ΣΤΟΧΟΙ

Η προώθηση της επιστημονικής γνώσης και έρευνας για την ποιοτικοποίηση της βιώσιμης διαβίωσης των ατόμων, των οικογενειών και των ανθρωπίνων κοινοτήτων αλλά και τη διαχείριση του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος.

Μάθετε περισσότερα

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η οργανωμένη μελέτη θεμάτων που αφορούν στην εξέλιξη του θεσμού της οικογένειας ως μικροκοινωνίας και στην αλληλεπίδρασή της με το πολιτισμικό περιβάλλον, τον καταναλωτή, τις διατροφικές συνήθειές του, την αγωγή υγείας, τη σύγχρονη οικιακή τεχνολογία, τον οικολογικό σχεδιασμό και την έλλογη διαχείριση των φυσικών και ανθρώπινων πόρων.
Μάθετε περισσότερα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προσβλέπει στη διασφάλιση της ποιότητας των προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος, μέσω της αναβάθμισης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, της υποστήριξης του διεπιστημονικού χαρακτήρα της επιστήμης της Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης και της αναζήτησης νέων επαγγελματικών διεξόδων για τους αποφοίτους του.

Μάθετε περισσότερα

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης μπορούν να απασχοληθούν στην εκπαίδευση καθώς και σε οικονομικούς και περιβαλλοντικούς φορείς.



Δείτε τους τομείς απασχόλησης

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΕ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

Αν είστε απόφοιτος του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Βιώσιμη Ανάπτυξη" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Βιώσιμη Ανάπτυξη"

Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Εκπαίδευση και Πολιτισμός" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Εκπαίδευση και Πολιτισμός"

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΤΟ ΤΜΗΜΑ

Εφαρμογές των Τ.Π.Ε. στη διοίκηση της εκπαίδευσης και την εκπαιδευτική πράξη


 

Μεταπτυχιακό | Γ' εξάμηνο | 1223-4324

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Ειδίκευση:  Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 8 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Ειδικού υπόβαθρου & Ανάπτυξη Δεξιοτήτων

Προαπαιτούμενα:--

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Το περιεχόμενο του μαθήματος αφορά σε:

  • Απόκτηση βασικών γνώσεων ΤΠΕ για χρήση στη διοίκηση της σχολικής μονάδας, αναφορικά με (ενδεικτικά):
    • Δίκτυα - Υπολογιστικό Νέφος (Cloud Computing) - Διαδίκτυο των Πραγμάτων (Internet of Things - IoT) – 4η Βιομηχανική Επανάσταση 
    • Ψηφιακός μετασχηματισμός του σχολείου – το σχολείο του μέλλοντος
    • Λογισμικό ανοιχτού κώδικα (Open Source Software) 
    • Εφαρμογές κινητών (Mobile Applications)
  • ΤΠΕ στην εκπαίδευση
    • Στη διοίκηση της Εκπαίδευσης 
    • Ως αυτόνομο γνωστικό αντικείμενο 
    • Ως μέσο για τη διδασκαλία άλλων αντικειμένων (κυρίως εκπαιδευτικά λογισμικά και εκπαιδευτικά περιβάλλοντα)
    • Ως μέσο επικοινωνίας.
  • Προγράμματα ψηφιακής διαχείρισης (Google suite, wetransfer, prezi, dropbox, teamviewer, κλπ.)
  • Γνωριμία  με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (www.sch.gr) - υπηρεσίες του και αξιοποίηση των δυνατοτήτων τους
  • Γνωριμία με το My school, το ενιαίο πληροφοριακό σύστημα για τη μηχανογραφική υποστήριξη των σχολικών μονάδων και των διοικητικών δομών της εκπαίδευσης
  • Χρήση των ΤΠΕ για διαχείριση και επικοινωνία με τη σχολική κοινότητα (γονείς, καθηγητές, μαθητές) Επικοινωνία με την εκπαιδευτική κοινότητα.
  • Web 2 εργαλεία και αξιοποίησή τους στην Εκπαιδευτική και διοικητική διαδικασία (προγράμματα διαχείρισης περιεχομένου - CMS, ηλεκτρονική τάξη, blogs, wikis) 
  • Εκπαιδευτικά αποθετήρια (Educational repositories)
  • Ασφαλής χρήση του Διαδικτύου και των ψηφιακών πόρων
  • Μέσα σύγχρονης/ασύγχρονης επικοινωνίας και κοινωνικής δικτύωσης
  • Ηλεκτρονικά περιοδικά - Ψηφιακές βιβλιοθήκες, βάσεις δεδομένων και οργανωμένες πηγές πληροφοριών.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες αναμένεται να έχουν: 

