση του περιβάλλοντος», συμμετοχή στην έκδοση τόμου με θέμα: “ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 2007: Η ΛΕΥΚΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ”, Ετήσια Έκδοση για την Τεχνολογία Προστασίας του Περιβάλλοντος, εκδ. ΜΕΔΕΩΝ, σελ. 58-66, Αθήνα
  • Μητούλα Ρ. (2009) «Λόγοι που συνέβαλλαν στην Υποβάθμιση και τη Μείωση του Πρασίνου στις Ελληνικές Πόλεις» συμμετοχή στην έκδοση τόμου με θέμα: “ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 2001: Η ΛΕΥΚΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ”, Ετήσια Έκδοση για την Τεχνολογία Προστασίας του Περιβάλλοντος, εκδ. ΜΕΔΕΩΝ, Αθήνα

Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Στεφάνου Ι., Παταργιάς Π., Μητούλα Ρ. (2001) “Η ανάπλαση στο Γκαζοχώρι. Μια ευκαιρία δημιουργίας τρίτου πόλου στο κέντρο της Αθήνας και αναβάθμισης των Δυτικών Περιοχών”, Περιοδικό ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΚΤΙΡΙΟ, σελ. 22-32, τεύχος Α/2001, Θεσ/νίκη
  • Μητούλα Ρ. (1999) “Η προστασία της Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς ως παράγοντας διατήρησης της Φυσιογνωμίας των Πόλεων”, Περιοδικό ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ, σελ. 67-71, τεύχος 72
  • Μητούλα Ρ., Παταργιάς Π., Πουλούδης Αλ. (2002) «Η φυσιογνωμία των πόλεων αναδεικνύεται με την ένταξη των αρχαιολογικών μνημείων στο περιβάλλον τους. Η περίπτωση της Αθήνας», Περιοδικό ΤΟΠΟΣ, 17ο τεύχος, ενότητα "Πράξη και Πολιτικές"
  • Στεφάνου Ι., Μητούλα Ρ. (1999) “Sustainable development and the physiognomy of the city”, Proceedings for the International Conference: SUSTAINABLE DEVELOPMENT AND SPATIAL PLANNING IN THE EUROPEAN TERRITORY- PROSPECTS FOR THE 21ST CENTURY IN THE EUROPEAN UNION, ITS MEMBER STATES, THE BALKANS AND THE BLACK SEA COUNTRIES, Laboratory for Spatial Planning and Urban Development, N.T.U.A., Athens, 13-16 May 1999
  • Μητούλα Ρ., Μπαλέρμπας Αθ. (2002) "Η Πολιτιστική Κληρονομιά στο Αστικό Περιβάλλον της Αθήνας εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων 2004", Πρακτικά 1ου Διεθνούς Συνεδρίου με θέμα: "HAZARDS AND MODERN HERITAGE - ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ: ΤΡΩΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ", Ρόδος 3-5/4/2002
  • Mitoula R., Balerbas Ah. (2004) «Connecting the Roman and Byzantine times with modern city life: a tool against the Globalisation of the city of Athens», Proceedings of the III International Conference “The architecture of in-difference, Arquitectura 3000 (Mind, Land & Society), Barcelona, Spain, 30 June – 3 July 2004
  • Stefanou J., Mitoula R., Balerbas Ath (2004) “The unification of the Athens archaeological sites leads to the emergence of its physiognomy”, International Conference on Future Vision and Challenges for Urban Development, Housing & Building Research Center, 20-22 December 2004, Cairo, Egypt
  • Patargias P., Mitoula R. (2004) «Athens metro contribution to atmospheric pollution reduction traffic and environmental improvement», Proceedings of the 10th International Conference on Urban Transport and the Environment in the 21th Century “Urban Transport 2004”, Wessex Institute of Technology, 19-21 May 2004, Dresden, Germany

Μακροοικονομική Ανάλυση


 

Μεταπτυχιακό | Α' εξάμηνο | 1224-ΕΞ03106

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Βιώσιμη Ανάπτυξη

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 2 

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υπόβαθρου - υποχρεωτικό

Προαπαιτούμενα:Γνώσεις εισαγωγής Μικροοικονομικής ανάλυσης

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Η ανάλυση των βασικών μακροοικονομικών θεωριών. Οι θεωρίες αυτές συμπληρώνονται από παραδείγματα και παρουσιάζονται οι τρόποι με τους οποίους οι θεωρίες αυτές εφαρμόζονται στην οικονομική πολιτική που ασκεί το κράτος. Με τον τρόπο αυτό διαπιστώνεται η επίδραση της οικονομικής πολιτικής στην οικονομική ανάπτυξη.

