ΣΤΟΧΟΙ

Η προώθηση της επιστημονικής γνώσης και έρευνας για την ποιοτικοποίηση της βιώσιμης διαβίωσης των ατόμων, των οικογενειών και των ανθρωπίνων κοινοτήτων αλλά και τη διαχείριση του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος.

Μάθετε περισσότερα

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η οργανωμένη μελέτη θεμάτων που αφορούν στην εξέλιξη του θεσμού της οικογένειας ως μικροκοινωνίας και στην αλληλεπίδρασή της με το πολιτισμικό περιβάλλον, τον καταναλωτή, τις διατροφικές συνήθειές του, την αγωγή υγείας, τη σύγχρονη οικιακή τεχνολογία, τον οικολογικό σχεδιασμό και την έλλογη διαχείριση των φυσικών και ανθρώπινων πόρων.
Μάθετε περισσότερα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προσβλέπει στη διασφάλιση της ποιότητας των προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος, μέσω της αναβάθμισης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, της υποστήριξης του διεπιστημονικού χαρακτήρα της επιστήμης της Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης και της αναζήτησης νέων επαγγελματικών διεξόδων για τους αποφοίτους του.

Μάθετε περισσότερα

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης μπορούν να απασχοληθούν στην εκπαίδευση καθώς και σε οικονομικούς και περιβαλλοντικούς φορείς.



Δείτε τους τομείς απασχόλησης

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΤΟ ΤΜΗΜΑ

Χωροταξία και Επιχειρηματικό Περιβάλλον


 

Προπτυχιακό | 5ο εξάμηνο | Επιλογής | ΟΚ4700

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου)

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

Περιγραφή

Ανάλυση των εννοιών της Χωροταξίας και της Επιχειρηματικότητας. Χωροταξία και Περιβάλλον. Ιστορική επισκόπηση θεωριών επιλογής του τόπου εγκατάστασης. Χωρική διάρθρωση και οργάνωση της αστικής και περιφερειακής οικονομίας. Χωρική κατανομή των οικιστικών μονάδων και οι μεταξύ τους σχέσεις και ανταλλαγές. Αστική και Περιφερειακή μεγέθυνση και ανάπτυξη. Μικροοικονομική ανάλυση του τόπου εγκατάστασης της οικονομικής μονάδας (επιχείρηση, νοικοκυριό). Διερεύνηση των χωροταξικών προβλημάτων. Οικονομική Δραστηριότητα και Περιβάλλον. Θεσμικό Πλαίσιο προστασίας του περιβάλλοντος από τις επιχειρήσεις. Παγκοσμιοποίηση και τάσεις χωροθέτησης πολυεθνικών επιχειρήσεων. Τεχνολογία, καινοτομία και χώρος. Χωροθέτηση βιομηχανικών περιοχών: διεθνής εμπειρία και Ελλάδα.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος είναι να αναδείξει τη σημασία του χώρου στην ανάλυση της οικονομικής συμπεριφοράς παραγωγών, καταναλωτών και επιχειρήσεων καθώς και τη σημασία του περιβάλλοντος και της ποιότητάς του. Το περιεχόμενο των μαθημάτων αφορά θεωρητικά υποδείγματα και εμπειρικά παραδείγματα χωροταξίας και Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος.
Επιπρόσθετα, στόχος είναι να καταστούν οι φοιτητές ικανοί να μπορούν να ερευνήσουν περαιτέρω και να παρουσιάσουν τα εν λόγω θέματα. Με την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης για το συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να:

  • Ορίζουν την έννοια και το περιεχόμενο της Χωροταξίας και του Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος.
  • Περιγράφουν και αναλύουν τις νέες τάσεις και τα πρότυπα που διαμορφώνονται στην Ευρώπη και στον κόσμο σε ό,τι αφορά θέματα της Χωροταξίας και του Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος.
  • Γνωρίζουν τις βασικές ενέργειες για την οργάνωση μιας δράσης που θα στοχεύει στη βελτιστη χρήση της Χωροταξίας για την ανάπτυξη του Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος.