  1. αποκτήσει βασικές γνώσεις ΤΠΕ για χρήση τους στη διοίκηση της σχολικής μονάδας, για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του σχολείου 
  2. εξοικειωθεί με τα πληροφοριακά συστήματα που χρησιμοποιούνται στην εκπαιδευτική διαδικασία και διοίκηση
  3. κατανοήσει τη σημασία της αξιοποίησης των τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής.
  4. αντιληφθεί τη χρησιμότητα και την ανάγκη ένταξης των Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην καθημερινή διοικητική λειτουργία της σχολικής μονάδας και του Διευθυντή.
  5. αναπτύξει στρατηγικές ικανότητες για την καλύτερη, αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη οργάνωση και διοίκηση των σχολικών μονάδων μέσω της αξιοποίησης των διαθέσιμων τεχνολογικών μέσων & εργαλείων.
  6. γνωρίσει τις δυνατότητες συνεργιών και συνεργασιών στην επικοινωνία μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας αλλά και μεταξύ ευρύτερων σχολικών κοινοτήτων.

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες επαγγελματικές καταστάσεις-απαιτήσεις
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις 
  • Λήψη αποφάσεων 
  • Αυτόνομη εργασία 
  • Ομαδική εργασία

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο - Υποστήριξη του διδακτικού έργου μέσω της πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης (e-class)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία, χρήση της πλατφόρμας ασύγχρονης εκπαίδευσης για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την επικοινωνία με τους φοιτητές, καθώς και επικοινωνία μαζί τους μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 40
Διαδραστική διδασκαλία-αλληλεπίδραση 30
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 30
Δραστηριότητες αφομοίωσης και ανατροφοδότησης 30
Ομαδικές δραστηριότητες 30
Αυτόνομη/μη καθοδηγούμενη μελέτη-συγγραφή εργασίας 40
Σύνολο Μαθήματος 200

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η αξιολόγηση της επίδοσης των φοιτητών βασίζεται:

Α. Σε εκπόνηση και παρουσίαση εργασιών, ομαδικών ή ατομικών, κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, των οποίων η βαθμολογία αντιστοιχεί στο 50 % του τελικού συνολικού βαθμού.

Β. Σε εκπόνηση τελικής γραπτής εργασίας στο τέλος της διδασκαλίας της οποίας η βαθμολογία αντιστοιχεί στο 50 % του τελικού συνολικού βαθμού.

Τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης των γραπτών εργασιών των φοιτητών/τριών είναι:

  • η αποδεδειγμένη ευρεία χρήση βιβλιογραφικών πηγών και δεδομένων που σχετίζονται με το υπό εξέταση θέμα
  • η κριτική ανάλυση πρόσφατης βιβλιογραφίας – κατανόηση, ερμηνεία  σύγκριση και παρουσίαση των βιβλιογραφικών και ερευνητικών δεδομένων
  • η πληρότητα των συμπερασμάτων και προτάσεων
  • η γενική δόμηση και μορφή της εργασίας (ενότητες, παραγραφοποίηση, σχήματα, πίνακες)
  • η σαφήνεια του γραπτού λόγου
  • η επάρκεια παρουσίασης

Όλα τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης  καθ΄ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

Καινοτομία και επιχειρηματικότητα στην εκπαίδευση


 

Μεταπτυχιακό | Γ' εξάμηνο | 1223-4323

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Ειδίκευση:  Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 7 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος:  -Γενικών Γνώσεων -Ανάπτυξης δεξιοτήτων