Γενικές Ικανότητες

  • Αυτόνομη Εργασία 
  • Ομαδική Εργασία 
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών 

Περιεχόμενο Μαθήματος

Εισαγωγή στη μακροοικονομική. Μακροοικονομικοί δείκτες. Το υπόδειγμα ανάπτυξης του Solow. Υποδείγματα ανάπτυξης με επικαλυπτόμενες γενεές. Νέα θεωρία οικονομικής ανάπτυξης. Η θεωρία του πραγματικού οικονομικού κύκλου. Το παραδοσιακό Κεϋνσιανό υπόδειγμα. Πολλαπλασιαστές. Από την Μικροοικονομική θεωρία στη Μακροοικονομική ανάλυση. Η θεωρία της κατανάλωσης. Η θεωρία των επενδύσεων. Ανεργία και Αγορά Εργασίας. Χρήμα, Τράπεζες και Χρηματοοικονομικό Σύστημα. Πληθωρισμός και νομισματική πολιτική. Ορθολογικές Προσδοκίες. Μακροοικονομική Προσαρμογή. Δημοσιονομικά ελλείμματα και δημοσιονομική πολιτική. Εφαρμογές.

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Ο χαρακτήρας του μαθήματος είναι κατά βάση θεωρητικός και συνδυάζεται με γραπτές ασκήσεις που είναι υποχρεωτικές και παραδίδονται σε τακτές ημερομηνίες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου που ορίζονται από τον διδάσκοντα ανάλογα με τη ροή του μαθήματος και εργασία που παραδίδεται στο τέλος του εξαμήνου.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση powerpoint στη διδασκαλία Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 24
Mελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 25
Συγγραφή εργασίας 30
Αυτοτελής μελέτη 46
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Ο συνολικός βαθμός του μαθήματος υπολογίζεται ως το άθροισμα: α) του 60% του βαθμού του τελικού διαγωνίσματος, β) του 30% του βαθμού της εργασίας και γ) του 10% της συνολικής παρουσίας κατά τη διάρκεια του εξαμήνου.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

Βασική βιβλιογραφία προς μελέτη:

<
  • Κώττη Γ., και Κώττη Α., «Σύγχρονη Μακροοικονομική» Εκδόσεις Μπένος, Αθήνα 2000.
  • Dorman, P. (2014). Macroeconomics: A fresh start. Heidelberg, Springer Publications
  • Begg D., Dornbush R. and Fischer S, (1999), «Εισαγωγή στην Οικονομική», τόμος Β’ σε μετάφραση από τις εκδόσεις Κριτική, Αθήνα.
  • Begg D., Dornbush R. and Fischer S, (1997), «Economics», McGraw Hill, New York.
  • Hagendorn J., (1995), «Modern Economics», Prentice Hall, New York.
  • Κώττη Γ., (1996), «Οικονομικά για όλους», Εκδόσεις Σμπίλια, Αθήνα.

Επιπλέον βιβλιογραφία:

  • Abel, A. Bernanke, B. and Croushore, D. (2010), «Μακροοικονομική» Τόμος Α΄ και Β΄ σε μετάφραση, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα.
  • Κώττη, Α και Γ. Κώττης, (2001), «Μακροοικονομική Θεωρία και Πολιτική», Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα.
  • Barro R., and Grilli V., (1994), «European Macroeconomics», Macmillan Press, New York.
  • Hall R. and Taylor J.,  (1998), «Macroeconomics», Norton, New York.
  • Romer D., (2001), «Advanced Macroeconomics», McGraw Hill, New York.
  • Mankiw N.G., (2004), «Μακροοικονομική Θεωρία», τόμος Α΄ και Β΄ σε μετάφραση, Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα.

