ΣΤΟΧΟΙ

Η προώθηση της επιστημονικής γνώσης και έρευνας για την ποιοτικοποίηση της βιώσιμης διαβίωσης των ατόμων, των οικογενειών και των ανθρωπίνων κοινοτήτων αλλά και τη διαχείριση του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος.

Μάθετε περισσότερα

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η οργανωμένη μελέτη θεμάτων που αφορούν στην εξέλιξη του θεσμού της οικογένειας ως μικροκοινωνίας και στην αλληλεπίδρασή της με το πολιτισμικό περιβάλλον, τον καταναλωτή, τις διατροφικές συνήθειές του, την αγωγή υγείας, τη σύγχρονη οικιακή τεχνολογία, τον οικολογικό σχεδιασμό και την έλλογη διαχείριση των φυσικών και ανθρώπινων πόρων.
Μάθετε περισσότερα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προσβλέπει στη διασφάλιση της ποιότητας των προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος, μέσω της αναβάθμισης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, της υποστήριξης του διεπιστημονικού χαρακτήρα της επιστήμης της Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης και της αναζήτησης νέων επαγγελματικών διεξόδων για τους αποφοίτους του.

Μάθετε περισσότερα

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης μπορούν να απασχοληθούν στην εκπαίδευση καθώς και σε οικονομικούς και περιβαλλοντικούς φορείς.



Δείτε τους τομείς απασχόλησης

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΕ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

Αν είστε απόφοιτος του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Βιώσιμη Ανάπτυξη" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Βιώσιμη Ανάπτυξη"

Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Εκπαίδευση και Πολιτισμός" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Εκπαίδευση και Πολιτισμός"

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΤΟ ΤΜΗΜΑ

Στερεότυπα και Προκαταλήψεις στην Εκπαίδευση


 

Προπτυχιακό | 5ο εξάμηνο | Επιλογής | ΓΕ4401

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 3 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Το μάθημα αυτό συνδυάζει θεωρητική διδασκαλία, ερευνητική εργασία πεδίου, καθώς και βιωματικές δραστηριότητες. Οι φοιτητές/τριες εισάγονται σε ζητήματα όπως:

  • Έννοια των στερεοτύπων σε σχέση με τα φύλα, την καταγωγή, τη γλώσσα, την κουλτούρα, και την οικογένεια.
  • Στερεότυπα σε σχέση με τη διαφήμιση, τα ΜΜΕ, τα ανέκδοτα και τη μουσική.
  • Διαπροσωπικές σχέσεις και στερεότυπα.
  • Σχολείο: Γενικεύσεις και απλουστεύσεις μεταξύ των μαθητών.

Στη συνέχεια οι φοιτητές επιλέγουν ένα στερεότυπο το οποίο συζητούν με την ομάδα τους, έπειτα το μελετούν μέσω μαγνητοσκοπημένων συνεντεύξεων και τέλος παρουσιάζουν και αναλύουν τη μελέτη τους στην ομάδα των συμφοιτητών τους.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μέσω του μαθήματος οι φοιτητές/τριες επιδιώκεται να:

  • Γνωρίσουν την έννοια, τη δημιουργία και τη λειτουργία των στερεότυπων και των προκαταλήψεων στην κοινωνία και την εκπαίδευση.
  • Μπορέσουν να αντιπαλέψουν τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις τους, ώστε να δημιουργήσουν καλές διαπροσωπικές σχέσεις στο σχολείο προκειμένου να διευκολυνθεί η μαθησιακή διαδικασία.

Γενικές Ικανότητες

  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, Επικοινωνία με τους φοιτητές

Οργάνωση Διδασκαλίας:

Σύνολο Μαθήματος125
ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 36
Εκπόνηση και παρουσίαση ομαδικών ή ατομικών εργασιών 86

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

  • Γραπτή Εργασία
  • Προφορική Εξέταση
  • Δημόσια Παρουσίαση

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Σημειώσεις μαθήματος
  • Cohen-Eliya, M. & Hammer, Y. (2004). Advertisments, Stereotypes, and Freedom of Expression. Journal of Social Philosophy, 35(2), 165-187.
  • Halsterad, J.M. & Taylor, M.J. (2000). Learning and teaching about values: A review of recent research. Cambridge Journal of Education, 30 (2), 169-202. li>