Προαπαιτούμενα:--

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

Περιγραφή

Το συγκεκριμένο μάθημα αφορά στις έννοιες Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας στον τομέα της Εκπαίδευσης και εστιάζει στην διαδικασία ανάπτυξης σχετικής κουλτούρας και συστήματα και στις πρακτικές εφαρμογής νέων ιδεών και σχετικών πρωτοβουλιών σε ήδη υπάρχοντες εκπαιδευτικούς οργανισμούς. Το μάθημα περιλαμβάνει τις εξής ενότητες :

  • Βασικές έννοιες Διαχείρισης Πόρων /Management των εκπαιδευτικών φορέων και Διοίκησης Βάσει Στόχων
  • Ανοικτά Συστήματα Καινοτομίας και εκπαίδευση
  • Φάσεις σχεδιασμού και οργάνωσης δράσεων και φορέων στο πλαίσιο της ορθολογικής διαχείρισης πόρων στον τομέα της καινοτομίας και επιχειρηματικότητας στους εκπαιδευτικούς φορείς
  • Βασικές αρχές και πρακτικές προϋπολογισμού δράσεων εκπαιδευτικών φορέων
  • Έννοιες και τύποι δικτύωσης, συνεργείων με άλλους φορείς και οργανισμούς
  • Επιχειρηματικές στρατηγικές και ευκαιρίες για εκπαιδευτικούς φορείς
  • Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη στον τομέα της εκπαίδευσης
  • Αναλυτική Δομή Επιχειρηματικών Σχεδίων Δράσης μαθητών στο πλαίσιο διαγωνισμών και συναφών πρωτοβουλιών

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες αναμένεται να έχουν πετύχει τα παρακάτω:

  • Εμβάθυνση στις βασικές έννοιες διαχείρισης πόρων/ management των εκπαιδευτικών φορέων και σχέσης τους με στόχους και τον προγραμματισμό και ενίσχυση σχετικών δεξιοτήτων
  • Ανάπτυξη πλαισίου και περιεχομένου εκπαίδευσης (πρόγραμμα, διαγωνισμοί, κτλ.) με σκοπό την δημιουργία κουλτούρας καινοτομίας και επιχειρηματικότητας στους μαθητές
  • Eνημέρωση τους σχετικά με τις δυνατότητες εξωστρέφειας των εκπαιδευτικών φορέων με συμμετοχή σε σχετικές δράσεις/πρωτοβουλίες από τους ίδιους τους φορείς, αλλά και από άλλους οργανισμούς (π.χ. Τοπική Αυτοδιοίκηση).
  • Ανάπτυξη νέων ιδεών σε επιχειρηματικά βιώσιμα σχέδια που απαντούν σε συγκεκριμένες ανάγκες της εκπαίδευσης.
  • Ανάπτυξη κουλτούρας καινοτομίας, δημιουργικότητας και δικτύωσης, σε ήδη υπάρχοντες εκπαιδευτικούς οργανισμούς και συστήματα.
  • Κατανόηση πρακτικών δράσεων συμμετοχής εκπαιδευτικών φορέων σε προγράμματα καινοτομίας Δήμων και άλλων φορέων
  • Εμβάθυνση στις έννοιες και αρχές της διαχείρισης πόρων για εκδηλώσεις και πρωτοβουλίες των εκπαιδευτικών φορέων στο νέο περιβάλλον της αποτελεσματικότητας κόστους αλλά και της βιώσιμης ανάπτυξης
  • Κατανόηση θεμελιακών αρχών του "επιχειρείν" και της διαχείρισης μάρκετινγκ από εκπαιδευτικούς φορείς
  • Ανάπτυξη βασικών φάσεων ενός επιχειρηματικού σχεδίου με σκοπό την αξιολόγηση της δυνητικής υλοποίησης μίας νέας ιδέας

