ΣΤΟΧΟΙ

Η προώθηση της επιστημονικής γνώσης και έρευνας για την ποιοτικοποίηση της βιώσιμης διαβίωσης των ατόμων, των οικογενειών και των ανθρωπίνων κοινοτήτων αλλά και τη διαχείριση του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος.

Μάθετε περισσότερα

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η οργανωμένη μελέτη θεμάτων που αφορούν στην εξέλιξη του θεσμού της οικογένειας ως μικροκοινωνίας και στην αλληλεπίδρασή της με το πολιτισμικό περιβάλλον, τον καταναλωτή, τις διατροφικές συνήθειές του, την αγωγή υγείας, τη σύγχρονη οικιακή τεχνολογία, τον οικολογικό σχεδιασμό και την έλλογη διαχείριση των φυσικών και ανθρώπινων πόρων.
Μάθετε περισσότερα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προσβλέπει στη διασφάλιση της ποιότητας των προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος, μέσω της αναβάθμισης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, της υποστήριξης του διεπιστημονικού χαρακτήρα της επιστήμης της Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης και της αναζήτησης νέων επαγγελματικών διεξόδων για τους αποφοίτους του.

Μάθετε περισσότερα

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης μπορούν να απασχοληθούν στην εκπαίδευση καθώς και σε οικονομικούς και περιβαλλοντικούς φορείς.



Δείτε τους τομείς απασχόλησης

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΕ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

Αν είστε απόφοιτος του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Βιώσιμη Ανάπτυξη" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Βιώσιμη Ανάπτυξη"

Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Εκπαίδευση και Πολιτισμός" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Εκπαίδευση και Πολιτισμός"

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΤΟ ΤΜΗΜΑ

Εισαγωγή στη Χρηματοοικονομική Ανάλυση


 

Προπτυχιακό | 5ο εξάμηνο | Επιλογής | ΟΚ1300

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου)

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνικά και Αγγλικά για τους Erasmus Φοιτητές

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Χρηματοοικονομική λειτουργία. Χρηματοοικονομικό περιβάλλον. Ανάλυση χρηματοοικονομικών δεικτών. Επιδράσεις της μεταβολής του επιπέδου τιμών. Πρόβλεψη χρηματοδοτικών αναγκών. Χρηματοοικονομικός προγραμματισμός και έλεγχος. Τεχνικές προϋπολογισμού των δαπανών κεφαλαίου. Κίνδυνος και απόδοση επενδύσεων. Πληθωριστικές πιέσεις και επενδύσεις. Χρηματοοικονομική δομή και χρήση μόχλευσης. Κόστος κεφαλαίου. Πολιτική μερισμάτων. Χρηματοδότηση με κοινές μετοχές, δανειακά κεφάλαια και προνομιούχες μετοχές. Διεθνείς κεφαλαιαγορές.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Tο συνεχώς μεταβαλλόμενο οικονομικό περιβάλλον και ο διεθνής ανταγωνισμός απαιτούν ένα καλά εκπαιδευμένο και εξειδικευμένο προσωπικό σε χρηματοοικονομικά ζητήματα. Τα στελέχη πάνω σε χρηματοοικονομικά θέματα πρέπει να είναι καλά προετοιμασμένα και να χειρίζονται με αποτελεσματικό τρόπο τα χρηματοοικονομικά εργαλεία έτσι ώστε να μπορούν να προσαρμόζονται στις εκάστοτε συνθήκες αλλά και να αντιμετωπίζουν με αποτελεσματικό τρόπο τα όποια προβλήματα μπορούν να προκύψουν. Το μάθημα αποσκοπεί στον προσδιορισμό των σημαντικών ευθυνών των χρηματοοικονομικών στελεχών, των πιθανών προβλημάτων και των προσεγγίσεων σε στρατηγικές για μία αποτελεσματική και σωστότερη λήψη αποφάσεων.

