ΣΤΟΧΟΙ

Η προώθηση της επιστημονικής γνώσης και έρευνας για την ποιοτικοποίηση της βιώσιμης διαβίωσης των ατόμων, των οικογενειών και των ανθρωπίνων κοινοτήτων αλλά και τη διαχείριση του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος.

Μάθετε περισσότερα

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η οργανωμένη μελέτη θεμάτων που αφορούν στην εξέλιξη του θεσμού της οικογένειας ως μικροκοινωνίας και στην αλληλεπίδρασή της με το πολιτισμικό περιβάλλον, τον καταναλωτή, τις διατροφικές συνήθειές του, την αγωγή υγείας, τη σύγχρονη οικιακή τεχνολογία, τον οικολογικό σχεδιασμό και την έλλογη διαχείριση των φυσικών και ανθρώπινων πόρων.
Μάθετε περισσότερα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προσβλέπει στη διασφάλιση της ποιότητας των προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος, μέσω της αναβάθμισης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, της υποστήριξης του διεπιστημονικού χαρακτήρα της επιστήμης της Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης και της αναζήτησης νέων επαγγελματικών διεξόδων για τους αποφοίτους του.

Μάθετε περισσότερα

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης μπορούν να απασχοληθούν στην εκπαίδευση καθώς και σε οικονομικούς και περιβαλλοντικούς φορείς.



Δείτε τους τομείς απασχόλησης

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΕ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

Αν είστε απόφοιτος του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Βιώσιμη Ανάπτυξη" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Βιώσιμη Ανάπτυξη"

Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Εκπαίδευση και Πολιτισμός" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Εκπαίδευση και Πολιτισμός"

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΤΟ ΤΜΗΜΑ

Μικροοικονομική Ανάλυση


 

Μεταπτυχιακό | Α' εξάμηνο | 1224-ΓΕ 03103

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Βιώσιμη Ανάπτυξη

Ειδίκευση:  Τοπική Ανάπτυξη

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 2 

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υπόβαθρου - υποχρεωτικό

Προαπαιτούμενα:--

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Η κατανόηση από τους φοιτητές της οικονομικής συμπεριφοράς των τριών οικονομικών μονάδων (του καταναλωτή, της επιχείρησης και του κράτους) με διαγραμματική και μαθηματική ανάλυση, σύμφωνα με τους μηχανισμούς της σύγχρονης Μικροοικονομικής Θεωρίας.

Γενικές Ικανότητες

  • Αυτόνομη Εργασία
  • Ομαδική Εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Περιεχόμενο Μαθήματος

Οικονομική υποδείγματα. Μαθηματικά της Αριστοποίησης. Προτιμήσεις και Θεωρία της χρησιμότητας. Μεγιστοποίηση της χρησιμότητας. Αποτέλεσμα εισοδήματος και υποκατάστασης. Σχέσεις ζήτησης μεταξύ δύο αγαθών. Αγοραία ζήτηση και ελαστικότητα. Επιλογή σε συνθήκες αβεβαιότητας. Προσδοκώμενη χρησιμότητα. Αποστροφή του κινδύνου. Οικονομικά της πληροφόρησης. Θεωρία των παιγνίων. Συνάρτηση προσφοράς. Συνάρτηση κόστους. Τέλειος Ανταγωνισμός. Αποτελεσματικότητα του τέλειου ανταγωνισμού. Υποδείγματα ατελούς ανταγωνισμού. Ζήτηση των επιχειρήσεων για παραγωγικούς συντελεστές. Τα όρια της αγοράς.

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Διαλέξεις, εργασία στο πλαίσιο των διαλέξεων

