ΣΤΟΧΟΙ

Η προώθηση της επιστημονικής γνώσης και έρευνας για την ποιοτικοποίηση της βιώσιμης διαβίωσης των ατόμων, των οικογενειών και των ανθρωπίνων κοινοτήτων αλλά και τη διαχείριση του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος.

Μάθετε περισσότερα

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η οργανωμένη μελέτη θεμάτων που αφορούν στην εξέλιξη του θεσμού της οικογένειας ως μικροκοινωνίας και στην αλληλεπίδρασή της με το πολιτισμικό περιβάλλον, τον καταναλωτή, τις διατροφικές συνήθειές του, την αγωγή υγείας, τη σύγχρονη οικιακή τεχνολογία, τον οικολογικό σχεδιασμό και την έλλογη διαχείριση των φυσικών και ανθρώπινων πόρων.
Μάθετε περισσότερα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προσβλέπει στη διασφάλιση της ποιότητας των προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος, μέσω της αναβάθμισης των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, της υποστήριξης του διεπιστημονικού χαρακτήρα της επιστήμης της Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης και της αναζήτησης νέων επαγγελματικών διεξόδων για τους αποφοίτους του.

Μάθετε περισσότερα

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης μπορούν να απασχοληθούν στην εκπαίδευση καθώς και σε οικονομικούς και περιβαλλοντικούς φορείς.



Δείτε τους τομείς απασχόλησης

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΕ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

Αν είστε απόφοιτος του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Βιώσιμη Ανάπτυξη" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Βιώσιμη Ανάπτυξη"

Αν είστε απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Εκπαίδευση και Πολιτισμός" πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για συμμετοχή στην έρευνα

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Εκπαίδευση και Πολιτισμός"

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΤΟ ΤΜΗΜΑ

Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής τάξης


 

Μεταπτυχιακό | Α' εξάμηνο | 1223-4123

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Ειδίκευση:  Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 7 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος:  Ειδικού υποβάθρου, Ανάπτυξης δεξιοτήτων

Προαπαιτούμενα:--

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

Το μάθημα αφορά στη οργάνωση της σχολικής τάξης καθώς και τη διαχείριση της επικοινωνίας μέσα σε αυτή αλλά και στο ευρύτερο σχολικό περιβάλλον. Σχετίζεται με την ειδικότερη επαγγελματική δεξιότητα του εκπαιδευτικού να διαμορφώνει το μαθησιακό περιβάλλον της σχολικής τάξης με τέτοιο τρόπο ώστε εμποδίζοντας την εκδήλωση αποκλινουσών συμπεριφορών να προάγεται η πνευματική και ψυχοασυναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών του. Στο παραπάνω λοιπόν πλαίσιο μελετώνται οι βασικές αρχές διαχείρισης της διδασκαλίας της τάξης (κλίμα, συμπεριφορά μαθητών, περιβάλλον) με σύγχρονες εκπαιδευτικές τεχνικές για το σχεδιασμό του μαθήματος, οι παράγοντες που διαμορφώνουν την ανάπτυξη των διαπροσωπικών σχέσεων και η εφαρμογή της σχολικής ενσωμάτωσης, η έννοια και τα χαρακτηριστικά διοίκησης της σχολικής τάξης, η έννοια και οι κατηγορίες εμφάνισης της αποκλίνουσας συμπεριφοράς των μαθητών, οι βασικές τεχνικές αποτελεσματικής διαχείρισης της επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητών αλλά και επικοινωνίας σχολείου-οικογένειας-κοινότητας. Επίσης, μελετώνται οι βασικές τεχνικές επίλυσης συγκρούσεων και κρίσεων στην τάξη και το σχολείο μέσα από μελέτες περίπτωσης.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι εκπαιδευόμενοι αναμένεται να έχουν:

  • αποκτήσει σφαιρική γνώση των βασικών αρχών και μορφών διαχείρισης της επικοινωνίας μέσα στη σχολική τάξη
  • εξοικειωθεί με τη μελέτη της διεθνούς επιστημονικής αρθρογραφίας πάνω σε σχετικά θέματα
  • καλλιεργήσει δεξιότητες αυτομόρφωσης, μελέτης πηγών και εξαγωγής χρήσιμων για αυτούς συμπερασμάτων σε θέματα οργάνωσης και διοίκησης της σχολικής τάξης
  • οικειωθεί με καλές πρακτικές και τεχνικές βελτίωσης της διαχείρισης της σχολικής τάξης στο πλαίσιο της επαγγελματικής του καθημερινότητας
  • εκπαιδευτεί στην αξιολόγηση των διαφορετικών τύπων μάθησης
  • προσαρμόσει την οργάνωση της διδασκαλίας με βάση τις ανάγκες των μαθητών

Γενικές Ικανότητες

  • Ενίσχυση επαγγελματικών δεξιοτήτων του εκπαιδευτικού σε ό,τι αφορά την αποτελεσματική επικοινωνία μέσα στη σχολική τάξη
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής υπευθυνότητας και παιδαγωγικής ευαισθησίας και ισότιμης μεταχείρισης μαθητών με διαφορετικό συμπεριφορικό προφίλ και μαθησιακή δυναμική
  • Αυτόνομη εργασία-Μαθησιακή αυτορρύθμιση
  • Ομαδική εργασία
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με την χρήση και των απαραίτητων πληροφοριών
  • Προαγωγή της κριτικής και δημιουργικής σκέψης και έκφρασης των φοιτητών/τριών
  • Καλλιέργεια της ερευνητικής δυναμικής τω φοιτητών/τριών σε θέματα διαφοροποιημένης και εναλλακτικής διδακτικής
  • Ενίσχυση της αυτοαξιολογικής ικανότητας των φοιτητών/τριών

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: - Πρόσωπο με πρόσωπο - Υποστήριξη του διδακτικού έργου μέσω της πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης (e-class)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία, χρήση της πλατφόρμας ασύγχρονης εκπαίδευσης για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την επικοινωνία με τους φοιτητές, καθώς και επικοινωνία μαζί τους μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 30
Διαδραστική διδασκαλίααλληλεπίδραση 20
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 30
Δραστηριότητες αφομοίωσης και ανατροφοδότησης 30
Ομαδικές δραστηριότητες 20
Αυτόνομη/μη καθοδηγούμενη μελέτη/συγγραφή εργασίας 45
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 175

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η αξιολόγηση της επίδοσης των φοιτητών/τριών βασίζεται:

α. Σε γραπτή εξέταση που αντιστοιχεί στο 100% της τελικής συνολικής βαθμολογίας και λαμβάνει χώρα μετά την ολοκλήρωση της διδακτικής περιόδου και αποτελείται από δύο (2) ερωτήσεις κριτικού αναστοχασμού μέσω της μελέτης συγκεκριμένων εκπαιδευτικών σεναρίων ή άλλων έγκυρων εκπαιδευτικών πηγών που σχετίζονται άμεσα με τις διδακτικές ενότητες που μελετήθηκαν στο πλαίσιο διδασκαλίας του μαθήματος. Τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης των γραπτών απαντήσεων των φοιτητών/τριών είναι:

  • Παιδαγωγική ορθότητα και επιστημονική τεκμηρίωση απαντήσεων
  • Ικανότητα ορθής αξιοποίησης και χρήσης παιδαγωγικών εννοιών και όρων που μελετήθηκαν στο πλαίσιο διδασκαλίας του μαθήματος
  • Κριτική και συνθετική ικανότητα ως προς την εξέταση των προσφερόμενων πηγών
  • Πρωτοτυπία και δημιουργικότητα ως προς τη διατύπωση παιδαγωγικών-διδακτικών προτάσεων
  • Εκφραστική ικανότητα, σαφήνεια και περιεκτικότητα απαντήσεων
  • Οργάνωση σκέψης-Δομή γραπτού λόγου
  • Μορφή γραπτού δοκιμίου

β. Στην προαιρετική εκπόνησηγραπτής εργασίας από τους φοιτητές/τριες, που βασίζεται σε συστηματική και οργανωμένη βιβλιογραφική ανασκόπηση, της οποίας η βαθμολογία αντιστοιχεί στο 30 % του τελικού συνολικού βαθμού. Στην περίπτωση αυτή ο βαθμός της γραπτής εξέτασης αντιστοιχεί στο 70% της τελικής συνολικής βαθμολογίας. Τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης των γραπτών εργασιών των φοιτητών/τριών είναι:

  • η αποδεδειγμένη ευρεία χρήση βιβλιογραφικών πηγών και δεδομένων που σχετίζονται με το υπό εξέταση θέμα
  • η κριτική ανάλυση πρόσφατης βιβλιογραφίας – κατανόηση, ερμηνεία σύγκριση και παρουσίαση των βιβλιογραφικών και ερευνητικών δεδομένων
  • η πληρότητα των συμπερασμάτων και προτάσεων
  • η ορθότητα της καταγραφής των βιβλιογραφικών αναφορών (references) τόσο στο σώμα όσο και στο τέλος της εργασίας
  • η γενική δόμηση και μορφή της εργασίας (ενότητες, παραγραφοποίηση, σχήματα, πίνακες
  • η σαφήνεια του γραπτού λόγου

Όλα τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης καθ΄ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Koutrouba, K. (2013) Student misbehavior in secondary education: Greek teachers’ views and attidudes. Educational Review, 65(1), 1-19.
  • Koutrouba, K. (2016) Defining teacher effectiveness in secondary education: The perceptions of Greek students. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 15(10), 73-91.
  • Marzano, R. & Marzano, J. (2003)“The key to classroom management”, Educational Leadership,61(1), 1-8.
  • Papastamatis, A., Panitsidou, E., Giavrimis, P. &Papanis, E. (2008) Facilitating teachers’ & educators’ effective professional development. Review of European Studies, 1(2): 83-90.
  • Kyriacou, C. (20093 ) Effective teaching in schools. Theory and Practice. U.K.: Nelson Thornes Ltd.
  • Thornberg, R. (2008). School children’s reasoning about school rules, Research Papers in Education, 23(1), 37-52
  • Ματσαγγούρας, Η. (2008) Σχέσεις σχολείου και οικογένειας: Εναλλακτικές θεωρήσεις του περιεχομένου και του πλαισίου των σχέσεων. Στο Α. Μπρούζος, Π. Μισαηλίδη, Α. Εμβαλωτής& Α. Ευκλείδη (επιμ.), Επιστημονική Επετηρίδα της Ψυχολογικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος: Σχολείο & Οικογένεια, vol. 6 (σ.σ.35-68) Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Improving Schools
  • Educational Studies
  • Teaching and Teacher Education
  • School Effectiveness and School Improvement
  • International Journal of Instruction

Θεσμικό πλαίσιο διοίκησης σχολικών μονάδων


 

Μεταπτυχιακό | Α' εξάμηνο | 1223-4122

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Ειδίκευση:  Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 7 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Επιστημονική Περιοχή & Ανάπτυξη Δεξιοτήτων

Προαπαιτούμενα:--

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

Περιγραφή

Διοικητική οργάνωση του κράτους, πράξεις των διοικητικών οργάνων, έννοια, πηγές και γενικές αρχές του διοικητικού δικαίου, ερμηνεία της εκπαιδευτικής νομοθεσίας, εφαρμογή του διοικητικού δικαίου στη σχολική εκπαίδευση, διοικητική διαδικασία, αρχές καλής διοίκησης, βασικές οργανωτικές αρχές, υπαλληλικός κώδικας, καθηκοντολόγιο εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών, πειθαρχικό δίκαιο δημοσίων υπαλλήλων - εκπαιδευτικών, επιλογή διευθυντών σχολείων, μελέτες περίπτωσης.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος είναι η θεωρητική και πρακτική προσέγγιση βασικών στοιχείων δικαίου και διοίκησης. Έμφαση δίδεται στη σχολική νομοθεσία μέσα από τη διερεύνηση ζητημάτων σχετικών με τη λειτουργία του σχολείου. Η εξοικείωση με τις κυριότερες έννοιες του διοικητικού ιδίως δικαίου και με την εκπαιδευτική νομοθεσία, καθώς επίσης με τις αρχές καλής διοίκησης έχει ιδιαίτερη σημασία, δεδομένου ότι τόσο τα διευθυντικά στελέχη όσο και οι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων καλούνται συχνά να λάβουν αποφάσεις για την εύρυθμη και αποτελεσματική οργάνωση και λειτουργία του σχολείου τους.

