ΣΤΟΧΟΙ

Η προώθηση της επιστημονικής γνώσης και έρευνας για την ποιοτικοποίηση της βιώσιμης διαβίωσης των ατόμων, των οικογενειών και των ανθρωπίνων κοινοτήτων αλλά και τη διαχείριση του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος.

Μάθετε περισσότερα

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η οργανωμένη μελέτη θεμάτων που αφορούν στην εξέλιξη του θεσμού της οικογένειας ως μικροκοινωνίας και στην αλληλεπίδρασή της με το πολιτισμικό περιβάλλον, τον καταναλωτή, τις διατροφικές συνήθειές του, την αγωγή υγείας, τη σύγχρονη οικιακή τεχνολογία, τον οικολογικό σχεδιασμό και την έλλογη διαχείριση των φυσικών και ανθρώπινων πόρων.
Μάθετε περισσότερα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προσβλέπει στη διασφάλιση της ποιότητας των προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος, μέσω της αναβάθμισης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, της υποστήριξης του διεπιστημονικού χαρακτήρα της επιστήμης της Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης και της αναζήτησης νέων επαγγελματικών διεξόδων για τους αποφοίτους του.

Μάθετε περισσότερα

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης μπορούν να απασχοληθούν στην εκπαίδευση καθώς και σε οικονομικούς και περιβαλλοντικούς φορείς.



Δείτε τους τομείς απασχόλησης

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΕ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

Αν είστε απόφοιτος του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Βιώσιμη Ανάπτυξη" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Βιώσιμη Ανάπτυξη"

Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Εκπαίδευση και Πολιτισμός" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Εκπαίδευση και Πολιτισμός"

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΤΟ ΤΜΗΜΑ

Αξιολόγηση σχολικών μονάδων, εκπαιδευτικών και στελεχών εκπαίδευσης


 

Μεταπτυχιακό | B' εξάμηνο | 1223-4223

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Ειδίκευση:  Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 7 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Ειδίκευσης, Ανάπτυξης δεξιοτήτων

Προαπαιτούμενα:--

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

Περιγραφή

Το μάθημα αυτό αποβλέπειστην ανάπτυξη δεξιοτήτων και την παροχή εξειδικευμένων επιστημονικών γνώσεων σχετικά με την αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης, αλλά την εξοικείωση με το σχετικό θεσμικό πλαίσιο.

Ειδικότερα, οι ενότητες που θα αναπτυχθούν είναι οι εξής:

  • Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου: Βασικές έννοιες και θεωρίες
  • Αξιολόγηση και σχολική αποτελεσματικότητα
  • Εκπαιδευτική διοίκηση και αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων, Εκπαιδευτικών και Στελεχών Εκπαίδευσης
  • Η αξιολόγηση των Σχολικών Μονάδων, Εκπαιδευτικών και Στελεχών Εκπαίδευσης της εκπαίδευσης στην Ελλάδα
  • Μέθοδοι και διαδικασίες αξιολόγησης των Σχολικών Μονάδων, Εκπαιδευτικών και Στελεχών Εκπαίδευσης
  • Εργαλεία αξιολόγησης των Σχολικών Μονάδων, Εκπαιδευτικών και Στελεχών Εκπαίδευσης
  • Η διεθνής εμπειρία της αξιολόγησης εκπαιδευτικού έργου και στελεχών της εκπαίδευσης

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες αναμένεται να έχουν:

  • αποκτήσει σφαιρική γνώση γύρω από τις βασικές έννοιες της αξιολόγησης και των εφαρμογών της στην εκπαίδευση
  • εξοικειωθεί με τη μελέτη της διεθνούς επιστημονικής αρθρογραφίας πάνω σε ζητήματα σχετικά με την αξιολόγηση στην εκπαίδευση, τις προοπτικές και τους περιορισμούς της
  • γνωρίσει και ασκηθεί σε ποικιλία μεθόδων και καλών πρακτικών εφαρμογής εκπαιδευτικής αξιολόγησης
  • αποκτήσει την ικανότητα να εντοπίζουν και να διαχειρίζονται αποτελεσματικά πιθανούς παρεμποδιστικούς παράγοντες που υπονομεύουν την ποιότητα και την αξιοπιστία της αξιολόγησης στην εκπαίδευση