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση powerpoint στη διδασκαλία, Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 24
Mελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 31
Συγγραφή εργασίας 30
Αυτοτελής μελέτη 40
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Θα δοθεί μια τελική εξέταση. Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές θα πρέπει να εκπονήσουν μελέτη την οποία θα πρέπει να παρουσιάσουν στο τέλος του εξαμήνου. Επίσης κατά τη διάρκεια του εξαμήνου θα δοθούν ασκήσεις. Ο συνολικός βαθμός του μαθήματος υπολογίζεται ως το άθροισμα: α) του 60% του βαθμού του τελικού διαγωνίσματος, β) 30% του βαθμού της εργασίας και γ) του 10% του βαθμού από την παρουσίαση της μελέτης, την παράδοση των ασκήσεων και της όλης παρουσίας και ενεργού συμμετοχής του φοιτητή στο μάθημα.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Γ. Κώττη και Α. Κώττη, (2000), ‘Σύγχρονη Μικροοικονομική’,   Εκδόσεις Μπένου, Αθήνα.
  • Γ. Κώττη και Α. Κώττη (1994), ‘Μικροοικονομική Θεωρία και Εφαρμογές’, Εκδόσεις Σμπίλια, Αθήνα.
  • Κώττη, Γ., (1996), ‘Οικονομικά για Όλους’, Εκδόσεις Σμπίλια, Αθήνα. 1996.
  • Begg, D., R. Dornbush and S. Fischer (1999), ‘Εισαγωγή στην Οικονομική’ τόμος Α’ σε μετάφραση από τις εκδόσεις Κριτική, Αθήνα. 
  • D. Begg, R. Dornbush and S. Fischer, (1997), ‘Economics’, McGraw Hill, New York.
  • Hagendorn, J., (1995), ‘Modern Economics’, Prentice Hall, New York.
  • Nicholson, W. (1997), ‘Microeconomic Theory: Basic Principles and Extension’, Dryden Press, 7th ed., Florida.
  • Nicholson, W. (2008), ‘Μικροοικονομική Θεωρία: Βασικές Αρχές και Προεκτάσεις’, τόμοι Α’ και Β’, 8η έκδοση, Μετάφραση, εκδόσεις Κριτική, Αθήνα.

Επιπρόσθετα, τα ακόλουθα άρθρα είναι διαθέσιμα στο διαδίκτυο και κρίνεται απαραίτητη η ανάγνωση και κατανόησή τους:

  • Hondroyiannis, G. (2009), "Fertility Determinants and Economic Uncertainty: An Assessment Using European Panel Data", Working Papers 96, Bank of Greece.
  • Hondroyiannis, G. (2004), "Estimating residential demand for electricity in Greece," Energy Economics, Vol. 26(3), pages 319-334.
  • Nakamura, M., Caloghirou, Y. Hondroyiannis, G., and N. Vonortas (2003), "The performance of research partnerships", Managerial and Decision Economics, Vol. 24(2-3), pages 85-99.
  • Hondroyiannis, G. and E., Papapetrou, (2005), "Fertility and output in Europe: new evidence from panel cointegration analysis", Journal of Policy Modeling, Vol. 27(2), pages 143-156.
  • Hondroyiannis, G. and E., Papapetrou, (2004), "Demographic Changes and Economic Activity in Greece", Review of Economics of the Household, Vol. 2(1), pages 49-71.
  • Hondroyiannis, G. and E.   Papapetrou (1997), "Cigarette Consumption in Greece: Empirical Evidence from Cointegration Analysis", Applied Economics Letters, Vol. 4(9), pages 571-74.
  • Arrow, K.S. (1963), ‘Uncertainty and the Welfare Economics of Medical Care’, American Economic Review, Vol. 53, pp. 941-973.
  • Becker, G.S. (1962), ‘Irrational Behavior and Economic Theory’, Journal of Political Economy, Vol. 70, pp.1-13.
  • Becker, G.S.  (1965), ‘A Theory of the Allocation of Time’, Economic Journal, Vol. 75, pp. 493-517.
  • Cobb, Charles W. and Paul H. Douglas (1928), ‘A Theory of Production’, American Economic Review, Vol. 18, pp. 139-165.
  • Friedman, M. and L.J. Savage (1948), ‘The Utility Analysis of Choices Involving Risk’, Journal of Political Economy, Vol. 56, pp. 279-304.
  • Hondroyiannis, G. (2004), “Estimating Residential Demand for Electricity in Greece”, Energy Economics, Vol. 26, No. 3, pp. 319-334.
  • Hondroyiannis, G. (2004), “Modeling Household Fertility Decisions in Greece”, The Social Science Journal, Vol. 4, No. 3, pp. 477-483.
  • Hondroyiannis, G. and E. Papapetrou (1997), “Cigarette Consumption in Greece: Empirical Evidence from Cointegration Analysis”, Applied Economics Letters, Vol. 4, 1997, pp. 571-574.
  • Houthakker, H.S. (1965), ‘New Evidence on Demand Elastisities’, Econometrica, Vol. 33, pp. 277-288.
  • Lancaster, K.J. (1966), ‘A New Approach to Consumer Theory’, Journal of Political Economy, Vol. 74, pp. 132-157.
  • Pollak, R.A. and M.L. Walter (1975), ‘The Relevance of the Household Production Function and it’s Implications for the Allocation of Time’, Journal of Political Economy, Vol. 83, pp. 255-277.
  • Rosen, S. (January/February 1974), ‘Hedonic Prices and Implicit Markets’, Journal of Political Economy, Vol. 82, pp. 34-55.
  • Samuelson, P.A. (Nov. 1948), ‘Consumption Theory in Terms of Revealed Preference’, Econometrica, Vol. 15. pp. 243-253.
  • Samuelson, P.A (1948), 'Foundations of Economic Analysis’, Harvard University Press, Cambridge, chap.5.
  • Sandmo, A. (1971), ‘On the Theory of the Competitive Firm Under Price Uncertainty’, American Economic Review, Vol. 61, pp. 65-73.
  • Sato, K. (1972), ‘Additive Utility Function with Double-Log Consumer Demand Functions’, Journal of Political Economy, Vol. 80, pp. 102-121.
  • Stone, D.B. (1958), ‘The Demand for New Automobiles in the United States 1929-1956’, The Review of Economics and Statistics, Vol. 40, pp. 273-280.
  • Stone, R. and D.A. Rowe (1957), ‘The Market Demand for Durable Goods’, Econometrica, Vol. 25, pp. 423-443.
  • Arrow, K.J (March 1974), ‘Limited Knowledge and Economic Analysis’, American Economic Review, Vol. 64, pp. 1-10. 
  • Griliches, Z. (1960), ‘Are Farmers Rational’, Journal of Political Economy, Vol. 68, pp. 68-71.
  • Harbenger, A. (May 1954), ‘Monopoly and Resource Allocation’, American Economic Review, Vol. 44, pp. 77-87.
  • Machlup, F. (1957), ‘Theories of the Firm: Marginal, Behavioral, Managerial’, American Economic Review, Vol. 47, pp. 1-33.
  • McCallum, B.T. (March 1974), ‘Competitive Price Adjustments: An Empirical Study’, American Economic Review, Vol. 64, pp. 56-65.
  • Newhouse, J.P. (1970), ‘Toward a Theory of Non-Profit Substitutions: An Economic Model of a Hospital’, American Economic Review, Vol. 60, pp. 64-74.
  • Scitovsky, T. (April 1954), ‘Two Concepts of External Economies’, Journal of Political Economy, Vol. 17, pp. 143-151.
  • Simon, H.A. (1962), ‘New Developments in the Theory of the Firm’, American Economic Review, Vol. 52, Papers and Proceedings, pp. 1-15.
  • Stigler, G.J. (June 1961), ‘The Economics of Information’, Journal of Political Economy, Vol. 69, pp. 213-225.
  • Walters, A.A. (January-April 1963), ‘Production and Cost Functions’, Econometrica, Vol. 31, pp. 1-66.
  • Williamson, O.E. (1981), ‘The Modern Corporation: Origins, Evolution, Attributes’, Journal of Economic Literature, Vol. 19, No. 4, pp. 1537-1568.
  • Earl, P.E. (1996), ‘Microeconomics for Business and Marketing’, Edward Elgal Publishing co., Cambridge. 
  • Gravelle, H. and R. Rees (1992), ‘Microeconomics’, 2nd ed., Longman, N.York.
  • Henderson, S.M. and R.E Quandt (1980), ‘Microeconomic Theory: A Mathematical Approach’, 3rd ed., McGraw Hill, N. York.
  • Mansfield, E. (1996), ‘Managerial Economics’, W.W. Norton, N. York
  • Mansfield, E. (1997), ‘Microeconomics’, 9th ed., W.W. Norton, N. York.
  • Mas-Colell, A., M.D. Whinston and J. R. Green, (1997), ‘Microeconomic Theory’, Oxford University Press, N. York.
  • Nicholson, W. (1997), ‘Intermediate Microeconomics and Its Application’, 7th ed., Dryden Press, Florida.
  • Pindyck, R.S., D.L. Rubinfeld, (1992), ‘Microeconomics’, Prentice-Hall, N. Jersey. 
  • Russel, R.R. and M. Wilkinson (1979), ‘Microeconomics: A Synthesis of Modern and Neoclassical Theory’, Wiley, N. York.
  • Silberberg, E. (1990), ‘The Structure of Economics: A Mathematical Analysis’, 2nd ed., McGraw Hill, N. York.
  • Varian, H.R. (1984), ‘Microeconomic Theory’, 2nd ed., W.W. Norton, N. York.