Ενσωμάτωση Μαθητών με Μαθησιακές και Αναπτυξιακές Διαταραχές


 

Προπτυχιακό | 5ο εξάμηνο | Επιλογής | ΓΕ4501

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Εννοιολογικές διασαφήσεις και αρχές της εκπαιδευτικής και κοινωνικής ενσωμάτωσης, θεωρητικά μοντέλα ενσωμάτωσης, ιστορική αναδρομή της παγκόσμιας πολιτικής αναφορικά με την ισότητα και τα δικαιώματα στην εκπαίδευση, ο ρόλος της πολιτείας, του σχολείου και των τοπικών φορέων στην εξασφάλιση ίσων ευκαιριών μάθησης και συμμετοχής για όλους, οφέλη της σχολικής ενσωμάτωσης μέσα από τη μελέτη της έρευνας, δυσκολίες στην εφαρμογή της ενσωμάτωσης, αιτιολογία, συμπτωματολογία και αξιολόγηση μαθησιακών και αναπτυξιακών διαταραχών με έμφαση στη δυσλεξία, τη ΔΕΠ-Υ και τις Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος, Διαγνωστικά Κριτήρια (DSM, ICD), διδακτικές παρεμβάσεις ενσωμάτωσης όπως διαφοροποιημένη διδασκαλία και άλλες διδακτικές προσαρμογές, το ψυχοκοινωνικό κλίμα της τάξης, συνεργασία με την οικογένεια και καθοδήγηση οικογένειας.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα αποσκοπεί στο να συμβάλλει στην ανάπτυξη της γνώσης και της κατανόησης θεμάτων που αφορούν στην κοινωνική και σχολική ενσωμάτωση παιδιών και εφήβων με μαθησιακές ή/και αναπτυξιακές διαταραχές. Επιπλέον, το μάθημα στοχεύει στην ενίσχυση της κριτικής σκέψης των φοιτητών σε θέματα ισότητας στην εκπαίδευση, στην ανάπτυξη πρακτικών δεξιοτήτων και κυρίως στη δημιουργία θετικής στάσης απέναντι στη διαφορετικότητα και την ενσωμάτωση. Με την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης για το συγκεκριμένο μάθημα οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να:

  • ορίζουν την ενσωμάτωση
  • κρίνουν αρχές, πρακτικές και τη φιλοσοφία της εκπαιδευτικής και κοινωνικής ενσωμάτωσης μέσα από την παρουσίαση διεθνώς αποδεκτών μοντέλων
  • συζητούν τη σύγχρονη γνώση και έρευνα γύρω από τη διαφορετικότητα και την ισότητα στην εκπαίδευση
  • αξιολογούν το ρόλο της νομοθεσίας και της σχολικής πολιτικής στο σχεδιασμό και την εφαρμογή πρακτικών ίσως ευκαιριών στη μάθηση
  • αναγνωρίζουν και να διακρίνουν τους παράγοντες που σχετίζονται με τη νοητική και ψυχο-κοινωνική ανάπτυξη του αναπτυσσόμενου ανθρώπου
  • αναγνωρίζουν τη συμπτωματολογία και τη διαγνωστική προσέγγιση των μαθησιακών και αναπτυξιακών διαταραχών καθώς και τα παγκόσμια διαγνωστικά κριτήρια
  • συζητούν τα οφέλη της σχολικής ενσωμάτωσης στην εκπαίδευση όλων των μαθητών
  • σχεδιάζουν διδακτικές παρεμβάσεις ενσωμάτωσης μέσα από τη μελέτη περιπτώσεων
  • αυτο-αξιολογούνται
  • συνεργάζονται στο πλαίσιο ομάδας
  • παίρνουν αποφάσεις και να λύνουν προβλήματα που σχετίζονται με την υποστήριξη μαθητών με μαθησιακές και αναπτυξιακές διαταραχές στο σχολικό περιβάλλον.