Γενικές Ικανότητες

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Διαχείριση αλλαγών
  • Σεβασμός στο φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 35
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 50
Ασκήσεις 40
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

  • Παράδοση εργασιών
  • Γραπτή εξέταση με ερωτήσεις στο τέλος του εξαμήνου

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
  • McCann Ph. ed. (2002), Industrial Location Economics, Edward Elgar.
  • Κώττης Γ. (1976), Μικροοικονομική του Τόπου Εγκατάστασης, Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα.
  • Σκούντζος Θ. (1993), Περιφερειακή Οικονομική Ανάλυση και Πολιτική, Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα.
  • Armstrong H. & J. Taylor (2000), Regional Economics and Policy, ed. Blackwell, Massachusetts.
  • Λαμπριανίδης Λ. (2001), Οικονομική Γεωγραφία, Εκδόσεις Πατάκη, Αθήνα
  • Dicken P. & Lloyd P. (1990) Location in Space: Theoretical perspectives in Economic Geography,Harper Collins.

Ειδικά Θέματα Διατροφής


 

Προπτυχιακό | 5ο εξάμηνο | Επιλογής | ΙΑ0101

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου)

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

  • Αρχές διατροφικής επιδημιολογίας.
  • Παχυσαρκία: Τροποποίηση της δίαιτας. Ειδικές δίαιτες απώλειας βάρους.
  • Στεφανιαία νόσος
  • Διαβήτης
  • Καρκίνος
  • Γαστρεντερικές παθήσεις
  • Oστεοπόρωση
  • Διατροφή και Πολιτισμός
  • Σχεδιασμός ερευνητικού πρωτοκόλλου
  • Μελέτη και ανάλυση μιας διατροφικής πειραματικής μελέτης
  • Λειτουργικά τρόφιμα

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το συγκεκριμένο μάθημα θα επικεντρωθεί στη σημασία της σωστής διαιτητικής αγωγής για την πρόληψη ορισμένων χρόνιων παθήσεων, οι οποίες αποτελούν σημαντικές αιτίες νοσηρότητας και θνησιμότητας στη χώρα μας. Επίσης, θα δοθεί έμφαση σε θέματα διατροφής, τρόπου ζωής και δημόσιας υγείας. Μετά από την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης του συγκεκριμένου μαθήματος, ο φοιτητής ή η φοιτήτρια θα:

  • έχει κατανοήσει τη σημασία της σωστής διατροφής στην πρόληψη και αντιμετώπιση σημαντικών χρόνιων εκφυλιστικών παθήσεων
  • έχει εξοικειωθεί με τις αρχές της διατροφικής επιδημιολογίας
  • έχει αναπτύξει γνωστικές δεξιότητες που συντελούν στη βαθύτερη κατανόηση επιστημονικών εργασιών που έχουν δημοσιευτεί σε περιοδικά με κριτές.

Γενικές Ικανότητες

  • Αυτόνομη Εργασία
  • Ομαδική Εργασία
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών:

  • Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία.

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 30
Ασκήσεις σε μικρές ομάδες μέσα στη αίθουσα 9
Αυτοτελής μελέτη 60
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφικών πηγών στα ελληνικά και στα αγγλικά 26
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η εξέταση του μαθήματος γίνεται με τελική γραπτή εξέταση (ερωτήσεις ανάπτυξης). Η μέθοδος αξιολόγησης γίνεται γνωστή στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης καθ΄ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
  • Gibney, M.J. (2010). Διατροφή και Δημόσια Υγεία, Επιμέλεια Γ. Μανιός, Β. Κωσταρέλλη & Ε. Πολυχρονόπουλος, Εκδόσεις Παρισιάνου, Αθήνα (υπό έκδοση).
  • Μανιός, Ι. (2007). Διατροφική Αγωγή: Θεωρίες και Μοντέλα Αγωγής και Προαγωγής της Υγείας, Ιατρικές Εκδόσεις Πασχαλίδης, Αθήνα.
  • Ζαμπέλας, Α. (2006). Κλινική Διαιτολογία και Διατροφή, Τόμος 1 και 2, Ιατρικές Εκδόσεις Πασχαλίδης, Αθήνα.
  • Garrow, J. S., James, W.P.T. & Ralph, A. (2000). Human Nutrition and Dietetics, 10th ed., Churchill Livingstone.
  • Karlson, P., Gerok, W. & Grob, W. (1989). Κλινική Παθολογική Βιοχημεία, Εκδόσεις Λίτσας, Αθήνα.
  • Thomas, B. (2001). Manual of Dietetic Practice, 3rd ed., Blackwell Science.
  • Department of Health (1991). Dietary Reference Values for Food Energy and Nutrients for the United Kingdom. Report on Health and Social Subjects No. 41. HMSO.
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
  • Journal of Nutrition & Dietetics
  • Journal of Nutrition Education & Behavior
  • Επιθεώρηση Διατροφής Διαιτολογίας
  • British Journal of Nutrition

Μαθήματα Ανθρωποοικολογίας


 

