ΣΤΟΧΟΙ

Η προώθηση της επιστημονικής γνώσης και έρευνας για την ποιοτικοποίηση της βιώσιμης διαβίωσης των ατόμων, των οικογενειών και των ανθρωπίνων κοινοτήτων αλλά και τη διαχείριση του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος.

Μάθετε περισσότερα

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η οργανωμένη μελέτη θεμάτων που αφορούν στην εξέλιξη του θεσμού της οικογένειας ως μικροκοινωνίας και στην αλληλεπίδρασή της με το πολιτισμικό περιβάλλον, τον καταναλωτή, τις διατροφικές συνήθειές του, την αγωγή υγείας, τη σύγχρονη οικιακή τεχνολογία, τον οικολογικό σχεδιασμό και την έλλογη διαχείριση των φυσικών και ανθρώπινων πόρων.
Μάθετε περισσότερα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προσβλέπει στη διασφάλιση της ποιότητας των προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος, μέσω της αναβάθμισης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, της υποστήριξης του διεπιστημονικού χαρακτήρα της επιστήμης της Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης και της αναζήτησης νέων επαγγελματικών διεξόδων για τους αποφοίτους του.

Μάθετε περισσότερα

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης μπορούν να απασχοληθούν στην εκπαίδευση καθώς και σε οικονομικούς και περιβαλλοντικούς φορείς.



Δείτε τους τομείς απασχόλησης

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΕ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

Αν είστε απόφοιτος του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Βιώσιμη Ανάπτυξη" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Βιώσιμη Ανάπτυξη"

Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Εκπαίδευση και Πολιτισμός" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Εκπαίδευση και Πολιτισμός"

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΤΟ ΤΜΗΜΑ

Διπλωματική Εργασία


 

Μεταπτυχιακό | Δ' εξάμηνο

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Ειδίκευση: Πολιτισμική Αγωγή

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 30 

Η Διπλωματική Εργασία (Δ.Ε.) εκπονείται κατά τη διάρκεια του 4ου εξαμήνου σπουδών (Δ΄ εξάμηνο) και εκλαμβάνεται ως ένα μάθημα, στο οποίο αποδίδονται 30 πιστωτικές μονάδες ECTS, οι οποίες αντιπροσωπεύουν φόρτο εργασίας ενός (1) εξαμήνου πλήρους φοίτησης.Όλα τα μέλη ΔΕΠ που είναι διδάσκοντες στο Π.Μ.Σ. αναλαμβάνουν επίβλεψη διπλωματικών εργασιών, εφόσον τους ανατεθεί από την Συνέλευση του Τμήματος.

Η Δ.Ε. εκπονείται ατομικά και συνιστά μια αυτοτελή επιστημονική και συστηματική προσέγγιση και ανάλυση ενός θέματος, στηρίζεται στη διαθέσιμη τεχνολογία και υπάρχουσα βιβλιογραφία και αξιοποιεί τις γνώσεις και δεξιότητες που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια των σπουδών. Πιο συγκεκριμένα, η Δ.Ε. αποτελεί επιστημονικό πόνημα ακαδημαϊκών προδιαγραφών και προσφέρει στο μεταπτυχιακό φοιτητή την ευκαιρία να αναδείξει και να προβάλει τις επιστημονικές, συγγραφικές και ερευνητικές του ικανότητες, τις οποίες καλλιέργησε κατά τη διάρκεια της φοίτησής του στο Π.Μ.Σ., υπό την καθοδήγηση των καθηγητών του και ειδικότερα του επιβλέποντος καθηγητή και της τριμελούς επιστημονικής επιτροπής.