Γενικές Ικανότητες

  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο, προβολή εκπαιδευτικών ταινιών, βιωματικές ασκήσεις σε μικρές ομάδες, μελέτες περίπτωσης, μελέτη και επεξεργασία βασικής επιστημονικής αρθρογραφίας, επισκέψεις σε δομές εκπαίδευσης νέων με μαθησιακές δυσκολίες.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 26
Μελέτη και ανάλυση Bιβλιογραφίας/Αρθρογραφίας 20
Συγγραφή εργασίας / εργασιών 18
Ομαδική- βιωματική άσκηση στο πλαίσιο μελέτης περίπτωσης 13
Αυτοτελής μελέτη 38
Εξατομικευμένη καθοδήγηση και συμβουλευτική 4
Εκπαιδευτικές επισκέψεις 6
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η γλώσσα αξιολόγησης των φοιτητών στο πλαίσιο του μαθήματος είναι η Ελληνική, ενώ για τους φοιτητές Erasmus η γλώσσα αξιολόγησης είναι η Αγγλική.
Οι φοιτητές αξιολογούνται με (α) γραπτή εξέταση (100% του τελικού βαθμού) ή (β) γραπτή εξέταση (80% του τελικού βαθμού) και εργασία (20% του τελικού βαθμού). Οι φοιτητές Erasmus αξιολογούνται με εργασία (100% του τελικού βαθμού).
Η γραπτή εξέταση περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών και ερωτήσεις σύντομης απάντησης που αναφέρονται είτε στη θεωρία είτε σε μελέτες περίπτωσης.
Η εργασία περιλαμβάνει σύντομη γραπτή αναφορά 600 έως 800 λέξεων και προφορική παρουσίαση στην τάξη επιστημονικού άρθρου σχετικού με το περιεχόμενο του μαθήματος.
Η εργασία για τους φοιτητές Erasmus περιλαμβάνει σύντομη γραπτή βιβλιογραφική ανασκόπηση 3000- 3500 λέξεων θέματος δικής τους επιλογής από προτεινόμενα θέματα από το χώρο της ψυχολογίας της μάθησης και της επικοινωνίας καθώς και προφορική παρουσίαση στην τάξη.
Οι μέθοδοι και τα κριτήρια αξιολόγησης των φοιτητών αναφέρονται αναλυτικά στην ηλεκτρονική τάξη του μαθήματος στην οποία έχουν πρόσβαση όλοι οι φοιτητές.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

-Προτεινόμενη βιβλιογραφία
  • Attwood, T. (2005). Παιδιά με ιδιαιτερότητες στη γλωσσική ανάπτυξη και την κοινωνική αλληλεπίδραση, σύνδρομο Asperger : οδηγός ανίχνευσης και αντιμετώπισης. Αθήνα: Σαββάλας (Επιστημονική επιμέλεια Α. Β. Παπαϊωάννου).
  • Heward, W.L. (2011). Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες: Μια εισαγωγή στην Ειδική Εκπαίδευση. Αθήνα: Τόπος (Επιμέλεια Α. Δαβάζογλου & Κ. Κόκκινος)
  • Jamieson, C. & Morgan, E. (2016). Η αντιμετώπιση της δυσλεξίας κατά τη μετάβαση από τη Δευτεροβάθμια στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη (Μετάφραση και Επιστημονική επιμέλεια Αικ. Αντωνοπούλου & Α. Σταμπολτζή).
  • Μιχαηλίδης, Κ. Θ. (2009). Συνεκπαίδευση και αναπηρία. Αθήνα: Παπασωτηρίου & Σία Ο. Ε.
  • Tomlinson, C. A. (2010). Διαφοροποίηση της εργασίας στην αίθουσα διδασκαλίας: ανταπόκριση στις ανάγκες όλων των μαθητών. Αθήνα: Γρηγόρης (Μετάφραση Χ. Θεοφιλίδης & Δ. Μαρτίδου-Φορσιέ).
  • UNESCO (1994). The Salamanca Statement and Framework for Action on Special Needs Education. ∆ιαθέσιµο στο URL: http://www.unesco.org/education/pdf/SALAMA_E.PDF
-Προτεινόμενη βιβλιογραφία για φοιτητές Erasmus
  • Farrell, M. (2003). Understanding special educational needs: a guide for student teachers. London New York: Routledge.
  • Powell, S. (2003). Special teaching in higher education: successful strategies for access and inclusion. London Sterling, VA : Kogan Page.
  • Price, K. M., & Nelson, K. L. (2014). Planning effective instruction: diversity responsive methods and management. Belmont, CA : Wadsworth Cengage Learning.
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά
  • Ψυχολογία
  • Προσχολική & Σχολική Εκπαίδευση
  • Επιστήμες Αγωγής
  • Παιδαγωγική Επιθεώρηση
  • Έρευνα στην Εκπαίδευση
  • Διάλογοι! Θεωρία & Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης
  • Επιθεώρηση Συμβουλευτικής & Προσανατολισμού
  • Παιδαγωγικός Λόγος