Διαχείριση Φυσικών Πόρων


 

Μεταπτυχιακό | Α' εξάμηνο | 1224-ΓΕ 03102

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Βιώσιμη Ανάπτυξη

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 2 

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υπόβαθρου

Προαπαιτούμενα:--

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση παρακολούθησης του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:

  • Γνωρίζουν τις βασικές αρχές διαχείρισης των φυσικών πόρων
  • Διαφοροποιούν τους φυσικούς πόρους σε ανανεώσιμους και μη ανανεώσιμους
  • Περιγράφουν τη σημασία των φυσικών πόρων για τον άνθρωπο
  • Κατανοούν την αλληλεπίδραση ανάμεσα στις ανθρώπινες κοινωνίες και τους φυσικούς πόρους
  • Κατανοούν και να προσεγγίζουν με βιώσιμες στρατηγικές αναπτυξιακά προγράμματα διαχείρισης φυσικών πόρων

Γενικές Ικανότητες

  • Λήψη αποφάσεων
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Περιεχόμενο Μαθήματος

Εισαγωγή – ο ρόλος της διαχείρισης των φυσικών πόρων στην ισορροπία των οικοσυστημάτων. Διαδικασίες διαχείρισης και εκτίμησης των περιβαλλοντικών προβλημάτων από τις δραστηριότητες εκμετάλλευσης και επεξεργασίας. Ανανεώσιμοι και μη ανανεώσιμοι ενεργειακοί και υλικοί φυσικοί πόροι, περιγραφή, εκμετάλλευση και συνδεόμενα περιβαλλοντικά θέματα.

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο, Ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση της πλατφόρμας ασύγχρονης εκπαίδευσης για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την επικοινωνία με τους φοιτητές, Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 24
Mελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 72
Προετοιμασία για τις εξετάσεις 32
Σύνολο Μαθήματος 128

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η αξιολόγηση πραγματοποιείται μέσω γραπτής εξέτασης στην Ελληνική Γλώσσα. Η εξέταση περιλαμβάνει ερωτήσεις ανάπτυξης κειμένου.

Οι φοιτητές με μαθησιακές δυσκολίες εξετάζονται προφορικά.

Τα κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος στο eclass καθόλη τη διάρκεια του εξαμήνου

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

Ελληνόγλωσση

  • Βλάχου Α. Περιβάλλον και φυσικοί πόροι: Οικονομική θεωρία και πολιτική. Τόμος Α’, εκδ. Κριτική, Αθήνα 2001.
  • Camp & Daugherty. Διαχείριση Φυσικών Πόρων, εκδόσεις ΙΩΝ, Αθήνα 1997.
  • Γεωργόπουλος Α. Γη: ένας μικρός και εύθραυστος πλανήτης, εκδ. Gutenberg, Αθήνα 1998.
  • Wright, Richard T., Περιβαλλοντική επιστήμη: προς ένα βιώσιμο μέλλον. Αθήνα: Επιστημονικές εκδόσεις Παρισιάνου, 2013 
  • Βαβίζος Γ.   & Κ. Ζαννάκη, Οικολογική Θεωρία και Πράξη στις Περιβαλλοντικές Μελέτες: χλωρίδα, πανίδα και οικοσυστήματα, Εκδ. Παπαζήση, Αθήνα 1998.

Ξενόγλωσση

  • Chiras D.D., Reganold J.P. and Owen O.S. Natural resources conservation. Prentice Hall, N. Jersey 2002.
  • Henry G. & G. Heinke. Environmental Science and Engineering, 2nd ed., Prentice-Hall, 1996.
  • Cunningham-Saigo. Environmental Science: a global concern, 6th ed., McGraw-Hill, 2001.
  • Enger & Smith. Environmental Science: a study of interrelations, 7th ed., McGraw-Hill, 2000.
  • Wright T. & Nebel J. Environmental Science: towards a sustainable future” 7th ed., Prentice Hall, 2000.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Journal of Natural Resources Policy Research
  • Agriculture and Natural Resources
  • Natural Resources Research

Στατιστική Ανάλυση Δεδομένων


 