Η Δ.Ε. μπορεί να είναι γραμμένη είτε (α) στην Ελληνική, περιλαμβάνοντας μία εκτεταμένη περίληψη στην Αγγλική είτε (β) στην Αγγλική, περιλαμβάνοντας μία εκτεταμένη περίληψη στην Ελληνική. Ανάλογα με τα επιστημονικά ερωτήματα του ερευνητή καθώς και την ερευνητική μεθοδολογία που θα ακολουθηθεί, δύναται να ανήκει σε μία από τις ακόλουθες κατηγορίες:

[1] Βιβλιογραφική Ανασκόπηση. Επικεντρώνεται σε ένα ερευνητικό ερώτημα με σκοπό τον εντοπισμό, την αξιολόγηση, τη συλλογή και σύνθεση υψηλής ποιότητας δημοσιευμένων ερευνητικών ευρημάτων και επιχειρημάτων σχετικών με το ερώτημα αυτό. Η διαδικασία σχεδιασμού και ολοκλήρωση μιας βιβλιογραφικής ανασκόπησης προϋποθέτει μια σειρά από σύνθετες γνωστικές διεργασίες και δεξιότητες όπως κατανόηση, εφαρμογή, ανάλυση, αξιολόγηση, σύνθεση και δημιουργική-κριτική σκέψη. Βασικά ποιοτικά χαρακτηριστικά αυτής της κατηγορίας Δ.Ε. αποτελούν ο προσδιορισμός του σκοπού και του εύρους της επισκόπησης, ο καθορισμός των διαδικασιών και πηγών βιβλιογραφικής αναζήτησης (π.χ. βασικοί όροι βιβλιογραφικής αναζήτησης, ηλεκτρονικές βάσεις επιστημονικών δεδομένων) μελετών συναφών προς το σκοπό της επισκόπησης, εκτίμηση της συνάφειας των δημοσιευμένων ερευνών με το ερευνητικό ερώτημα της ανασκόπησης, συγκέντρωση, σύνθεση και συζήτηση των αποτελεσμάτων, διατύπωση προτάσεων για περαιτέρω έρευνα. Καθίσταται σαφές ότι Δ.Ε. αυτής της κατηγορίας που δεν τηρούν τα παραπάνω ποιοτικά κριτήρια και περιορίζονται στην περιγραφική μόνο αποτύπωση βιβλιογραφικών ή/και ερευνητικών δεδομένων δε γίνονται αποδεκτές προς εξέταση.

[2] Εμπειρική έρευνα. Δ.Ε. αυτού του τύπου αποσκοπούν στην απάντηση ερευνητικών ερωτημάτων μέσα από ενδελεχή θεωρητική τεκμηρίωση και χρήση ποσοτικών ή ποιοτικών ή μεικτών μεθοδολογικών ερευνητικών σχεδιασμών. Η διαδικασία σχεδιασμού και ολοκλήρωσης μιας εμπειρικής έρευνας προϋποθέτει την κατανόηση των παραμέτρων που σχετίζονται με αυτή όπως η αντίληψη της πραγματικότητας, ο στόχος, ο τρόπος μελέτης του υπό εξέταση φαινομένου, το δείγμα, η μορφή και η ανάλυση των δεδομένων, η δημιουργική φάση της έρευνας, ο ρόλος των συμμετεχόντων, ο βαθμός ανάμειξης του ερευνητή στα αποτελέσματα, η διαδικασία διεξαγωγής της έρευνας και η μέγιστη συνεισφορά της. Βασικά ποιοτικά κριτήρια αυτής της κατηγορίας Δ.Ε. είναι η ύπαρξη θεωρητικής τεκμηρίωσης, η διατύπωση ερευνητικού σκοπού, η περιγραφή της μεθόδου συλλογής δεδομένων, η αξιοπιστία των ερευνητικών εργαλείων, η παρουσίαση και συζήτηση των αποτελεσμάτων και η συμβολή της έρευνας στην επιστήμη.

Η Δ.Ε. θα πρέπει να πληροί τους βασικούς κανόνες παρουσίασης ενός επιστημονικού άρθρου. Η έκταση της εργασίας θα πρέπει να κυμαίνεται ενδεικτικά από 15.000 έως 20.000 λέξεις, συμπεριλαμβανομένων των τελικών βιβλιογραφικών αναφορών και των πινάκων, αλλά εξαιρουμένων των παραρτημάτων. Πληροφορίες σχετικές με τη δομή της εργασίας καθώς και την τελική μορφή της υπάρχουν πολύ αναλυτικά στον ιστότοπο της Βιβλιοθήκης του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου.

