ΣΤΟΧΟΙ

Η προώθηση της επιστημονικής γνώσης και έρευνας για την ποιοτικοποίηση της βιώσιμης διαβίωσης των ατόμων, των οικογενειών και των ανθρωπίνων κοινοτήτων αλλά και τη διαχείριση του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος.

Μάθετε περισσότερα

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η οργανωμένη μελέτη θεμάτων που αφορούν στην εξέλιξη του θεσμού της οικογένειας ως μικροκοινωνίας και στην αλληλεπίδρασή της με το πολιτισμικό περιβάλλον, τον καταναλωτή, τις διατροφικές συνήθειές του, την αγωγή υγείας, τη σύγχρονη οικιακή τεχνολογία, τον οικολογικό σχεδιασμό και την έλλογη διαχείριση των φυσικών και ανθρώπινων πόρων.
Μάθετε περισσότερα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προσβλέπει στη διασφάλιση της ποιότητας των προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος, μέσω της αναβάθμισης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, της υποστήριξης του διεπιστημονικού χαρακτήρα της επιστήμης της Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης και της αναζήτησης νέων επαγγελματικών διεξόδων για τους αποφοίτους του.

Μάθετε περισσότερα

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης μπορούν να απασχοληθούν στην εκπαίδευση καθώς και σε οικονομικούς και περιβαλλοντικούς φορείς.



Δείτε τους τομείς απασχόλησης

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΕ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

Αν είστε απόφοιτος του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Βιώσιμη Ανάπτυξη" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Βιώσιμη Ανάπτυξη"

Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Εκπαίδευση και Πολιτισμός" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Εκπαίδευση και Πολιτισμός"

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΤΟ ΤΜΗΜΑ

Ολοκληρωμένη Διαχείριση Οικοσυστημάτων


 

Μεταπτυχιακό | B' εξάμηνο | 1224-ΕΞ03224

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Βιώσιμη Ανάπτυξη

Ειδίκευση:  Διαχείριση Περιβάλλοντος

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 2 

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου

Προαπαιτούμενα:--

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα αποτελεί μια εισαγωγή στη διαχείριση οικοσυστημάτων καθώς και μια επισκόπηση των αρχών πάνω στις οποίες πρέπει να βασίζονται προσπάθειες διαχείρισης οικοσυστημάτων. Με την ολοκλήρωση του παραπάνω μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να:

  • έχουν κατανοήσει την έννοια του οικοσυστήματος και του ρόλου που παίζει η επιστήμη στην πρακτική της διαχείρισης. 
  • έχουν κατανοήσει τη σημασία της κλίμακας, της αβεβαιότητας και των κοινωνικών περιορισμών στη διαχείριση οικοσυστημάτων. 
  • Έχουν αναπτύξει την απαραίτητη κριτική σκέψη και δυνατότητες σύνθεσης ώστε να είναι σε θέση να αναπτύσσουν διαχειριστικά σχέδια και να αξιολογούν υφιστάμενα.

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών 
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις 
  • Λήψη αποφάσεων 
  • Αυτόνομη εργασία 
  • Ομαδική εργασία 
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον 
  • Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών 
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων 
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον 
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής 
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Περιεχόμενο Μαθήματος

Ορισμός, ιστορική εξέλιξη της έννοιας, διαφοροποίηση από παλιότερες προσεγγίσεις, περιορισμοί στην εφαρμογή. Βασικές αρχές, βήματα υλοποίησης, σκοποί και στόχοι. Οικολογική ακεραιότητα, ευστάθεια του οικοσυστήματος, σχέση βιοποικιλότητας και οικοσυστημικής λειτουργίας, προσαρμοζόμενη διαχείριση. Θεσμικά προβλήματα. Παραδείγματα εργαλείων: ανάλυση βιωσιμότητας πληθυσμού, οικολογικοί διάδρομοι, Διαχείριση θαλάσσιων βιολογικών πόρων, θαλάσσιες προστατευόμενες περιοχές στη Μεσόγειο και στην Ελλάδα, ιχθυοπληθυσμοί. Αλιεία και διαχείριση αλιευτικών πόρων στην Ελλάδα, Κοινή Αλιευτική Πολιτική της Ε.Ε. Εναλλακτικοί τρόποι αλιευτικής διαχείρισης, διαχείριση λιμνοθαλασσών και λιμνών.