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι μεταπτυχιακές φοιτήτριες και οι μεταπτυχιακοί φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να λαμβάνουν αποφάσεις σύμφωνα τόσο με τον νόμο όσο και με τις αρχές ορθής διοίκησης, είτε ως διευθυντικά στελέχη είτε ως μέλη του συλλόγου διδασκόντων.

Γενικές Ικανότητες

  • Λήψη αποφάσεων
  • Ηγεσία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Νέες και Καινοτόμες Ιδέες (Δεξιότητες Καινοτομίας)
  • Δημιουργικότητα
  • Σχεδιασμός Στρατηγικών

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης (e-class)

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 50
Μελέτη & Ανάλυση Βιβλιογραφίας 70
Πρακτική Εφαρμογή 55
Σύνολο Μαθήματος 175

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η αξιολόγηση του μαθήματος πραγματοποιείται μέσω γραπτής εξέτασης. Το αποτέλεσμά της αντιστοιχεί στο 100% της τελικής βαθμολογίας.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

Η παρακάτω βιβλιογραφία είναι ενδεικτική και βοηθά τους φοιτητές και τις φοιτήτριες του ΠΜΣ να διευρύνουν τις γνώσεις τους στο συγκεκριμένο αντικείμενο και να κατανοήσουν καλύτερα τις έννοιες. Ως διδακτικά βοηθήματα θα δοθούν στους/ις μεταπτυχιακούς/ές φοιτητές/ήτριες άρθρα επιλεγμένων συγγραφέων, καθώς και εκτενέστερη βιβλιογραφία.

  • Σπηλιωτόπουλος Επ. Π. (2017), Εγχειρίδιο Διοικητικού Δικαίου (Τόμος Ι), 15η έκδοση, Αθήνα: Νομική Βιβλιοθήκη.
  • Πανταζής Ν. (2015), Πειθαρχικό Δίκαιο Δημοσίων Υπαλλήλων: Πρακτικά Θέματα της Πειθαρχικής Διαδικασίας. Ενημέρωση με το Ν. 4325/2015, Αθήνα: Νομική Βιβλιοθήκη.
  • Μακρυδημήτρης Αντ. και Μ.-Ηλ. Πραβίτα (2012), Διοικητική Επιστήμη Ι: Δημόσια Διοίκηση. Στοιχεία Διοικητικής Οργάνωσης, Ε΄ έκδοση, Αθήνα-Θεσσαλονίκη: Σάκκουλας
  • Μακρυδημήτρης Αντ. (2013), Διοικητική Επιστήμη ΙΙ: Προσεγγίσεις στη Θεωρία των Οργανώσεων, Ε΄ έκδοση, Αθήνα-Θεσσαλονίκη: Σάκκουλας.Πουλής Π. (2014), Εκπαιδευτικό Δίκαιο και Θεσμοί, 7η έκδοση, Αθήνα-Θεσσαλονίκη: Σάκκουλας.
  • Σαΐτης Χρ.Αθ. (2014α), Οργάνωση και Λειτουργία των Σχολικών Μονάδων, Β΄ έκδοση βελτιωμένη – επαυξημένη, Αθήνα: Αυτοέκδοση
  • Σαΐτης Χρ. Αθ. (2014β), Μύηση των Εκπαιδευτικών στα Μυστικά της Σχολικής Ηγεσίας, Σύγχρονες Τάσεις και Πρακτικές, Αθήνα: Αυτοέκδοση.

Οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης


 

Μεταπτυχιακό | Α' εξάμηνο | 1223-4121

 

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Ειδίκευση:  Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 8 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Επιστημονική Περιοχή & Ανάπτυξη Δεξιοτήτων

Προαπαιτούμενα:--

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

Περιγραφή

Εισαγωγή στη διοικητική σκέψη. Η Λειτουργία του Σχεδιασμού-ΠρογραμματισμούΣτρατηγικός Προγραμματισμός. Λήψη αποφάσεων-Στρατηγικές Αποφάσεις. Οργανωτική Θεωρία. Βασικά θέματα Οργανωτικού Σχεδιασμού. Η λειτουργία της Διεύθυνσης. Η Λειτουργία του Ελέγχου. Η εκπαιδευτική μονάδα ως ανοικτό σύστημα. Διοικητική δραστηριότητα του διευθυντή σχολείου. Διαχείριση κρίσεων στο σχολείο. Η Οργάνωση και Λειτουργία μιας σχολικής μονάδας.Μελέτη Περιπτώσεων (Case Studies).