Τα ποιοτικά κριτήρια αξιολόγησης της Δ.Ε., τα οποία αναρτώνται στον ιστότοπο του Π.Μ.Σ., αφορούν στα παρακάτω:

  1. την πληρότητα και την ποιότητα του περιεχομένου της εργασίας,
  2. το βαθμό κατανόησης του θέματος και ανταπόκρισης στις απαιτήσεις του,
  3. την τοποθέτησή της σε σχέση με τη διεθνή βιβλιογραφία,
  4. την επιτυχή δημόσια υποστήριξη και εξέταση.

Ειδικότερα, η Δ.Ε. θα πρέπει να:

  1. είναι βιβλιογραφικά τεκμηριωμένη και μεθοδολογικά ακριβής,
  2. αποτυπώνει με σαφήνεια τους στόχους και τα ερευνητικά της ερωτήματα,
  3. διακρίνεται από εκφραστική σαφήνεια και λογική διάρθρωση,
  4. παράγει μεθοδολογικά ορθά ερευνητικά πορίσματα και συγκριτικά συμπεράσματα σε σχέση με αντίστοιχα της διεθνούς επιστημονικής κοινότητας,
  5. αποτελεί ενδιαφέρουσα μελέτη για την ακαδημαϊκή κοινότητα, με επιστημονικές προτάσεις χρήσιμες στον επαγγελματικό χώρο αναφοράς του συγγραφέα,
  6. παράγει επιστημονικό προϊόν δημοσιεύσιμο σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά ή/και ανακοινώσιμο σε διεθνή και εθνικά επιστημονικά συνέδρια,
  7. δημιουργεί τις επιστημονικές και ερευνητικές προϋποθέσεις για περαιτέρω μελέτη και έρευνα σχετικά με το θέμα που διαπραγματεύεται.

Ο βαθμός της Δ.Ε. είναι ακέραιος αριθμός και προκύπτει από το μέσο όρο των βαθμών των τριών εξεταστών. Η εξέταση είναι επιτυχής αν ο τελικός βαθμός είναι ανώτερος ή ίσος του έξι (6).

Μεθοδολογία της έρευνας


 

Μεταπτυχιακό | Γ' εξάμηνο | 1223-4334

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Ειδίκευση:  Πολιτισμική Αγωγή

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 8 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3 

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υπόβαθρου

Προαπαιτούμενα:--

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Εισαγωγή στην επιστημονική εργασία. Σχεδιασμός και υλοποίηση έρευνας. Ποιοτικές μέθοδοι έρευνας στην ιστορία της τέχνης και του πολιτισμού. Ορισμός, στόχοι και χαρακτηριστικά της ποιοτικής πρωτογενούς έρευνας. Μέθοδοι ποιοτικής έρευνας: μελέτη περίπτωσης, εθνογραφική έρευνα, έρευνα δράσης, βιογραφία. Προσεγγίσεις και μέθοδοι συλλογής δεδομένων στην ποιοτική έρευνα. Βιβλιογραφική έρευνα. Ανάλυση των επιστημονικών κειμένων, καθώς και οι τρόποι αναζήτησης πηγών σε ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων. Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων. Μορφές δεδομένων. Ταξινόμηση στατιστικών δεδομένων. Δειγματοληψία. Κωδικοποίηση δεδομένων και δημιουργία βάσης δεδομένων. Καταχώρηση- Παρουσίαση δεδομένων. Βασικοί ορισμοί και στατιστικό υπόβαθρο. Επεξεργασία στατιστικών δεδομένων: Ανάλυση συσχέτισης. Έλεγχοι ανεξαρτησίας. Έλεγχοι για τη διαφορά των μέσων.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Ο στόχος του μαθήματος είναι να εισαγάγει τους φοιτητές στο αντικείμενο της μεθοδολογίας έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες. Ειδικότερα, στο μάθημα οι φοιτητές θα εκπαιδευτούν σε δράσεις αναλυτικής ικανότητας ώστε να αντιλαμβάνονται πώς να αποκτούν και να κρίνουν τα ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα, να διατυπώνουν ερευνητικές υποθέσεις και να επιλέγουν την κατάλληλη μεθοδολογία ανάλυσης αυτών χρησιμοποιώντας το αντίστοιχο λογισμικό πρόγραμμα.

