ΣΤΟΧΟΙ

Η προώθηση της επιστημονικής γνώσης και έρευνας για την ποιοτικοποίηση της βιώσιμης διαβίωσης των ατόμων, των οικογενειών και των ανθρωπίνων κοινοτήτων αλλά και τη διαχείριση του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος.

Μάθετε περισσότερα

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η οργανωμένη μελέτη θεμάτων που αφορούν στην εξέλιξη του θεσμού της οικογένειας ως μικροκοινωνίας και στην αλληλεπίδρασή της με το πολιτισμικό περιβάλλον, τον καταναλωτή, τις διατροφικές συνήθειές του, την αγωγή υγείας, τη σύγχρονη οικιακή τεχνολογία, τον οικολογικό σχεδιασμό και την έλλογη διαχείριση των φυσικών και ανθρώπινων πόρων.
Μάθετε περισσότερα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προσβλέπει στη διασφάλιση της ποιότητας των προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος, μέσω της αναβάθμισης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, της υποστήριξης του διεπιστημονικού χαρακτήρα της επιστήμης της Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης και της αναζήτησης νέων επαγγελματικών διεξόδων για τους αποφοίτους του.

Μάθετε περισσότερα

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης μπορούν να απασχοληθούν στην εκπαίδευση καθώς και σε οικονομικούς και περιβαλλοντικούς φορείς.



Δείτε τους τομείς απασχόλησης

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΕ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

Αν είστε απόφοιτος του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Βιώσιμη Ανάπτυξη" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Βιώσιμη Ανάπτυξη"

Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Εκπαίδευση και Πολιτισμός" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Εκπαίδευση και Πολιτισμός"

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΤΟ ΤΜΗΜΑ

Πολιτισμός και Πολιτισμοί


 

Μεταπτυχιακό | A' εξάμηνο | 1223-4131

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Ειδίκευση:  Πολιτισμική Αγωγή

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 8 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Γενικού υπόβαθρου

Προαπαιτούμενα:--

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Εισαγωγή. Οι Έννοιες του Πολιτισμού και της Πολιτισμικής Κληρονομιάς. Αρχαίοι πολιτισμοί. Μεσαιωνικοί πολιτισμοί της Ευρώπης. Ο Δυτικός πολιτισμός. Πολιτισμοί της Μέσης Ανατολής και Δυτικής Ασίας. Πολιτισμοί της ΝΑ Ασίας και Άπω Ανατολής. Προκολομβιανοί πολιτισμοί. Πολιτισμοί της Αφρικής. Πολιτισμοί της Ωκεανίας. Ελληνικός Πολιτισμός. Πολιτισμοί και Παγκοσμιοποίηση

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά την ολοκλήρωση του παραπάνω μαθήματος οι φοιτητές/-τριες αναμένεται:

  • να καταστούν ικανοί να συνειδητοποιήσουν τη σημασία των πολιτισμικών παραγόντων στη διαμόρφωση της ανθρώπινης ζωής και να διευρύνουν τους ορίζοντές τους μέσω της γνωριμίας με διαφορετικούς πολιτισμούς και μέσω μιας σφαιρικής θεώρησης του ελληνικού πολιτισμού
  • να αποκτήσουν ευρύτερη ανθρωπιστική παιδεία, να καλλιεργήσουν την κριτική τους σκέψη και να αναπτύξουν την αισθητική τους
  • να διευρύνουν τα πολιτισμικά τους ενδιαφέροντα και να καλλιεργήσουν την ευαισθησία τους σε θέματα πολιτισμού και σεβασμού της πολιτισμικής διαφορετικότητας
  • να μπορέσουν να κατανοήσουν καλύτερα το σύγχρονο κόσμο, τους συνανθρώπους τους και τον εαυτό τους
  • να έχουν εξοικειωθεί με τη μελέτη της σχετικής επιστημονικής βιβλιογραφίας
  • να έχουν αποκτήσει γνώσεις απαραίτητες για την παρακολούθηση μαθημάτων επόμενων εξαμήνων.