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Ναι

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 22
Εκπόνηση και παρουσιάσεις εργασιών 10 + 2
Προσωπική μελέτη 91
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Γραπτή εξέταση (5 ερωτήσεις ανάπτυξης) 85% του τελικού βαθμού, εργασία και παρουσίασή της 15% του τελικού βαθμού

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Angermeier P.L. & and Karr J.R., 1994. Biological Integrity versus Biological Diversity as Policy Directives. BioScience 44 N '94
  • Beier P. & Noss R.F., 1998. Do habitat corridors provide. connectivity? Conservation Biology 12:1241-1252.
  • Brussard P.F. et al. (1998). Ecosystem management: what is it really? Landscape and Urban Planning 40:9-20
  • Christensen N.L. et al. (1996). The report of the Ecological Society of America Committee on the scientific basis for Ecosystem Management. Ecological Applications 3:665-691.
  • De Leo, G. A., and S. Levin, 1997. The multifaceted aspects of ecosystem integrity. Conservation Ecology [online]1(1): 3. Available from the Internet. URL: http://www.consecol.org/vol1/iss1/art3
  • Grumbine R.E. (1994). What Is Ecosystem Management? Conservation Biology 8:27-38
  • Krott M. et al.. (2000). VOicing Interests and ConcErns: NATURA 2000: An ecological network in conflict with people. Forest Policy and Economics 1:357-366
  • Lavorel S. (1999). Ecological diversity and resilience of Mediterranean vegetation to disturbance. Diversity and Distributions (1999) 5, 3–13.Loreau M., 2000. Are communities saturated? On the relationship between α, β and γ diversity. Ecology Letters 3:73-76.
  • Parma, A.M. and NCEAS Working Group on Population Management (1998). What Can Adaptive Management Do for Our Fish, Forests, Food, and Biodiversity? Integrative Biology 1:16-26. 
  • Slocombe, D.S. (1998). Defining Goals and Criteria for Ecosystem-Based Management. Environmental Management 22:483–493.
  • Szaro R.C. et al. (1998). The emergence of ecosystem management as a tool for meeting people’s needs and sustaining ecosystems. Landscape and Urban Planning 40:1–7
  • Βαβίζος Γ., Ζανάκη Κ., 2001. Οικολογική θεωρία και πράξη στις περιβαλλοντικές μελέτες. Εκδ. Παπαζήση
  • Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Γενική Διεύθυνση XIV Αλιείας: Παράκτια Αλιεία: Δημοσιονομικοί πόροι και ανθρώπινο δυναμικό, αξιολόγηση.
  • Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Το μέλλον της κοινής αλιευτικής πολιτικής, I, II.
  • Η Ευρωπαϊκή αλιεία: Αριθ. 12-13: Κοινή Αλιευτική Πολιτική: μια αναγκαία μεταρρύθμιση 
  • Η Ευρωπαϊκή αλιεία: Αριθ. 16: Αναθεώρηση της ΚΑΠ: πλεύση προς την αειφορία

Ανάλυση Κύκλου Ζωής Προϊόντος


 

Μεταπτυχιακό | B' εξάμηνο | 1224-ΕΞ03223

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Βιώσιμη Ανάπτυξη

Ειδίκευση:  Διαχείριση Περιβάλλοντος

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 2 

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου

Προαπαιτούμενα:--

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά την επιτυχή παρακολούθηση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:

  • Περιγράφουν και σχεδιάζουν τον κύκλο ζωής ενός προϊόντος ή υπηρεσίας
  • Κατανοούν τις περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις που προκαλούνται από τα διαφορετικά στάδια του κύκλου ζωής
  • Αντιλαμβάνονται ζητήματα Ανάλυσης Κύκλου Ζωής και Ανάλυσης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων
  • Χειρίζονται το υπολογιστικό πρόγραμμα Simapro
  • Διαθέτουν εξειδικευμένες δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, οι οποίες απαιτούνται στην έρευνα ή/και στην καινοτομία προκειμένου να αναπτυχθούν νέες γνώσεις και διαδικασίες και να ενσωματωθούν γνώσεις από διαφορετικά πεδία
  • Εκπονούν μια μελέτη Ανάλυσης Κύκλου Ζωής προϊόντων και υπηρεσιών