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Εργαστηριακές ασκήσεις.

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 70
Mελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 65
Ασκήσεις 65
Σύνολο Μαθήματος 200

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Γραπτή εξέταση με ερωτήσεις στο τέλος του εξαμήνου και ασκήσεις κατά τη διάρκεια αυτού.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Ζαφειρόπουλος, Κ. (2005), Πως γίνεται μία επιστημονική εργασία, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα.
  • Ψαρρού Μ. Κ., Ζαφειρόπουλος Κ. (2001) Επιστημονική Έρευνα, Εκδόσεις Γ. Δάρδανος - Κ. Δάρδανος Ο.Ε., Αθήνα.
  • Νόβα-Καλτσούνη Χ. (2006) Μεθοδολογία Εμπειρικής Έρευνας Στις Κοινωνικές Επιστήμες Ανάλυση Δεδομένων με τη Χρήση του Spss 13, Γ. Δάρδανος - Κ. Δάρδανος Ο.Ε., Αθήνα.
  • Creedy, J. (2008), Research without tears: from the first ideas to published output, Edward Elgar, Cheltenham, UK.

Λογοτεχνία και Τύπος στην εκπαίδευση


 

Μεταπτυχιακό | Γ' εξάμηνο | 1223-4333

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Ειδίκευση:  Πολιτισμική Αγωγή

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 7 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3 

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υπόβαθρου

Προαπαιτούμενα:--

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Στο πλαίσιο του μαθήματος εξετάζονται, σε ένα πρώτο μέρος, οι βασικές περίοδοι ανάπτυξης του νεανικού και του μαθητικού εντύπου στην Ελλάδα μέσα από την ιστορία του, τους κυριότερους σταθμούς του και μέσα από συγκρίσεις με ευρωπαϊκά αντίστοιχα έντυπα.

Σε ένα δεύτερο μέρος, μελετούμε τη νεανική λογοτεχνία μέσα από σύγχρονες θεματικές: η φεμινιστική νεανική λογοτεχνία, η νεανική λογοτεχνία και το ζητημα της μετανάστευσης, και άλλα κοινωνικά ζητήματα. Μελετούμε επίσης τη θέση του λογοτεχνικού κειμένου στην εκπαίδευση: εξετάζονται οι σύγχρονες θεωρίες της λογοτεχνίας και της διδακτικής καθώς και η διαθεματική και διεπιστημονική προσέγγιση των λογοτεχνικών κειμένων σε σχολικά περιβάλλοντα.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες αναμένεται να έχουν:

  • κατακτήσει γνωσιακά βασικά σημεία της ιστορίας του μαθητικού και νεανικού εντύπου στην Ελλάδα και την Ευρώπη και του ρόλου που αυτά έπαιξαν στην Εκπαίδευση και στην παιδαγωγική των νέων.
  • αποκτήσει έναν ικανοποιητικό βαθμό εξοικείωσης με τη θεωρία της λογοτεχνίας και τις διδακτικές της εφαρμογές καθώς και με ζητήματα που αφορούν τη σχέση κοινωνικών ζητημάτων και λογοτεχνικής γραφής (η μετανάστευση στη νεανική λογοτεχνία, το Φύλο στη λογοτεχνία, κλπ).

Γενικές Ικανότητες

  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  •  Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Αυτόνομη εργασία
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Στη διδασκαλία χρησιμοποιείται ppt και η ηλεκτρονική πλατφόρμα του e-class.