Αρθογραφία:

  • Barro R.J., (1974), «Are Government Bonds Net Wealth?», Journal of Political Economy, 82, pp. 1095-1117.
  • Barro R.J., (1987), «Government Spending, Interest Rates, Prices and Budget», Journal of Monetary Economics, 20, pp. 221-247.
  • Becker G., Murphy K.M. and Tamura R., (1990), «Human Capital Fertility and Economic Growth», Journal of political Economy, 98, pp. S12-S37.
  • Cass D., (1965), «Optimum Growth in a Aggregative Model of Capital Accumulation», Review of Economic Studies, 32, pp.233-240.
  • De Long J.B., (1988), «Productivity Growth, Convergence and Welfare: Comment», American Economic Review, 78, pp. 1138-1154.
  • Diamond P.A., (1965), «National Debt in a Neoclassical Growth Model», American Economic Review, 55, pp. 1126-1150.
  • Ramsey F.R., (1928), «Α Mathematical Theory of Saving», Economic Journal, 38, pp. 543-559.
  • Solow R., (1956), «A Contribution to the Theory of Economic Growth», Quarterly Journal of Economics, 70, pp. 65-94.

Οικονομετρία


 

Μεταπτυχιακό | Α' εξάμηνο | 1224-ΕΞ03105

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Βιώσιμη Ανάπτυξη

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 2 

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υπόβαθρου - υποχρεωτικό

Προαπαιτούμενα:--

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Η εφαρμογή των οικονομετρικών μεθόδων για την ανάλυση οικονομικών δεδομένων, με σκοπό την τεκμηρίωση ή τον επαναπροσδιορισμό των οικονομικών θεωριών. Ο συνδυασμός της θεωρίας και της πρακτικής άσκησης, με τη χρήση των ενδεδειγμένων οικονομετρικών προγραμμάτων, αποτελεί βασική επιδίωξη του μαθήματος.

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Εργαστηριακές ασκήσεις.

Περιεχόμενο Μαθήματος

Εισαγωγή στην Οικονομετρία. Βασικοί ορισμοί. Μορφές δεδομένων. Απλή Παλινδρόμηση. Μέθοδος των Ελαχίστων τετραγώνων. Πολυμεταβλητή Παλινδρόμηση. Οι έννοιες των συντελεστών του υποδείγματος. Συ¬ντελεστές πολλαπλού προσδιορισμού και συντελεστές μερικής συσχέτισης. Έλεγχοι των στατιστικών υποθέσεων του κλασσικού υποδείγματος. Συναρτη¬σιακή μορφή. Γραμμικότητα. Μη γραμμικά υποδείγματα. Λογιστική παλινδρόμηση. Η τεχνική των ψευδομεταβλητών. Διατεταγμένη λογιστική παλινδρόμηση. Ισομερής Παλινδρόμηση. Επίλυση Οικονομετρικών Προβλημάτων: Πολυσυγγραμμικότη¬τα, Ετεροσκεδαστικότητα.

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 24
Mελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 55
Ασκήσεις 46
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Γραπτή εξέταση με ερωτήσεις στο τέλος του εξαμήνου και ασκήσεις κατά τη διάρκεια αυτού.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

Ελληνική

  • Χάλκος, Γ. (2011), Οικονομετρία, Θεωρία, Εφαρμογές & Χρήση Προγραμμάτων σε Η/Υ, Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα.
  • Κιντής, Α. και Β. Καραγιάννη (1993) Μέθοδοι Προβλέψεων για Οικονομικές και Επιχειρηματικές Αποφάσεις. Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα.