Γενικές Ικανότητες

  • Λήψη Αποφάσεων
  • Ηγεσία
  • Ομαδική Εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Νέες και Καινοτόμες Ιδέες (Δεξιότητες Καινοτομίας)
  • Δημιουργικότητα
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση έργων

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Ναι

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 35
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 50
Ασκήσεις 40
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η εξέταση του μαθήματος γίνεται είτε με γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου είτε διαμέσου δύο γραπτών προόδων κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Οι γραπτές πρόοδοι είναι προαιρετικές και απαλλακτικές εφόσον οι φοιτητές/τριες έχουν λάβει προβιβάσιμο βαθμό (τουλάχιστον 5) και στις δύο προόδους. Σημειώνεται ότι προκειμένου οι φοιτητές να συμμετέχουν στη δεύτερη γραπτή πρόοδο θα πρέπει να έχουν λάβει τουλάχιστον βαθμό 5 την πρώτη πρόοδο. Σε περίπτωση που κάποιος/α φοιτητής/τρια δεν λάβει προβιβάσιμο βαθμό στην πρώτη πρόοδο τότε δε συμμετέχει στη δεύτερη και συμμετέχει στις γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου. Οι ημερομηνίες που διεξάγονται οι γραπτές πρόοδοι ανακοινώνονται από τη διδάσκουσα.

Η μέθοδος αξιολόγησης μπορεί να είναι είτε ανάπτυξη θεμάτων και ερωτήσεις κρίσεως είτε προτάσεις όπου οι φοιτητές καλούνται να απαντήσουν εάν η κάθε μία από αυτές είναι σωστή ή λανθασμένη.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Αρτίκης Π. Γ. (2013). Χρηματοοικονομική Διοίκηση. Αποφάσεις Χρηματοδοτήσεων. Αθήνα: Εκδόσεις Φαίδιμος.
  • Αρτίκης Π. Γ. (2013). Χρηματοοικονομική Διοίκηση. Αποφάσεις Επενδύσεων. Αθήνα: Εκδόσεις Φαίδιμος.

Λογιστική Ι


 

Προπτυχιακό | 5ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΟΚ3001

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου)

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

  • Έννοια και σκοποί της Λογιστικής.
  • Λογιστικέςεκθέσεις και λογιστικές καταστάσεις.
  • Ισολογισμός.
  • Κατάσταση αποτελεσμάτων χρήσεως.
  • Χαρακτηριστικά λογιστικών καταστάσεων.
  • Καταχώρηση λογιστικών γεγονότων.
  • Καταχώρηση λογιστικών γεγονότων στους λογαριασμούς.
  • Καταχώρηση λογιστικών γεγονότων στο ημερολόγιο.
  • Ισοζύγιο γενικού καθολικού.
  • Βασικές λογιστικές αρχές.
  • Έννοια και κατηγορίες παγίων στοιχείων.
  • Μέθοδοι υπολογισμού αποσβέσεων.
  • Λογιστική παρουσίαση αποσβέσεων.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • Γνώση Γενικής Λογιστικής στη σύγχρονη Οικονομική Επιστήμη
  • Κατανόηση χρήσης και εννοιών της Χρηματοοικονομικής λογιστικής
  • Λογιστική μοντελοποίηση υποδειγμάτων

Γενικές Ικανότητες

  • Αυτόνομη Εργασία
  • Ομαδική Εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Στην τάξη

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών:

  • Χρήση powerpoint στη διδασκαλία
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 26
Συγγραφή εργασίας 20
Αυτοτελής μελέτη 40
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις κρίσεως σύντομης απάντησης
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Γραπτή εργασία (20%)

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Παπαδέας, Π. Β. (2015), Λογιστικά Αρχεία – Βιβλία και Στοιχεία (ΚΦΑΣ) με ΦΠΑ και ΕΛΠ, Αθήνα.
  • Βασιλείου, Δ. και Ηρειώτης, Ν. (2009), Αρχές Χρηματοοικονομικής Λογιστικής, Εκδόσεις Rosili, Αθήνα.
  • Ναούμ Χ. (1994), Εισαγωγή στη Χρηματοοικονομική Λογιστική, Αθήνα.
  • Καζαντζής, Χ. και Σώρρος, Ι. (2005), Προβλήματα και Εφαρμογές Χρηματοοικονομικής Λογιστικής, Πειραιάς.
  • Πομόνης Ν. (2004), Λογιστική, Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα.