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 35
Mελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 70
Test προόδου 10
Ατομική εργασία 30
Παρουσίαση εργασίας 10
Τελικές εξετασεις 20
Σύνολο Μαθήματος 175

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η αξιολόγηση γίνεται στην ελληνική γλώσσα (Αγγλική για φοιτητές Erasmus).

Τεστ προόδου με ερωτήσεις ανάπτυξης σύντομου δοκιμίου

Γραπτή εργασία και παρουσίασή της

Τελικές εξετάσεις: ερωτήσεις ανάπτυξης δοκιμίου

Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι αναρτημένα στο Syllabus του μαθήματος στο eclass

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Αποστολίδου Β., Β. Καπλάνη & Ε. Χοντολίδου (επιμ., 2000), Διαβάζοντας λογοτεχνία στο σχολείο. Μία νέα πρόταση διδασκαλίας,   Αθήνα: τυπωθήτω.
  • Καλογήρου, Τ. & Κ. Λαλαγιάννη (επιμ., 2005). Η Λογοτεχνία στο σχολείο. Θεωρητικές προσεγγίσεις και διδακτικές εφαρμογές στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, Αθήνα: Τυπωθήτω.
  • Κανατσούλη, Μ. (2008). Ο ήρωας και η ηρωίδα με τα χίλια πρόσωπα. Νέες απόψεις για το φύλο στην παιδική λογοτεχνία. Αθήνα: Gutenberg.
  • Κανατσούλη, Μ. & Δ. Πολίτης (επιμ. 2010), Το σύγχρονο εφηβικό μυθιστόρημα. Από την ποιητική της εφηβείας στην αναζήτηση της ερμηνείας της,  Αθήνα: Πατάκης.
  • Καρπόζηλου, Μάρθα (1987), Ελληνικός Νεανικός Τύπος 1830-1914, Αθήνα: Ίστορικό Αρχείο Ελληνικής Νεολαίας
  • Kατσίκη-Γκίβαλου, Αντα (1995), Το θαυμαστό ταξίδι, Αθήνα: Πατάκης. 
  • Μαλαφάντης, Κ. (2015).  Παιδαγωγική της Λογοτεχνίας. Η θεωρία, τα πρόσωπα και τα κείμενα, Αθήνα: Γρηγόρης.
  • Mαλαφάντης, K. (2007), H παιδαγωγική και διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού, Αθήνα: Γρηγόρης.
  • Tσιλιμένη, Τ. (επιμ.2009).  Σύγχρονα κοινωνικά θέματα στην ελληνική παιδική και νεανική λογοτεχνία, εκδόσεις Εργαστηρίου Λόγου και Πολιτισμού Παν/μίου Θεσσαλίας
  • Φρυδάκη, Ε. (2003). Η θεωρία της λογοτεχνίας στην πράξη της διδασκαλίας. Αθήνα: Κριτική.
  • To παιδικό έντυπο. Πρακτικά Συμποσίου, (συλλογικό, 1993), Δήμος Θεσσαλονίκης, Τμήμα Παιδικών Βιβλιοθηκών.
  • Lalagianni, V. and Moura. eds, J.-M. (eds) (2014) Espace méditerranéen: Écriture de l’ exil,    migrance et discours postcolonial. Amsterdam: Rodopi.
  • Lalagianni, V. (2009) ‘From exclusion to familiarity: the question of Otherness in contemporary Greek literature for young readers’, Neohelicon, XXXVI(1), pp. 55–63.

 Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Journal of Children's Literature
  • Journal of Adolescent & Adult Literacy

Πολιτισμική τεχνολογία


 

Μεταπτυχιακό | Γ' εξάμηνο | 1223-4332

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Ειδίκευση:  Πολιτισμική Αγωγή

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 8 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3 