Γενικές Ικανότητες

  • Ενίσχυση επαγγελματικών δεξιοτήτων του εκπαιδευτικού στο πλαίσιο της καιντομιάς και της επιχειρηματικότητας στη σχολική τάξη
  • Ανάπτυξη κουλτούρας καινοτομίας, δημιουργικότητας και δικτύωσης στους εκπαιδευτικούς με σκοπό την αξιοποίηση συνεργικών δημιουργικών δράσεων εξωστρέφειας των εκπαιδευτικών οργανισμών
  • Ομαδική εργασία
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις-απαιτήσεις δημιουργικότητας, ανάληψης πρωτοβουλιών στο πλαίσιο της καινοτομίας και επιχειρηματικότητας
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με την χρήση και των απαραίτητων πληροφοριών
  • Προαγωγή της κριτικής, συνδυαστικής, αναλυτικής και δημιουργικής σκέψης και έκφρασης των φοιτητών/τριών
  • Καλλιέργεια της ερευνητικής δυναμικής των φοιτητών/τριών σε θέματα καινοτομίας και επιχειρηματικότητας

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία, χρήση της πλατφόρμας ασύγχρονης εκπαίδευσης για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την επικοινωνία με τους φοιτητές, καθώς και επικοινωνία μαζί τους μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 25
Διαδραστική διδασκαλία-αλληλεπίδραση 25
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 20
Δραστηριότητες αφομοίωσης και ανατροφοδότησης 40
Ομαδικές δραστηριότητες 30
Αυτόνομη/μη καθοδηγούμενη μελέτησυγγραφή εργασίας 35
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 175

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Γραπτή Εργασία με Δημόσια Παρουσίασή της . Ο τελικός βαθμός προκύπτει και από το γραπτό κείμενο με βάση συγκεκριμένα κριτήρια (80%) και από την προφορική παρουσίαση (20%).

Τα κριτήρια του γραπτού κειμένου είναι η Ανάπτυξη και Τεκμηρίωση της Εργασίας (60%) που περιλαμβάνει την σαφήνεια του γραπτού λόγου, ικανότητα ορθής αξιοποίησης και χρήσης εννοιών και όρων που μελετήθηκαν στο πλαίσιο διδασκαλίας του μαθήματος, κριτική και συνθετική ικανότητα ως προς την εξέταση των προσφερόμενων πηγών και πρωτοτυπία και δημιουργικότητα ως προς τη διατύπωση των προτάσεων και η Γενική Εικόνα της Εργασίας (20%) που περιλαμβάνει την Εκφραστική ικανότητα, σαφήνεια και περιεκτικότητα απαντήσεων, Οργάνωση σκέψης-Δομή γραπτού λόγου, Μορφή γραπτού δοκιμίου. Επίσης, στους σπουδαστές(στριες) δίνονται και αναλυτικά σχόλια σχετικά με

  1. Τα δυνατά σημεία της εργασίας
  2. Προτάσεις για βελτιώσεις σε συγκεκριμένα σημεία της εργασίας

Τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης των γραπτών εργασιών των φοιτητών/τριών είναι:

Όλα τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης καθ΄ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Πετράκης Παναγιώτης (2012), Επιχειρηματικότητα και εκπαίδευση, Εκδότης: Ευρασία
  • Χρηστάκης Μιχάλης (2003), Περιβάλλον και εκπαίδευση στην επιχειρηματικότητα, Εκπαίδευση, κατάρτιση, επιμόρφωση, Εκδότης: Προπομπός
  • Καρυδά Ελένη Χ. (2011), Ο ρόλος της καινοτομίας στην εκπαίδευση: Σχολικές καινοτομίες, ISBN: 9789609326117, Ιδιωτική Έκδοση
  • Ξανθάκου Γιώτα (2012), Δημιουργικότητα και καινοτομία στο σχολείο και την κοινωνία, Διάδραση
  • Χρηστάκης Μιχάλης (2003), Περιβάλλον και εκπαίδευση στην επιχειρηματικότητα : εκπαίδευση, κατάρτιση, επιμόρφωση, Αθήνα : Προπομπός, 2003
  • Μπελαδάκης Μανώλης (2007), Καινοτομίες στην Εκπαίδευση, Μετασπουδή
  • Κώτσιος Παναγιώτης (2015), Επιχειρηματικότητα & καινοτομία : σύλληψη, σχεδιασμός, υλοποίηση και λειτουργία, Λάρισα : Παναγιώτης Κώτσιος.
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
  • The Journal of Entrepreneurship and Innovation in Emerging Economies
  • Journal of Entrepreneurship and Innovation
  • Ιnternational journal of entrepreneurship education
  • Ιnternational entrepreneurship and management journal