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών 
  • Λήψη αποφάσεων 
  • Ομαδική εργασία 
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων 
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον 
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον 
  • Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Περιεχόμενο Μαθήματος

Γενικές αρχές ολοκληρωμένης περιβαλλοντικής διαχείρισης επιχειρήσεων και οργανισμών. Η ανάγκη για ολιστική θεώρηση στο σχεδιασμό των προϊόντων. Η Ολοκληρωμένη Πολιτική Προϊόντων (Ο.Π.Π.) της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εισαγωγή στην ανάλυση κύκλου ζωής προϊόντων. Συνοπτική ιστορική αναδρομή και αναφορά στη θεωρητική θεμελίωση της μεθοδολογίας. Κριτήρια εφαρμογής της μεθόδου. Μελέτη σκοπιμότητας της ανάλυσης και προσδοκώμενα αποτελέσματα. Καθορισμός των ορίων του υπό εξέταση συστήματος. Συλλογή αξιόπιστων στοιχείων. Ορθές παραδοχές και απλουστεύσεις για την ανάλυση του συστήματος. Σχεδιασμός και ανάπτυξη του αντιπροσωπευτικού μοντέλου ανάλυσης. Κανονικοποίηση των δεδομένων. Ανάλυση επιπτώσεων. Κατηγορίες επιπτώσεων. Κριτική αξιολόγηση και παρουσίαση των αποτελεσμάτων. Παρουσιάσεις επιλεγμένων περιπτώσεων εφαρμογής της μεθοδολογίας.

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο, Εργαστηριακές ασκήσεις με τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή, Ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση της πλατφόρμας ασύγχρονης εκπαίδευσης για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την επικοινωνία με τους φοιτητές, Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, Χρήση του υπολογιστικού προγράμματος Simapro για τη μοντελοποίηση μελετών περίπτωσης (case studies)

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 8
Εργαστηριακές ασκήσεις σε Η/Υ 16
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 72
Προετοιμασία για τις εξετάσεις 32
Σύνολο Μαθήματος 128

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η αξιολόγηση πραγματοποιείται μέσω γραπτής εξέτασης στην Ελληνική Γλώσσα. Η εξέταση περιλαμβάνει ερωτήσεις ανάπτυξης κειμένου καθώς και επίλυσης ασκήσεων. 

Οι φοιτητές με μαθησιακές δυσκολίες εξετάζονται προφορικά.

Τα κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος στο eclass καθόλη τη διάρκεια του εξαμήνου

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Lewis H. and J. Gertsakis (2001). Design+Environment. Greenleaf Publishing, pp. 41-60.
  • PENNINGTON D.W., POTTING J., FINNVEDEN G., LINDEIJER E., JOLLIET O., RYDBERG T. AND REBITZER G. (2004). A life cycle assessment: Part 2: Current impact assessment practice. Environ. Int. 30(5): 721-739.
  • REBITZER G., EKVALL T., FRISCHKNECHT R., HUNKELER D., NORRIS G., RYDBERG T., SCHMIDT W.T., SUH S., WEIDEMA B.P. AND PENNINGTON D.W. (2004) A Life cycle assessment: Part 1: Framework, goal and scope definition, inventory analysis, and applications. Environ. Int. 30(5): 701-720. 
  • Wenzel H., M. Hauschild and L. Altig (2001). Environmental assessment of products. vol. 1. Methodology, tools and case studies in product development. Kluwer Academic Publishers. pp. 37-139.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • International Journal of Life Cycle Assessment
  • Journal of Environmental Accounting and Management
  • Journal of Cleaner Production
  • Journal of Waste Management

Υπευθυνότητα και Πράσινη Επιχειρηματική Σκέψη


 

Μεταπτυχιακό | B' εξάμηνο | 1224-ΕΞ03222

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Βιώσιμη Ανάπτυξη

Ειδίκευση:  Διαχείριση Περιβάλλοντος

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 2 

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου

Προαπαιτούμενα:--

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα δίνει έμφαση στο προπαρασκευαστικό στάδιο της επιχειρηματικότητας και στον προσανατολισμό της σε επιλογές που στοχεύουν στην αειφόρο ανάπτυξη.