Γενικές Ικανότητες

  • Σεβασμός στην πολιτισμική κληρονομιά
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  •  Ομαδική εργασία 
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Δημόσια παρουσίαση
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: 

  • Πρόσωπο με Πρόσωπο
  • Υποστήριξη του διδακτικού έργου μέσω της πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης (e-class)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: 

  • Χρήση ψηφιακών διαφανειών στις διαλέξεις
  • Πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης (e-class)
  • Δυνατότητα ηλεκτρονικής επικοινωνίας με φοιτητές 
ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 25
Εκπαιδευτικές επισκέψεις-Βιωματικά μαθήματα 35
Φροντιστηριακές Ασκήσεις 35
Εκπόνηση μελέτης (project) 30
Μη καθοδηγούμενη μελέτη 75
Σύνολο Μαθήματος 200

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

-Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνικά (Αγγλικά για φοιτητές Erasmus)

-Μέθοδοι αξιολόγησης: α. Ερωτήσεις ανάπτυξης δοκιμίων (50% του συνολικού βαθμού) β. Γραπτή Ομαδική Ερευνητική Εργασία και Δημόσια παρουσίασή της (υποχρεωτική) (50% του συνολικού βαθμού)   

-Κριτήρια αξιολόγησης: Γνώσεις, Εκφραστική ικανότητα, Οργάνωση σκέψης, Ερευνητική ικανότητα, Κριτική και Συνθετική ικανότητα.

Όλα τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης  καθ΄ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Braudel F. (2010), Γραμματική των Πολιτισμών, Αθήνα: Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης
  • Γεωργιτσογιάννη Ε. (2011), Εισαγωγή στην Ιστορία του Πολιτισμού, Αθήνα: Διάδραση
  • Gombrich E.H. (2010), Μικρή Ιστορία του Κόσμου, Αθήνα: Πατάκης
  • Cole J., Symes, C., Coffin J., Stacey R. (2005), Western Civilizations: Their History and Their Culture, New York: WW. Norton & Company 
  • Edgar  R., Hackett N., Jewsbery G., Molony B., Gordon M. (2008), Civilizations. Past and Present, London: Pearson
  • Judge E.,  Langdon J. (2016), Connections: A World History, London: Pearson
  • Craig A., Graham W., Kagan D., Ozment S., Turner F. (2016), The        Heritage of World Civilizations, London: Pearson
  • Perry M. (2012). Western Civilization: A Brief History, Boston: Cengage Learning

Συναφή Επιστημονικά Περιοδικά

  • International Journal of Cultural Studies 
  • International Journal of History and Cultural Studies
  • World History Connected

Αποτελεσματική ηγεσία και διοίκηση ανθρωπίνων πόρων


 

Μεταπτυχιακό | Γ' εξάμηνο | 1223-4322

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Ειδίκευση:  Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 8 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Επιστημονική Περιοχή & Ανάπτυξη Δεξιοτήτων

Προαπαιτούμενα:--

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

Περιγραφή

Εισαγωγή στη διοίκηση ανθρωπίνων πόρων, Προγραμματισμός ανθρώπινου δυναμικού, Δυναμικό περιβάλλον και αρχές της διοίκησης, Αξίες και Ηθική, Ανάλυση και περιγραφή θέσεων εργασίας, Στελέχωση (περιλαμβάνει την επιλογή, την επιμόρφωση/εκπαίδευση, την αξιολόγηση και την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού), Κατανομή των εργασιών, Ικανοποίηση εργασίας και απόδοση των εργαζομένων, Άριστο εργασιακό περιβάλλον, Belbin’s Team Role, Χαρακτηριστικά, μορφές και τύποι Ηγεσίας, Leadership and Groups, Πολιτικές Αμοιβών, Complaint Management, Διοίκηση Αλλαγών και Οργανωσιακές Αλλαγές, Διαχείριση Άγχους (Stress Management), Διαχείριση Χρόνου (Time Management), Κοινωνική Πολιτική και Δημόσια Διοίκηση.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Ανάμεσα στους παράγοντες που επηρεάζουν την απόδοση και την αποτελεσματικότητα ενός οργανισμού, ο βασικότερος παράγοντας είναι ο ανθρώπινος παράγοντας. Η απόδοση ενός οργανισμού (δημόσιου ή ιδιωτικού) καθορίζεται τόσο από τις αποφάσεις των εργαζομένων σχετικά με την εργασία όσο και από τη συμπεριφορά τους. Ανεξάρτητα από το είδος του οργανισμού, τις δραστηριότητές του και το περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργεί, ο προσδιοριστικός παράγοντας της απόδοσής του είναι το κατάλληλο σύστημα προσέλκυσης, παρακίνησης και διαχείρισης του ανθρώπινου παράγοντα. Το μάθημα «Αποτελεσματική Ηγεσία και Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων» ανήκει στο είδος των διοικητικών μαθημάτων με ιδιαίτερη θεμελιακή και διεπιστημονική βάση. Θέτει ως άμεση προτεραιότητα τη προσφορά γνώσεων και υπεύθυνης πληροφόρησης για τις αρχές, τις ιδέες και τις τεχνικές που αναφέρονται στην ορθολογική διαχείριση του σημαντικότερου πόρου μιας σύγχρονης ιδιωτικής οικονομικής μονάδας ή ενός δημόσιου οργανισμού, του ανθρώπινου δυναμικού. Είναι ο κλάδος της διοικητικής επιστήμης που έχει ως βασική προτεραιότητα τη δημιουργία ενός άριστου εργασιακού περιβάλλοντος με την ουσιαστική αξιοποίηση του ανθρώπινου κεφαλαίου (στελεχών και εργαζομένων) προς όφελος τόσο της οικονομικής μονάδας όσο και του κοινωνικού συνόλου.

Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές θα έχουν τη δυνατότητα να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους στα εργαλεία και τις αρχές του μάνατζεμεντ προκειμένου να είναι σε θέση να διαχειριστούν τα θέματα των  ανθρωπίνων πόρων αποτελεσματικά και αποδοτικά.

Γενικές Ικανότητες

  • Λήψη Αποφάσεων
  • Ηγεσία
  • Ομαδική Εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Νέες και Καινοτόμες Ιδέες (Δεξιότητες Καινοτομίας)
  • Δημιουργικότητα
  • Στρατολόγηση, επιλογή, επιμόρφωση, αξιολόγηση και ανάπτυξη εργαζομένων
  • Σχεδιασμός Στρατηγικών

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση powerpoint (ppt). Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 65
Μελέτη & Ανάλυση Βιβλιογραφίας 70
Αυτόνομη/μη καθοδηγούμενη μελέτη-συγγραφή εργασίας 65
Σύνολο Μαθήματος 200

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η ενεργός συμμετοχή με διατύπωση ερωτημάτων και προβληματισμών θεωρείται απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία στο μάθημα. Η αξιολόγηση του μαθήματος βασίζεται σε γραπτές εξετάσεις (60%), γραπτή εργασία (30%) και συμμετοχή κατά τη διάρκεια των διαλέξεων (10%). Το θέμα της εργασίας βασίζεται σε μια θεματική ενότητα του μαθήματος ενώ θα παρουσιαστεί η εργασία – μελέτη από τους φοιτητές.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

Η κατωτέρω βιβλιογραφία είναι ενδεικτική και βοηθά τους μεταπτυχιακούς φοιτητές να επεκτείνουν τις γνώσεις τους στο συγκεκριμένο αντικείμενο και να κατανοήσουν καλύτερα τις έννοιες. Ως διδακτικά βοηθήματα θα δοθούν στους μεταπτυχιακούς φοιτητές άρθρα επιλεγμένων συγγραφέων καθώς και εκτενής βιβλιογραφία.

  • Bush, T. & Middlewood, D. (2005), Leading and managing people in education. Paul Chapman Publishing
  • Cornelius, N. (1999), Human Resource Management A managerial perspective. International Thomson Business Press
  • Flynn, N.  (2007), Public Sector management, fifth edition, Sage Publications
  • Jackson, S. & Schuler, R. (2008), Managing Human Resources, South Western Publishing
  • Mello, J.A. (2006), Strategic Human Resource Management, second edition, Thomson South Western
  • Mullins, L.J. (2010), Management & Organizational Behavior, ninth edition, England: Prentice-Hall
  • Schermerhorn, J.R. (Jr), Hunt, J.G. & Osborn, R.N. (2002), Organizational Behavior. Seventh Edition, U.S.A.: Wiley & Sons Inc. 
  • Werner, J.N. & DeSimone R. L. (2008), Human Resource Development, South Western Publishing
  • Βαξεβανίδου, Μ. & Ρεκλείτης, Π. (2008), Management Ανθρωπίνων Πόρων, εκδόσεις Προπομπός
  • Dessler G., (2012), Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού. Βασικές Έννοιες και Σύγχρονες Τάσεις, επιμέλεια Β. Κέφης, μεταφ., Γ. Μελισσουργός, εκδ. Κριτική, Αθήνα.
  • Ιορδάνογλου Δ., (2008), Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού στις σύγχρονες οργανώσεις. Νέες τάσεις και πρακτικές, εκδ. Κριτική, Αθήνα
  • Mondy W. R., Martocchio J.J., (2018), Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού, επιμέλεια Β. Κέφης – Γ. Θερίου, εκδ. Τζιόλα, Αθήνα  
  • Παπαλεξανδρή Ν.& Μπουραντάς Δ. (2003), Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων, εκδόσεις  Μπένου
  • Χυτήρης Λ. Σ., (2018), Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων, τρίτη έκδοση, εκδ. Μπένου, Αθήνα