Οικονομικά της εκπαίδευσης και της σχολικής μονάδας


 

Μεταπτυχιακό | Γ' εξάμηνο | 1223-4321

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Ειδίκευση:  Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 7 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Επιστημονική Περιοχή & Ανάπτυξη Δεξιοτήτων

Προαπαιτούμενα:--

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

Περιγραφή

Η εκπαίδευση ως αγαθό και η αγορά εκπαιδευτικών υπηρεσιών, Η ζήτηση για υπηρεσίες εκπαίδευσης, Η προσφορά υπηρεσιών εκπαίδευσης, Ισορροπία στην αγορά εκπαιδευτικών υπηρεσιών, Κόστος και Χρηματοδότηση εκπαιδευτικών υπηρεσιών, Η επένδυση στην εκπαίδευση και οι αποδόσεις της, Εκπαίδευση, διανομή εισοδήματος και ισότητα, Η αγορά για εκπαιδευτικούς, Θέματα προγραμματισμού στην εκπαίδευση, Εκπαίδευση και αγορά εργασίας, Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην οικονομική ανάπτυξη, Κράτος εκπαίδευση μοντέλο παραγωγής της χώρας, Η επίδραση της παγκοσμιοποίησης στη λειτουργία και χρηματοδότηση της εκπαίδευσης, Εναλλακτικές θεωρίες της θεωρίας του ανθρώπινου κεφαλαίου και αγορά εργασίας

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει να μπορούν να:

  • κατανοούν την έννοια της αγοράς των εκπαιδευτικών υπηρεσιών
  • κατανοούν τον τρόπο με τον οποίο το άτομο αποφασίζει να επενδύσει στην εκπαίδευση
  • κατανοούν τους ρόλους της κρατικής παρέμβασης στην αγορά των εκπαιδευτικών υπηρεσιών
  • κατανοούν πως χρησιμοποιούνται οι πόροι στο χώρο της εκπαίδευσης και πως θα βελτιωθεί η αποτελεσματική τους χρήση
  • γνωρίζουν τους τρόπους χρηματοδότησης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, ποιες είναι οι βασικές τους διαφορές και ποιες είναι οι επιπτώσεις τους στην παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών
  • αναλύουν τον τρόπο με τον οποίο οι αποφάσεις σε ότι αφορά τις εκπαιδευτικές υπηρεσίες επηρεάζουν κοινωνικά φαινόμενα όπως φτώχεια, οικονομικές ανισότητες, ανεργία και κοινωνικός αποκλεισμός
  • αναλύουν τον τρόπο με τον οποίο οι αποφάσεις σε ότι αφορά τις εκπαιδευτικές υπηρεσίες επηρεάζουν και καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την ένταση αλλά και το μοντέλο οικονομικής μεγέθυνσης της χώρας

Γενικές Ικανότητες

  • Λήψη Αποφάσεων
  • Ηγεσία
  • Ομαδική Εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Νέες και Καινοτόμες Ιδέες (Δεξιότητες Καινοτομίας)
  • Δημιουργικότητα
  • Σχεδιασμός Στρατηγικών

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 55
Μελέτη & Ανάλυση Βιβλιογραφίας 75
Πρακτική Εφαρμογή 45
Σύνολο Μαθήματος 175

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η αξιολόγηση των εκπαιδευομένων θα γίνει στη βάση μιας γραπτής (τελικής) εξέτασης και στη συγγραφή και παρουσίαση μίας σύντομης ερευνητικής εργασίας. Η τελική εξέταση βαθμολογείται με το 40% του τελικού βαθμού, η συγγραφή της εργασίας βαθμολογείται με το 40% του τελικού βαθμού και η παρουσίαση της εργασίας βαθμολογείται με το 20% του τελικού βαθμού. Η εργασία μπορεί να είναι είτε βιβλιογραφική επισκόπηση είτε essay paper.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