Γενικές Ικανότητες

  • Επικαιροποίηση γνώσεων αναφορικά με το θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης στην εκπαίδευση
  • Ενίσχυση δεξιοτήτων αυτοαξιολόγησης και αξιολόγησης στο πλαίσιο της συνεχούς επαγγελματικής ανάπτυξης
  • Αυτόνομη εργασία, ενίσχυση αυτορρυθμιζόμενης μάθησης
  • Ομαδική εργασία, ενίσχυση δεξιοτήτων συνεργασίας
  • Προσαρμογή σε αυξανόμενες επαγγελματικές απαιτήσεις και σύνθετες επαγγελματικές καταστάσεις
  • Ενθάρρυνση της δημιουργικής και κριτικής σκέψης των φοιτητών/τριων
  • Αναζήτηση και κριτική μελέτη δεδομένων, αλλά και πρακτική αξιοποίηση των επιστημονικών παραδοχών και των ερευνητικών ευρημάτων
  • Καλλιέργεια του ερευνητικού προβληματισμού γύρω από θέματα της εκπαίδευσης

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο, Υποστήριξη του διδακτικού έργου μέσω της πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης (eclass)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία, χρήση της πλατφόρμας ασύγχρονης εκπαίδευσης για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την επικοινωνία με τους φοιτητές, καθώς και επικοινωνία μαζί τους μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 20
Διαδραστική διδασκαλίααλληλεπίδραση 30
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 35
Δραστηριότητες αφομοίωσης και ανατροφοδότησης 30
Ομαδικές δραστηριότητες 20
Αυτόνομη/μη καθοδηγούμενη μελέτησυγγραφή εργασίας 40
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 175

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η αξιολόγηση της επίδοσης των φοιτητών/τριών βασίζεται:

α. Σε γραπτή εξέταση που αντιστοιχεί στο 60% της τελικής συνολικής βαθμολογίας και λαμβάνει χώρα μετά την ολοκλήρωση της διδακτικής περιόδου και αποτελείται από δύο (2) ερωτήσεις κριτικού αναστοχασμού μέσω της μελέτης συγκεκριμένων εκπαιδευτικών σεναρίων ή άλλων έγκυρων εκπαιδευτικών πηγών που σχετίζονται άμεσα με τις διδακτικές ενότητες που μελετήθηκαν στο πλαίσιο διδασκαλίας του μαθήματος. Τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης των γραπτών απαντήσεων των φοιτητών/τριών είναι:

  • Παιδαγωγική ορθότητα και επιστημονική τεκμηρίωση απαντήσεων
  • Ικανότητα ορθής αξιοποίησης και χρήσης παιδαγωγικών εννοιών και όρων που μελετήθηκαν στο πλαίσιο διδασκαλίας του μαθήματος
  • Κριτική και συνθετική ικανότητα ως προς την εξέταση των προσφερόμενων πηγών
  • Πρωτοτυπία και δημιουργικότητα ως προς τη διατύπωση παιδαγωγικών-διδακτικών προτάσεων
  • Εκφραστική ικανότητα, σαφήνεια και περιεκτικότητα απαντήσεων
  • Οργάνωση σκέψης-Δομή γραπτού λόγου
  • Μορφή γραπτού δοκιμίου

β. Σε εκπόνηση γραπτής εργασίας από τους φοιτητές/τριες, που βασίζεται σε συστηματική και οργανωμένη βιβλιογραφική ανασκόπηση,της οποίας η βαθμολογία αντιστοιχεί στο 40 % του τελικού συνολικού βαθμού. Τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης των γραπτών εργασιών των φοιτητών/τριών είναι:

  • η αποδεδειγμένη ευρεία χρήση βιβλιογραφικών πηγών και δεδομένων που σχετίζονται με το υπό εξέταση θέμα
  • η κριτική ανάλυση πρόσφατης βιβλιογραφίας – κατανόηση, ερμηνεία σύγκριση και παρουσίαση των βιβλιογραφικών και ερευνητικών δεδομένων
  • η πληρότητα των συμπερασμάτων και προτάσεων
  • η ορθότητα της καταγραφής των βιβλιογραφικών αναφορών (references) τόσο στο σώμα όσο και στο τέλος της εργασίας
  • η γενική δόμηση και μορφή της εργασίας (ενότητες, παραγραφοποίηση, σχήματα, πίνακες
  • η σαφήνεια του γραπτού λόγου

Όλα τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης καθ΄ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Κασσωτάκης, Μ. (2018). Αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών. Αθήνα: Γρηγόρης
  • Kyriakides, L., Creemers, B.P.M., & Charalambous, E. (2018). Equity and Quality Dimensions in Educational Effectiveness. Dordrecht, the Netherlands: Springer
  • Isoré, M. (2009), “Teacher Evaluation: Current Practices in OECD Countries and a Literature Review”, OECD Education Working Papers, No. 23, OECD Publishing. http://dx.doi.org/10.1787/223283631428

Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Ελληνική Επιθεώρηση Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης
  • Practical Assessment, Research and Evaluation
  • School Effectiveness and School Improvement
  • Studies in Educational Evaluation
  • Assessment in Education: Principles, Policy & Practice
  • Educational Assessment

Σχολική ηγεσία και επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού-Βιωματικές ασκήσεις επαγγελματικής ανάπτυξης


 

Μεταπτυχιακό | B' εξάμηνο | 1223-4222

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Ειδίκευση:  Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 7 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Επιστημονική Περιοχή & Ανάπτυξη Δεξιοτήτων

Προαπαιτούμενα:--

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

Περιγραφή

Έννοια της ηγεσίας, Ηγεσία και management, Σχέσεις Ηγεσίας, Εξουσία και Ηγεσία, Μοντέλα και Θεωρίες Ηγεσίας, Η φύση της Ομάδας, Κουλτούρα και Ηγεσία, Ηγεσία και Συμπεριφορά, Κοινωνικό Κεφάλαιο και Ηγεσία, Βιώσιμη Ηγεσία, Διαστάσεις της εκπαιδευτικής πολιτικής στη χώρα μας, Διαχείριση Κινδύνου, Έννοια και τεχνικές επίλυσης διοικητικών προβλημάτων (π.χ συγκρούσεων και διαχείρισης κρίσεων με τη χρήση μελέτης περιπτώσεων) διαστάσεις των συλλογικών αποφάσεων μέσω του συλλόγου διδασκόντων και χρήση μελέτες περιπτώσεων. Οι βιωματικές ασκήσεις επαγγελματικής ανάπτυξης αποσκοπούν στην ανάπτυξη εξειδικευμένης γνώσης και ειδικών επαγγελματικών δεξιοτήτων. Η διάρκεια τους είναι 12 ώρες και έχουν υποχρεωτικό χαρακτήρα. Ειδικότερα, στο πλαίσιο των ασκήσεων αυτών οι φοιτητές της Ειδίκευσης «Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων», εξοικειώνονται με θέματα σχετικά με τα σύγχρονα μοντέλα σχολικής ηγεσίας και την εξέταση της αμφίδρομης σχέσης αυτής με την επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού μέσω βιωματικών τεχνικών και πρακτικών μεθόδων, με απώτερο στόχο την επίτευξη υψηλών αποδόσεων των εκπαιδευτικών οργανισμών.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Η Ηγεσία είναι η ενεργοποίηση και καθοδήγηση του ανθρώπινου δυναμικού προκειμένου να συμβάλλει αποτελεσματικά στην υλοποίηση των αντικειμενικών σκοπών του εκπαιδευτικού οργανισμού. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι μεταπτυχιακοί φοιτητές αναμένεται να είναι ικανοί να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του σχολικού περιβάλλοντος και να μεταμορφώσουν ένα σχολείο σε μια ποιοτική και παραγωγική εκπαιδευτική μονάδα.