Προπτυχιακό | 5ο εξάμηνο | Επιλογής | ΓΕ3500

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου)

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Εισαγωγή στην Ανθρωποοικολογία. Αρχές οικοσυστημικής οικολογίας. Οικοσυστημικά αγαθά και υπηρεσίες. Αλληλεπίδραση κοινωνίας και οικοσυστημάτων. Αντιλήψεις για τη φύση. Παραγωγή τροφής. Οικολογικό αποτύπωμα. Βιώσιμη κατανάλωση. Ηθική διαβίωση. Τοπικοί φορείς και βιωσιμότητα. Θέματα φύλου και ισότητας. Εκπαίδευση για τη βιωσιμότητα.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά από την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης ο φοιτητής ή η φοιτήτρια θα:

  • έχει εξοικειωθεί με πτυχές της Ανθρωποοικολογίας.
  • κατέχει διεπιστημονική κατανόηση της άρρηκτης αλληλεπίδρασης μεταξύ των ανθρώπινων κοινωνιών και του φυσικού περιβάλλοντος καθώς και του ρόλου της στη βιώσιμη ανάπτυξη
  • διαθέτει δυνατότητα ερευνητικής εμβάθυνσης σε θέματα σχετικά με το αντικείμενο των σπουδών του Τμήματος.

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών:

  • Χρήση ψηφιακών διαφανειών στις διαλέξεις
  • Πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης
  • Δυνατότητα ηλεκτρονικής επικοινωνίας με φοιτητές/φοιτήτριες

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 35
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 50
Ασκήσεις 40
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η αξιολόγηση της επίδοσης των φοιτητών/τριών βασίζεται:

  • Σε υποχρεωτική γραπτή εξέταση που αντιστοιχεί στο 40% της τελικής συνολικής βαθμολογίας και λαμβάνει χώρα μετά την ολοκλήρωση της διδακτικής περιόδου και αποτελείται από τρεις ερωτήσεις ανάπτυξης
  • Σε υποχρεωτική εκπόνηση γραπτής εργασίας από τους φοιτητές/τριες, που βασίζεται σε συστηματική και οργανωμένη βιβλιογραφική ανασκόπηση, της οποίας η βαθμολογία αντιστοιχεί στο 60 % του τελικού συνολικού βαθμού.

Τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης των γραπτών εργασιών των φοιτητών/τριών είναι:

  • η αποδεδειγμένη ευρεία χρήση βιβλιογραφικών πηγών και δεδομένων που σχετίζονται με το υπό εξέταση θέμα
  • η κριτική ανάλυση πρόσφατης βιβλιογραφίας – κατανόηση, ερμηνεία σύγκριση και παρουσίαση των βιβλιογραφικών και ερευνητικών δεδομένων
  • η πληρότητα των συμπερασμάτωνκαι προτάσεων
  • η ορθότητα της καταγραφήςτων βιβλιογραφικών αναφορών (references) τόσο στο σώμα όσο και στο τέλος της εργασίας
  • η γενική δόμηση και μορφή της εργασίας (ενότητες, παραγραφοποίηση, σχήματα, πίνακες
  • η σαφήνεια του γραπτού λόγου

Όλα τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης καθ΄ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
  • ΦΛΟΓΑΪΤΗ, Ε. (2011) ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ, ΠΕΔΙΟ Α.Ε.
  • J. BLONDEL, J. ARONSON, J. BODIOU, G. BOEUF (2014), Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ: ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ, ΠΑΡΙΣΙΑΝΟΥ Α.Ε.
  • Lawrence, R.J. (2003). Human Ecology and its applications, Landscape and Urban Planning, 65, pp. 31-40.
  • Dobson, A., Lodge, D., Alder, J., Cumming, G.S., Keymer, J., McGlade, J., Mooney, H., Rusak, J.A., Sala, O., Wolters, V., Wall, D., Winfree, R., Xenopoulos, M.A. (2006). Habitat loss, trophic collapse, and the decline of ecosystem services. Ecology, 87: 1915–1924.
  • Wallace, K.J. (2007). Classification of ecosystem services: Problems and solutions. Biological Conservation, 139: 235–2 4 6.
  • Wackernage,l. M. and Rees, W. (1996). Our Ecological Footprint: Reducing Human Impact on the Earth, New Society Publishers, Canada.
  • Clark, D. (2006). The rough guide to ethical living. Penguin Books, London.
- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
  • International Journal of Human Ecology
  • Landscape and Urban Planning

Οικονομικά της Οικογένειας


 

Προπτυχιακό | 5ο εξάμηνο | Επιλογής | ΟΚ1401

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου)