Μεταπτυχιακό | Α' εξάμηνο | 1224-ΓΕ03101

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Βιώσιμη Ανάπτυξη

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 2 

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υπόβαθρου - υποχρεωτικό

Προαπαιτούμενα:Γνώσεις βασικών στοιχείων Στατιστικής

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Η Στατιστική ασχολείται με τις μεθόδους που καθιστούν τη γενίκευση των δειγματοληπτικών συμπερασμάτων στον γεννήτορα πληθυσμό, από τον οποίο και πήραμε το δείγμα. Αυτό μας βοηθάει στη λήψη σωστών αποφάσεων σε συνθήκες αβεβαιότητας. Για το λόγο αυτό το παρόν μάθημα περιλαμβάνει τις γενικότερες έννοιες των πιθανοτήτων, των διαφόρων κατανομών δειγματοληψίας, στους ελέγχους υποθέσεων αλλά και στην εκτίμηση συσχετίσεων και παλινδρομήσεων. Η διδασκαλία για τη εκμάθηση της Στατιστικής γίνεται με επιτυχία μόνο αν συνοδεύεται από ηλεκτρονικό υπολογιστή και ενδεδειγμένα στατιστικά πακέτα.

Γενικές Ικανότητες

  • Αυτόνομη Εργασία
  • Ομαδική Εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Περιεχόμενο Μαθήματος

Σκοπός της στατιστικής ανάλυσης, Είδη Δεδομένων και Μεταβλητών, Πίνακες και Διαγράμματα, Εισαγωγή στα Μέτρα Θέσης και Μεταβλητότητας. Εισαγωγή δεδομένων σε Η/Υ, Διαγράμματα, Ανάλυση Ποσοτικών δεδομένων Πίνακες και Διαγράμματα μέτρων θέσης. Ανάλυση ποσοτικών δεδομένων - Πίνακες και Διαγράμματα μέτρων Διασποράς – Συσχέτιση ποσοτικών μεταβλητών. Ανάλυση Ποιοτικών μεταβλητών – Πίνακες Συχνοτήτων- Πίνακες Διπλής Εισόδου. Επαγωγική Στατιστική – Διαστήματα Εμπιστοσύνης (μέσου, ποσοστών) – Εισαγωγή στους Ελέγχους υποθέσεων. Έλεγχοι Υποθέσεων. Μη Παραμετρικοί Έλεγχοι Υποθέσεων - Απλή Γραμμική παλινδρόμηση. Απλή Γραμμική παλινδρόμηση - ANOVA. Εφαρμογές με χρήση H/Y. Δυνατότητα χρησιμοποίησης ενός ή περισσοτέρων στατιστικών πακέτων (STATA, Gretl).

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Ο χαρακτήρας του μαθήματος είναι κατά βάση εργαστηριακός και συνδυάζεται με γραπτές ασκήσεις που είναι υποχρεωτικές και παραδίδονται σε τακτές ημερομηνίες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου που ορίζονται από τον διδάσκοντα ανάλογα με τη ροή του μαθήματος.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση powerpoint στη διδασκαλία, Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 24
Mελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 31
Συγγραφή εργασίας 30
Αυτοτελής μελέτη 40
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Ο συνολικός βαθμός του μαθήματος υπολογίζεται ως το άθροισμα: α) του 80% του βαθμού του τελικού διαγωνίσματος, β) του 20% του βαθμού της εργασίας.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Δημητριάδης Ε. (2016), Στατιστική επιχειρήσεων με εφαρμογές σε SPSS και LISREL, Αθήνα, Εκδόσεις KΡITIKH
  • Ζαφειρόπουλος, Κ. (2013), Εισαγωγή στη στατιστική και τις πιθανότητες, Αθήνα Εκδόσεις ΚΡΙΤΙΚΗ

Πρόγραμμα Μαθημάτων | Ειδίκευση: Τοπική Ανάπτυξη

ΚΩΔΙΚΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝΤΙΤΛΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝECTS
1224-ΓΕ 03101 Στατιστική Ανάλυση Δεδομένων 5
1224-ΓΕ 03102 Διαχείριση Φυσικών Πόρων 5
1224-ΓΕ 03103 Μικροοικονομική Ανάλυση 5
1224-ΓΕ 03104 Εισαγωγή στη Βιώσιμη Ανάπτυξη 5
1224-ΕΞ 03105 Οικονομετρία 5
1224-ΕΞ 03106 Μακροοικονομική Ανάλυση 5

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Π.Μ.Σ. Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις:

- Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

- Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

- Πολιτισμική Αγωγή

Π.Μ.Σ. Βιώσιμη Ανάπτυξη

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις: 

- Τοπική Ανάπτυξη

- Διαχείριση Περιβάλλοντος

- Αγωγή Καταναλωτή

© 2021 ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ -Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης. All Rights Reserved.
Photos by Freepik