Με την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης για το συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να: 

  • κατανοήσουν τη σημασία της διαχείρισης αλλαγών και ανάπτυξης στρατηγικής σκέψης, προκειμένου να λαμβάνουν καλύτερες αποφάσεις σχετικά με την οργάνωση και την επικοινωνία της επιχείρησης,
  • καταγράφουν τις βασικές αρχές και τάσεις της επιχειρηματικότητας ως προς τη σχέση της με την καινοτομία, το περιβάλλον και την αειφόρο ανάπτυξη.

Γενικές Ικανότητες

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις 
  • Λήψη αποφάσεων 
  • Ομαδική εργασία 
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων 
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον 
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Περιεχόμενο Μαθήματος

Η συσχέτιση της σκέψης με την επαγγελματική επιτυχία. Σκέψη και διαδικασία κινήτρων. Διαδικασία λήψης αποφάσεων. Μοντέλα αποφάσεων. Οργανωσιακή επικοινωνία. Προβληματισμοί των Start ups. Η διαχείριση των αλλαγών και η σημασία της στο επιχειρείν. Η δεξιότητα της διαπραγμάτευσης. Μοντέλα ηγεσίας. Αρχές επιχειρηματικού σχεδίου. Ανάπτυξη στρατηγικής. Κοινωνική και περιβαλλοντική υπευθυνότητα: σημασία και ρόλος στην περίοδο της κρίσης. Η καινοτομία και η υπευθυνότητα ως μέσο ανάπτυξης των βιώσιμων επιχειρήσεων. Ο ρόλος της συνέργειας στη βιώσιμη επιχειρηματικότητα. Μελέτες περίπτωσης.

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 18
Ασκήσεις μελέτης περίπτωσης (case study) μέσα στην τάξη 6
Αυτοτελής μελέτη 45
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφικών πηγών στην ελληνική και αγγλική 56
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει: 

  • Ερωτήσεις ανάπτυξης
  • Επίλυση προβλημάτων σε σύντομη μελέτη περίπτωσης

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Anderson, D. & Ackerman-Anderson, L. (2010). Beyond Change Management: How to Achieve Breakthrough Results Through Conscious Change Leadership. 2nd ed., Wiley.
  • Babiak, K. & Trendafilova, S. (2011). CSR and environmental responsibility: Motives and pressures to adopt green management practices. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 18, 11-24. 
  • Borzaga, C. & Defourny, J. (Eds.) (2004). The Emergence of Social Enterprise. London: Routledge.
  • Εθνικό Παρατηρητήριο για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (2009). Εγχειρίδιο Δικτύων Επιχειρηματικότητας (networking) & «Συστημάτων-Συστάδων» Επιχειρήσεων (clustering). Αθήνα: ΕΟΜΜΕΧ. 
  • Groves, K., Vance, C., & Choi, D. (2011). Examining entrepreneurial cognition: An occupational analysis of balanced linear and nonlinear thinking and entrepreneurship success. Journal of Small Business Management, 49(3), 438-466. 
  • Langley, A., Smallman, C., Tsoukas, H. & Van de Ven, A.H. (2013). Process Studies of Change in Organization and Management: Unveiling Temporality, Activity, and Flow. ACAD MANAGE J., 56, 1-13.
  • Porter, M. (2000). Location, competition, and economic development: Local clusters in a global economy. Economic Development Quarterly, 14, 15-34.
  • Trott, P. (2002). Innovation management and new product development. London: Prentice Hall.

 Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Sustainable Development 
  • International Journal of Entrepreneurship and Small Business 
  • Corporate Social Responsibility and Environmental Management

Τρόφιμα και Περιβάλλον


 

Μεταπτυχιακό | B' εξάμηνο | 1224-ΕΞ03221

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Βιώσιμη Ανάπτυξη

Ειδίκευση:  Διαχείριση Περιβάλλοντος

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 2 

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου

Προαπαιτούμενα:--

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Θα εξεταστούν σε βάθος θέματα που αφορούν την βιώσιμη κατανάλωση, την πολιτική και ηθική των τροφίμων και την σύγχρονη επισιτιστική κρίση σε σχέση με το περιβάλλον, καθώς επίσης και θέματα που αφορούν την ασφάλεια των τροφίμων.