Ξενόγλωσση

  • Asteriou, D.  and S. G. Hall (2007), Applied Econometrics: A Modern Approach Using E-Views and Microfit Revised Edition, 1st edition, Palgrave Macmillan, New York.
  • Cuthbertson, K., S. Hall, and M. Taylor (1992) Applied Econometric Techniques, Philip Allen, London.
  • Enders, W. (1995) Applied Econometric Time Series, John Wiley, New York.
  • Gallant, R. (1997) An Introduction to Econometric Theory: Measure- Theoretic, Probability and Statistics with Applications to Economics, Princeton University Press, New Jersey.
  • Goldberger, A. (1994) A Course in Econometrics, Harvard University Press, Massachusetts.
  • Green, W. (1993) Econometric Analysis, 2nd ed., Macmillan, New York.
  • Griffiths, W., C. Hill and G. Judge (1993) Learning and Practicing Econometrics, John Wiley, New York.
  • Hall, S. (1994) Applied Econometric Techniques, Harvester Wheatsheaf, London.
  • Hill, C., W. Griffiths and G. Judge, Undergraduate Econometrics, John Wiley and Sons, inc., New York.
  • Intriligator, M., R. Bodkin, and C. Hsiao (1996) Econometric Models, Techniques and Applications, Prentice Hall, New Jersey.
  • Johnston, J. and J. Dιnardo (1997) Econometric Methods, 4th, ed., McGraw-Hill Inc., New York.
  • Judge, G., C. Hill, W. Griffiths, H. Lutkepohl, and T. Lee (1988) Introduction to the Theory and Practice of Econometrics. 2nd ed., John Wiley and Sons, Chichester. 
  • Lott, W. and S. Ray (1992) Applied Econometrics: Problems with Data Sets, Dryden Press, Philadelphia.
  • Maddala G. S. (1992) Introduction to Econometrics, 2nd ed., Prentice-Hall Ltd., London.
  • Mirer, T. W. (1988) Economic Statistics and Econometrics, 2nd ed., Macmillan Publishing Co., Inc., New York.
  • Pindyck, R. and D. Rubinfeld (1991) Econometric Models and Economic Forecasts, 3rd ed., McGraw-Hill, Inc., New York.
  • Wooldridge, J. (2003) Introductory Econometrics, A Modern Approach. Thomson South-Western, Ohio.

Εισαγωγή στη Βιώσιμη Ανάπτυξη


 

Μεταπτυχιακό | Α' εξάμηνο | 1224-ΓΕ03104

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Βιώσιμη Ανάπτυξη

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 2 

Τύπος Μαθήματος: Ειδικού Υπόβαθρου

Προαπαιτούμενα:--

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος είναι να γνωρίσουν και να κατανοήσουν οι φοιτητές την έννοια και τους στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης και ποιοί είναι οι παράγοντες που την καθορίζουν. Επίσης, να μπορούν να αξιολογήσουν εάν ένας τόπος είναι ή έχει τη δυνατότητα να γίνει βιώσιμος και με ποιόν τρόπο.

Με την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης για το συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να: 

  • Ορίζουν την έννοια και το περιεχόμενο της Βιώσιμης Ανάπτυξης και αξιολογούν τη συμβολή της στην προστασία του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής.
  • Περιγράφουν και αναλύουν τις νέες τάσεις και τα πρότυπα που διαμορφώνονται στον κόσμο και την Ευρώπη σε ό,τι αφορά τη Βιώσιμη Ανάπτυξη.
  • Γνωρίζουν τις βασικές ενέργειες για την οργάνωση μιας δράσης που θα στοχεύει στη Βιώσιμη Ανάπτυξη ενός τόπου.

Γενικές Ικανότητες

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στο φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων

Περιεχόμενο Μαθήματος

Ερμηνεία των όρων Βιώσιμη Ανάπτυξη. Θεσμικό Πλαίσιο για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη. Στόχοι και Διεθνείς Συνδιασκέψεις για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη (Συνδιάσκεψη της Στοκχόλμης, Έκθεση Brundland, Συνδιάσκεψη του Ρίο, Habitat Agenda, κ.ά.). Βασικοί στόχοι και εφαρμογή της Local Agenda 21. Πολιτικές και Δράσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη. Πολιτικές και Δράσεις της Ελλάδας για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη. Ευρωπαϊκό και Ελληνικό Θεσμικό Πλαίσιο. Παράγοντες που συμβάλουν στη Βιώσιμη Ανάπτυξη των τόπων (μεταφορές, ενέργεια, τηλεπικοινωνίες, υποδομές για το περιβάλλον, την έρευνα και την τεχνολογία, αγροτικός τομέας, πολιτιστική και αρχιτεκτονική κληρονομιά κ.ά). Βιωσιμότητα των πόλεων, βιωσιμότητα των περιφερειών.