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

Περιγραφή

Εισαγωγή. Προσφορά Εργασίας. Οικιακή παραγωγή. Η θεωρία της οικιακής παραγωγής νοικοκυριού με ένα μέλος. Η θεωρία της οικιακής παραγωγής νοικοκυριού με δυο μέλη. Καταμερισμός της εργασίας ανάμεσα στα δυο φύλα. Μέγεθος του νοικοκυριού. Οικονομική θεωρία του γάμου. Επιλογή του κατάλληλου συντρόφου. Αγάπη, φροντίδα, γάμος. Παραδείγματα και εφαρμογές της θεωρίας του γάμου. Καταμερισμός της εργασίας ανάμεσα στα μέλη μιας οικογένειας με βάση το ανθρώπινο κεφάλαιο. Γονείς και παιδιά. Θεωρητική ανάλυση της ζήτησης για παιδιά. Οικονομικά μοντέλα της τεκνοποίησης. Αλτρουισμός και οικογένεια. Το βασικό μοντέλο του αλτρουισμού. Συμπεριφορά του αλτρουιστή και του ζηλότυπου καταναλωτή. Μακροοικονομική πολιτική και οικογένεια. Το βασικό μοντέλο του οικονομικού κύκλου. Γονιμότητα και οικονομική ανάπτυξη. Δημοσιονομική πολιτική και οικογένεια.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Αντικειμενικό στόχο του μαθήματος αποτελεί η διερεύνηση της συμπεριφοράς της οικογένειας μέσα στο σύγχρονο οικονομικό περιβάλλον με τη χρησιμοποίηση των κλασικών μηχανισμών της Μικροοικονομικής θεωρίας. Η κατανόηση ότι η οικογένεια δεν λειτουργεί μόνο ως καταναλωτής αγαθών και υπηρεσιών αλλά και ως παραγωγός (οικιακή παραγωγή) και οι αποφάσεις της είναι συνάρτηση των ποικίλων οικονομικών και κοινωνικών δραστηριοτήτων στις οποίες συμμετέχει.

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Εργαστηριακές ασκήσεις.

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 35
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 50
Ασκήσεις 40
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Ο χαρακτήρας του μαθήματος είναι κατά βάση θεωρητικός και συνδυάζεται με την κατάρτιση επιστημονικής εργασίας σε ατομικό επίπεδο από πίνακα θεμάτων που δίδεται από το διδάσκοντα. Η εργασία αυτή παρουσιάζεται από τους φοιτητές στο τέλος του εξαμήνου. Ο βαθμός της εργασίας συμμετέχει στην τελική επίδοση του φοιτητή στο μάθημα.
Ο συνολικός βαθμός του προκύπτει από το βαθμό του τελικού διαγωνίσματος. Στον τελικό βαθμό προστίθεται το 20% του βαθμού της προαιρετικής εργασίας

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Χονδρογιάννης, Γ. (2016). Οικονομικά της Οικογένειας, Πανεπιστημιακές παραδόσεις, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο.
Τα ακόλουθα άρθρα είναι διαθέσιμα στο διαδίκτυο και κρίνεται απαραίτητη η ανάγνωση και κατανόησή τους:
  • Hondroyiannis, G. (2009). Fertility Determinants and Economic Uncertainty: An Assessment Using European Panel Data, Working Papers 96, Bank of Greece.
  • Hondroyiannis, G. & E., Papapetrou (2005). Fertility and output in Europe: New evidence from panel cointegration analysis. Journal of Policy Modeling, Vol. 27(2), pages 143-156.
  • Hondroyiannis, G. & E., Papapetrou (2004). Demographic Changes and Economic Activity in Greece. Review of Economics of the Household, Vol. 2(1), pages 49-71.
Επιπλέον, τα προτεινόμενα συγγράμματα για διανομή στους φοιτητές είναι τα ακόλουθα:
  • Borjas, G. (2003). Τα Οικονομικά της Εργασίας, Αθήνα: Κριτική.
  • Πετρινιώτη, Ξ. (1989). Αγορές Εργασίας, Οικονομικές Θεωρίες και Έρευνες, Αθήνα: Παπαζήσης.

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Π.Μ.Σ. Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις:

- Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

- Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

- Πολιτισμική Αγωγή

Π.Μ.Σ. Βιώσιμη Ανάπτυξη

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις: 

- Τοπική Ανάπτυξη

- Διαχείριση Περιβάλλοντος

- Αγωγή Καταναλωτή

© 2021 ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ -Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης. All Rights Reserved.
Photos by Freepik