Εφοδιαστική και Εξυπηρέτηση Πελατών στο Νέο Οικονομικό Περιβάλλον


 

Προπτυχιακό | 5ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΟΚ1901

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου)

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

  • Bασικές Έννοιες της Εφοδιαστικής Αλυσίδας
  • Iστορική επισκόπηση της ανάπτυξης της Εφοδιαστικής
  • Στοιχεία και Συνιστώσες της Διαχείρισης της Εφοδιαστικής
  • Συνεισφορά Εφοδιαστικής στην Οικιακή Οικονομία : η Aξία του Kαταναλωτή στην Αλυσίδα Παραγωγή – Διακίνηση Αγαθών
  • Έννοιες Εξυπηρέτησης Πελατών
  • Πολιτικές Εξυπηρέτησης Πελατών
  • Εμπορικό και Φυσικό Κανάλι Διακίνησης
  • Ανάθεση Υπηρεσιών σε τρίτους (outsourcing)
  • Επιλογή Προμηθευτών
  • Σύγχρονη Διαχείριση Αποθεμάτων
  • Πληροφοριακή Τεχνολογία και Εφοδιαστική Αλυσίδα
  • Κόστος και Έλεγχος Αποδοτικότητας Δικτύων Διανομής

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση των αρχών της Εφοδιαστικής και της Εξυπηρέτησης των Πελατών, με ανάλυση στα θέματα οργάνωσης της φυσικής ροής των αγαθών από τον τόπο παραγωγής στα νοικοκυριά στο πλαίσιο της ποιοτικής τους εξυπηρέτησης, σε όρους χρόνου και ποιότητας αγαθών και υπηρεσιών. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

  • πληροφορηθεί για το περιεχόμενο της εφοδιαστικής αλυσίδας σε σχέση με τους καταναλωτές και την ποιότητα ζωής τους
  • αναγνωρίζει τη σημασία των Logistics στο σύγχρονο επιχειρηματικό γίγνεσθαι
  • γνωρίζει τους γενικούς και επιμέρους στόχους της εφοδιαστικής
  • αναγνωρίζει τις διάφορες λειτουργίες του κυκλώματος εφοδιασμού και τα βασικά σημεία αλληλεξάρτησης τους
  • κατανοεί τη διαφορά του φυσικού με το εμπορικό κανάλι διακίνησης, αλλά και τη σημασία συνεργασίας και συντονισμού τους
  • μάθει για τις ιδιαιτερότητες στις διαδικασίες μεταφοράς και αποθήκευσης
  • αντιλαμβάνεται την έννοια και σημασία του αποθέματος και να γνωρίζει τις βασικές αρχές και πρακτικές αγορών
  • γνωρίζει την έννοια της ιχνηλασιμότητας στην εφοδιαστική αλυσίδα, τα είδη και υλικά συσκευασίας τροφίμων και τις (δυνητικές) πληροφορίες πάνω σε αυτές
  • κατανοεί την άρρηκτη σχέση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας με την Ποιοτική Εξυπηρέτηση των πελατών
  • αντιλαμβάνεται τη σημασία της Πολιτικής Εξυπηρέτησης των Πελατών και τις σχετικές πρακτικές των επιχειρήσεων.

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο στην τάξη

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 30
Διαδραστική διδασκαλία-αλληλεπίδραση 20
Ομαδική εργασία σε μελέτη περίπτωσης 20
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 10
Αυτόνομη/μη καθοδηγούμενη μελέτη 45
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική
Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει

  • θέματα ανάπτυξης βασιζόμενα στις διάφορες θεωρίες
  • κριτική ανάλυση σε μελέτες περίπτωσης μέσω της μελέτης έγκυρων εκπαιδευτικών πηγών που σχετίζονται άμεσα με τις διδακτικές ενότητες που μελετήθηκαν στο πλαίσιο διδασκαλίας του μαθήματος.

Τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης των γραπτών απαντήσεων των φοιτητών/τριών είναι:

  • Oρθότητα και επιστημονική τεκμηρίωση απαντήσεων
  • Ικανότητα ορθής αξιοποίησης και χρήσης εννοιών και όρων που μελετήθηκαν στο πλαίσιο διδασκαλίας του μαθήματος
  • Κριτική και συνθετική ικανότητα ως προς την εξέταση των προσφερόμενων πηγών
  • Εκφραστική ικανότητα, σαφήνεια και περιεκτικότητα απαντήσεων
  • Οργάνωση σκέψης-Δομή γραπτού λόγου