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 24
Mελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 41
Εκπαιδευτικές επισκέψεις 30
Ασκήσεις 30
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Παράδοση εργασιών

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Μητούλα, Ρ. (2006). Βιώσιμη Περιφερειακή Ανάπτυξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση & Ανασυγκρότηση του Ελληνικού Αστικού Περιβάλλοντος, Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα.
  • Μητούλα, Ρ., Αστάρα, Ό. & Καλδής, Π. (2008) "Βιώσιμη Ανάπτυξη - Έννοιες, διεθνείς & ευρωπαϊκές διαστάσεις", Εκδόσεις Rosili, Αθήνα.
  • United Nations (1992) "Local Agenda 21"
  • United Nations (2002) Economic and Social Council, "Implementing Agenda 21", Report of the Secretary - General
  • United Nations (1987) Έκθεση Brundtland “Our Common Future”
  • Ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (1998) “Αειφόρος Αστική Ανάπτυξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση: Πλαίσιο Δράσης”, Βρυξέλλες
  • Βασενχόβεν Λ. (1996) «Αειφόρος αστική ανάπτυξη και η έννοια των αστικών πόρων σε Sustainable Development – Θεωρητικές προσεγγίσεις μιας κρίσιμης έννοιας», εκδόσεις ΠΑΠΑΣΩΤΗΡΙΟΥ, Αθήνα
  • Γρηγορίου Π., Σαμιώτης Γ., Τσάλτας Γ. (1993) «Η Συνδιάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών (Rio De Janeiro). Για το Περιβάλλον και την Ανάπτυξη. Νομική και Θεσμική Διάσταση», εκδ. Παπαζήση, Αθήνα
  • Δεύτερη Παγκόσμια Συνδιάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για τους Ανθρώπινους Οικισμούς (Habitat II) (1996) Διακήρυξη της Κωνσταντινούπολης, 3-14 Ιουνίου 1996, Κωνσταντινούπολη
  • Ευρωπαϊκή Επιτροπή (1996) “Ευρωπαϊκές Βιώσιμες πόλεις. Έκθεση της ομάδας εμπειρογνωμόνων του αστικού περιβάλλοντος”, Βρυξέλλες
  • United Nations (1972) Συνδιάκεψη της Στοκχόλμης «για το Ανθρώπινο Περιβάλλον»
  • ΥΠΕΧΩΔΕ (2004), «Ατζέντα 21. Το παγκόσμιο σχέδιο για τη βιώσιμη ανάπτυξη», ΥΠΕΧΩΔΕ, Αθήνα

Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Mitoula R., Lagos D., Filippou K. (2010) “Sustainable Development and Environmental Reconstruction in the Municipality of Aspropyrgos in Greece”, International Journal of Academic Research, Volume 2, No 1, January 2010, ISSN: 2075-4124, p.p. 177-185
  • Μητούλα Ρ. (2010) «Η Βιωσιμότητα των Πόλεων της Ε.Ε. στη νέα Προγραμματική Περίοδο 2007-2013», Περιοδικό ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ Τ.Ε.Ε., τεύχος 2/2010. (Θέματα Αρχιτεκτονικής, Πολεοδομικού Σχεδιασμού και Χωροταξίας)
  • Mitoula R., Theodoropoulou H., Karnavos D., Apostolopoulos C. (2012) “Contribution of Municipalities to the Cities Sustainable Physiognomy. Recording Local’s Opinion and Perception”, International Journal of Sustainable Development and Planning, WITPRESS, Volume 7, No 3, p.p. 345-355
  • Mitoula R., Patargias P. (2002) "Environmental Substracture in Mega Cities and Sustainable Development", Proceedings of the 38th International Planninng Congress “THE PULSAR EFFECT”, Athens, Greece, 21-26 September

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Π.Μ.Σ. Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις:

- Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

- Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

- Πολιτισμική Αγωγή

Π.Μ.Σ. Βιώσιμη Ανάπτυξη

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις: 

- Τοπική Ανάπτυξη

- Διαχείριση Περιβάλλοντος

- Αγωγή Καταναλωτή

© 2021 ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ -Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης. All Rights Reserved.
Photos by Freepik