Συναφή Επιστημονικά Περιοδικά

  • Human Resource Management Review
  • Human Resource Development International
  • Team Performance Management

Διπλωματική Εργασία


 

Μεταπτυχιακό | Δ' εξάμηνο

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Ειδίκευση:  Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 30 

Η Διπλωματική Εργασία (Δ.Ε.) εκπονείται κατά τη διάρκεια του 4ου εξαμήνου σπουδών (Δ΄ εξάμηνο) και εκλαμβάνεται ως ένα μάθημα, στο οποίο αποδίδονται 30 πιστωτικές μονάδες ECTS, οι οποίες αντιπροσωπεύουν φόρτο εργασίας ενός (1) εξαμήνου πλήρους φοίτησης.Όλα τα μέλη ΔΕΠ που είναι διδάσκοντες στο Π.Μ.Σ. αναλαμβάνουν επίβλεψη διπλωματικών εργασιών, εφόσον τους ανατεθεί από την Συνέλευση του Τμήματος.

Η Δ.Ε. εκπονείται ατομικά και συνιστά μια αυτοτελή επιστημονική και συστηματική προσέγγιση και ανάλυση ενός θέματος, στηρίζεται στη διαθέσιμη τεχνολογία και υπάρχουσα βιβλιογραφία και αξιοποιεί τις γνώσεις και δεξιότητες που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια των σπουδών. Πιο συγκεκριμένα, η Δ.Ε. αποτελεί επιστημονικό πόνημα ακαδημαϊκών προδιαγραφών και προσφέρει στο μεταπτυχιακό φοιτητή την ευκαιρία να αναδείξει και να προβάλει τις επιστημονικές, συγγραφικές και ερευνητικές του ικανότητες, τις οποίες καλλιέργησε κατά τη διάρκεια της φοίτησής του στο Π.Μ.Σ., υπό την καθοδήγηση των καθηγητών του και ειδικότερα του επιβλέποντος καθηγητή και της τριμελούς επιστημονικής επιτροπής.

Η Δ.Ε. μπορεί να είναι γραμμένη είτε (α) στην Ελληνική, περιλαμβάνοντας μία εκτεταμένη περίληψη στην Αγγλική είτε (β) στην Αγγλική, περιλαμβάνοντας μία εκτεταμένη περίληψη στην Ελληνική. Ανάλογα με τα επιστημονικά ερωτήματα του ερευνητή καθώς και την ερευνητική μεθοδολογία που θα ακολουθηθεί, δύναται να ανήκει σε μία από τις ακόλουθες κατηγορίες:

[1] Βιβλιογραφική Ανασκόπηση. Επικεντρώνεται σε ένα ερευνητικό ερώτημα με σκοπό τον εντοπισμό, την αξιολόγηση, τη συλλογή και σύνθεση υψηλής ποιότητας δημοσιευμένων ερευνητικών ευρημάτων και επιχειρημάτων σχετικών με το ερώτημα αυτό. Η διαδικασία σχεδιασμού και ολοκλήρωση μιας βιβλιογραφικής ανασκόπησης προϋποθέτει μια σειρά από σύνθετες γνωστικές διεργασίες και δεξιότητες όπως κατανόηση, εφαρμογή, ανάλυση, αξιολόγηση, σύνθεση και δημιουργική-κριτική σκέψη. Βασικά ποιοτικά χαρακτηριστικά αυτής της κατηγορίας Δ.Ε. αποτελούν ο προσδιορισμός του σκοπού και του εύρους της επισκόπησης, ο καθορισμός των διαδικασιών και πηγών βιβλιογραφικής αναζήτησης (π.χ. βασικοί όροι βιβλιογραφικής αναζήτησης, ηλεκτρονικές βάσεις επιστημονικών δεδομένων) μελετών συναφών προς το σκοπό της επισκόπησης, εκτίμηση της συνάφειας των δημοσιευμένων ερευνών με το ερευνητικό ερώτημα της ανασκόπησης, συγκέντρωση, σύνθεση και συζήτηση των αποτελεσμάτων, διατύπωση προτάσεων για περαιτέρω έρευνα. Καθίσταται σαφές ότι Δ.Ε. αυτής της κατηγορίας που δεν τηρούν τα παραπάνω ποιοτικά κριτήρια και περιορίζονται στην περιγραφική μόνο αποτύπωση βιβλιογραφικών ή/και ερευνητικών δεδομένων δε γίνονται αποδεκτές προς εξέταση.