Χωροταξία και Επιχειρηματικό Περιβάλλον


 

Προπτυχιακό | 5ο εξάμηνο | Επιλογής | ΟΚ4700

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου)

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

Περιγραφή

Ανάλυση των εννοιών της Χωροταξίας και της Επιχειρηματικότητας. Χωροταξία και Περιβάλλον. Ιστορική επισκόπηση θεωριών επιλογής του τόπου εγκατάστασης. Χωρική διάρθρωση και οργάνωση της αστικής και περιφερειακής οικονομίας. Χωρική κατανομή των οικιστικών μονάδων και οι μεταξύ τους σχέσεις και ανταλλαγές. Αστική και Περιφερειακή μεγέθυνση και ανάπτυξη. Μικροοικονομική ανάλυση του τόπου εγκατάστασης της οικονομικής μονάδας (επιχείρηση, νοικοκυριό). Διερεύνηση των χωροταξικών προβλημάτων. Οικονομική Δραστηριότητα και Περιβάλλον. Θεσμικό Πλαίσιο προστασίας του περιβάλλοντος από τις επιχειρήσεις. Παγκοσμιοποίηση και τάσεις χωροθέτησης πολυεθνικών επιχειρήσεων. Τεχνολογία, καινοτομία και χώρος. Χωροθέτηση βιομηχανικών περιοχών: διεθνής εμπειρία και Ελλάδα.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος είναι να αναδείξει τη σημασία του χώρου στην ανάλυση της οικονομικής συμπεριφοράς παραγωγών, καταναλωτών και επιχειρήσεων καθώς και τη σημασία του περιβάλλοντος και της ποιότητάς του. Το περιεχόμενο των μαθημάτων αφορά θεωρητικά υποδείγματα και εμπειρικά παραδείγματα χωροταξίας και Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος.
Επιπρόσθετα, στόχος είναι να καταστούν οι φοιτητές ικανοί να μπορούν να ερευνήσουν περαιτέρω και να παρουσιάσουν τα εν λόγω θέματα. Με την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης για το συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να:

  • Ορίζουν την έννοια και το περιεχόμενο της Χωροταξίας και του Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος.
  • Περιγράφουν και αναλύουν τις νέες τάσεις και τα πρότυπα που διαμορφώνονται στην Ευρώπη και στον κόσμο σε ό,τι αφορά θέματα της Χωροταξίας και του Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος.
  • Γνωρίζουν τις βασικές ενέργειες για την οργάνωση μιας δράσης που θα στοχεύει στη βελτιστη χρήση της Χωροταξίας για την ανάπτυξη του Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος.

Γενικές Ικανότητες

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Διαχείριση αλλαγών
  • Σεβασμός στο φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 35
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 50
Ασκήσεις 40
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

  • Παράδοση εργασιών
  • Γραπτή εξέταση με ερωτήσεις στο τέλος του εξαμήνου

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
  • McCann Ph. ed. (2002), Industrial Location Economics, Edward Elgar.
  • Κώττης Γ. (1976), Μικροοικονομική του Τόπου Εγκατάστασης, Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα.
  • Σκούντζος Θ. (1993), Περιφερειακή Οικονομική Ανάλυση και Πολιτική, Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα.
  • Armstrong H. & J. Taylor (2000), Regional Economics and Policy, ed. Blackwell, Massachusetts.
  • Λαμπριανίδης Λ. (2001), Οικονομική Γεωγραφία, Εκδόσεις Πατάκη, Αθήνα
  • Dicken P. & Lloyd P. (1990) Location in Space: Theoretical perspectives in Economic Geography,Harper Collins.