Γενικές Ικανότητες

  • Λήψη Αποφάσεων
  • Ηγεσία
  • Ομαδική Εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Νέες και Καινοτόμες Ιδέες (Δεξιότητες Καινοτομίας)
  • Δημιουργικότητα
  • Σχεδιασμός Στρατηγικών

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 60
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 50
Αυτόνομη/μη καθοδηγούμενη μελέτη-συγγραφή εργασίας 50
Πρακτική Εφαρμογή 40
Σύνολο Μαθήματος 200

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η αξιολόγηση του μαθήματος βασίζεται σε γραπτές εξετάσεις (70%) και γραπτή εργασία (30%). Το θέμα της εργασίας θα πρέπει να βασίζεται σε μια θεματική ενότητα του μαθήματος ενώ θα πρέπει να παρουσιαστεί η εργασία – μελέτη από τους φοιτητές

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

Η παρακάτω βιβλιογραφία είναι ενδεικτική και βοηθά τους μεταπτυχιακούς φοιτητές να επεκτείνουν τις γνώσεις τους στο συγκεκριμένο αντικείμενο και να κατανοήσεουν καλύτερα τις έννοιες. Ως διδακτικά βοηθήματα θα δοθούν στους μεταπτυχιακούς φοιτητές άρθρα επιλεγμένων συγγραφέων καθώς και εκτενής βιβλιογραφία.

  • Hoy, W. & Miskel, C., (2012), Educational Administration: Theory Research and Practice, Lane Akers, Inc, New York
  • Mullins, L.J. (2010). Management and Organisational Behavior. Ninth Edition, London: Prentice Hall
  • Papa, R., English, F., Davidson, F., Culver, M.K. & Brown, R. (2013). Contours of great leadership. UK.: Rowman & Littlefield Education.
  • Saitis, C. & Saiti, A. (2018). Initiation of Educators into Educational Management Secrets. Switzerland: Springer International Publishing
  • Schermerhorn, J.R. (Jr) (2011). Introduction to Management. 11th Edition Asia: John Wiley & Sons
  • Schermerhorn, J.R. (Jr) (2010). Introduction to Management. International Student Version, Asia: John Wiley & Sons
  • Yukl, G. (2002). Leadership in organisations. NJ: Prentice-Hall.
  • Σαΐτη, Α. & Σαΐτης, Χ. (2012). Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης, Αυτοέκδοση, Αθήνα.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Educational Management Administration and Leadership
  • International Journal of Educational Management

Μεθοδολογία έρευνας - Στατιστική


 

Μεταπτυχιακό | B' εξάμηνο | 1223-4221

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Ειδίκευση:  Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 8 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Γενικού υποβάθρου - υποχρεωτικό

Προαπαιτούμενα:--

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

Περιγραφή

Εισαγωγή στην επιστημονική εργασία. Σχεδιασμός και υλοποίηση έρευνας. Μορφές δεδομένων. Ταξινόμηση στατιστικών δεδομένων. Δειγματοληψία. Ποιοτικές μέθοδοι έρευνας. Βιβλιογραφική επισκόπηση. Ανάλυση των επιστημονικών κειμένων, καθώς και οι τρόποι αναζήτησης πηγών σε ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων. Οδηγίες συγγραφής μιας επιστημονικής εργασίας και των βιβλιογραφικών αναφορών και δευτερογενών δεδομένων. Καταγραφή βιβλιογραφίας σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα. Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων. Κωδικοποίηση δεδομένων και δημιουργία βάσης δεδομένων. ΚαταχώρησηΠαρουσίαση δεδομένων. Βασικοί ορισμοί και στατιστικό υπόβαθρο. Επεξεργασία στατιστικών δεδομένων. Ανάλυση συσχέτισης. Έλεγχοι για τη διαφορά των μέσων. ANOVA. Διερευνητική παραγοντική ανάλυση. Εκτίμηση Υποδειγμάτων. Εφαρμογές με χρήση H/Y. Δυνατότητα χρησιμοποίησης ενός ή περισσοτέρων στατιστικών πακέτων (STATA). Παρουσίαση αποτελεσμάτων της έρευνας. Συγγραφή μελέτης.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Ο στόχος του μαθήματος είναι να εισαγάγει τους φοιτητές στο αντικείμενο της μεθοδολογίας έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες. Ειδικότερα, στο μάθημα οι φοιτητές θα εκπαιδευτούν σε δράσεις αναλυτικής ικανότητας ώστε να αντιλαμβάνονται πώς να αποκτούν και να κρίνουν τα ποσοτικά δεδομένα, να διατυπώνουν ερευνητικές υποθέσεις και να επιλέγουν την κατάλληλη μεθοδολογία ανάλυσης αυτών χρησιμοποιώντας το αντίστοιχο λογισμικό πρόγραμμα.