[2] Εμπειρική έρευνα. Δ.Ε. αυτού του τύπου αποσκοπούν στην απάντηση ερευνητικών ερωτημάτων μέσα από ενδελεχή θεωρητική τεκμηρίωση και χρήση ποσοτικών ή ποιοτικών ή μεικτών μεθοδολογικών ερευνητικών σχεδιασμών. Η διαδικασία σχεδιασμού και ολοκλήρωσης μιας εμπειρικής έρευνας προϋποθέτει την κατανόηση των παραμέτρων που σχετίζονται με αυτή όπως η αντίληψη της πραγματικότητας, ο στόχος, ο τρόπος μελέτης του υπό εξέταση φαινομένου, το δείγμα, η μορφή και η ανάλυση των δεδομένων, η δημιουργική φάση της έρευνας, ο ρόλος των συμμετεχόντων, ο βαθμός ανάμειξης του ερευνητή στα αποτελέσματα, η διαδικασία διεξαγωγής της έρευνας και η μέγιστη συνεισφορά της. Βασικά ποιοτικά κριτήρια αυτής της κατηγορίας Δ.Ε. είναι η ύπαρξη θεωρητικής τεκμηρίωσης, η διατύπωση ερευνητικού σκοπού, η περιγραφή της μεθόδου συλλογής δεδομένων, η αξιοπιστία των ερευνητικών εργαλείων, η παρουσίαση και συζήτηση των αποτελεσμάτων και η συμβολή της έρευνας στην επιστήμη.

Η Δ.Ε. θα πρέπει να πληροί τους βασικούς κανόνες παρουσίασης ενός επιστημονικού άρθρου. Η έκταση της εργασίας θα πρέπει να κυμαίνεται ενδεικτικά από 15.000 έως 20.000 λέξεις, συμπεριλαμβανομένων των τελικών βιβλιογραφικών αναφορών και των πινάκων, αλλά εξαιρουμένων των παραρτημάτων. Πληροφορίες σχετικές με τη δομή της εργασίας καθώς και την τελική μορφή της υπάρχουν πολύ αναλυτικά στον ιστότοπο της Βιβλιοθήκης του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου.

Τα ποιοτικά κριτήρια αξιολόγησης της Δ.Ε., τα οποία αναρτώνται στον ιστότοπο του Π.Μ.Σ., αφορούν στα παρακάτω:

  1. την πληρότητα και την ποιότητα του περιεχομένου της εργασίας,
  2. το βαθμό κατανόησης του θέματος και ανταπόκρισης στις απαιτήσεις του,
  3. την τοποθέτησή της σε σχέση με τη διεθνή βιβλιογραφία,
  4. την επιτυχή δημόσια υποστήριξη και εξέταση.

Ειδικότερα, η Δ.Ε. θα πρέπει να:

  1. είναι βιβλιογραφικά τεκμηριωμένη και μεθοδολογικά ακριβής,
  2. αποτυπώνει με σαφήνεια τους στόχους και τα ερευνητικά της ερωτήματα,
  3. διακρίνεται από εκφραστική σαφήνεια και λογική διάρθρωση,
  4. παράγει μεθοδολογικά ορθά ερευνητικά πορίσματα και συγκριτικά συμπεράσματα σε σχέση με αντίστοιχα της διεθνούς επιστημονικής κοινότητας,
  5. αποτελεί ενδιαφέρουσα μελέτη για την ακαδημαϊκή κοινότητα, με επιστημονικές προτάσεις χρήσιμες στον επαγγελματικό χώρο αναφοράς του συγγραφέα,
  6. παράγει επιστημονικό προϊόν δημοσιεύσιμο σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά ή/και ανακοινώσιμο σε διεθνή και εθνικά επιστημονικά συνέδρια,
  7. δημιουργεί τις επιστημονικές και ερευνητικές προϋποθέσεις για περαιτέρω μελέτη και έρευνα σχετικά με το θέμα που διαπραγματεύεται.

Ο βαθμός της Δ.Ε. είναι ακέραιος αριθμός και προκύπτει από το μέσο όρο των βαθμών των τριών εξεταστών. Η εξέταση είναι επιτυχής αν ο τελικός βαθμός είναι ανώτερος ή ίσος του έξι (6).

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Π.Μ.Σ. Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις:

- Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

- Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

- Πολιτισμική Αγωγή

Π.Μ.Σ. Βιώσιμη Ανάπτυξη

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις: 

- Τοπική Ανάπτυξη

- Διαχείριση Περιβάλλοντος

- Αγωγή Καταναλωτή

© 2021 ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ -Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης. All Rights Reserved.
Photos by Freepik