Ειδικά Θέματα Διατροφής


 

Προπτυχιακό | 5ο εξάμηνο | Επιλογής | ΙΑ0101

 

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου)

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

  • Αρχές διατροφικής επιδημιολογίας.
  • Παχυσαρκία: Τροποποίηση της δίαιτας. Ειδικές δίαιτες απώλειας βάρους.
  • Στεφανιαία νόσος
  • Διαβήτης
  • Καρκίνος
  • Γαστρεντερικές παθήσεις
  • Oστεοπόρωση
  • Διατροφή και Πολιτισμός
  • Σχεδιασμός ερευνητικού πρωτοκόλλου
  • Μελέτη και ανάλυση μιας διατροφικής πειραματικής μελέτης
  • Λειτουργικά τρόφιμα

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το συγκεκριμένο μάθημα θα επικεντρωθεί στη σημασία της σωστής διαιτητικής αγωγής για την πρόληψη ορισμένων χρόνιων παθήσεων, οι οποίες αποτελούν σημαντικές αιτίες νοσηρότητας και θνησιμότητας στη χώρα μας. Επίσης, θα δοθεί έμφαση σε θέματα διατροφής, τρόπου ζωής και δημόσιας υγείας. Μετά από την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης του συγκεκριμένου μαθήματος, ο φοιτητής ή η φοιτήτρια θα:

  • έχει κατανοήσει τη σημασία της σωστής διατροφής στην πρόληψη και αντιμετώπιση σημαντικών χρόνιων εκφυλιστικών παθήσεων
  • έχει εξοικειωθεί με τις αρχές της διατροφικής επιδημιολογίας
  • έχει αναπτύξει γνωστικές δεξιότητες που συντελούν στη βαθύτερη κατανόηση επιστημονικών εργασιών που έχουν δημοσιευτεί σε περιοδικά με κριτές.

Γενικές Ικανότητες

  • Αυτόνομη Εργασία
  • Ομαδική Εργασία
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών:

  • Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία.

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 30
Ασκήσεις σε μικρές ομάδες μέσα στη αίθουσα 9
Αυτοτελής μελέτη 60
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφικών πηγών στα ελληνικά και στα αγγλικά 26
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η εξέταση του μαθήματος γίνεται με τελική γραπτή εξέταση (ερωτήσεις ανάπτυξης). Η μέθοδος αξιολόγησης γίνεται γνωστή στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης καθ΄ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
  • Gibney, M.J. (2010). Διατροφή και Δημόσια Υγεία, Επιμέλεια Γ. Μανιός, Β. Κωσταρέλλη & Ε. Πολυχρονόπουλος, Εκδόσεις Παρισιάνου, Αθήνα (υπό έκδοση).
  • Μανιός, Ι. (2007). Διατροφική Αγωγή: Θεωρίες και Μοντέλα Αγωγής και Προαγωγής της Υγείας, Ιατρικές Εκδόσεις Πασχαλίδης, Αθήνα.
  • Ζαμπέλας, Α. (2006). Κλινική Διαιτολογία και Διατροφή, Τόμος 1 και 2, Ιατρικές Εκδόσεις Πασχαλίδης, Αθήνα.
  • Garrow, J. S., James, W.P.T. & Ralph, A. (2000). Human Nutrition and Dietetics, 10th ed., Churchill Livingstone.
  • Karlson, P., Gerok, W. & Grob, W. (1989). Κλινική Παθολογική Βιοχημεία, Εκδόσεις Λίτσας, Αθήνα.
  • Thomas, B. (2001). Manual of Dietetic Practice, 3rd ed., Blackwell Science.
  • Department of Health (1991). Dietary Reference Values for Food Energy and Nutrients for the United Kingdom. Report on Health and Social Subjects No. 41. HMSO.
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
  • Journal of Nutrition & Dietetics
  • Journal of Nutrition Education & Behavior
  • Επιθεώρηση Διατροφής Διαιτολογίας
  • British Journal of Nutrition

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Π.Μ.Σ. Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις:

- Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

- Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

- Πολιτισμική Αγωγή

Π.Μ.Σ. Βιώσιμη Ανάπτυξη

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις: 

- Τοπική Ανάπτυξη

- Διαχείριση Περιβάλλοντος

- Αγωγή Καταναλωτή

© 2021 ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ -Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης. All Rights Reserved.
Photos by Freepik