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Εργαστηριακές ασκήσεις.

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 50
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 40
Αυτόνομη/μη καθοδηγούμενη μελέτη-συγγραφή εργασίας 50
Ασκήσεις 60
Σύνολο Μαθήματος 200

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Γραπτή εξέταση με ερωτήσεις στο τέλος του εξαμήνου και ασκήσεις κατά τη διάρκεια αυτού.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Babbie, Ε. (2011), Εισαγωγή στην κοινωνική έρευνα, σε μετάφραση, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα.
  • Σιάρδος, Γ. (2005), Μέθοδοι πολυμεταβλητής στατιστικής ανάλυσης, Εκδόσεις Σταμούλη Α.Ε.
  • Ζαφειρόπουλος, Κ. (2005), Πως γίνεται μία επιστημονική εργασία, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα.
  • Ψαρρού Μ. Κ., Ζαφειρόπουλος Κ. (2001) Επιστημονική Έρευνα, Εκδόσεις Γ. Δάρδανος - Κ. Δάρδανος Ο.Ε., Αθήνα.
  • Νόβα-Καλτσούνη Χ. (2006) Μεθοδολογία Εμπειρικής Έρευνας Στις Κοινωνικές Επιστήμες Ανάλυση Δεδομένων με τη Χρήση του Spss 13, Γ. Δάρδανος - Κ. Δάρδανος Ο.Ε., Αθήνα.

Οργανωσιακή συμπεριφορά στην εκπαίδευση


 

Μεταπτυχιακό | Α' εξάμηνο | 1223-4124

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Ειδίκευση:  Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 8 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος:  Ειδικού υποβάθρου, Ανάπτυξης δεξιοτήτων

Προαπαιτούμενα:--

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

Περιγραφή

Οι ακόλουθες θεματικές ενότητες καλύπτουν ενδελεχώς τις βασικές διαστάσεις του μαθήματος της Οργανωσιακής Συμπεριφοράς.

Ενότητες

  1. Εισαγωγή στην οργανωσιακή συμπεριφορά / Άγχος, εξουθένωση και υγεία
  2. Προσωπικότητα και συναισθηματική νοημοσύνη
  3. Ηγεσία
  4. Εξουσία και πολιτική στις οργανώσεις
  5. Παρακίνηση
  6. Λήψη αποφάσεων
  7. Επικοινωνία
  8. Συγκρούσεις και διαπραγματεύσεις
  9. Οργανωσιακή αλλαγή
  10. Στάσεις και αξίες
  11. Ομάδες
  12. Οργανωσιακή κουλτούρα και κλίμα

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά την ολοκλήρωση των διαλέξεων οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να έχουν:

  • αποκτήσει σφαιρικές γνώσεις στα βασικά θέματα της Οργανωσιακής συμπεριφοράς και ψυχολογίας, όπως για παράδειγμα η προσωπικότητα, η παρακίνηση, η ηγεσία, οι δημιουργία των ομάδων, οι συγκρούσεις και η οργανωσιακή αλλαγή.
  • μελετήσει Ελληνική και ξένη βιβλιογραφία η οποία θα καλύπτει διεξοδικά όλες τις θεματικές ενότητες.
  • εμβαθύνει στις βασικές έννοιες μέσω συγκεκριμένων παραδειγμάτων και μελετών περιπτώσεων.
  • αξιολογήσει βασικές τους στάσεις ή χαρακτηριστικά της προσωπικότητας τους μέσω σταθμισμένων ψυχολογικών κλιμάκων μέτρησης.
  • εξοικειωθεί με βασικά ερωτηματολόγια εργασιακών συμπεριφορών και στάσεων με τις ηλεκτρονικές φόρμες της Google.

Γενικές Ικανότητες

Μετά την επιτυχή παρακολούθηση του μαθήματος της Οργανωσιακής Συμπεριφοράς οι εκπαιδευόμενοι αναμένεται να έχουν αποκτήσει και αναπτύξει τις ακόλουθες δεξιότητες/ικανότητες:

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Προαγωγή της κριτικής και δημιουργικής σκέψης και έκφρασης των φοιτητών/τριών
  • Επίδειξη ευαισθησίας σε θέματα που αφορούν την ψυχολογία των εργαζομένων μέσα στον εργασιακό τους χώρο

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Διάλεξη Αμφιθέατρου

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Ms Powerpoint, Eclass, Google Forms, Email

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 60
Μελέτες Περιπτώσεων 35
Δραστηριότητες Εντός Διαλέξεων 35
Μελέτη Και Ανάλυση Σχετικής Βιβλιογραφίας 45
Ομαδικές Ασκήσεις 35
Ατομική Εργασία 50
Εργαστηριακή Άσκηση (Η/Υ) Και Προετοιμασία 10
Σύνολο Μαθήματος 270

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η αξιολόγηση των φοιτητών έχει ως ακολούθως:

Α. Τελική εξέταση: 75%

- Βασίζεται στη μελέτη της βιβλιογραφίας, σημειώσεων του διδάσκοντος, και των ατομικών σημειώσεων του κάθε μεταπτυχιακού φοιτητή.

Β. Εργασία: 25%

- Οι φοιτητές καλούνται να επιλέξουν μια σύγχρονη ή και κλασσική θεματολογία της Οργανωσιακής Συμπεριφοράς πάνω στην οποία θα εκπονήσουν την εργασία τους. Οι φοιτητές ενθαρρύνονται να συλλέξουν ποιοτικά ή ποσοτικά δεδομένα τα οποία θα συνδυάσουν επιμελώς με την ψυχολογικές θεωρίες τις οποίες έχουν επιλέξει.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

Ελληνική:

  • Kotter, J. (2001). Ηγέτες στις αλλαγές, μτφρ. Α. Σοκοδήμος. Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική.
  • Robbins, S. P. & Judge Τ. A. (2011). Οργανωσιακή Συμπεριφορά: Βασικές έννοιες και σύγχρονες προσεγγίσεις. Εκδόσεις Κριτική
  • Σαΐτη Α., & Σαΐτης, Χ. (2011). Εισαγωγή στη διοίκηση της εκπαίδευσης. Αθήνα: Αυτοέκδοση.
  • Σαΐτης, Χ. (2012). Ο Διευθυντής στο σύγχρονο σχολείο. Θεωρία Έρευνα και μελέτη περιπτώσεων. Αθήνα: Αυτοέκδοση.

Ξενόγλωσση:

  • Robbins, S.P. & Judge Τ.A. (2012, 15th Edition). Organizational behaviour. Prentice Hall.

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Π.Μ.Σ. Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις:

- Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

- Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

- Πολιτισμική Αγωγή

Π.Μ.Σ. Βιώσιμη Ανάπτυξη

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις: 

- Τοπική Ανάπτυξη

- Διαχείριση Περιβάλλοντος

- Αγωγή Καταναλωτή

© 2021 ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ -Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης. All Rights Reserved.
Photos by Freepik