Με την ολοκλήρωση του παραπάνω μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να:

  • έχουν εξοικειωθεί με τις αρχές της  βιώσιμης γεωργίας και διατροφής και να έχουν κατανοήσει τις βαθύτερες σχέσεις μεταξύ της παραγωγής τροφίμων,  του κύκλου ζωής των τροφίμων, ηθικής των τροφίμων και των επιπτώσεων τους στο περιβάλλον και στην υγεία.
  • έχουν αναπτύξει γνωστικές δεξιότητες στην ανεύρεση και κατανόηση της σύγχρονης επιστημονικής βιβλιογραφίας σε θέματα βιώσιμης γεωργία και διατροφής και των επιπτώσεων του συγχρόνου τρόπου διατροφής στην υγεία
  • έχουν επεξεργαστεί τις δυνατότητες αξιοποίησης του διατροφικού πολιτισμού με στόχο την αειφόρο ανάπτυξη, σε πολλά επίπεδα, της σύγχρονης κοινωνίας. 

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον 
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου 
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής 
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Περιεχόμενο Μαθήματος

Εισαγωγή στη Γεωργία, Ανθρωπολογία της Διατροφής και Σύγχρονα Συστήματα Τροφίμων, Ιστορική Αναδρομή στην Προέλευση & Παραγωγή της Τροφής, Παγκόσμια Επισιτιστική Κρίση: αιτίες και αντιμετώπιση, Βιώσιμη Κατανάλωση και Οικολογικό Αποτύπωμα Τροφίμων, Ηθική και Ασφάλεια των Τροφίμων, Δημόσια Υγεία και Διατροφικά Σκάνδαλα, Ολοκληρωμένη Διαχείριση Καλλιεργειών, Βιολογική Γεωργία.

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Ναι

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 22
Ασκήσεις σε μικρές ομάδες, μέσα στην αίθουσα 2
Προσωπική μελέτη 101
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:
Γραπτή εξέταση (5 ερωτήσεις ανάπτυξης, από τις οποίες επιλέγονται οι 3 ερωτήσεις).

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Αντωνία-Λήδα Ματάλα (2008) Ανθρωπολογία της Διατροφής, Εκδόσεις Παπαζήση. 
  • Lawrence, Geoffrey, Lyons, Kristen, Wallington, Tabatha (2010) Food, security, nutrition and sustainability London ; New York : Earthscan
  • Αντωνία-Λήδα Ματάλα & Αστέριος Χουλιάρας (2005) Η Διατροφή στον 21ο αιώνα: Γεωγραφίες της Αφθονίας και της Στέρησης, Εκδόσεις Παπαζήση.
  • Montanari Massimo (1997) Πείνα και Αφθονία στην Ευρώπη, Ελληνικά Γράμματα.
  • Mennell Stephen, Murcott Anne & van Otterloo Anneke H (1994) The Sociology of Food: Eating, Diet & Culture, SAGE Publications.
  • Panter-Brick Catherine, Layton Robert H & Rowley-Conwy Peter (2001) Hunter-Gatherers: An Interdisciplinary Perspective, Cambridge University Press.
  •  Southgate , Douglas DeWitt- Graham , Douglas H., Tweeten , Luther G. (2005) The World Food Economy, Blackwell Science
  • Gliessman S.R. (1998) Agroecology Ecological Processes in Sustainable Agriculture, Ann Arbor Press
  • Perry, J.N. (1995) Regenerating Agriculture Policies and Practice for Sustainability ad Self Reliance, Joseph Henry Press

 Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Ecology of Food & Nutrition
  • Journal of Hunger & Environmental Nutrition 
  • Journal of Food, Agriculture & the Environment
  • Sustainable Production & Consumption
  • International Journal of Food System Dynamics

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Π.Μ.Σ. Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις:

- Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

- Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

- Πολιτισμική Αγωγή

Π.Μ.Σ. Βιώσιμη Ανάπτυξη

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις: 

- Τοπική Ανάπτυξη

- Διαχείριση Περιβάλλοντος

- Αγωγή Καταναλωτή

© 2021 ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ -Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης. All Rights Reserved.
Photos by Freepik