Η παρακάτω βιβλιογραφία είναι ενδεικτική και βοηθά τους μεταπτυχιακούς φοιτητές να επεκτείνουν τις γνώσεις τους στο συγκεκριμένο αντικείμενο και να κατανοήσουν καλύτερα τις έννοιες. Ως διδακτικά βοηθήματα θα δοθούν στους μεταπτυχιακούς φοιτητές άρθρα επιλεγμένων συγγραφέων καθώς και εκτενής βιβλιογραφία

  • Ψαχαρόπουλος Γιώργος, Οικονομική της Εκπαίδευσης, εκδ. Παπαζήση
  • Γιαννακόπουλος Νικόλαος και Ντεμούσης Μιχάλης, Οικονομική της Εκπαίδευσης, εκδ. Κάλλιπος (https://repository.kallipos.gr/handle/11419/3522)
  • Checchi Daniele, The Economics of Education. Human Capital, Family Background and Inequality, Cambridge University Press
  • Geraint Johnes, The economics of education, Palgrave Macmillan
  • Kazuhiro Arai, The economics of education. An analysis of college-going behavior, Springer.
  • Robert¬, K.¬Toutkoushian and Michael¬ B.¬Paulsen, Economics of Higher Education. Background, Concepts, and Applications, Springer.
  • Gary S. Becker, Human Capital. A theoretical and empirical analysis with special reference to education, The University of Chicago Press

Πολιτιστική Πολιτική στην εκπαιδευτική μονάδα


 

Μεταπτυχιακό | B' εξάμηνο | 1223-4224

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Ειδίκευση:  Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 8 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Ειδίκευσης, Ανάπτυξης δεξιοτήτων

Προαπαιτούμενα:--

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

Περιγραφή

Πολιτισμός και Σχολείο. Πολιτιστική πολιτική στην εκπαιδευτική μονάδα - Ο ρόλος του Διευθυντή. Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων- Πολιτιστικά Προγράμματα: Οργάνωση και Σημασία. Διοίκηση εκπαιδευτικής μονάδας και πολυπολιτισμικότητα. Η τέχνη και ο πολιτισμός ως γέφυρα και μέσο προσέγγισης μαθητών από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα. Σχολείο και τοπικός πολιτισμός -Μουσεία, Πολιτιστικά Ιδρύματα, Φορείς. Σύνδεση σχολείου και τοπικής κοινωνίας μέσω πολιτιστικών δράσεων. Σύνδεση σχολείου με τη διεθνή κοινότητα μέσω πολιτιστικών δράσεων. Θεωρητικές Προσεγγίσεις και μελέτες περίπτωσης.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες αναμένεται:

  • να καταστούν ικανοί να διαμορφώσουν πολιτιστική πολιτική στη διοίκηση μιας εκπαιδευτικής μονάδας
  • να διευρύνουν τα πολιτισμικά τους ενδιαφέροντα και να καλλιεργήσουν την ευαισθησία τους σε θέματα πολιτισμού και σεβασμού της πολιτισμικής διαφορετικότητας
  • να συνειδητοποιήσουν τη σημασία του πολιτισμού στην προσέγγιση μαθητών από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα, καθώς και στη σύνδεση της εκπαιδευτικής μονάδας με την τοπική κοινωνία και με τη διεθνή κοινότητα
  • να έχουν εξοικειωθεί με τη μελέτη της σχετικής επιστημονικής βιβλιογραφίας και καλλιεργήσει την κριτική τους σκέψη
  • να έχουν αποκτήσει απαραίτητες γνώσεις, να έχουν εξοικειωθεί με καλές πρακτικές και τεχνικές βελτίωσης της επαγγελματικής τους καθημερινότητας.