Όλα τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης καθ΄ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
  • Μαλινδρέτος, Γ. (2015), Εφοδιαστική Αλυσίδα, Logistics και Εξυπηρέτηση Πελατών, Κάλλιπος, ISBN 978-960-603-486-2
  • Σιφνιώτης, K. (1997). Logistics Management, Θεωρία και Πράξη, Αθήνα: Eκδόσεις Σταμούλη.
  • Chopra, S. and Meindl, P. (2001), Supply Chain Management: Strategy, Planning, and Organization., Prentice-Hall Inc. New Jersey, USA. ISBN 0-13026465-2
  • Christopher, M. (1998), Logistics and Supply Chain Management: Creating Value-Adding Networks, Second Edition. Prentice Hall – Financial Times-Pearson Education Ltd. ISBN-13: 978-0-273-681176-2
  • Lambert, D. (2004),The Eight Essential Supply Chain Management Processes. Supply Chain Management Review
  • Roberts C.M. (2006), Radio Frequency identification (RFID), Computers and security, Vol 25, p. 18-26
  • Rushton, A. & Oxley, J. (1998), Handbook of Logistics and Distribution Management, Cranfield Institute of Technology, London: Kogan Page Ltd. ISBN 0 74 94 0588-
- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
  • Journal of Business Logistics
  • The International Journal of Logistics Management
  • Logistics Research

Επικοινωνία και Μάθηση στη Σχολική Τάξη


 

Προπτυχιακό | 5ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΓΕ4301

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Η ανάπτυξη της σκέψης και της επικοινωνίας στα παιδιά και τους εφήβους, η σχέση ανάμεσα στην κατανόηση του νου, τη γλώσσα και την επικοινωνία, η «Θεωρία του Νου» και το εμπειρικό παράδειγμα της αναφορικής επικοινωνίας, δεξιότητες ομιλίας και ακρόασης, τύποι προφορικών και γραπτών μηνυμάτων, ερμηνευτικές θεωρίες για την ανάπτυξη της κοινωνικής κατανόησης και του ελέγχου της κατανόησης, επίδραση της εκμάθησης του γραπτού λόγου στην ικανότητα επικοινωνίας, το σχολείο και η οικογένεια ως σημαντικά περιβάλλοντα ανάπτυξης της σκέψης, της γλώσσας και της επικοινωνίας, διαπροσωπικές σχέσεις στο σχολικό περιβάλλον. Κοινωνική κατανόηση και επικοινωνία σε μαθητικούς πληθυσμούς με μαθησιακές δυσκολίες (π.χ. παιδιά με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού, παιδιά με κώφωση/βαρηκοΐα) και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα αποσκοπεί στο να συμβάλει στην ανάπτυξη της γνώσης και κατανόησης γύρω από τη φύση και το ρόλο της επικοινωνίας στη διαδικασία μάθησης στο σχολικό περιβάλλον. Με την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης για το συγκεκριμένο μάθημα οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να:

  • αναγνωρίζουν και να περιγράφουν τις βασικές αρχές των θεωρητικών προσεγγίσεων που διασαφηνίζουν εννοιολογικά την επικοινωνία και την κοινωνική κατανόηση κατά τη σχολική ηλικία
  • διακρίνουν και να εξηγούν τους γνωστικούς, γλωσσικούς, κοινωνικούς και ψυχοσυναισθηματικούς παράγοντες που επιδρούν στην ανάπτυξη της κατανόησης του νου και της επικοινωνίας στα παιδιά
  • εξετάζουν και να αξιολογούν τις διάφορες μορφές λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας που αναπτύσσονται κατά τη μαθησιακή διαδικασία
  • αναγνωρίζουν και να εκτιμούν το ρόλο της νοητικής ανάπτυξης, του γραπτού λόγου καθώς και της μεταγνώσης στην ανάπτυξη της επικοινωνίας
  • εξετάζουν και να αξιολογούν κριτικά εμπειρικά ευρήματα που αφορούν στην επικοινωνία ανάμεσα στο δάσκαλο, το γονέα και το μαθητή
  • αναγνωρίζουν και να αξιολογούν τις επιπτώσεις των δυσκολιών στην επικοινωνία για την κοινωνική προσαρμογή των παιδιών και εφήβων
  • συνεργάζονται και να συμβάλουν ουσιαστικά στο πλαίσιο ομαδικών δραστηριοτήτων
  • διαχειρίζονται εποικοδομητικά την αυτοτελή μελέτη μέσα από τη χρήση των πολλαπλών πηγών πληροφόρησης