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Στο μάθημα αναλύονται οι βασικές έννοιες της οργάνωσης και διοίκησης, του σχεδιασμούπρογραμματισμού, της λήψης αποφάσεων, της διεύθυνσης – ηγεσίας, του ελέγχου, κλπ., έννοιες οι οποίες προσδιορίζουν τη διοίκηση της εκπαίδευσης και τη διαφοροποιούν από άλλα γνωστικά πεδία. Σκοπός του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι μεταπτυχιακοί φοιτητές τα επιστημονικά εκείνα εφόδια που θα τους επιτρέψουν:

  • Να αναλύουν βασικές έννοιες – κλειδιά της διοικητικής επιστήμης
  • Να αντιμετωπίζουν τις διοικητικές δραστηριότητες του σχολικού οργανισμού με τη δέουσα υπευθυνότητα

Γενικές Ικανότητες

  • Λήψη αποφάσεων
  • Ηγεσία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Νέες και Καινοτόμες Ιδέες (Δεξιότητες Καινοτομίας)
  • Δημιουργικότητα
  • Σχεδιασμός Στρατηγικών

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 60
Μελέτη & Ανάλυση Βιβλιογραφίας 80
Πρακτική Εφαρμογή 60
Σύνολο Μαθήματος 200

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η αξιολόγηση του μαθήματος βασίζεται 100% σε γραπτές εξετάσεις

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

Η παρακάτω βιβλιογραφία είναι ενδεικτική και βοηθά τους μεταπτυχιακούς φοιτητές να επεκτείνουν τις γνώσεις τους στο συγκεκριμένο αντικείμενο και να κατανοήσουν καλύτερα τις έννοιες. Ως διδακτικά βοηθήματα θα δοθούν στους μεταπτυχιακούς φοιτητές άρθρα επιλεγμένων συγγραφέων καθώς και εκτενής βιβλιογραφία.

  • Bush, T., Bell, L. & Middlewood, D. (Eds) (2010). The principles of educational leadership and management. Second Edition, London: Sage Publications.
  • Bush, T. (2011) Theories of Educational Leadership & Management. (fourth Edition)London: Sage Publications.
  • Bush, T. (2008). Leadership and management development in education. London: Sage Publications
  • Middlewood, D. & Abbott, I. (2012). Achieving success with your leadership project. London: Sage Publications.
  • Everard, K.B., Morris, G. & Wilson, I. (2004). Effective school management. (Fourth Edition). London: Sage Publications.
  • Walker, A. and Dimmock, C. (Eds) (2002). School Leadership and Administration. London: Routledge Publications.
  • Σαϊτη, Α. & Σαϊτης, Χ. (2011). Εισαγωγή στη Διοίκηση της Εκπαίδευσης. Αθήνα: Αυτοέκδοση.
  • Σεραφεντινίδου, Μ. (2003) Το φαινόμενο της γραφειοκρατίας. Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg.
  • Σαϊτης, Χ. (2008).Οργάνωση & Διοίκηση της Εκπαίδευσης. Αυτοέκδοση.
  • Σαϊτης, Χ. (2007). Ο διευθυντής στο σύγχρονο σχολείο. Αυτοέκδοση.
  • Μπουραντάς, Δ.(2005). Ηγεσία¨Ο δρόμος της συνεχούς επιτυχίας. Αθήνα¨Εκδόσεις Κριτική.

Συναφή Επιστημονικά Περιοδικά

  • Journal of Management Education
  • International Journal of Management Education
  • Quality Assurance in Education

Πρόγραμμα Μαθημάτων | Ειδίκευση: Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Π.Μ.Σ. Εκπαίδευση και Πολιτισμός

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις:

- Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη

- Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων

- Πολιτισμική Αγωγή

Π.Μ.Σ. Βιώσιμη Ανάπτυξη

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της έρευνας και στην προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης που αφορά στις ακόλουθες Ειδικεύσεις: 

- Τοπική Ανάπτυξη

- Διαχείριση Περιβάλλοντος

- Αγωγή Καταναλωτή

© 2021 ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ -Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης. All Rights Reserved.
Photos by Freepik