Γενικές Ικανότητες

  • Σεβασμός στην πολιτισμική κληρονομιά
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Αυτόνομη εργασία
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Δημόσια παρουσίαση
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Λήψη αποφάσεων
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Ομαδική εργασία

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο, Υποστήριξη του διδακτικού έργου μέσω της πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης (eclass)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία, χρήση της πλατφόρμας ασύγχρονης εκπαίδευσης για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την επικοινωνία με τους φοιτητές, καθώς και επικοινωνία μαζί τους μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 30
Εκπαιδευτικές επισκέψεις 30
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 25
Φροντιστηριακές Ασκήσεις 25
Αυτόνομη/μη καθοδηγούμενη μελέτησυγγραφή εργασίας 65
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 175

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική (Αγγλική για φοιτητές Erasmus) Μέθοδος αξιολόγησης: Γραπτή Ατομική Εργασία με Δημόσια Παρουσίασή της . Ο τελικός βαθμός προκύπτει από το γραπτό κείμενο (80%) και την προφορική παρουσίαση (20%). -Κριτήρια αξιολόγησης: Γνώσεις, Εκφραστική ικανότητα, Οργάνωση σκέψης, Ερευνητική ικανότητα, Κριτική και Συνθετική ικανότητα.

<

Όλα τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης καθ΄ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Βάσσης Λ. (επιμ.) (2001), Ελληνικό σχολείο και πολιτισμός στην προοπτική του 21ου αιώνα, Αθήνα : Εταιρεία Παιδείας και Πολιτισμού "Εντελέχεια"
  • Craig A., Graham W., Kagan D., Ozment S., Turner F. (2016), The Heritage of World Civilizations, London: Pearson
  • Dimmock, C. & Walker, Α. (2005). Educational leadership: culture and diversity. London: Sage
  • Eisner, E. (1991). What the arts taught me about education. In G. Willis & W. Schubert (eds), Reflections from the Heart of Educational Inquiry (pp. 34–48). Albany: State University of New York.
  • ΕΛΛET. (επιμ). (2006). Εγχειρίδιο Σχολικών Πολιτιστικών Προγραμμάτων για την Πρωτοβάθμια και την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Αθήνα: Λιβάνη.
  • Γεωργιτσογιάννη, Ε. (2011), Εισαγωγή στην Ιστορία του Πολιτισμού, Αθήνα: Διάδραση
  • Γραμματάς, Θ. & Τζαμαργιάς, Τ. (2004). Πολιτιστικές εκδηλώσεις στο σχολείο. Αθήνα: Ατραπός.
  • Miller, T. & Yudice, G. (2002), Cultural Policy, London: Sage
  • Mundy, S. (2000), Cultural Policy: A short guide, Council of Europe
  • Παπαδόπουλος, Σ. (2016), Τέχνη και Πολιτισμός στο Σχολείο του 21ου αιώνα, Πρακτικά Επιστημονικής Ημερίδας, Αλεξανδρούπολη: THEDUARTE
  • Πασχαλίδης, Γ. & Χαρμπούρη- Ιωαννίδου (2000), Εισαγωγή στον Πολιτισμό, ΕΑΠ
  • Πούλιος, Ι., Αλιβιζάτου, Μ., Αραμπατζής, Γ., Γιαννακίδης, Α., Καραχάλης, Ν., Μάσχα, Ε., Μούλιου, Μ., Παπαδάκη, Μ., Προσύλης, Χ., Τουλούπα, Σ. (2015), Πολιτισμική διαχείριση, τοπική κοινωνία και βιώσιμη ανάπτυξη. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/2394
  • Taylor, Ch. (1997), Πολυπολιτισμικότητα. Εξετάζοντας την Πολιτική της Αναγνώρισης, Αθήνα: Πόλις

Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων
  • European Journal of Cultural Policy
  • International Journal of Cultural Policy
  • International Journal of Media and Cultural Policy
  • Theory, Culture and Society

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Π.Μ.Σ. Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις:

- Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

- Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

- Πολιτισμική Αγωγή

Π.Μ.Σ. Βιώσιμη Ανάπτυξη

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις: 

- Τοπική Ανάπτυξη

- Διαχείριση Περιβάλλοντος

- Αγωγή Καταναλωτή

© 2021 ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ -Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης. All Rights Reserved.
Photos by Freepik