Γενικές Ικανότητες

  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο, προβολή εκπαιδευτικών ταινιών, βιωματικές ασκήσεις σε μικρές ομάδες, μελέτες περίπτωσης, μελέτη και επεξεργασία βασικής επιστημονικής αρθρογραφίας.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 26
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 22
Συγγραφή εργασίας / εργασιών 20
Ομαδική- βιωματική άσκηση στο πλαίσιο μελέτης περίπτωσης 13
Αυτοτελής μελέτη 40
Αυτοτελής μελέτη 40
Εξατομικευμένη καθοδήγηση και συμβουλευτική 4
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η γλώσσα αξιολόγησης των φοιτητών στο πλαίσιο του μαθήματος είναι η Ελληνική, ενώ για τους φοιτητές Erasmus η γλώσσα αξιολόγησης είναι η Αγγλική. Οι φοιτητές αξιολογούνται με (α) γραπτή εξέταση (100% του τελικού βαθμού) ή (β) γραπτή εξέταση (80% του τελικού βαθμού) και εργασία (20% του τελικού βαθμού). Οι φοιτητές Erasmus αξιολογούνται με εργασία (100% του τελικού βαθμού). Η γραπτή εξέταση περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών και ερωτήσεις σύντομης απάντησης που αναφέρονται είτε στη θεωρία είτε σε μελέτες περίπτωσης. Η εργασία περιλαμβάνει σύντομη γραπτή αναφορά 600 έως 800 λέξεων και προφορική παρουσίαση στην τάξη επιστημονικού άρθρου σχετικού με το περιεχόμενο του μαθήματος. Η εργασία για τους φοιτητές Erasmus περιλαμβάνει σύντομη γραπτή βιβλιογραφική ανασκόπηση 3000- 3500 λέξεων θέματος δικής τους επιλογής από προτεινόμενα θέματα από το χώρο της ψυχολογίας της μάθησης και της επικοινωνίας καθώς και προφορική παρουσίαση στην τάξη. Οι μέθοδοι και τα κριτήρια αξιολόγησης των φοιτητών αναφέρονται αναλυτικά στην ηλεκτρονική τάξη του μαθήματος στην οποία έχουν πρόσβαση όλοι οι φοιτητές.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

-Προτεινόμενη βιβλιογραφία:
  • Μαριδάκη-Κασσωτάκη, Αικ. (1999). Σύγχρονες απόψεις για τη σκέψη του παιδιού. Αθήνα: Γρηγόρης.
  • Donaldson, M. (1991). Η σκέψη των παιδιών. Αθήνα: Gutenberg.
  • Mitchell, P. (1996). Η κατανόηση του νου στην παιδική ηλικία. Αθήνα: Τυπωθήτω.
  • Siegler, R. S. (2002). Πώς σκέφτονται τα παιδιά. Αθήνα: Gutenberg.
-Προτεινόμενη βιβλιογραφία για φοιτητές Erasmus
  • Bartsch, K. & Wellman, H. M. (1995). Children talk about the mind. NY: Oxford University Press.
  • Wood, D. (1998). How children think and learn: the social contexts of cognitive development. Oxford: Blackwell.
  • Mitchell, P. (1996). Acquiring a conception of mind. UK: Psychology Press.
  • Siegler, R. S. (1998). Children’s thinking. NJ: Prentice-Hall.
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά
  • Ψυχολογία
  • Προσχολική & Σχολική Εκπαίδευση
  • Επιστήμες Αγωγής
  • Παιδαγωγική Επιθεώρηση
  • Έρευνα στην Εκπαίδευση
  • Διάλογοι! Θεωρία & Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης
  • Επιθεώρηση Συμβουλευτικής & Προσανατολισμού
  • Παιδαγωγικός Λόγος

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Π.Μ.Σ. Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις:

- Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

- Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

- Πολιτισμική Αγωγή

Π.Μ.Σ. Βιώσιμη Ανάπτυξη

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις: 

- Τοπική Ανάπτυξη

- Διαχείριση Περιβάλλοντος

- Αγωγή Καταναλωτή

© 2021 ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ -Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης. All Rights Reserved.
Photos by Freepik