Τύπος Μαθήματος: Ειδικού Υπόβαθρου

Προαπαιτούμενα:--

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Περιγραφή

Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών και η χρήση τους στην παρουσίαση και ανάδειξη πολιτισμικών αγαθών. Εξοικείωση με την έννοια των μεταδεδομένων. Ψηφιοποίηση ήχου, μουσικών συλλογών, εικόνας, κινούμενης εικόνας (video). Ψηφιακές Βιβλιοθήκες. Εργαλεία και πρότυπα που χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση της ψηφιακής πληροφορίας από τους αντίστοιχους διεθνείς οργανισμούς. Μουσειολογία και Πληροφορική. Κυβερνοχώρος, Πολυμέσα και Τέχνη. Τρισδιάστατα Γραφικά για αποτύπωση μιας Εικονικής και Επαυξημένης Πραγματικότητας. Ενημέρωση και Επικοινωνία στον Παγκόσμιο Ιστό.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος «ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ» οι μεταπτυχιακοί φοιτητές θα είναι σε θέση:

  • Να αναγνωρίζουν και να κατανοούν τις τεχνολογίες με τις οποίες μπορεί να αποτυπωθεί και να διαδοθεί το πολιτισμικό περιεχόμενο στη σημερινή ψηφιακή εποχή. 
  • Να εξοικειωθούν με τα εργαλεία και τα πρότυπα χρησιμοποιούν τα υπάρχοντα ψηφιακά αποθετήρια. 
  • Να αξιολογούν το ψηφιακό περιεχόμενο των πολιτιστικών οργανισμών. 
  • Να κατανοούν τις δυνατότητες, αλλά και τα όρια της σημερινής τεχνολογίας. 
  • Να σχεδιάζουν και να υλοποιούν ψηφιακά έργα που αναδεικνύουν πολιτισμικά αγαθά
  • Να προετοιμαστούν για τις τεχνολογίες του μέλλοντος και τις δυνατότητες που θα προσφέρουν για την ανάδειξη των ολιτισμικών αγαθών.

Γενικές Ικανότητες

  • Ανάλυση και σύνθεση γνώσης και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο / Υποστήριξη του διδακτικού έργου μέσω της πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης (e-class)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: 

  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία 
  • Εργαστηριακή εκπαίδευση με χρήση Η/Υ 
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές και στη γενικότερη υποστήριξη της Μαθησιακής Διαδικασίας

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 50
Εργαστηριακή Άσκηση 50
Συγγραφή Εργασιών 50
Αυτοτελής Μελέτη 50
Σύνολο Μαθήματος 200

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η αξιολόγηση των φοιτητών/τριών γίνεται τόσο με γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου, όσο και με την εκπόνηση και παρουσίασης εργασιών.
Γραπτή εξέταση: 60% της τελικής βαθμολογίας. Εργαστηριακές εργασίες: 40% της τελικής βαθμολογίας. 

Η μέθοδος βαθμολογίας ανακοινώνεται στους φοιτητές/τριες από το πρώτο μάθημα.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • “Η τεχνολογία στην υπηρεσία της πολιτισμικής κληρονομιάς”, Α. Μπούνια, Ν. Νικονάνου, Μ. Οικονόμου, ISBN 978-960-471-001-0, 2008. 
  • “Πολιτιστικές βιομηχανίες”, Βερνίκος Νικόλας, Δασκαλοπούλου Σοφία, Μπαντιμαρούδης Φιλήμων, Μπουμπάρης Νίκος, Παπαγεωργίου Δημήτρης, Εκδόσεις ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΕ, ISBN 978-960-218-398-4, 2005. 
  • “Ψηφιακά μέσα - Ο πολιτισμός του ήχου και του θεάματος”, Κοκκώνης Μιχάλης, Μπαντιμαρούδης Φιλήμων, Πασχαλίδης Γρηγόρης, Εκδόσεις ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΕ, ISBN 978-960-218-693-0, 2010. 

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Π.Μ.Σ. Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις:

- Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

- Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

- Πολιτισμική Αγωγή

Π.Μ.Σ. Βιώσιμη Ανάπτυξη

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις: 

- Τοπική Ανάπτυξη

- Διαχείριση Περιβάλλοντος

- Αγωγή Καταναλωτή

© 2021 ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ -Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης. All Rights Reserved.
Photos by Freepik